Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Велоспорт
| Оновлено 19 серпня 2022, 14:23
890
0

З Падуном та Роглічем, але без Берналя. Прев'ю Вуельти-2022

Sport.ua анонсує заключний Гран тур велосезону

| Оновлено 19 серпня 2022, 14:23
890
0
З Падуном та Роглічем, але без Берналя. Прев'ю Вуельти-2022

Вже в п'ятницю, 19 серпня, командною розділкою на 23 км у нідерландському Утрехті стартує заключний Гран тур велосезону - іспанська Вуельта. У країні тюльпанів пройдуть перші три етапи, після чого на гонщиків чекатиме ранній день відпочинку для переїзду до Іспанії, де й розпочнуться основні баталії Вуельти. Моду на старти далеко від базової країни проведення на Гран турах у попередньому десятилітті задала Джиро д’Італія. Тур де Франс і Вуельта довгий час цього прикладу наслідувати не хотіли, але в 2022 році синхронно таки зробили це.

Вуельта-2022 - це 21 етап сумарною дистанцією 3280 км. Окрім командної розділки на стартовому етапі в Утрехті гонщиків чекатиме ще одна гонка на час – індивідуальна розділка на 10-му етапі, який відкриватиме програму другого тижня.

За винятком раннього дня відпочинку, загалом маршрут Вуельти-2022 класичний для цієї гонки – в ній присутні всі ті характерні риси, які зазвичай відрізняють маршрути Вуельти від Джиро та Туру. Це велика кількість середньогірських етапів з фінішами в короткі та дуже круті підйоми – їх в Іспанії називають «муріто».

Ще одна характерна для Вуельти риса – відсутність явного акценту на третьому тижні. У той час, як на Турі, і, особливо, Джиро, стартовий тиждень найчастіше виходить розминковим, а більшість ключових етапів зосереджені на останньому тижні, на Вуельті вони рівномірно розкидані по всіх трьох тижнях дистанції. Дуже часто виходить так, що третій тиждень найменш насичений важливими з точки зору загального заліку етапами. Так буде й цього разу – ключовим стане другий тиждень. А фінішує гонка за традицією спринтерським етапом у Мадриді.

5 ключових етапів

Ще одна особливість Вуельти – це те, що етапів, які істотно впливають на загальний залік, досить багато, але при цьому вбивчих етапів, які на порядок складніші за інші, часто немає. Саме тому виділити 5 ключових етапів на Вуельті, зазвичай, дуже складно. Але ми все ж таки спробували це зробити.

Четвер, 25 серпня – 6-й етап, Більбао – Піко Хано, 180 км, гірський етап

Після повернення на територію Іспанії Вуельта заїде до Країни Басків. Саме там, у Більбао, стартуватиме найскладніший гірський етап першого тижня. Дистанція його за мірками Вуельти досить довга (180 км). На першій половині дистанції гонщики пройдуть перевал другої категорії Пуерто де Алісас.

Ближче до фінішу – перевал першої категорії Кольяда де Бренес та фінальне сходження на Піко Хано. 11,6 км із середнім градієнтом 7,1% – непросте випробування. Особливо це стосується першої половини підйому, де градієнт тримається стабільно в районі 9-10%. Потім – 2-кілометрова «полиця» із середньою крутістю в 3,3% та фінальні 3,5 км із ухилом приблизно в 7,5%.

Вівторок, 30 серпня – 10-й етап, Ельче – Аліканте, 30,9 км, індивідуальна розділка

Програму другого тижня Вуельти, як уже було сказано вище, відкриє єдина в гонці індивідуальна розділка між Ельче та Аліканте. Друга половина дистанції проходитиме вздовж морського узбережжя. А це означає сильні вітри та великі проблеми для чистих, худих гірників.

Теоретично сильна продувність маршруту та потенційні різкі зміни напряму вітру могли б створити лотерею з точки зору погодних умов. Але до того моменту всі фаворити загального заліку вже будуть високо в генеральній класифікації, а отже, стартуватимуть один за одним і потраплять плюс-мінус у однакові вітрові умови.

Четвер, 1 вересня – 12-й етап, Салобренья – Естепона, Пеньяс Бланкас, 193 км, гірський етап

У перший день осені – ще одне важке гірське випробування. Більшість із 193-кілометрової дистанції проходитиме вздовж морського узбережжя і буде абсолютно рівнинною. Проте за 20 км до фінішу гонщики повернуть углиб континенту та розпочнуть фінальне сходження на Естепону.

19 км із середнім градієнтом у 6,7%: довгий, не дуже крутий перевал зі стабільними градієнтами – випробування, звичніше для французьких доріг. І немає сумнівів у тому, що воно багато змінить у загальному заліку.

Неділя, 4 вересня – 15-й етап, Мартос – Сьєрра Невада, 148 км, гірський етап

Завершуватиметься другий тиждень Вуельти вбивчою зв'язкою з двох підряд надважких гірських етапів в Андалусії. Перший із них, 14-й у суботу, фінішуватиме на відомому підйомі Сьєрра де ла Пандера – 8,4 км із середнім градієнтом 7,8%.

Однак головним випробуванням все-таки буде 15-й етап з фінішем на масиві Сьєрра Невада на висоті 2512 метрів над рівнем моря - найвищий фініш в історії Вуельти і загалом дуже незвичні висоти для іспанського Гран туру.

Фінальне сходження на Сьєрра Неваду – це 19,3 км із середнім градієнтом у 7,9%. Найскладніші – перші 5 км підйому, де градієнти помітно вищі за 10%. На всій подальшій дистанції підйому крутість тримається між 6 та 8%. Безперечно, ближче до вершини почне позначатися і фактор висоти та розрідженості повітря. Наприкінці другого тижня перед днем ​​відпочинку таке важке випробування внесе дуже великі, а, можливо, і вирішальні зміни до загального заліку.

Субота, 10 вересня – 20-й етап, Моральсараль – Пуерто де Навасеррада, 181 км, гірський етап

Як уже було сказано вище, третій тиждень Вуельти буде найпростішим за маршрутом. Виділимо передостанній, 20-й етап, який має остаточно оформити загальний залік гонки. Буде він мультигірським: три перевали першої та два – другої категорії.

Фініш – на Пуерто де Навасеррада на околицях Мадрида, причому цей перевал проходитимуть і на початку етапу. При цьому фінішна розв'язка – це підйом першої категорії Пуерто де Котос (10,3 км, 6,9%), після якого – 7 рівнинних кілометрів плоскогір'ям до фінішу на самій Навасерраді.

Фаворити

Чинний чемпіон

В останні три роки Вуельту незмінно виграє Прімож Рогліч. Словенець із «Jumbo Visma» вже повторив рекорд Роберто Ераса 2003 – 2005 років, вигравши три Вуельти поспіль, і тепер може стати абсолютним рекордсменом за кількістю титулів на іспанській супербагатоденці поспіль, і одночасно повторити рекорд того ж Ераса за сумарною кількістю.

Все це красиво звучить на словах, але малоймовірно на практиці. Рогліч зійшов із Тур де Франс через перелом ребер, і тренування відновив менш ніж за два тижні до старту Вуельти. Довгий час його участь в іспанській гонці взагалі була під питанням, але в підсумку в заявку «Jumbo Visma» він таки потрапив. Але що зможе показати словенець з огляду на всі обставини – сказати складно. Цілком імовірно, мова йтиме про поступовий набір форми по ходу гонки та спроби боротися за окремі етапи на другій половині.

