Формула-1: гонки в січні, гроші і головна проблема цього виду спорту

Розбираємося, що відбувається у Формулі-1 під час карантину

Формула-1: гонки в січні, гроші і головна проблема цього виду спорту
© Skysports.com

Що відбувається в Формулі-1

Нічого. Раніше Формула-1 перенесла серпневу паузу на весну, сподіваючись наздогнати частину скасованих гонок влітку, тому зараз команди перебувають на відпочинку. Працювати над болідами не можна, та й інформації з трас у інженерів немає. Що стосується грошей, то пілоти Макларена Карлос Сайнс і Ландо Норріс першими погодилися на зменшення зарплат на час кризи. Крім того, Макларен першим відправив всіх інших працівників у відпустку. По суті, у відпустку за свій рахунок, але в Великобританії діє програма допомоги, яка передбачає компенсацію 80% зарплати тим компаніям, які змушені відправити співробітників у відпустки.

З огляду на той факт, що 7 з 10 команд Ф-1 базуються у цій країні, приклад Макларена повинні наслідувати інші. Незабаром про скорочення зарплат пілотів повинні оголосити і решта учасників чемпіонату.

Які ідеї у керівництва Формули-1

Колишній власник Ф-1 Берні Екклстоун закликав скасувати сезон вже зараз і не мучити команди, проте Формула-1 не може собі цього дозволити. Скасовано/перенесено вже 8 гонок нинішнього сезону, а незабаром очікується скасування Гран-прі Канади. Втім, Ф-1 та команди генерують ідеї того, яким може бути скорочений сезон.

Цікаво, що офіційно для визнання сезону повноцінним потрібно провести всього 8 етапів. В ідеалі, якщо пандемія піде на спад, серія хоче розпочати протягом літа, проводити по 3 етапи за 3 тижні і з насиченим графіком, розтягнутим до кінця грудня, вийти на 15-16 гонок. Але це занадто оптимістичний сценарій, і зараз швидше віриться в 8-10 гонок в найкращому випадку.

Які ще звучать ідеї? Бос Феррарі Маттіа Бінотто розповів, що обговорюються гонки навіть в січні. Ясно, що це будуть вже не європейські етапи, але в нинішній ситуації команди влаштують будь-які варіанти. Крім того, не виключаються скорочені гран-прі. Зазвичай кожен гран-прі складається з 3-х днів - з п'ятниці по неділю, але є ідея (вона і раніше звучала) прибрати п'ятничні практики і проводити дводенні гран-прі з однією або двома практиками, кваліфікацією і гонкою.

Ще один варіант з'явився буквально на днях, але він навряд чи врятує загальну ситуацію. Автодром в Сільверстоуні запропонував (якщо в Англії покращиться ситуація) провести на цій трасі два гран-прі - за годинниковою стрілкою і проти. В принципі, якщо Ф-1 потрібно набрати гонки для кількості, то це непоганий вихід із ситуації, але одного Сільверстоуна буде мало.

В цілому, ідей того, як все-таки провести сезон навіть зі стартом в серпні, вистачає. Проблема в тому, що Ф-1 повністю залежить від ситуації з пандемією коронавірусу в світі.

Що з регламентом і маленькими командами

У минулому році Ф-1 презентувала новий революційний технічний регламент, який повинен був вступити в силу з сезону-2021. Він повністю змінює зовнішній вигляд болідів і повинен був збільшити конкуренцію між топ-командами, а також скоротити відставання середняків від топ-3. На жаль, пандемія змусила Ф-1 відкласти введення регламенту мінімум до 2022 року, тому в наступному сезоні вболівальники побачать ті ж боліди, що і зараз. Роботу над болідами нового зразка, яку вже почали всі команди, офіційно заморозили.

Під загрозою опинилося існування середніх і маленьких команд. Якщо Феррарі, Мерседес, Ред Булл і Рено, ймовірно, без проблем переживуть кризу (хоча вони витратили величезні гроші на розробку болідів і платять зарплати своїм топ-пілотам), то іншим доведеться важко. Команди на зразок Вільямса, Хааса або Макларена розраховують на гроші від спонсорів, але спонсори нічого платити не будуть, тому що немає гонок і немає реклами. І це ще одна проблема, яку доведеться вирішувати Ф-1.

Якщо сезон повністю скасують, то ряд команд можуть не дожити до 2021 року.

Чому Формула-1 потрапила в найскладнішу ситуацію

Мабуть, серед усіх видів спорту у Ф-1 найбільш неприємна ситуація. Так, футбол є куди більш масовим видом спорту, але, наприклад, національні чемпіонати залежні від ситуації тільки в своїй країні. Наприклад, якщо в умовній Великобританії все піде на поправку, то сезон АПЛ цілком можна дограти. Так, без уболівальників, так з іншими обмеженнями, але дограти реально. Це ж стосується інших командних видів спорту на національному рівні. З боксом, ймовірно, ще простіше. А ось Формулі-1 потрібно, щоб ситуація з пандемією зійшла нанівець на різних континентах і в різних країнах. І залишалася стабільною. Можна, наприклад, почати сезон в одній країні Європи, але якщо в інших ситуація не покращиться, то Ф-1 туди не приїде. Або, наприклад, як починати чемпіонат, якщо в Північній Америці рівень захворювань вищий, ніж в Європі?

І це не кажучи про те, що система організації гонок без уболівальників втрачає набагато більше, ніж той же футбол. Власники трас Ф-1, які платять за свою участь в серії, абсолютно не зацікавлені в тому, щоб на трибунах не було фанів. Вболівальники приносять трасам основний дохід, і проводити гонки з порожніми трибунами сенсу немає. Більш того, є сенс вимагати від Ф-1 назад гроші за те, що гонка була оплачена, але не відбудеться. І це ще одна проблема керівництва Формули-1.

Загалом, мабуть, прогнози по Ф-1 невтішні. Якщо інші види спорту ще можуть реально розглядати можливості проводити змагання, то Ф-1 виявилася заручницею свого строкатого календаря з гонками по всьому світу.

Підписуйся на наш канал в Telegram і дізнавайся всі найсвіжіші новини раніше за всіх!

Іван Зінченко, Sport.ua

(2 голоса)

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.

Новини партнерiв
Коментарі
    Коментарі відсутні. Ви можете стати першим.
    Коментарі відсутні. Ви можете стати першим.
Ви не авторизовані.
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Якщо ви не маєте облікового запису, ви повинні зареєструватися.
Продовжуючи переглядати SPORT.UA, Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності