Кіберспорт — емоції, майбутнє і маркетинг

В рамках освітньої платформи PM Education відбулася ювілейна зустріч Sports Talk Club

Кіберспорт — емоції, майбутнє і маркетинг

Експерти обговорили актуальну тему кіберспорту. Порівняли віртуальний світ з класичним спортом, навели приклади їхньої колаборації та проаналізували, яке майбутнє чекає на кіберспорт і що він вже сьогодні може дати живим змаганням. Учасники дискусії відзначили, що конкуренція між обома індустріями хоч і існує, але набагато більше успіху вони можуть домогтися, якщо будуть активно співпрацювати.

«Радий вітати усіх від імені бренду Parimatch. Це вже наша п'ята зустріч. І за цей час вже понад п'ять тисяч осіб взяли участь в освітньому проекті, який присвячений розвитку спортивного маркетингу. Зараз тема нашої зустрічі — кіберспорт який став невід'ємною частиною життя мільйонів людей, особливо молоді. За цим майбутнє. У кіберспорту є свої переваги та свій унікальний досвід. І дуже важливо зрозуміти, як віртуальний світ може бути корисним для розвитку традиційного спорту», - виступив з вітальним словом представник Parimatch Вадим Місюра.

Один з провідних експертів киберспортівної індустрії, Head of Esports Parimatch Степан Шульга, розповів, що собою становить сьогодні кіберспорт, в чому його перевага і що у нього спільного з живим спортом:

«Кіберспорт об'єднує величезну кількість молодих людей. Коронавірус показав, що все повинно бути в онлайні: продаж, маркетинг, спорт ... Кіберспорт, це перш за все емоції, а не комп'ютерні ігри. Всього 5-6 ігор з десятків тисяч входять в кіберспорт. Подивіться на сучасну молодь, багатьох з них навіть не цікавить, які дисципліни представлені в Олімпійських Іграх. Їх цікавить те, що поруч з ними, а це — комп'ютер». Класичному спорту потрібно зрозуміти, що молода аудиторія грає в ігри. І вибудовувати свою роботу, виходячи з цього фактору, перегляньте своє ставлення до SMM, найміть хороших фахівців на цю посаду, проведіть аналіз, хто з ваших спортсменів вже грає. Не можна провести один раз якийсь турнір під час карантину, ніде його не показувати, не пропіарити та думати, що «ну тепер-то наш клуб в кіберспорті».

Паралельно Степан Шульга поглядав на свою трансляцію у твічі та іноді зачитував коментарі глядачів, які з ходу відчули атмосферу зустрічі. «Війнуло нафталіном» - так відреагував один з користувачів на спогад про те, що колись всі користувалися стаціонарними телефонами з дисковим набором номера. Або «Скиньте потім відос, покажу Баті, щоб він в курсі був», це вже був коментар про відео про правила CS: GO.

Також Степан Шульга навів приклад того, як французький ПСЖ збільшив впізнаваність свого бренду в Китаї на 20% завдяки кіберспорту. Футбольний клуб став партнером китайської кіберспортивної організації LGD Gaming з Dota 2. Команда PSG.LGD домоглася миттєвого успіху, вигравши два престижних турніри. Тепер в Китаї мерч з лого ПСЖ користується завидною популярністю навіть у людей, які не цікавляться футболом.

Владислав Шовковський, президент Української асоціації електронного футболу, пояснив, які саме є відмінності між кіберспортивиними іграми та симуляторами і як вони залежать від живого спорту.

«Іноді звучить думка, що спортивні симулятори та кіберспорт — це одне і те ж, але це не так. Поясню на прикладі Dota 2 і FIFA. Dota 2 є безкоштовною, лише виходять оновлення, які змінюють механіку. При цьому можна грати на комп'ютері або ноутбуці. FIFA ж платна, можна формувати команди з колишніх і чинних футболістів. Також для гри в FIFA використовуються консолі PlayStation і Xbox. FIFA залежна від живого футболу, зникне він, зникне і кіберфутбол».

Денис «Phoenix» Євтушик, найкращий гравець України в FIFA за версією fifa.gg, доповнив Владислава Шовковського і розкрив тему як безпосередній учасник змагань:

«У FIFA свій вектор розвитку, вона залежить від футболу в цілому. Кіберфутбол не заміна футболу. Хоча вони конкурують. У футбол багато хто боїться або соромиться грати, але за комп'ютером вся невпевненість пропадає. Є своя відмінність і для глядача. Матч в кіберфутболі триває 15 хвилин, але при цьому гра цікавіша, гостріша, з пресингом і гольовими моментами. Такого в класичному футболі не буде. А ще можна побачити в грі легендарних футболістів всіх поколінь».

На завершення зустрічі учасники відзначили, що хоч кіберспорт і класичний спорт розвиваються паралельно, їм є що один в одного запозичити. І тому співпраця та обмін досвідом може дати обом індустріях серйозний поштовх до розвитку.

Посилання на трансляцію: https://youtu.be/HJ-OkgyyCFI

 

Підписуйся на наш канал в Telegram і дізнавайся всі найсвіжіші новини раніше за всіх!

Віталій Петровський, Sport.ua

(1 голос)

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.

Новини партнерiв
Коментарі
    Коментарі відсутні. Ви можете стати першим.
    Коментарі відсутні. Ви можете стати першим.
Ви не авторизовані.
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Якщо ви не маєте облікового запису, ви повинні зареєструватися.
Продовжуючи переглядати SPORT.UA, Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності