Ферстаппен та Ред Булл домінують у сезоні Ф-1. Настає нова ера?
Ферстаппен готовий замінити Хемілтона, а Ред Булл може зайняти місце Мерседеса
Формула-1 своїм рішенням нарахувати повні очки за гонку Гран-прі Японії внесла повну плутанину і серед журналістів, і навіть у команді Ред Булл, яка думала, що за 28 кіл пілоти не отримають повні очки і чемпіонство Макса Ферстаппена відкладається. Незважаючи на хаос і подив самого Ферстаппена під час церемонії, гонщик Ред Булла повністю заслужив своє чемпіонство. На відміну від минулого сезону, жодних питань до пілота та Биків немає.
"Champion? Not Champion?" 🤔
— Formula 1 (@F1) October 9, 2022
Even Max had to be convinced! 😃#JapaneseGP #F1 pic.twitter.com/kiJXb283RN
Подивимося, чи вдасться Ред Буллу і Ферстаппену бути такою самою домінуючою силою, якою були Мерседес і Льюїс Хемілтон останні сезони, але в 2022 році Макс домінує так, що Льюїс міг би йому навіть позаздрити. За чотири гонки до кінця сезону Ферстаппен не лише оформив титул, а й іде на рекорд за кількістю перемог у чемпіонаті. Зараз у нідерландця вже 12 перемог, а рекорд з вікторій у сезоні належить Міхаелю Шумахеру та Себастьяну Феттелю - по 13 перемог. Зрозуміло, що є різниця у кількості гран-прі за рік, але Хемілтон навіть у свої найкращі роки не мав більше 11 перемог у сезоні.
І слід сказати, що старт нинішнього чемпіонату з повністю новим технічним регламентом нічого Максу не гарантував. За перші три етапи Ферстаппен двічі не фінішував через технічні проблеми, а Шарль Леклер швидко створив відрив у 46 очок. Але як тільки Ред Булл розібрався з надійністю машини, а Ферстаппен звик до нових болідів, його перевага стала очевидною. Особливо потужною для Макса була літньо-осіння фаза, де він виграв 5 гран-прі поспіль, у тому числі стартуючи 10-м в Угорщині та 14-м у Бельгії. Маючи в запасі ще чотири гонки, пілот може виграти їх усі і встановити рекорд.
Крім того, слід відзначити невдалий сезон Феррарі. Так, Скудерія покращила свої позиції відносно минулого року, але на тлі, коли Феррарі реально могла боротися за перемоги та титули, було добре видно всі помилки італійської команди. Перша частина чемпіонату відзначилася величезною кількістю технічних проблем Феррарі, що серйозно вдарило по шансах Шарля Леклера та Карлоса Сайнса. До поломок моторів та інших систем додалися проблеми зі стратегією та тактикою. На цьому тлі Ред Булл чудово діяв стратегічно, де повністю переграв Феррарі. Бики більш ніж заслужили свій Кубок конструкторів, який команда, швидше за все, оформить на Гран-прі США.
Але навіть з такою перевагою треба виділяти виступ Ферстаппена. Пілот швидко звик до нових болідів. Це справді інші машини, і всі пілоти відзначають, як складно пристосуватися до більш важких і повільних болідів, які сильно відрізняються від того, що було останні сезони. На прикладах Даніеля Ріккардо, Себастьяна Феттеля і Льюїса Хемілтона (7-разовий чемпіон може лише втретє в кар'єрі програти напарнику) ми бачимо, що не так легко звикнути до нової техніки. Ріккардо, по суті, взагалі провалює сезон і ризикує закінчити з Формулою-1. Ферстаппен показав себе гнучким пілотом, який на будь-якій машині може бути швидким. Шарль Леклер, загалом, провів непоганий чемпіонат, але припустився дуже багатьох помилок навіть без урахування сходів через поломки боліда. Навряд чи Шарль за найідеальнішої їзди міг би реально боротися за титул, але Феррарі цілком мала шанси відтягнути чемпіонство Ферстаппена до Мексики чи Бразилії.
Щодо нового сезону, то висновки робити зарано. Ми пам'ятаємо, що новий технічний регламент часто розпочинає епоху домінування іншої команди. З 2010 до 2013 року домінував Ред Булл, після чого прийшла епоха Мерседеса. Чи починається ера Ред Булла та Ферстаппена? З огляду на ліміт на витрати, Феррарі і Мерседес можуть не допустити цього, але зараз у Биків об'єктивно найсильніший болід і найкращий пілот чемпіонату.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Житомирський клуб порадував фанатів креативним дизайном афіші до важливого матчу УПЛ
Студентка Сідні Томас за одну ніч стала світовою знаменитістю