Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Формула 1
|
3121
4

9 років між перемогами. Як Макларен намагається повернутися в топ Формули-1

Даніель Ріккардо на Гран-прі Італії приніс Макларену першу с 2012 року перемогу

9 років між перемогами. Як Макларен намагається повернутися в топ Формули-1
Getty Images/Global Images Ukraine

Льюїс Хемілтон виділяється не тільки своїми гоночними якостями, а й умінням передчувати ситуацію. Багато хто був здивований, коли британець у 2013 році несподівано покинув Макларен і перейшов до складу Мерседеса. Так почалася ера домінування Мерседеса і Хемілтона. А у Макларена почалася ера занепаду та існування в статусі аутсайдера.

Команда робила певні кроки для виправлення ситуації, але нічого не виходило. Запрошення Фернандо Алонсо - мимо. Спроба перейти на двигуни Хонди - повний провал. Поставити мотори Рено - знову без особливого успіху.

Поки Хемілтон і Мерседес вигравали трофеї, легендарний Макларен зовсім забув про подіуми, перемоги, титули. Якщо у 2012 році Хемілтон і Дженсон Баттон виграли 7 гонок на двох, а Макларен був у топ-3 Кубка конструкторів, то вже в наступному сезоні Баттон і Серхіо Перес навіть на подіум не заїжджали.

Getty Images/Global Images Ukraine

На старті гібридної ери Макларен завдяки мотору Мерседес ще тримався у ранзі середняків, проте далі був перехід на двигуни Хонди й кілька абсолютно провальних років. Після Хонди Макларен переметнувся на мотори Рено, але і там не досяг великих успіхів. Говорити про повернення в топ не доводилося. Ця ситуація засмучувала любителів Формули-1, але не дивувала. Приблизно такий же спад переживала ще одна відома команда - Вільямс. І зараз Вільямс починає поступово вибиратися з дна. Правда, не так швидко, як Макларен.

Відродження почалося приблизно у 2018 році, коли американець Зак Браун отримав повний контроль над стратегією і розвитком Макларена. Саме Браун ініціював запрошення керівника Андреса Зайдля та інженера Джеймса Кі. Зайдль став босом Макларена в Ф-1, а Кі - технічним директором. Звичайно, кілька перестановок відразу не змінили ситуацію, але динаміка була позитивною.

Головним досягненням Макларена останніх років можна назвати підписання Ландо Норріса. Юний пілот здорово показував себе в юніорських серіях, а Макларен випередив конкурентів і забрав 17-річного Ландо у свою структуру. Ми звикли, що зараз молоді пілоти в основному представляють програми розвитку Ред Булла, Мерседеса або Феррарі, але тут Макларен реально витягнув щасливу карту.

Getty Images/Global Images Ukraine

У 2019 році Макларен прибрав з команди Алонсо (точніше, Фернандо оголосив про завершення кар'єри) і повністю змінив пару пілотів. Основними гонщиками стали Норріс і Карлос Сайнс, які склали непоганий дует. У 2019 Макларен фінішував на 4-му місці Кубка конструкторів, а вже за підсумками сезону-2020 увірвався в топ-3. Одна з ключових подій сталося в кінці 2019 року, коли Макларен оголосив про повернення на мотори Мерседеса з 2021 року. Команда повертається туди, звідки починався успішний шлях. Хоча Зак Браун правильно зазначив, що справа не тільки в моторах.

«Я думаю, справа не тільки в двигуні. Не тільки мотор не дозволяє нам перемагати. Думаю, проблема в нас самих. Ми ще не готові перемагати, потрібно робити крок за кроком. Прогресувати поступово. Ми знаємо свої слабкості», - говорив Браун у 2019 році.

Минуло менше двох років, а Макларен не тільки виграє, але і робить переможні дублі. Так, багато в чому це відбулося завдяки збігу обставин, однак не можна сказати, що Даніель Ріккардо на старті Гран-прі Італії з великими труднощами утримував Макса Ферстаппена позаду. У Ред Булла і Мерседеса є перевага в гоночному темпі, але Макларен розвивається в правильному напрямку. Для команди це перша перемога з 2012 року і перший дубль з 2010 року.

Getty Images/Global Images Ukraine

І тепер у Макларена з'являється реальний шанс повернутися в топ. У команди є відмінна пара пілотів Норріс - Ріккардо, є грамотні керівники та інженери, а також є гроші. Все це може дозволити знову бути на вершині, якщо Макларен зможе використати перехід на новий технічний регламент. З 2022 року Ф-1 чекають великі зміни в регламенті, і ряд команд може на цьому піднятися. Поки Ред Булл і Мерседес витрачають час і кошти в боротьбі за титули цього року, Макларен, Феррарі та інші кинули всі сили на болід сезону-2022.

Чи гарантує це успіх? Ні, але хочеться вірити, що легендарні Макларен і Феррарі зможуть повернутися на свої звичні позиції і будуть боротися з Мерседесом і Ред Буллом.

Оцініть матеріал
(27)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Коментарі 4
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
KIEWADIM
С детства за Макларен. Мика Хакинен мой любимый гонщик того времени. Жду с нетерпением новых побед.
RoNIkyo
Цікаво.
До чого тут виграш в останній гонці, якщо там мала місце аварія основних топ-гонщиків? Ми раді за Макларен, вони виграють гонки, вони повертаються назад до еліти, але записати до їх активу останню гонку - це зашквар.