Велоспорт
| Оновлено 13 червня 2022, 18:35
409
0

Рогліч і компанія домінують на Дофіне. Підсумки тижня у велоспорті

Sport.ua підбиває підсумки тижня у шосейному велоспорті

| Оновлено 13 червня 2022, 18:35
409
0
Рогліч і компанія домінують на Дофіне. Підсумки тижня у велоспорті
Getty Images/Global Images Ukraine

Гонки тижня

5 – 12 червня – Критеріум Дофіне (Франція)

Минулого тижня у Франції відбулася відома багатоденка Критеріум Дофіне, яка традиційно вважається генеральною репетицією Тур де Франс. Проте варто зазначити, що цього року склад учасників Критеріуму Дофіне був помітно скромнішим, ніж зазвичай – більшість майбутніх фаворитів Тур де Франс віддали перевагу Туру Швейцарії, який стартував у неділю.

Слабкість складу учасників Критеріуму Дофіне-2022 стосувалася не лише пулу претендентів на загальний залік, а й пелотону загалом. Саме через слабкість основної групи чисті спринтери так і не отримали можливість реалізувати себе на нинішній Дофіне. На спринтерських етапах пелотон так і не зміг добрати відрив дня, хоча було очевидно, що в основній групі дуже хотіли це зробити, а не віддавали перемогу на етапі відриву добровільно.

Продовжуючи тему спринтерів, варто відзначити слабкість Ділана Груневегена. Нідерландець, який проводить свій перший сезон у складі «Bike Exchange», ніколи не славився якоюсь визначною здатністю терпіти рельєф, але на нинішній Дофіне у нього з цим виникли набагато більші проблеми, ніж зазвичай. Ділан безславно зійшов із гонки не те що без перемоги на етапі, а й, по суті, без жодної реальної можливості за цю перемогу поборотися.

Getty Images/Global Images Ukraine. Воут Ван Арт

Ну а головним героєм рівнинно-пагорбової частини Критеріуму Дофіне-2022 став Воут Ван Арт. Гонщик «Jumbo Visma» виграв два етапи, хоча міг усі п'ять. У розділці він лише 2 секунди програв Філіппо Ганні, а в спринтах саме він найбільше постраждав від нездатності пелотона добрати відрив - бельгієць після цього щоразу вигравав спринт із групи.

Ну і окремо, звичайно, стоїть друге місце Ван Арта на третьому етапі з фінішем у невелику гірку. На ньому відрив добрати зуміли, проте бельгієць фінішував другим. Він був близький до перемоги, але надто рано почав святкувати, і його зумів об'їхати Давід Году. Хоча під час перегляду повторів складалося враження, що Ван Арт міг би програти, навіть якби не почав святкувати перемогу заздалегідь.

Ну а коли справа дійшла до великих гір, на перший план вийшли партнери Ван Арта по «Jumbo Visma» - Прімож Рогліч і Йонас Вінгегор. Вони й зайняли перші два місця у загальному заліку. На тлі такого ослабленого складу учасників Дофіне-2022 вони виглядали справжніми домінаторами, але що буде проти Тадея Погачара на Тур де Франс? І Рогліч, і Вінгегор виглядають готовими на призове місце, але перемогти Погачара з позиції сили буде дуже складно – тут швидше потрібно буде робити ставку на чисельну більшість і сподіватися, що рано чи пізно Тадею набридне відповідати на атаки дуету з «Jumbo Visma».

Getty Images/Global Images Ukraine. Рогліч і Вінгегор

Топ-3 загального заліку замкнув Бен О’Коннор, який у горах виглядав дуже гідно. Схоже, четверте місце австралійця на минулорічному Тур де Франс не було випадковим, і в липні він знову піде на загальний залік.

Доповнили топ-5 загального заліку два гонщики «Bahrain Victorious» - Дам'яно Карузо та Джек Хейг. При цьому на першому гірському етапі Хейг працював на Карузо як елітний гірський грегарі. Загалом же австралієць був готовий щонайменше не гірше, і якби мав більше свободи дій на суботньому етапі, то цілком міг би випередити у загальному заліку свого партнера по команді.

«Ineos Grenadiers» приїхали на Дофіне в досить скромному складі. Капітаном команди був Тао Геогеган Харт, який виглядав на гонці досить блідо. Жодних атак, гонка від захисту і як результат – скромне восьме місце у загальному заліку.

Після перемоги на третьому етапі дуже багато чого чекали від Давіда Году. Але капітан «Groupama FDJ» ці очікування не виправдав. Перший гірський етап він провів ще більш-менш солідно, однак у неділю піймав глибоку кризу і відлетів на 17-те місце у загальному заліку.

Енрік Мас до фінішу Дофіне-2022 не дістався. У п'ятницю він неприємно впав, після чого у суботу програв дуже багато часу у горах і на старт заключного етапу вирішив не виходити. Реальний стан капітана «Movistar» залишається загадкою.