А підстрахувати Рогліча як ставку на загальний залік у складі «Jumbo Visma» має Сепп Кусс. Американець відомий як гірський грегарі екстра-класу – у хороші для себе дні він здатний їхати на рівні найкращих гірників світу. Проте проблема в тому, що стабільності йому часто не вистачає – саме тому ми знаємо Кусса лише як елітного грегарі, а не багатоденника екстра-класу. Тим не менш, мінімізувати своє відставання в кризові дні Кусс навчився, і на минулій Вуельті став восьмим у загальному заліку, працюючи при цьому на Рогліча. Отримавши свободу дій та підтримку команди, американець спробує поборотися за топ-5.

«Ineos» без Берналя

Як завжди, одним із найважливіших гравців буде команда «Ineos Grenadiers», для якої виставляти команду з відразу кількома капітанами на загальний залік поступово стає традицією. Головною ставкою, безперечно, буде віце-чемпіон Вуельти-2020 Річард Карапас. У травні він у передостанній день випустив з рук перемогу на Джиро д'Італія, і взагалі після переможної «Корса Роза» 2019 року постійно трохи не дотягує до того рівня, на який від нього чекають – мабуть, за винятком тієї самої Вуельти-2020. Але з відновленням і витривалістю у Карапаса повний порядок, і за таких обставин непереможних суперників для нього на нинішній Вуельті немає: у своїй оптимальній формі він цілком може перемогти.


Ineos Grenadiers. Річард Карапас

Після сенсаційної перемоги на Джиро-2020 кар'єра Тао Геогегана Харта лише йде на спад. Він не відібрався до складу «Ineos Grenadiers» ні на Джиро, ні на Тур, і головною метою сезону для британця вимушено стала Вуельта. Головною ставкою в команді Дейва Брейлсфорда у загальному заліку він може стати лише якщо у Річарда Карапаса щось піде не так.

Приблизно те саме можна написати і про Павла Сівакова. З тією різницею, що французький гонщик російського походження перед Вуельтою вже показав чудову форму, вигравши Тур Бургоса. Склалося навіть враження, що на пік форми Сіваков вийшов зарано. В останні роки Павла в «Ineos Grenadiers» експлуатують на Гран турах виключно як елітного грегарі, але зараз готовність така, що можна претендувати на щось більше.

Могло потенційних капітанів у складі «Ineos Grenadiers» на нинішню Вуельту бути і більше. У ЗМІ активно ходили чутки про те, що саме на Вуельті Еган Берналь повернеться у гонки після жахливих травм, які були отримані внаслідок зіткнення з автобусом на тренуванні в січні. У підсумку Берналь таки повертається у гонки, але не на Вуельті, а на Турі Данії, що проходить із 16 по 20 серпня.

Прощання легенд

Вуельта-2022 стане прощальним Гран туром у кар'єрі одразу двох легенд світового велоспорту, двох екс-чемпіонів Вуельти – Алехандро Вальверде та Вінченцо Нібалі, які вигравали гонку у далеких 2009 та 2010 роках відповідно. Якщо у травні на Джиро в центрі уваги на рідних дорогах була Нібалі, то тепер прийшла черга Вальверде.

У свої неймовірні 42 роки гонщик «Movistar» точно здатний боротися на нинішній Вуельті за перемоги на окремих етапах. Чи може Вальверде ще раз на прощання піти на загальний залік? Сказати складно, але виключати такого точно не можна – Алехандро у своїй кар'єрі вже стільки разів розсовував рамки сприйняття такого поняття, як спортивне довголіття у велоспорті, що списувати його з рахунків точно не варто. Тим більше, що Вуельта – його гонка. І справа не тільки в тому, що вона домашня, а й у маршруті, і в біоритмах: кінець літа та початок осені традиційно вдалий період року для «Bala Verde».

Якщо ж у Хандро із загальним заліком не вийде, то для «Movistar» це не буде бідою, адже головною ставкою команди у загальному заліку є не він, а Енрік Мас. Він відомий як неймовірно стабільний багатоденник: так, з одного боку, у нього явно проглядається стеля можливостей, але й нижче за певний рівень він собі опускатися ніколи не дозволяв. А ось нинішній Тур де Франс Мас по-справжньому провалив, і до сходу бовтався в районі 10-го місця в загальному заліку. Тому мотивації реабілітуватися на домашніх дорогах у Енріка має бути достатньо.

Що стосується Вінченцо Нібалі, то його «останнім танцем» все ж таки була рідна Джиро, і прощання з «Корса роза» вийшло несподівано гідним – четверте місце у загальному заліку. Тим не менш, на Джиро у Нібалі залишився незакритий гештальт - перемога на етапі, і на Вуельті він спробує заповнити цю прогалину. У загальному заліку «Мессінська акула» навряд чи буде серйозним гравцем – на іспанських гонках кінця липня та початку серпня він не вражав, головна мета другої половини сезону для нього – його улюблена Ломбардія, а до середини жовтня ще дуже далеко.

А головною ставкою «Астани» у загальному заліку має стати Мігель Анхель Лопес, який на Джиро досить рано зійшов із гонки. 28-річний колумбієць явно налаштований взяти реванш у долі, і на недавньому Турі Бургоса він виглядав справді непогано.

Інші претенденти

В останні роки ми звикли бачити в якості найсильніших за складом команд на Гран турах в основному «Ineos Grenadiers» і «Jumbo Visma», а на майбутній Вуельті в цій ролі досить несподівано постане «Bora Hansgrohe». Німецька команда привезла дуже сильний склад, у якому відразу чотири потенційні претенденти на загальний залік. Головний з них – новий чемпіон Джиро Джей Хіндлі. На недавньому Турі Бургоса він не вразив, але на сьоме місце в загальному заліку таки заїхав. Виступить на Вуельті й Еммануель Бухманн, хоча останнім часом він у «Bora Hansgrohe» відійшов на другий план. Вілко Келдерман дуже часто промахується з формою на Гран турах, але в оптимальній готовності він здатний поборотися за призові місця – таку людину списувати не варто.

Ще один претендент на загальний залік у команді Ральфа Денка – Серхіо Ігіта. Так, за своєю спеціалізацією 25-річний колумбієць – радше панчер-фінішер на окремі етапи, аніж генеральщик, але є й аргументи на його користь. По-перше – це маршрут Вуельти, який із трьох Гран турів найкраще підходить для людей такої спеціалізації. По-друге – Ігіта цілеспрямовано готувався весь сезон саме до Вуельти – ні Джіро, ні Тур він, на відміну переважної більшості своїх прямих конкурентів, не їхав. І це дуже вагомий фактор, який дозволяв боротися за найвищі місця на Вуельті навіть таким посереднім гонщикам, як, наприклад, Есек’єль Москера.


Bora Hansgrohe. Серхіо Ігіта

Наявність занадто великої кількості капітанів може стати реальною проблемою для «Bora Hansgrohe», тим більше, що у складі команди є і спринтер Сем Беннетт. У складі Ральфа Денка людей із серйозними амбіціями більше, ніж простих грегарі – комусь із зірок доведеться жертвувати собою.

Загалом, цього разу таких людей як Ігіта, які справді готувалися до Вуельти, а не їдуть її за залишковим принципом «як вийде» після Джиро чи Туру, безпрецедентно багато. Крім Тао Геогегана Харта та Ігіти це ще й Ремко Евенпул. І оцінка шансів молодого бельгійця – це якнайширший простір для дискусій.

Букмекери бачать його головним фаворитом Вуельти (виносячи при цьому за дужки Рогліча), проте нам це здається явною переоцінкою сил Ремко. Так, він неймовірно талановитий і сильний гонщик, так, він у чудовій формі і нещодавно просто розчавив усіх суперників на Класиці Сан-Себастьян. Але за своєю природою Евенпул все ж таки здається не людиною не на загальний залік Гран турів: великі, довгі гори – це не його. Ремко активно намагається йти проти своєї природи, можливо, колись це й увінчається успіхом, але навряд чи вже зараз. Ставимо на те, що Евенпул здобуде низку яскравих перемог на етапах, ймовірно, навіть приміряє червону майку лідера, але кризового дня у великих горах і провалу вниз по загальному заліку уникнути буде важко.

Набагато небезпечнішим з точки зору загального заліку здається чемпіон Вуельти-2018 Саймон Єйтс. Так, багатоденник він дуже нестабільний, практично ніколи не обходиться без кризових днів на 3-тижневій дистанції, але все ж таки потенціал у гонщика «Bike Exchange» дуже високий, і колись він повинен знову вистрілити повною мірою.

Мікель Ланда в травні піднявся на подіум загального заліку Джиро, і тепер спробує зробити те саме на домашній гонці. Відновлення - головний козир баска з «Bahrain Victorious», який дозволяє йому сильно проїжджати два Гран тури в сезоні, іноді навіть два поспіль.

Getty Images/Global Images Ukraine. Мікель Ланда

Не зумів проявити себе на Турі Бен О'Коннор, при чому справа не тільки у форс-мажорі: гонщик «Ag2r Citroen» до сходу проявив свою не найкращу готовність. У багажі О'Коннора лише один сильний Гран тур на загальний залік – четверте місце на торішньому Тур де Франс. Тому оцінювати його шанси слід обережно.

Одним із головних претендентів на найвищі місця на Вуельті по праву вважається Жоау Алмейда. У травні він впевнено йшов на місце в топ-5 загального заліку Джиро, але зійшов на третьому тижні через коронавірус. Тож це ще одна історія про гонщика, який приїхав на Вуельту для того, щоб врятувати сезон. І на недавньому Турі Бургоса гонщик «UAE Emirates» показав, що з формою у нього повний порядок.

Буде у складі «UAE Emirates» і ще одна цікава особистість – головна молода надія іспанського велоспорту, Хуан Аюсо, який у 19-річному віці дебютує на Гран турах. Важко сказати, що покаже Хуан у такому юному віці у загальному заліку, але на окремих гірських етапах він точно здатний на топові перфоманси.

Ще однією надією Іспанії стане Хуан Педро Лопес, який на Джиро встиг приміряти рожеву майку лідера, і зрештою замкнув топ-10 у загальному заліку. Повторити такий результат на Вуельті гонщик «Trek Segafredo» здатний.

Здатний пошуміти і дует гонщиків «Intermarche Wanty Gobert» - Доменіко Поццовіво та Ян Хірт. На Джиро їм це вдалося - Поццовіво став восьмим у загальному заліку, а Хірт виграв королівський гірський етап до Апріки. Так, Поццовіво вже 39 років, а Хірт наприкінці сезону переходитиме в «Quick Step», і, можливо, думками вже в новій команді. Однак «Intermarche Wanty Gobert» у нинішньому сезоні стрибає помітно вище голови, і, цілком можливо, зможе зробити це ще раз.

А наші хто?

Буде свій представник на Вуельті-2022 і в України – це Марк Падун, який зумів подолати функціональну яму, в якій був останні 4-5 місяців, і відібрався до складу «Education First» завдяки непоганим результатам на Турі Польщі.

Втім, походу на загальний залік від Падуна чекати не варто – максимум, кілька спроб виграти окремі етапи. А все тому, що «Education First» приїхала на Вуельту одразу з двома гонщиками із претензіями на капітанство. Це зірковий колумбійський ветеран Рігоберто Уран, який нещодавно потрапив у топ-10 на Турі Країни Басків, та третій призер Вуельти-2020 Х'ю Карті. 28-річний британець після дев'ятого місця на Джиро у другій половині сезону не вражає.

Оцініть матеріал
(8)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.