Рогліч vs Погачар, частина друга. Прев'ю Тур де Франс-2021
Sport.ua анонсує старт «Великої петлі» 2021 року
Уже в суботу, 26 червня в Бресті стартує 108-й в історії Тур де Франс. Через коронавірус торішня «Велика петля» пройшла у вересні, і тепер повертається майже на звичне місце в календарі. «Майже» - тому що стартує все-таки на тиждень раніше, ніж зазвичай. Пов'язано це з незвично ранньою Олімпіадою в Токіо.
Тур де Франс-2021 - це 21 етап сумарної дистанцією 3383 км. У 90-х і першій половині нульових років маршрути Тура практично завжди були створені під сильних роздільників - традиційно були по дві індивідуальні гонки приблизно по 50 км кожна. В останнє десятиліття організатори «Великої петлі» від цих канонів відійшли, але в 2021 році вирішили повернутися до витоків.
На гонщиків чекають дві розділки на 27 і 31 км відповідно - це багато за сучасними мірками, коли розриви в горах дуже невеликі. Гірських фінішів буде всього три, хоча крім них буде ще кілька важких гірських етапів, але з фінішами не в підйом. В цілому можна констатувати, що маршрут Тур де Франс-2021 створений під багатоденників з ухилом в бік розділки.
В Альпи учасники Туру-2021 заїдуть в кінці першого тижня, і, будемо відверті, альпійська частина нинішньої «Великої петлі» дуже скромна. Піренеї на нас чекають в кінці другого і на третьому тижні, і будуть по-справжньому важкими - доля жовтої майки, швидше за все, вирішиться саме там. Між Альпами і Піренеями на другому тижні гонщиків чекає ще один топ-етап з подвійним проходженням легендарної Мон Вонту і фінішем після спуску в Малосені.
Остаточно загальний залік Тура-2021 сформується після розділки на 20-му етапі, після чого на гонщиків чекає традиційний етап дружби в Парижі.
Ключові етапи
Середа, 30 червня - 5-й етап, Шанже - Лаваль, 27 км, індивідуальна розділка
[Відносно] довга розділка на першому тижні Тур де Франс - колись звичне для «Великої петлі» блюдо, але добряче призабуте за останні роки. Однак зараз воно в маршрут Тура повертається.
27 кілометрів по досить продувній місцевості, але при цьому досить технічно складній трасі - не та територія, де роздільники зможуть розгулятися на повну, проте відчутну перевагу над чистими гірниками заробити повинні. Однак найважливіше навіть не той час, який хтось може заробити або програти, а то, що ця розділка задасть тон наступним етапам в плані тактичного малюнка - комусь потрібно буде відіграватися, а кому-то, навпаки, захищатися.
Неділя, 4 липня - 9-й етап, Клюз - Тінь, 145 км, гірський етап
Як вже було сказано вище, Альпи зустрінуться на шляху гонщиків на нинішньому Турі досить рано - вже в кінці першого тижня, при чому альпійська частина Туру буде не дуже складною. Другим і головним відрізком альпійської частини «Великої петлі» буде 9-й етап, після якого гонщики відправляться на день відпочинку.
Після невеликої стартової рівнини гонщики піднімуться до Межева, а потім будуть штурмувати знаменитий перевал Коль де Сезі. Найчастіше в маршруті Тура він зустрічається в зв'язці з перевалами Араві, Коломб'є і Жу План на шляху до Морзіна, проте цього разу гонщики відправляться по іншому шляху.
Після спуску з Сезі на пелотон чекає двоступеневий штурм ще одного знаменитого перевалу, Корме де Рослан транзитом через Коль ду Пре. Після спуску з Корме де Рослан гонщики почнуть фінішний підйом до знаменитого льодовика Тінь, який повертається на карту Тура вперше з 2007 року. Фінальний підйом досить пологий, що створює високу ймовірність закритої боротьби. Але, будемо сподіватися, що наближення дня відпочинку буде стимулювати активність грандів загального заліку.
Середа, 7 липня - 11-й етап, Соргс - Малосен, 199 км, гірський етап
Однією з головних фішок маршруту нинішнього Туру буде 11-й етап, на якому гонщиків чекає подвійний штурм легендарної Мон Ванту. Вперше гонщики відправляться на «лису гору» за новою версією підйому, який на карті Туру не зустрічався ще жодного разу - від Солта. Звідти гонщики попрямують до Шале Рейнар, і вже там - на останні 6 км, коли починається знаменита пустельна частина і місячні пейзажі, виїдуть на класичний шлях до вершини «Провансальського гіганта».
Після цього гонщики вперше заїдуть на фініш етапу в Малосен, по рівнині переїдуть в Бедуан, звідки будуть штурмувати Ванту вдруге, тепер уже - за класичним маршрутом: 15,7 км із середнім градієнтом 8,8%. Після другого проходження вершини Мон Ванту на гонщиків чекає повторний 23-кілометровий спуск до фінішу етапу в Малосені.
Звичайно, такий довгий спуск до фінішу не сприяє відкритій боротьбі і великим розривам, але сама Мон Ванту настільки складний підйом, що вже на його вершині можуть утворитися такі розриви, які на спуску ліквідувати буде вже неможливо. Тому сподіваємося, що по ходу етапу будем не тільки милуватися чарівними пейзажами Мон Ванту, але і стежити за відкритою битвою грандів.
Середа, 14 липня - 17-й етап, Муре - Сент-Ларі Сулан (Коль ду Порте), 178 км, гірський етап
Етапи Тур де Франс 14 липня, в День взяття Бастилії, національного французького свята, - це завжди особливе видовище. Цього разу саме 14 липня на гонщиків чекає один з ключових піренейських етапів. Перші 2/3 дистанції рівнинні, потім гонщики будуть штурмувати легендарні перевал Коль ду Пейресурд (13,2 км, 7%) і Коль де Валь Лурон-Азе (7,4 км, 8,3%).
Після цього гонщики спустяться в Сент-Ларі Сулан, звідки будуть штурмувати важкий фінальний підйом на Коль ду Порте - 16 км із середньім градієнтом 8,7%. Так, наступного дняь гонщиків буде чекати ще один гірський етап, але у гірників занадто мало можливостей реалізувати свою перевагу на цьому Турі, щоб упускати такий шанс.
Четвер, 15 липня - 18-й етап, По - Луз Ардіден, 130 км, гірський етап
Завершуватися гірська програма Туру-2021 буде ще одним заїздом по класичних, легендарних місцях в Піренеях. Стартувати етап буде в По, куди Тур заїде вже в 67-й раз - частіше «Велика петля» наносила візити тільки таким містам, як Париж і Бордо. Етап буде коротким (всього 130 км), і перша половина його буде рівнинною.
Після середини дистанції гонщики почнуть підніматися на легендарний перевал Коль ду Турмале, на вершині якого за традицією буде розіграний Сувенір Жака Годде. На Турмале «Велика петля» заїде вже в 88-й раз - частіше на мапі гонки бував тільки Париж.
Штурмувати Турмале будуть з боку Баньєр-де-Бігорра, а спускатися, відповідно, в Луз-Сен-Совюр. Звідти гонщиків буде чекати фінальний підйом на Луз Ардіден - ще одна класична точка маршруту «Великої петлі», яка з'являється на Турі виключно в зв'язці а Турмале. Тут вже точно не буде берегтися ніхто: останні гори, попереду транзитний етап.
Субота, 17 липня - 20-й етап, Лібурн - Сен-Емільон, 31 км, індивідуальна розділка
В цілому гірська частина нинішнього Туру буде не такою складною, тому, цілком ймовірно, доля перемоги і подіуму загального заліку вирішиться тільки на фінальній розділці. 31 км повного столу, але при цьому знову досить непростої технічно дистанції. Саме в Сен-Емільоні ми дізнаємося, хто заїде в Париж в жовтій майці.
Фаворити
Дуелянти
В якості двох головних фаворитів до старту Туру підходять два словенця - Тадей Погачар і Прімож Рогліч. Саме вони і розігрували перемогу в «Великій петлі» рік тому. Їхня дуель здавалася трохи однобокою на користь Рогліча, проте драматична розв'язка подарувала перемогу Погачару, який видав космічний перфоманс на фінальній розділці.
І в цьому році Тадей Погачар підходить до старту Туру вже в статусі головного фаворита. Словенець став на рік старшим, зміцнів в тому числі і психологічно, і готовий брати другий поспіль титул на «Великій петлі». Що ще дуже важливо - цього разу, на відміну від минулого року, навколо нього зібрана дуже сильна команда. Не найсильніша на нинішньому Турі, але одна з, і вже точно на порядок сильніша, ніж була у «UAE Emirates» рік тому.
У нинішньому сезоні команда зробила олл-ін ставку на Тур, про що свідчило й те, що Брендона Макналті в останній момент перекинули зі складу на Джиро, де він міг поїхати капітаном, на Тур, де йому доведеться працювати на Погачара. Крім нього в горах Тадей зможе розраховувати на Давіда Де ла Круса, Марка Хірші, Рафала Майку і Руя Кошту - дуже потужно.
Що ж може перешкодити Погачару виграти другий Тур поспіль? Як би парадоксально це не звучало, але наявність відразу двох розділок в маршруті нинішньої гонки. Так, в минулому році саме розділка принесла словенцеві перемогу в загальному заліку, але всі ми прекрасно розуміємо, що то був космічний перфоманс, стрибок вище голови, повторити який буде складно. За своїм базовим рівнем Тадей не так сильний роздільник, як могло здатися рік тому. Ризикнемо припустити, що за сумарним часом проходження двох розділок Погачар не стане кращим з генеральщиків, і програє комусь із дуету Рогліч/Томас, а то й обом. Трохи, але програє.
Однак Тадей готовий відігравати це можливе відставання в горах, тим паче з такою підтримкою команди. І саме він по праву є головним фаворитом Туру.
У минулому році перемога на «Великій петлі», здавалося, сама йшла в руки Пріможу Роглічу. Небезпечні суперники самоліквідувалися один за іншим, а дрім-тім «Jumbo Visma» забезпечував повний контроль над гонкою. Однак прокляття розділки на третьому тижні знову зіграло проти Пріможа, і він випустив жовту майку з рук.
Щоб цього більше не повторилося, Рогліч вирішив повністю перекроїти свою підводку до Тур де Франс - він пропускав і Дофіне, і Тур Швейцарії. У гонках лідер «Jumbo Visma» не з'являвся ще з кінця квітня, і він сподівається, що це дозволить йому уникнути втоми під кінець третього тижня. І якщо вже і такий підхід до Туру не вирішить проблеми Рогліча з третім тижнем, то, напевно, цю проблему не вирішить вже ніщо.
Через кілька місяців Пріможу виповниться 32 роки. Для нього настав момент істини: якщо він не вирішить проблему третього тижня зараз, то, швидше за все, ні Джиро, ні Тур де Франс в кар'єрі так вже і не виграє. Багато хто поспішив списати Рогліча в утиль вже після торішнього фіаско, але ми вважаємо, що в цьому році у словенця ще є шанси виграти Тур, причому дуже непогані.
«Ineos»
Хто може втрутитися в дуель двох словенців? Безумовно, це «Ineos» - команда, яка приїхала на Тур з найсильнішим складом в пелотоні і відразу з трьома (а то і чотирма) лідерами. Дуже незвична ситуація для команди Дейва Брейлсфорда, яку ми звикли бачити в якості дуже чітко вибудуваної структури з одним лідером і абсолютно прозорою внутрішньокомандною ієрархією.
Зараз же ситуація для «Ineos» діаметрально протилежна: є 3-4 капітани, кожен з яких індивідуально не є найсильнішим у гонці. В таких обставинах «Ineos» потрібно буде намагатися розігрувати чисельну більшість, але зробити це буде дуже непросто.
По-перше, команді раніше ніколи цього робити не доводилося - «Ineos» завжди вів гонку в повністю протилежному ключі. По-друге, розігрувати чисельну більшість на Гран турах в цілому набагато складніше, ніж на одноденках, і прикладів успішної реалізації такої тактики на 3-тижневих гонках вкрай мало.
Чи не єдиний випадок, коли ця тактика таки була успішно реалізована - це «Movistar» і Річард Карапас на Джиро д'Італія-2019. І символічно, що зараз еквадорець їде на Тур в якості одного з капітанів «Ineos». Їде у відмінній формі, після перемоги в Турі Швейцарії.
Однак маршрут нинішнього Туру з двома розділками значно знижує шанси Річарда. Так, на тому ж Турі Швейцарії він обидві розділки проїхав непогано для себе, але в цілому в цьому компоненті він значно слабкіший за більшість своїх прямих конкурентів. А це означає, що Карапас - перший, від кого варто чекати активності в горах. В цілому те ж саме можна сказати і про чемпіона Джиро-2020 Тао Ґеоґеґана Харта, але в такому складі «Ineos» у нього, цілком ймовірно, свободи дій буде мінімум.
Головною ж ставкою «Ineos» буде переможець Туру-2018 Герейнт Томас. Так вважають і букмекери, які бачать 35-річного британця фаворитом №3 - відразу після словенського дуету. Шанс Томаса - безумовно, в розділці: в «Ineos» розраховують, що Герейнт проїде обидві гонки трохи швидше за Погачара і стабільніше за Рогліча (читай - що Прімож знову провалить розділку на третьому тижні). Правда, питання в тому, чи зможе сам Томас в горах на рівних боротися зі словенцями. В цілому, саме Томас - єдиний шанс «Ineos» вести гонку в класичній, захисній манері.
Не будемо забувати і про Річі Порта, який недавно виграв Критеріум Дофіне, обігравши в тому числі і самого Томаса, який замкнув топ-3. Здавалося б, Порта всі вже списали як претендента на високі місця на Гран турах, але на торішній «Великій петлі» він нарешті-таки піднявся на подіум загального заліку, після чого повернувся в «Ineos» - нібито для того, щоб на старості років повернутися до статусу грегарі.
Однак лебедина пісня «Тасманського диявола» затягнулася, і в нинішньому сезоні він дуже сильний: другі місця в загальному заліку на Каталонії і Романдії, і, як уже писалося вище, перемога на Дофіне. Так, в попередні роки феєричні виступи на тижневих гонках перед Тур де Франс не обіцяли австралійцю нічого хорошого на самій «Великій петлі», проте після успіху річної давності скидати Порта з рахунків було б нерозумно. Не тільки як потенційного призера, але, можливо, навіть як переможця.
Інші претенденти
Знову спробує поборотися за високі місце в загальному заліку Туру Жуліан Алафіліпп. Наявність в маршруті двох розділок і всього трьох фінішів в гору на руку чемпіону світу. Нещодавно він спробував свої сили у великих горах на Турі Швейцарії, і вийшло дуже непогано. Гонщик «Deceuninck Quick Step» йшов на подіум загального заліку, і зійшов з гонки в останній день через народження дитини. На Тур у нього серйозні плани - про це говорить хоча б відмова від участі в Олімпіаді в Токіо.
Однак серйозної підтримки від команди Алафліппу чекати не доведеться: «Deceuninck Quick Step» за традицією буде полювати за окремими етапами. Відзначимо, що через травму коліна пропустить Тур Сем Беннетт, якого замінить легендарний Марк Кевендіш. Полювати за етапами буде і сам Алафіліпп: «Велика петля» почнеться з двох етапів з фінішем в невеликі пагорби - у Жуліана є шанси захопити жовту майку з перших же днів.
На тому ж Турі Швейцарії нагадав про своє існування і віце-чемпіон Туру-2017 Рігоберто Уран, який став другим в загальному заліку і виніс всіх суперників на другій розділці - дуже важлива деталь напередодні Туру з таким маршрутом. Втім, гірська форма Урана певні питання все ж викликає, так само як і склад його команди, «Education First».
Як і «Ineos», з декількома капітанами їде на Тур і «Movistar» - втім, команді Еусебіо Унсуе до цього не звикати. Головною ставкою буде Мігель Анхель Лопес, який в минулому році йшов на подіум, але провалив фінальну розділку і відлетів аж на шосте місце. Лопес - вкрай нестабільний роздільник, який в поганий для себе день може програти дуже багато.
Здавалося б, на Турі з таким маршрутом це не обіцяє йому нічого доброго, але в «Movistar» дуже вірять в гірські здатності колумбійця і в те, що в розділці він зуміє мінімізувати свої втрати. І, варто визнати, на недавньому Дофіне Лопес в горах справді виглядав непогано.
Запасним варіантом для «Movistar» стане Енрік Мас, який в минулому році на Турі, як і на Вуельті, замкнув топ-5 загального заліку. В якомусь сенсі в цьому і проблема: Енрік - гонщик дуже стабільний, але з чітко видною межею можливостей, яка знаходиться нижче рівня подіуму Тур де Франс.
Так само не скидаємо з рахунків Марка Солера і Алехандро Вальверде. Солер претендував на високі місця на Джиро, але зійшов через падіння. Як Солер проїде Тур після того, як довелося на ходу міняти свої плани - велике питання. Що стосується Вальверде, то в те, що 41-річний ветеран побореться за щось в загальному заліку, віриться насилу. Однак за окремі етапи - цілком. Два стартових дні Туру дають йому шанси повернути собі на плечі після 13-річної перерви жовту майку, хоча зробити це в боротьбі з Алафіліппом, Воутом Ван Артом і Матьє Ван дер Пулом буде важко.
Вілко Келдерман поїде свій перший Гран тур після переходу в «Bora Hansgrohe». Нещодавно 30-річний нідерландець став четвертим в загальному заліку Дофіне. Маршрут Тур де Франс з двома розділками йому дуже підходить, проте для боротьби за подіум йому, швидше за все, банально не вистачить класу. Та й на цілковиту підтримку команди розраховувати не варто - в складі «Bora Hansgrohe» буде ще Петер Саган зі своїми особистими амбіціями.
Знову дуже сильно перед Туром виглядає Якоб Фугльсанг, який став третім на Турі Швейцарії. Хоча боротьби за подіум Тур де Франс йому це не гарантує - цілком ймовірно, що він обмежиться полюванням за окремими етапами, і, можливо, боротьбою за горохову майку гірського короля.
За відсутності Тібо Піно в статусі одноосібного капітана «Groupama FDJ» спробує себе Давід Году. Вічно молодому і перспективному французу скоро вже 25 років - поки виправдовувати аванси. На минулорічній Вуельті він став восьмим в загальному заліку - поки що його найкращий результат на Гран турах. Спробувати повторити подібне на нинішній «Великій петлі» - об'єктивно, межа мрій для Году на даний момент.
За традицією записуємо в число претендентів на високі місця 2-разового віце-чемпіона Тур де Франс Найро Кінтану. Початок 2020 року і перехід в «Arkea Samsic» подарував надію на відродження колишнього Кінтани, однак після локдауну він знову став лише блідою тінню самого себе. Те ж саме можна сказати і про його виступи в нинішньому сезоні. Ймовірно, Найро навіть не буде намагатися йти на загальний залік, а буде разом з Варреном Баргілем боротися за окремі етапи і горохову майку.
Непогано виглядає в нинішньому сезоні Майкл Вудс, який візьме на себе тягар лідера в «Israel Start-up Nation» - Кріс Фрум зараз зовсім не тягне. 34-річний канадець провів дуже непогану арденську кампанію, після чого замкнув топ-5 в загальному заліку Турів Романдії та Швейцарії. Так, на 3-тижневій дистанції Вудсу трохи не вистачає відновлення, але місце в другій половині топ-10 і перемога на етапі - реалістична мета для нього.
А наші хто?
А українців на нинішньому Тур де Франс немає - Марк Падун після блискучого виступу на Критеріумі Дофіне не потрапив до складу «Bahrain Victorious», хоча букмекери бачили його в топ-10 претендентів на перемогу. Рішення дивне, яке дає розгулятися фантазії конспірологів - навколо «Bahrain Victorious» зараз нехороших чуток ходить багато. Також до складу команди Брента Коупленда несподівано не потрапив і Мікель Ланда.
Лідером на загальний залік в такій ситуації поїде Джек Хейг. 27-річний австралієць ніколи не піднімався на Гран турах вище 19-го місця в загальному заліку, але зараз, як і багато інших гонщиків «Bahrain Victorious», знаходиться у вогняній формі, і на Дофіне замкнув топ-5 загального заліку. Побореться за зелену майку найкращого спринтера Сонні Кольбреллі, який за тиждень до старту Туру став чемпіоном Італії.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Флорентіно вважає, що систему голосування варто змінювати
«Містяни» програли в останньому матчі «Тоттенгему»
Мои соболезнования автору текста, так как приведенный в цитате выше факт (как и состояние украинского велоспорта в целом) вряд ли вызовет к материалу большой интерес. А любителей велогонок независимо от флага представленных команд и спортсменов на сайте вряд ли много. Хотя написано все грамотно и со знанием дела.
Не отношу себя к конспирологам, но "Бахрейн" с его внезапными вспышками результатов и странными решениями по составу - команда действительно мутная.
а без победы на ТдФ ты даже не будешь лучшим велосипедистом ...