Через проблеми з травленням не дістався фінішу Дофіне ще один іспанець – вундеркінд з «UAE Emirates» Хуан Аюсо. Його партнер по команді Брендон МакНалті розчарував і став лише 11-м у загальному заліку.

Getty Images/Global Images Ukraine. Марк Падун

Брав участь у Дофіне-2022 і Марк Падун. Рік тому українець саме на цій гонці заявив про себе на повний голос, видавши два поспіль космічні переможні перфоманси у великих горах. На цей раз нічим схожим навіть не пахло. У горах Падун доїжджав у далеких відвалах, і загалом гонщик «Education First» не потрапив навіть у топ-100. Поки що форми у Марка немає взагалі, але ми знаємо, наскільки різкими у нього бувають перепади самопочуття. Проблема лише в тому, що після такого перфомансу на Дофіне можна взагалі до складу команди на Тур де Франс не відібратися, не кажучи вже про якусь свободу дій на «Великій петлі».

Наступний тиждень

12 – 19 червня – Тур Швейцарії

Вже в неділю стартував Тур Швейцарії – гонка, яка постійно конкурує із Критеріумом Дофіне за звання генеральної репетиції Тур де Франс. І, якщо порівнювати склади учасників цього року, то конкурує дедалі успішніше.

Бойовий склад до Швейцарії привезла «Ineos Grenadiers» - тут і Адам Єйтс, і Дані Мартінес, і Герейнт Томас - кожен з них виглядає більш вагомим претендентом на статус капітана команди на Тур де Франс, ніж Тао Геогеган Харт, який їхав Дофіне.

Також серед претендентів на загальний залік – Джино Медер, Александр Власов, Йон Ісагірре, Рігоберто Уран, Якоб Фугльсанг. Спробують піти на загальний залік Ремко Евенпул, і Роан Денніс, який традиційно стрибає вище голови на своїй улюбленій гонці. Тібо Піно заочно боротиметься з Году за статус капітана «Groupama FDJ» на Тур де Франс. І лише Погачар не поїде ні Дофіне, ні Тур Швейцарії.

Маршрут Туру Швейцарії цього разу складніший, ніж зазвичай. Відразу два повноцінні, важкі гірські фініші, ряд серйозних пересічених горбатих етапів і розділка на 25 км в останній день.

Один із пересічених етапів відкривав програму Тура Швейцарії в неділю. Перемогу здобув Стівен Вільямс із «Bahrain Victorious». Просів був досить серйозним, і в першій групі до фінішу дісталося всього 15 гонщиків. Серед претендентів на загальний залік там були Адам Єйтс, Власов, Томас та Евенпул. Мартінес, Юнгельс, Уран, Піно та Медер програли 51 секунду, Том Підкок – 1 хвилину та 19 секунд.

Дайджест новин

- Том Дюмулен оголосив про запевнення кар'єри наприкінці цього сезону. Звичайно, коли такий зірковий гонщик іде на пенсію лише у 32 роки, це трохи шокує. Але у випадку з Дюмуленом це рішення було досить прогнозованим. Все ж таки після травми коліна в 2019 році повернутися на топ-рівень нідерландець так і не зумів.

Getty Images/Global Images Ukraine. Том Дюмулен

Та й проблеми з мотивацією останніми роками виникали. Сам Дюмулен в інтерв'ю зізнавався, що йому важко змусити себе виконувати той обсяг тренувальної роботи і тримати себе в вазі, щоб залишатися претендентом на перемоги в Гран турах. Пауза в кар'єрі протягом минулого сезону вже була першим тривожним дзвіночком на шляху до завершення кар'єру Дюмулена.

- У 2024 році Тур де Франс вперше у своїй історії фінішуватиме не в Парижі. Це пов'язано з тим, що невдовзі після фінішу «Великої петлі» столиця Франції прийме літню Олімпіаду і організувати фінальний етап Туру в Парижі буде проблематично.

Замість Парижа фінальний етап Туру-2024 прийматиме Ніцца. А стартуватиме «Велика петля» вперше в історії в Італії. На Апеннінах пройдуть перші три етапи плюс старт четвертого у приальпійському Пінероло. Сумарно організатори туру отримають приблизно 10 мільйонів євро від Італії за право проведення трьох стартових етапів.

Старт в Італії буде присвячений італійським екс-чемпіонам Туру – ​​Оттавіо Боттек'ї, Джино Барталі, Фаусто Коппі, Гастоні Ненчіні та Марко Пантані. Боттек’я був першим італійцем, який виграв Тур, і у 2024 році буде сота річниця цієї події. Також за стартові три етапи пелотон проїде через рідні місця Барталі, Коппі, Ненчіні та Пантані.

Олег Дидух
Оцініть матеріал
(6)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl+Enter

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Продовжуючи переглядати SPORT.UA, Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності