Формула-1: Феррарі і Ред Булл vs Макларен в питанні ліміту на витрати

Команди Ф-1 хочуть відразу ввести жорсткий ліміт на витрати

Формула-1: Феррарі і Ред Булл vs Макларен в питанні ліміту на витрати
© Skysports.com

Ситуація з пандемією коронавірусу боляче вдарила по Формулі-1, яка до кінця липня навряд чи повернеться до роботи. Однак багато в Ф-1 вважають, що кризовий час є вікном можливостей для серії і шансом провести необхідні зміни. Багатьом набридло домінування Мерседеса, і навіть потенційна боротьба за титул Феррарі і Ред Булла не влаштовують Ф-1 в цілому. Директор серії Росс Браун нещодавно сказав, що не може відразу пригадати, коли востаннє гонку вигравав не пілот з топ-3 команд, і це негатив для спорту.

Відомо, що новий технічний регламент через коронавірус відклали мінімум на 2022 рік, тому в наступному сезоні боліди залишаться такими ж, як зараз. Але одну важливу норму регламенту команди домовилися використовувати вже з 2021 року. Це введення стелі на витрати. Зараз ніяких обмежень, крім власних фінансів, у команд немає. Якщо Мерседес і Феррарі можуть (і хочуть) витрачати по 400 мільйонів євро на рік - вони це роблять. А ось Вільямс або інші середняки-аутсайдери обмежені в основному 120-180 мільйонами. У Ред Булла, наприклад, бюджет близько 250-270 мільйонів на рік.

Важливо, що всі команди підтримали ідея з обмеженням на витрати в 175 мільйонів на рік. У суму не входять зарплати пілотів, топ-менеджерів, а також кошти на розробку моторів. Тому що двигуни серед команди розробляють тільки Феррарі, Мерседес і Рено (Хонда - постачальник). Але коронавірус вносить свої корективи, і ряд команд запропонували ще більше знизити стелю на витрати - до 130-150 мільйонів, а команда Макларен запропонувала опускати так опускати - відразу до 100 мільйонів.

Більшість, особливо середні і маленькі команди, це безумовно підтримують. Вони і так працюють приблизно з цими бюджетами, і великих проблем вкластися в стелю витрат для них не буде. Мерседес поки свою позицію прямо не висловив, а ось Феррарі і Ред Булл проти стелі в 100 або 130 мільйонів. Для прийняття остаточного рішення потрібна згода всіх команд, а тому з незадоволеними доведеться домовлятися.

Втім, позиція, наприклад, Феррарі, зрозуміла. Італійська команда не тільки розробляє мотор, але і шасі і весь аеродинамічний пакет. Над цим працює окрема група інженерів, і все це дуже дорого. Тоді як інші команди просто купують готове. Той же Хаас або Альфа Ромео купують у Феррарі і двигун, і шасі, і частини аеродинамічних елементів. А Вільямс і Форс Індія купують їх у Мерседеса. Природно, купити готове набагато простіше, ніж розробити, протестувати і зробити готовий елемент.

«Під час обговорення стелі витрат не можна забувати, що у всіх різні ситуації, і важливо знайти спільне рішення для всіх. Не забуваємо, що Феррарі, як і інші топ-команди, розробляє, виробляє і випускає самостійно буквально кожен елемент боліда. Інші команди працюють інакше, і вони купують ці елементи. Потрібно підійти до питання спокійно», - вважає бос Феррарі Маттіа Бінотто.

При цьому бос Макларена Зак Браун наполягає на зниженні стелі витрат з 175 мільйонів, вказуючи, що багато хто просто не переживе нинішню кризу, особливо в тому випадку, якщо сезон-2020 буде повністю відмінено і ніхто ніяких призових від Ф-1 не отримає. У Феррарі поки виступили з пропозицією двоступеневого обмеження - загального для всіх команд (припустимо, 150 мільйонів) і трохи більшого для заводських (умовно 175).

Якщо судити по тону висловлювань учасників Ф-1, то можна бути впевненим, що вони зможуть домовитися. Для уболівальників важливо, що стелю на витрати в тому чи іншому вигляді введуть уже з 2021 року. Не відразу, але подібне зрівняння сил призведе до цікавих ситуацій. Якщо у всіх будуть приблизно однакові ресурси, то ми дійсно зможемо побачити досить рівний чемпіонат. Для Ф-1 важливі гучні імена, і багато хто побоюється, що Феррарі або Мерседес можуть відійти в тінь, проте це навряд чи станеться. У цих команд занадто великий досвід і багаторічні напрацювання, а бренд все одно дозволить залучати найкращих інженерів, працівників і пілотів.

Зате стеля витрат при грамотному використанні може повернути в боротьбу за найвищі місця Макларен і Рено, у яких все ще залишається велика фанбаза. І не варто забувати про Астон Мартін. З 2021 року виробник повертається в Ф-1, придбавши Рейсінг Поінт, і у керівництва команди великі плани, тому вболівальникам Ф-1 варто порадіти, що ідея стелі на витрати знайшла позитивний відгук у всіх команд.

Очікується, що остаточне рішення про суму стелі на сезон-2021 буде прийнято найближчим часом.

Підписуйся на наш канал в Telegram і дізнавайся всі найсвіжіші новини раніше за всіх!

Іван Зінченко, Sport.ua

(3 голоса)

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.

Новини партнерiв
Коментарі
    Коментарі відсутні. Ви можете стати першим.
    Коментарі відсутні. Ви можете стати першим.
Ви не авторизовані.
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Якщо ви не маєте облікового запису, ви повинні зареєструватися.
Продовжуючи переглядати SPORT.UA, Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності