Чому Ред Булл почав перемагати Мерседес. Питання напарників і сезону-2022
Серхіо Перес може допомогти Ред Булл виграти обидва титули
Оцінюємо Гран-прі Азербайджану в плані боротьби за титул, а також роботу Мерседеса і Ред Булла. Той випадок, коли напарники грають вирішальну роль, і Серхіо Перес виглядає краще, ніж Валттері Боттас.
Хемілтону потрібна допомога Боттаса. Ферстаппен дочекався допомоги напарника
Головною проблемою в битві Ред Булла з Мерседесом останніх років називали відсутність гарного партнера для Макса Ферстаппена. Крім того, що болід Биків поступався Мерседесу, так ще і напарники демонстрували посередній рівень і залишали Ферстаппена одного проти Льюїса Хемілтона і Валттері Боттаса. Із завданням не впорався ні П'єр Гаслі, ні Алекс Альбон, тому Бики запросили досвідченого Серхіо Переса. І, схоже, це починає приносити успіх.
Перші гонки цього сезону були для мексиканця складними, і хтось навіть почав говорити про «прокляття» другого боліда Ред Булла. Мовляв, поруч з Максом ніхто не буде успішним. Однак сам Перес говорив, що йому потрібен час, мінімум 4-5 гран-прі, щоб звикнути до нової машини. І по інших пілотах ми бачимо, що після переходу в нову команду гонщику дійсно потрібен час, оскільки кожен болід має свої особливості. Це видно і по Пересу, і по Феттелю, і по Ріккардо, і по Сайнсу. Навіть швидкі пілоти типу Ріккардо або Сайнса не можуть відразу «включитися» і в новій машині показати весь свій потенціал.
Getty Images/Global Images Ukraine
І навіть без урахування перемоги Переса в Баку видно, що гонщик став відчувати себе більш комфортно в боліді і реально готовий допомагати Ферстаппену і Ред Буллу. І тут відповідати потрібно Мерседесу, але відповіді немає. У Баку ми бачили, як Хемілтон вийшов в лідери, але залишився проти двох Биків і програв. Ред Булл чудово розіграв свої піт-стопи, і Льюїс пропустив не тільки Ферстаппена, але і Переса. І потім Серхіо майстерно стримував британця і виконував саме ту роботу, якої так не вистачало Бикам останні сезони.
А що Боттас? А Валттері як стартував 10-м, так і більшу частину гонки провисів на цій позиції, а фінішував взагалі 12-м. І якщо раніше на Мерседес ніхто особливо не тиснув (хіба що один Ферстаппен) і Боттас спокійно виконував роль помічника, то тепер фін, грубо кажучи, не вивозить. Звичайно, враховуємо невдачу Боттаса в Монако, де він зійшов не зі своєї вини, проте Валттері, маючи прекрасний болід, вже, по суті, вилетів з чемпіонської гонки, а в загальному заліку програє навіть Норрісу і Леклеру, у яких боліди об'єктивно не такі швидкі.
Getty Images/Global Images Ukraine
Боттас звик боротися з Хемілтоном (і програвати), але тепер йому потрібно боротися ще й з Ред Буллом, а іноді з Феррарі і Маклареном. Хемілтон, ймовірно, найкращий пілот свого покоління, але без допомоги напарника йому буде складно зупинити Ферстаппена, і гонка в Баку це показала. Удвох Макс і Серхіо переграли Льюїса. Попереду ще досить етапів, але якщо Боттас не почне демонструвати топ-рівень, то Мерседес може задуматися про те, щоб прямо по ходу сезону замінити його на Джорджа Расселла. Інакше можна втратити і пілотський титул, і Кубок конструкторів.
Головне питання сезону: коли Ред Булл і Мерседес перестануть оновлювати машини
З сезону-2022 у Формулі-1 вводиться новий технічний регламент, і зусилля багатьох команд вже направлені виключно на боліди 2022 року. Наприклад, Хаас не приховує, що в 2021 році взагалі не буде оновлювати машину, а всі зусилля йдуть на болід нового зразка. Феррарі заявила, що на 95% переключилася на сезон-2022, та й решта команд ближче до літньої паузи почнуть думати тільки про наступний чемпіонат.
А що ж лідери? Ліміт на витрати, який ввели в цьому році, не дозволяє командам витрачати стільки грошей, скільки вони хочуть. У Мерседеса є неймовірні ресурси, але більше 145 мільйонів витратити не можна. І в цій гонці з Ред Буллом за титули постає питання, коли Мерседес і Ред Булл припинять оновлювати нинішній болід? Хто «закине» нинішній сезон першим? Ред Булл, якому хочеться перервати домінування Мерседеса, або Мерседес, якому хочеться взяти 8-й титул поспіль? І зробити це потрібно так, щоб не зіпсувати команді перехід на новий регламент.
Getty Images/Global Images Ukraine
Наприклад, можна виграти титул зараз, але на старті нової ери відкотитися назад і довго наздоганяти. Чи варто це того? Макс Ферстаппен впевнений, що варто. Нідерландський гонщик вже кілька разів висловився, мовляв, потрібно до останнього оновлювати машину і боротися за титул тут і зараз. Його зрозуміти можна. Льюїс Хемілтон поки на цей рахунок не висловлюється, та й у нього навіть контракту з Мерседесом на новий сезон поки немає.
Хто здасться першим і кине всі сили на 2022 рік? Відповідь на це питання має визначити для нас чемпіона нинішнього сезону.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Форвард «Манчестер Сіті» Ерлінг Холанд входить до топ-5 голеадорів
Українець може залишити табір «синіх», але лишитися у Лондоні