Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Велоспорт
| Оновлено 01 травня 2023, 07:42
784
0

Ван дер Пул пише історію, драма Дегенкольба. Підсумки тижня у велоспорті

Sport.ua підбиває підсумки тижня в шосейному велоспорті

| Оновлено 01 травня 2023, 07:42
784
0
Ван дер Пул пише історію, драма Дегенкольба. Підсумки тижня у велоспорті
Getty Images/Global Images Ukraine

Гонки тижня

3 – 8 квітня – Тур Країни Басків

Маршрут Туру Країни Басків 2023 року відверто розчарував. Цього року організатори вирішили прибрати з нього як розділку, так і класичний підйом на Аррате в Ейбарі, не запропонувавши при цьому нічого цікавого натомість. І нинішня версія «Ітцулії» дійсно вийшла недостатньо селективною і багатою на події, і це саме той випадок, коли в цьому винен маршрут, а не гонщики.

Стартовий протокол цьогорічного Туру Країни Басків також був не дуже багатим і зірковим за мірками цієї багатоденки. І в підсумку Йонас Вінгегор, навіть на такому відносно простому маршруті, виглядав немов вовк, що увірвався до курника. Данський гонщик «Jumbo Visma» виграв 3 з 6 етапів і впевнено переміг у загальному заліку.

Особливо вражаючим вийшов перфоманс Вінгегора на заключному етапі до Ейбара, коли він пішов у сольну атаку на передостанньому підйомі, і відповісти Йонасу не зумів ніхто. На цьому самому передостанньому підйомі Ісуа (4,1 км, середній градієнт 9%) капітан «Jumbo Visma» видав якісь неймовірні вати: середні 7,46 Вата/кг на 11 хвилин і 17 секунд підйому. За цифрами цей перфоманс увійшов до топ-25 найпотужніших в історії велоспорту. При чому, це перше оновлення топ-25 рейтингу з часів перемоги Альберто Контандора на Верб'є на Тур де Франс-2009. Так, є сумніви з приводу правдивості цих цифр, але в будь-якому випадку атака Вінгегора була дійсно вражаючою.

Якщо Вінгегор став головним героєм Туру Країни Басків, то головним розчаруванням – команда «Ineos Grenadiers». Так, Ітан Хейтер виграв перший етап, але в іншому виступ підопічних Дейва Брейлсфорда – повна катастрофа. Дані Мартінес приїхав на «Ітцулію» в статусі чинного чемпіона, але в підсумку посів лише 34-те місце в загальному заліку – і це найкращий результат серед гонщиків «Ineos Grenadiers». 26-річний колумбієць, який торік обіграв тут таких зірок, як Ремко Евенпул, Прімож Рогліч чи той самий Вінгегор, виглядав просто безпорадно. І це людина, яка планується на роль капітана «Ineos Grenadiers» на Тур де Франс...

Ще одна зірка «Ineos Grenadiers», Еган Берналь, взагалі фінішував 92-м. Хоча його провал якраз можна списати на наслідки недавнього падіння на Турі Каталонії – колумбієць відновив тренування лише за три дні до старту Туру Країни Басків.

Але жахлива готовність «Ineos Grenadiers» – це півбіди. Тактичні рішення команди по ходу гонки були абсолютно неадекватними. Кілька разів команда Брейлсфорда шикувалася на чолі пелотону і влаштовувала просів, в результаті якого абсолютно всі її гонщики випадали з основної групи. До поганої готовності гонщиків додалася ще й абсолютно неадекватна оцінка їхніх сил з боку керівництва команди.

Компанію Вінгегору на підсумковому подіумі загального заліку склали два баски – Мікель Ланда та Йон Ісагірре. Ланда явно був другим за силою гонщиком на цьогорічній «Ітцулії». Відмінний результат для «Bahrain Victorious», яка ще на другому етапі втратила одного з двох своїх капітанів – Пельо Більбао зійшов через респіраторну інфекцію. Хто знає, може удвох вони могли б щось протиставити і Вінгегору, намагаючись розіграти чисельну більшість.


Getty Images/Global Images Ukraine. Серхіо Ігіта

А ось третє місце Йона Ісагірре було багато в чому подарунком долі: замкнути топ-3 явно більше заслуговував Серхіо Ігіта. Колумбієць, який виграв п'ятий етап, у підсумку програв Ісагірре в загальному заліку лише 8 секунд. На третьому етапі з фінішем у короткий, але дуже крутий підйом Вільябона лідер «Bora Hansgrohe» зіткнувся з одним із суперників і був змушений практично зупинитися на найкрутішому відрізку в 25%. Як підсумок – 20 секунд відставання замість боротьби за перемогу і боніфікаційні секунди. Без цього форс-мажору Ігіта не тільки опинився б на подіумі, а й, можливо, поборовся б із Ландою за друге місце.

Енрік Мас у загальному заліку лише замкнув топ-5. І капітан «Movistar» – напевно, той, хто найбільше постраждав від недостатньої селективності гонки: чистому гірнику було просто ніде розвернутися і втекти від слабших у горі суперників.

9 квітня – Париж – Рубе (Франція)

Ну а головна подія як тижня, так і всього сезону весняних класик відбулася в неділю – 120-та в історії Париж – Рубе. Третій з п'яти і найпрестижніший Монумент, справжня королева класик. Дощу в день гонки фанати знову не дочекалися – опади в північній Франції були за кілька днів до гонки, але цього виявилося недостатньо: надто тепло зараз у тих місцях.

Для чемпіона Париж – Рубе 2018 року, зіркового Петера Сагана, нинішнє видання «Північного пекла» стало прощальним. Але, як і тиждень тому на Турі Фландрії, голосно грюкнути дверима 3-разовому чемпіону світу не вдалося: ще на першій половині гонки він впав і був змушений зійти.

Безумовно, головною сюжетною лінією цьогорічного Париж – Рубе малювали протистояння Матьє Ван дер Пула і Воута Ван Арта та їхніх команд, «Alpecin Deceuninck» і «Jumbo Visma». Протистояння це завершилося повною перемогою «Alpecin Deceuninck»: Матьє Ван дер Пул переміг, а його партнер по команді Яспер Філіпсен став другим, випередивши у фінішному спринті якраз Ван Арта.

Але сказати, що Ван дер Пул і «Alpecin Deceuninck» у цій гонці були сильнішими, язик не повернеться: просто везіння цього дня було повністю на їхньому боці. У Ван Арта в помічниках був торішній чемпіон Париж – Рубе Ділан Ван Баарле і Крістоф Лапорт, за плечима у якого дуже сильний сезон фламандських класик. Компанія на папері все ж більш серйозна, ніж Філіпсен і Джанні Вермеерш, які були в розпорядженні «Alpecin Deceuninck».


Getty Images/Global Images Ukraine

Однак обставини в гонці дуже швидко зруйнували всі ці побудови «Jumbo Visma». Ще в Аренберзькому лісі Ван Баарле впав і зійшов з гонки, а одразу після цього проколу зазнав Лапорт: француз відстав від групи лідерів і повернутися до неї вже не зумів. У підсумку Ван Арт залишився в групі лідерів один, тоді як у «Alpecin Deceuninck» було одразу три гонщики – на такій гонці, як Париж – Рубе, де тактика відіграє таку важливу роль, це дуже вагома перевага.

Але й на цьому невезіння для «Jumbo Visma» не закінчилося. На останньому 5-зірковому секторі бруківки, легендарному Карфур д'Арбр, Ван дер Пул і ван Арт поїхали удвох. Здавалося, саме цей дует розіграє перемогу, і з огляду на потужніший спринтерський ривок фаворитом виглядав саме Ван Арт. Однак наприкінці Карфура д'Арбр Воут також спіймав прокол: майже півхвилини відставання від Ван дер Пула на рівному місці, відіграти які було вже неможливо.

Дуже багато везіння супроводжувало перемогу нідерландця сьогодні, але й назвати його успіх незаслуженим не можна. Тим паче, що ця перемога дозволила Матьє встановити цілу низку історичних досягнень. До Париж – Рубе в перших двох Монументах сезону він одного разу переміг (Мілан – Сан Ремо) і одного разу став другим (тиждень тому на Турі Фландрії). Це лише сьомий випадок в історії велоспорту (і перший з далекого 1986 року), коли в кожному з перших трьох Монументів сезону гонщик посідав місця не нижче другого:

Також Ван дер Пул став лише четвертим гонщиком в історії, який вигравав Мілан – Сан Ремо і Париж – Рубе в один сезон:

І тут ми переходимо до, напевно, найбільш драматичної сюжетної лінії цьогорічної Париж – Рубе. Попереднім гонщиком, який вигравав «Класічіссіму» і «Північне пекло» в одному сезоні, був Джон Дегенкольб у 2015 році. То був найкращий сезон у його кар'єрі, тоді німцеві було лише 26 років і здавалося, що попереду ще багато-багато видатних успіхів. Однак доля розпорядилася по-іншому. У січні 2016 року на тренувальному зборі на Тенеріфе Дегенкольба разом із п'ятьма його партнерами по команді збив божевільний водій. Джон отримав низку дуже серйозних травм і позбувся вказівного пальця лівої руки.

І після того страшного інциденту гонщику DSM ніяк не вдавалося повернутися на свій колишній рівень – він був лише блідою тінню самого себе. Та цьогорічна Париж – Рубе стала для нього моментом справжнього ренесансу, він проводив свою найкращу гонку з часів тієї аварії та мав усі шанси поборотися за перемогу. Але на початку Карфур д'Арбр він упав, зіткнувшись із Ван дер Пулом. Так, багато хто скаже, що провина в тому падінні лежить на Матьє, але все ж таки він пішов на обгін Філіпсена (та ще й як назло сам Яспер у той момент вирішив зміститися праворуч, очікуючи, що Ван дер Пул обганятиме його зліва) по правому краю в той момент, коли бачити Дегенкольба він не міг – ніякого порушення правил, просто трагічний для німця збіг обставин.

На щастя, травм Джону уникнути вдалося, але всі шанси на перемогу були втрачені – лише сьоме місце в підсумку. І, враховуючи 34-річний вік німця, цілком можливо, що це був останній у його кар'єрі шанс виграти Париж – Рубе. Після фінішу Дегенкольб був просто розчавлений морально. Ван дер Пул і Філіпсен підійшли до нього вибачитися і підбадьорити суперника, але навряд чи хоч якісь слова були в той момент доречні.

Ну а повертаючись до історичних досягнень Матьє, він став 12-м гонщиком в історії, який виграв за кар'єру Мілан – Сан Ремо, Тур Фландрії і Париж – Рубе. І другим – після Фабіана Канчеллари – кому вдалося зробити це в 21-му столітті.

Результати Ван дер Пула на Монументах дійсно вражають. Він фінішував у топ-10 у 13 з 14 Монументів, у яких брав участь – 93%. Це вище, ніж у Едді Меркса (86%), Воута Ван Арта (81%), Тадея Погачара (80%) чи Роджера де Флемінка (72%). До слова, середня швидкість цьогорічної Париж – Рубе склала 46,841 км/год, побивши більш ніж на 1 км/год рекорд річної давнини.

Ну а Ван Арт знову був близько до перемоги, але до неї так і не дістався. У свої 28 років Воут має в послужному списку лише одну перемогу на Монументах – дуже мало як для такого сильного і універсального гонщика в 28-річному віці. Так, цього разу йому банально не пощастило, але це не скасовує того факту, що на Монументах Ван Арт систематично не дотягує до свого звичного рівня. Таке траплялося з багатьма великими гонщиками (наприклад, з Петером Саганом чи Лораном Жалабером) на ранніх стадіях кар'єри, але ж Ван Арту вже 28...

Четвертим став Мадс Педерсен, який нарешті дістався до високого результату на Париж – Рубе, хоча, за логікою речей, йому ця гонка підходить краще, ніж, наприклад, Тур Фландрії. Але за фактом до цього року його найкращим результатом у «Північному пеклі» було лише 51-ше місце.

Роздільщики Штефан Кюнг і Філіппо Ганна так і залишилися героями другого плану, посівши п'яте і шосте місця. Італієць йшов гонку на виживання і серед топ-7, яка й розігрувала перемогу, він був об'єктивно найслабшим. І точно помітно слабшим, ніж рік тому, коли Філіппо вперше заявив про себе як про потенційного претендента на перемогу в Рубе, але ціла серія проколів зіпсувала йому гонку.

Ну а виступ «Soudal Quick Step» можна описати досить просто: дива не сталося. Команда Патріка Лефевра, яка повністю провалює весь нинішній класичний сезон, не зуміла перервати тенденцію і в «Північному пеклі»: найкращий результат – 23-тє місце Тіма Мерліра.

Наступний тиждень

16 квітня – Амстел Голд Рейс (Нідерланди)

Наступної неділі відбудеться перша з трьох арденських класик – Амстел Голд Рейс, яка в останні роки дарувала нам неймовірно драматичні розв'язки з фотофінішем, де все вирішували лічені міліметри. Список фаворитів, як завжди, дуже широкий, що пов'язано з характером гонки, де шанси на перемогу мають як гірники-панчери, так і спринтери-універсали, здатні терпіти рельєф. У цьому плані Амстел Голд Рейс чимось нагадує Мілан – Сан Ремо.

З часів свого дебютного сезону 2019 року не їздив Амстел Тадей Погачар. Словенець, звісно, буде серед топ-фаворитів, але є підозри, що для нього маршрут виявиться занадто простим. Крім нього серед сильних гірників виступлять Річард Карапас, Давід Году і Ромен Барде.


Getty Images/Global Images Ukraine. Тадей Погачар

Основна ж маса претендентів – панчери та універсали. Свій минулорічний титул захищатиме Міхал Квятковскі. Хоча з урахуванням присутності у складі «Ineos Grenadiers» віцечемпіона 2021 року Тома Підкока, не факт, що поляк взагалі матиме свободу дій. Два капітани і у «Bora Hansgrohe» – це Серхіо Ігіта та Максімільян Шахманн. Жуліан Алафіліпп спробує перервати смугу невдач, а Бенуа Конефруа – взяти реванш за прикру поразку минулого року.

«Jumbo Visma» за відсутності Воута Ван Арта робитиме ставку на Тіша Беноота. На свій спринт сподіватиметься Майкл Меттьюз, також не списуємо з рахунків Матея Мохоріча. Серед небезпечних аутсайдерів – Алекс Аранбуру, Бауке Моллема та Олексій Луценко.

Дайджест новин

– Відомий німецько-австралійський гонщик Хайнріх Хаусслер оголосив про завершення кар'єри: він перейде на посаду спортивного директора в «Bahrain Victorious». Таке рішення 39-річний ветеран, чия професійна кар'єра розпочалася ще в далекому 2004 році, ухвалив після того, як у грудні минулого року в нього виявили кардіологічні проблеми.

Що ж, Хаусслер так і залишиться в пам'яті, як гонщик нереалізованих можливостей і потенціалу. Хоча свою порцію успіхів він все ж отримав: перемоги на етапах Тур де Франс і Вуельти, 7 потраплянь до топ-10 на Монументах, зокрема другі місця на Мілан – Сан Ремо і Турі Фландрії в 2009 році.

– «Jumbo Visma» повідомила про те, що Сепп Кусс, який повинен був їхати Тур де Франс, замінить Вілко Келдермана у складі команди на Джиро д'Італія. Таке рішення пов'язане з тим, що Келдерман впав і зазнав травми на Тіррено – Адріатіко, після чого пропустив важливий тренувальний збір на Тенеріфе. Набрати потрібні кондиції до старту Джиро він просто не встигне.

Оцініть матеріал
(9)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин
Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.