Формула-1: гонки в січні, гроші і головна проблема цього виду спорту
Розбираємося, що відбувається у Формулі-1 під час карантину
Що відбувається в Формулі-1
Нічого. Раніше Формула-1 перенесла серпневу паузу на весну, сподіваючись наздогнати частину скасованих гонок влітку, тому зараз команди перебувають на відпочинку. Працювати над болідами не можна, та й інформації з трас у інженерів немає. Що стосується грошей, то пілоти Макларена Карлос Сайнс і Ландо Норріс першими погодилися на зменшення зарплат на час кризи. Крім того, Макларен першим відправив всіх інших працівників у відпустку. По суті, у відпустку за свій рахунок, але в Великобританії діє програма допомоги, яка передбачає компенсацію 80% зарплати тим компаніям, які змушені відправити співробітників у відпустки.
З огляду на той факт, що 7 з 10 команд Ф-1 базуються у цій країні, приклад Макларена повинні наслідувати інші. Незабаром про скорочення зарплат пілотів повинні оголосити і решта учасників чемпіонату.
Які ідеї у керівництва Формули-1
Колишній власник Ф-1 Берні Екклстоун закликав скасувати сезон вже зараз і не мучити команди, проте Формула-1 не може собі цього дозволити. Скасовано/перенесено вже 8 гонок нинішнього сезону, а незабаром очікується скасування Гран-прі Канади. Втім, Ф-1 та команди генерують ідеї того, яким може бути скорочений сезон.
Цікаво, що офіційно для визнання сезону повноцінним потрібно провести всього 8 етапів. В ідеалі, якщо пандемія піде на спад, серія хоче розпочати протягом літа, проводити по 3 етапи за 3 тижні і з насиченим графіком, розтягнутим до кінця грудня, вийти на 15-16 гонок. Але це занадто оптимістичний сценарій, і зараз швидше віриться в 8-10 гонок в найкращому випадку.
Які ще звучать ідеї? Бос Феррарі Маттіа Бінотто розповів, що обговорюються гонки навіть в січні. Ясно, що це будуть вже не європейські етапи, але в нинішній ситуації команди влаштують будь-які варіанти. Крім того, не виключаються скорочені гран-прі. Зазвичай кожен гран-прі складається з 3-х днів - з п'ятниці по неділю, але є ідея (вона і раніше звучала) прибрати п'ятничні практики і проводити дводенні гран-прі з однією або двома практиками, кваліфікацією і гонкою.
Ще один варіант з'явився буквально на днях, але він навряд чи врятує загальну ситуацію. Автодром в Сільверстоуні запропонував (якщо в Англії покращиться ситуація) провести на цій трасі два гран-прі - за годинниковою стрілкою і проти. В принципі, якщо Ф-1 потрібно набрати гонки для кількості, то це непоганий вихід із ситуації, але одного Сільверстоуна буде мало.
В цілому, ідей того, як все-таки провести сезон навіть зі стартом в серпні, вистачає. Проблема в тому, що Ф-1 повністю залежить від ситуації з пандемією коронавірусу в світі.
Що з регламентом і маленькими командами
У минулому році Ф-1 презентувала новий революційний технічний регламент, який повинен був вступити в силу з сезону-2021. Він повністю змінює зовнішній вигляд болідів і повинен був збільшити конкуренцію між топ-командами, а також скоротити відставання середняків від топ-3. На жаль, пандемія змусила Ф-1 відкласти введення регламенту мінімум до 2022 року, тому в наступному сезоні вболівальники побачать ті ж боліди, що і зараз. Роботу над болідами нового зразка, яку вже почали всі команди, офіційно заморозили.
Під загрозою опинилося існування середніх і маленьких команд. Якщо Феррарі, Мерседес, Ред Булл і Рено, ймовірно, без проблем переживуть кризу (хоча вони витратили величезні гроші на розробку болідів і платять зарплати своїм топ-пілотам), то іншим доведеться важко. Команди на зразок Вільямса, Хааса або Макларена розраховують на гроші від спонсорів, але спонсори нічого платити не будуть, тому що немає гонок і немає реклами. І це ще одна проблема, яку доведеться вирішувати Ф-1.
Якщо сезон повністю скасують, то ряд команд можуть не дожити до 2021 року.
Чому Формула-1 потрапила в найскладнішу ситуацію
Мабуть, серед усіх видів спорту у Ф-1 найбільш неприємна ситуація. Так, футбол є куди більш масовим видом спорту, але, наприклад, національні чемпіонати залежні від ситуації тільки в своїй країні. Наприклад, якщо в умовній Великобританії все піде на поправку, то сезон АПЛ цілком можна дограти. Так, без уболівальників, так з іншими обмеженнями, але дограти реально. Це ж стосується інших командних видів спорту на національному рівні. З боксом, ймовірно, ще простіше. А ось Формулі-1 потрібно, щоб ситуація з пандемією зійшла нанівець на різних континентах і в різних країнах. І залишалася стабільною. Можна, наприклад, почати сезон в одній країні Європи, але якщо в інших ситуація не покращиться, то Ф-1 туди не приїде. Або, наприклад, як починати чемпіонат, якщо в Північній Америці рівень захворювань вищий, ніж в Європі?
І це не кажучи про те, що система організації гонок без уболівальників втрачає набагато більше, ніж той же футбол. Власники трас Ф-1, які платять за свою участь в серії, абсолютно не зацікавлені в тому, щоб на трибунах не було фанів. Вболівальники приносять трасам основний дохід, і проводити гонки з порожніми трибунами сенсу немає. Більш того, є сенс вимагати від Ф-1 назад гроші за те, що гонка була оплачена, але не відбудеться. І це ще одна проблема керівництва Формули-1.
Загалом, мабуть, прогнози по Ф-1 невтішні. Якщо інші види спорту ще можуть реально розглядати можливості проводити змагання, то Ф-1 виявилася заручницею свого строкатого календаря з гонками по всьому світу.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Місце у складі отримав Лоусон
Віктор оцінив легіонерів «Шахтаря», «Кривбаса» та ЛНЗ