Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Інші новини
| Оновлено 27 лютого 2021, 21:33
1158
0

Олег КРОТ: «Кіберспорт в Україні розвивається з шаленою швидкістю»

Вашій увазі інтерв'ю з керуючим партнером кіберспортивного медіахолдингу WePlay Esports

| Оновлено 27 лютого 2021, 21:33
1158
0
Олег КРОТ: «Кіберспорт в Україні розвивається з шаленою швидкістю»
WePlay Esports. Олег Крот

Керуючий партнер кіберспортивного медіахолдингу WePlay Esports, Олег Крот дав велике інтерв'ю Sport.ua, якому розповів про розвиток кіберспорту в Україні, вплив пандемії на індустрію, а також поділився планами студії на найближчі роки.

– Наприкінці 2020 року ви стали партнерами з Олександром Усиком. Що плануєте створити разом з ним у 2021 році?

– Наші головні плани стосовно спільних продуктів з Олександром Усиком у 2021 році – розвиток WePlay Ultimate Fighting League (WUFL), проведення турнірів із різних файтинг-дисциплін в офлайн- та онлайн-форматі. 

Наприкінці 2020 року ми оголосили про створення спільної з Олександром компанії, що спеціалізуватиметься на організації та проведенні турнірів із файтингів у рамках новоствореної ліги WUFL. Наразі ми провели лише один турнір ліги – WePlay Dragon Temple з дисципліни Mortal Kombat 11, яку ми обрали для «знайомства» з цим напрямком. 

А нещодавно ми оголосили проведення першого сезону WePlay Ultimate Fighting League Season 1 із призовим фондом у $150 000. Цього разу, окрім MK11, ми обрали ще SOULCALIBUR VI й Tekken 7. Впевнені, що WUFL Season 1 вразить кіберспортивних фанатів ще більше, ніж WePlay Dragon Temple. 

– Кіберспорт під час пандемії лише набирав популярності. Як пандемія вплинула на кіберспортивний медіахолдинг WePlay Esports?

– Відверто кажучи, позитивно. Ми змогли швидко адаптуватися до нових реалій та трансформувати нашу діяльність відповідно до карантинних обмежень – перевели все в онлайн: і операційну діяльність медіахолдингу, і наші турніри. 

Коли карантин тільки запровадили, ні в кого не було розуміння, що буде далі. Проте всіх об’єднувало єдине бажання – зробити що завгодно, щоб скоріше повернутися до нормального життя. Саме тоді у нас з’явилася ідея провести благодійний онлайн-марафон WeSave! Charity Play, на якому вдалося зібрати $188 879. Ці кошти ми порівну розділили та передали до благодійних організацій CEPI та GlobalGiving, які допомагали медикам і фінансували розробку вакцини проти COVID-19.  

WeSave! Charity Play. Зображення: WePlay Esports

Організація цього марафону – яскравий приклад того, на що здатна команда, яка об’єднана спільною метою та майндсетом: ми розробили концепцію турніру за десять годин після появи ідеї про його проведення, а за сім днів вже почався перший ефір. 

WeSave! Charity Play. Зображення: WePlay Esports

Ми чітко розуміли, що кіберспорт – єдиний вид спорту, що залишився навесні 2020 року. Тож ми робили максимум, щоб підтримувати WePlay Esports і кіберспортивне комюніті загалом. 

Якщо говорити про конкретні цифри, то з березня 2020 року ми провели шість онлайн-турнірів і згенерували 4 035 годин унікального контенту за 2020 рік. При тому що за минулий рік годин унікального контенту було 1 659. Також завдяки пандемії нам вдалося навіть трохи зекономити на будівництві нашої арени на ВДНГ. Через те, що ми не прискорювали процес, а спокійно будували й створювали те, що хотіли з самого початку. 

Ми намагалися обернути цю неприємну ситуацію з пандемією на власну користь, мінімізувати її негативний вплив на бізнес та світ. І зараз я бачу, що нам це вдалося. 

– Як оціните розвиток кіберспорту в Україні в останні роки? Які перспективи кіберспорту в нашій країні?

– Кіберспорт в нашій країні розвивається зі скаженою швидкістю. Причому це відбувається на всіх рівнях: і на рівні держави, і на бізнес-рівні, і серед суспільства загалом. 

Визнання кіберспорту офіційним видом спорту в Україні є важливим кроком на шляху зміни ставлення людей до індустрії. Тепер кіберспорт сприймають не лише як розвагу, а і як сферу, що здатна впливати та провокувати зміни в суспільстві.  

Дедалі більше брендів звертаються до кіберспорту як до ефективного каналу комунікації зі своїм споживачем, в багатьох компаніях навіть з’являються «кіберспортивні відділи», які є своєрідними посередниками між брендом та кіберспортом.

Активно розвивається кіберспортивна освіта: вищі навчальні заклади відкривають спеціалізовані курси з кіберспорту та суміжних дисциплін. Наприклад, наша директорка з PR та комунікацій Олена Дальська-Латошевіч нещодавно закінчила викладати курс з піару та журналістики в кіберспорті в Національному університеті фізичного виховання і спорту України. Окрім цього, ми анонсували запуск курсу «Режисура анімаційного фільму» спільно з Київським національним університетом театру, кіно і телебачення ім. І. К. Карпенка-Карого. Максим Білоногов, генеральний продюсер та chief visionary officer WePlay Esports, буде наймолодшим майстром курсу в історії університету. Викладачами стануть члени команди студії медіахолдингу WePlay Esports.  

Це перший в Україні курс з режисури, який запровадила кіберспортивна компанія. Студенти курсу будуть навчатися протягом чотирьох років та отримають диплом бакалавра державного зразка. Таким чином ми виховаємо першокласних спеціалістів, найталановитіших з яких запросимо працювати до нас, у WePlay Esports.

Я впевнений, що кіберспорт в Україні продовжить свій стрімкий розвиток і за найближчі п’ять-десять років наша держава матиме всі шанси стати однією з провідних у цій індустрії. Та й історично так склалося, що в країні є багато талановитих людей, які розвивають кіберспорт: ті ж самі NAVI або StarLadder.   

– WePlay Esports відрізняється від інших українських і російських студій своїм стилем проведення турнірів. Яскраво оформлена студія, кожного разу окремий стиль турніру (WePlay! Clutch Island, WePlay! Pushka League). Чому ви обрали такий стиль висвітлення і наскільки це подобається глядачам?

– Тому що ми звикли стрибати вище власної голови, не говорячи вже про чужі голови. Може, це звучить дещо зарозуміло, проте дійсно, мета нашої компанії – робити не так, як усі. Саме тому ми щоразу створюємо унікальні концепції для кожного турніру, вигадуємо окрему історію, відповідно до  якої розробляємо айдентику, декорації, костюми (для наших талантів, наприклад) і все інше. Нам подобається відрізнятися, робити по-новому, по-своєму.

Наш турнір WePlay! Bukovel Minor в Буковелі розірвав усі шаблони звичних кіберспортивних івентів. Обравши українські Карпати локацією для проведення турніру, ми хотіли створити новорічну казку і максимально інтегрувати український колорит в усе, що стосувалось турніру: запросили хор народних артистів, створили зимовий SFM-ролик за участю героїв Dota 2. 

WePlay Bukovel Minor. Зображення: WePlay Esports

На турнірі з MK11 WePlay Dragon Temple ми прикрасили арену у східному стилі, запросили каскадерів на фінал (вони виступили на прешоу). 

WePlay Dragon Temple. Зображення: WePlay Esports

Також, за допомогою AR-технологій створили ролик, де персонаж гри Scorpion грає пісню Scorpions «Still lovin’ you». А однією з найяскравіших колаборацій турніру був бій між Олександром Усиком і Шао Каном (персонаж гри MK11)

Ну і звісно, наш #madmoontruck на WePlay! Dota 2 Tug of War: Mad Moon, з якого на сцену виходили гравці в останні дні турніру, ще й досі нам згадують. 

Cybertruck на WePlay! Dota 2 Tug of War: Mad Moon. Зображення: WePlay Esports

Такий підхід до організації турнірів подобається нам і кіберспортивному комюніті. Ми завжди спілкуємося с аудиторією, питаємо їхню думку щодо нашої чергової витівки й тримаємо руку на пульсі.

– Які турніри з CS:GO і Dota 2 WePlay Esports висвітлюватиме у 2021 році?

– Сьогодні організація турнірів для нас є більш пріоритетним напрямком, ніж їх висвітлення. 

У нас великі плани на обидві гри, і на CS:GO, і на Dota 2, проте наразі не хочу розкривати усіх карт. Чекайте анонсів найближчим часом, буде гаряче! 

– Ваші конкуренти володіють правами на топові турніри з CS:GO – BLAST, ESL. Чи є в планах у майбутньому викупити права на них?

– WePlay Esports також проводить топові турніри й продає права на їх висвітлювання. В майбутньому нам було б цікаво купувати права на висвітлення турнірів інших турнірних операторів, якщо вони не перетинаються з нашими турнірами.

Першочергова задача нашого холдингу, на якій ми зосереджені – створення власних кіберспортивних івентів. 

За останні півтора року ми досягли крутих результатів в рамках Dota 2, чим дуже пишаємося. Віримо, що в цьому році ми вразимо усіх не лише турнірами з цієї дисципліни, а й з інших, популярних серед західної й СНД-аудиторії: та ж CS:GO або файтинги в рамках WUFL. 

– Як загалом оціните конкуренцію між СНД-студіями? Чи допомагає це розвитку кіберспорту?

– Безумовно, конкуренція – це завжди про розвиток. Всі гравці на кіберспортивному ринку дотримуються етичних норм, тож «брудної» конкуренції у нас немає. Але здоровий дух суперництва ніколи зайвим не буде. 

– У яких дисциплінах бачите найбільшу перспективу у найближчі 3-5 років?

– Звичні нам Dota 2, CS:GO не втратять своєї актуальності у найближчому майбутньому ми не плануємо від них відходити. Водночас я впевнений, що на ринку з’являтимуться нові дисципліни, як-от VALORANT у 2020 році, які матимуть свої переваги та цікаві перспективи.

Будемо активно розвивати файтинг-напрямок за допомогою WUFL. Ми покажемо українському комюніті, що турніри з того ж MK11 чи Tekken 7 можуть бути не менш видовищними, ніж з Dota 2.

Олег Крот – керуючий партнер кіберспортивного медіахолдингу WePlay Esports.

Експерт у галузі IT-інтеграції, розробки програмного забезпечення, створення data-центрів, має безпосередній досвід організації кіберспортивних заходів.

Почав бізнес у сфері IT-розробки та впровадження систем програмного забезпечення. У 2000 році започаткував мережу комп’ютерних клубів. 2006 року Олег Крот спільно із бізнес-партнером Юрою Лазебніковим заснував кіберспортивний медіахолдинг WePlay Esports.

Одним із найважливіших досягнень вважає створення команди, яку декілька років особисто формував разом із Юрою Лазебніковим, і яку вважає найсильнішою у світовому кіберспорті сьогодні.

Олег Крот зосереджений на стратегічному плануванні розвитку компанії, розширенні її впливу на північноамериканських та азіатських ринках, юридичній і фінансовій структуризації активів WePlay Esports.

Мета — налагодити процеси у компанії таким чином, аби мати змогу особисто приділяти більше уваги соціальним та благодійним ініціативам.

Максим Гаптар Sport.ua
Оцініть матеріал
(2)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Джерело назвало точну дату повернення Мудрика у футбол
Футбол | 08 грудня 2025, 10:14 7
Джерело назвало точну дату повернення Мудрика у футбол

Український вінгер може вийти на поле вже 17 січня 2026 року

NAVI програли свій матч з близьким рахунком, а B8 вже за крок до плей-оф
Кіберспорт | 06 грудня 2025, 19:51 2
NAVI програли свій матч з близьким рахунком, а B8 вже за крок до плей-оф

Французи закрили NAVI, а українська п'ятірка здобула героїчну перемогу у двох овертаймах

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.