Битва Рено, Макларена і Рейсінг Поінт, несподіваний прогрес Феррарі
У нинішньому сезоні Формули-1 ще збереглася інтрига
Черговий сезон Формули-1 не подарував нам цікаву битву за титул чи командний залік. Проте останні етапи року будуть нести певну інтригу, нехай і не чемпіонську. Головною зараз є боротьба за третє місце Кубка конструкторів, яке звільнилося в результаті провалу Феррарі, що відкрило дорогу до топ-3 Макларену, Рено і Рейсінг Поінт.
Може здатися, що третє місце Кубка конструкторів не є чимось важливим, проте команди за підсумками сезону отримують призові гроші у відповідності з підсумковою позицією. Наприклад, в 2019 році Ред Булл за третє місце в командному заліку отримав від Ф-1 152 мільйони доларів - це більше половини бюджету Биків. А для команд на кшталт Рейсінг Поінт (Астон Мартін з 2021) або Макларен це ще більша частина бюджетів. Згадаймо, що з 2021 року в Формулі-1 вводиться стеля на витрати в розмірі 145 мільйонів, тому битва за призові гроші тільки загостриться.
За 5 гран-прі до кінця сезону третє місце займає Рейсінг Поінт, який набрав 126 пунктів, на 2 очки випереджаючи Макларен і на 6 пунктів - Рено. На старті чемпіонату було враження, що Рейсінг Поінт матиме перевагу і стане найкращою серед середняків. Команда скопіювала болід Мерседеса 2019 року і на перших етапах справді демонструвала високий темп, але одна справа - скопіювати болід, а інша - самостійно розвивати і оновлювати його по ходу чемпіонату. Не можна сказати, що Рейсінг Поінт провалила завдання, але конкуренти зуміли скоротити відставання. Можна відзначити невезіння британської команди: спершу у Рейсінг Поінт відібрали 15 очок за повне копіювання частини машини Мерседеса, а потім пілоти Серхіо Перес і Ленс Стролл були змушені пропускати етапи через коронавірус. Ніко Хюлькенберг відмінно виконав роботу пілота на заміну, але такі проблеми не могли не позначитися на результатах.
twitter.com/racingpointf1
Макларен, як і Рейсінг Поінт, здорово почав сезон, а піком стала боротьба Карлоса Сайнса за перемогу в Монці. Виграти не вдалося, але очок команда зібрала достатньо. З середини чемпіонату Макларен змінив концепт передньої частини боліда, зробивши її схожою на Мерседес, і поки пілоти і інженери вивчали оновлення, результати трохи пішли на спад.
Якщо говорити про прогрес протягом сезону, то потрібно відзначити Рено. Французи змогли серйозно додати, намагаючись виправдати статус заводської команди. І якщо на окремих етапах темп боліда міг як несподівано зникати, так і з'являтися, то потім Рено стала більш стабільною. Пілот Даніель Ріккардо визнав, що в команді знайшли правильні налаштування, і тепер менша кількість сторонніх чинників впливає на швидкість. Піковим моментом сезону для Рено поки що є третє місце Ріккардо на Гран-прі Німеччини. Рено добре виглядає на швидкісних трасах, і це може допомогти чорно-жовтим зібрати хороші очки на треках в Туреччині і Бахрейні.
twitter.com/renaultf1team
Визначити фаворита в боротьбі за третє місце важко. На цьому відрізку сезону Рено виглядає найбільш стабільно, а ось Макларен почав втрачати багато очок. Карлос Сайнс в останніх чотирьох гонках двічі не фінішував, а Ландо Норріс не набирає очки в трьох останніх заїздах. Є враження, що ситуацію на користь однієї з команд можуть схилити лідери. Даніель Ріккардо і Серхіо Перес зараз демонструють стабільну їзду, і навіть нерівні виступи їх молодих напарників не псують враження. Карлос Сайнс і Ландо Норріс в Макларені поки не можуть похвалитися такою стабільністю.
Тим цікавіше буде дивитися, хто ж фінішує 3-м в Кубку конструкторів.
Окремо варто сказати про Феррарі. Зараз у Скудерії 93 пункти, і формально вона зберігає шанси на 3-е місце, але вже очевидно, що цього не буде. Феррарі ще в серпні визнала, що і болід, і мотор 2020 року виявилися провальними, а перемог не варто чекати до 2022 року. Заздалегідь проінформувавши уболівальників, що успіхів поки не буде, команда не закинула роботу над болідом цього сезону і постійно привозить невеликі оновлення. Нові елементи з'являлися на гонках в Росії, Німеччині та Португалії, а результати Феррарі поступово поліпшувалися. Оскільки болід 2021 року заснований на поточних машинах, то Скудерія, по суті, активно працює під наступний чемпіонат.
formula1.com
Результати дають надію шанувальникам Феррарі. У чотирьох останніх гонках Шарль Леклер фінішував в очках, в тому числі 4-м в Португалії і 6-м в Росії. Крім того, Леклер стабільно виводить команду в третю частину кваліфікації, де показав 4-й результат в Німеччині і Португалії. Феррарі цілком могла б порадіти прогресу (відносному, звичайно, адже очікування зовсім інші), але такий порив напарника не підтримує Себастьян Феттель. Німецький пілот з 4-го етапу не може пробитися в топ-10 в кваліфікації, а в загальному заліку програє Леклеру 58 очок. Ймовірно, Феттель вже думками в Астон Мартіні, але Феррарі явно не радує, що результати Леклера не може підтвердити його напарник, який не допомагає команді набирати очки. Без зусиль Феттеля Феррарі навряд чи закінчить сезон навіть в топ-5 Кубка конструкторів.
По темпу на одному колі Леклер зараз не поступається ні Рейсінг Поінт, ні Макларену з Рено, а в гоночному темпі Шарль явно здатний регулярно боротися за топ-6. У новому сезоні Феррарі навряд чи кине виклик Мерседесу і Ред Буллу, але справи з аеродинамікою боліда явно налагоджуються, а керівництво вже розповіло, що новий двигун на сезон-2021 проходить тестування.
З огляду на ресурси Феррарі, все йде до того, що новий чемпіонат для команди буде не таким провальним, як нинішній. Особливо в тому випадку, якщо Карлос Сайнс зможе підтримувати рівень Леклера.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Іменитий тренер виділив Іллю Забарного
Зірковий боксер чекає перемоги британця