Нові боліди дуже схожі на машини з 2019. Це буде незвичайний сезон Ф-1

Розбираємося, в чому складнощі сезону-2020 у Формулі-1

Нові боліди дуже схожі на машини з 2019. Це буде незвичайний сезон Ф-1
© Skysports.com

Презентації болідів від топ-команд Формули-1 розчарували багатьох шанувальників. Дійсно, на перший погляд, машини дуже схожі на боліди 2019 року, і навіть пілоти жартують на цю тему. Гонщик Ред Булла Алекс Альбон привітав Биків з презентацією, але зазначив, що машина на вигляд ніби приїхала з 2019 року. А шанувальники Феррарі, які чекають титул з 2008 року, під час презентації вже десь передчувають чергову невдачу і вважають, що болід 2019 року був покращеною версією того, що Скудерія викотила зараз.

Насправді, експерти без проблем підмітили серйозні зміни в аеродинамічних елементах машин, але, в цілому, боліди кардинально не змінилися, і на це є серйозна причина, яка впливає на всі команди і на весь 2020 рік. З сезону-2021 вступає в силу новий технічний регламент, який повністю змінить зовнішній вигляд машин, а також, в ідеалі, розстановку сил в чемпіонаті. І, що найважливіше, з наступного сезону вводиться стеля витрат в 175 мільйонів євро.

По суті, це буде нова ера в Формулі-1, а 2020 рік - перехідний період, пролог до нової ери. І команди застигли в напівпозиції: їм потрібно вже активно працювати над машиною 2021 року, оскільки зараз стелі на витрати ще немає і можна вкладати гроші, але не можна забувати про сезон-2020. Особливо це стосується топ-команд. Наприклад, можна викластися на повну зараз, направити основні ресурси на сезон-2020 і виграти чемпіонат. Але втратити при переході на новий регламент.

Приклад Мерседеса і конкурентів з 2014 року показує, що цілком реально втратити все, якщо ти відстав від суперника на старті нової ери. Феррарі і Ред Булл за 6 років так і не наздогнали Мерседес.

Бос Мерседеса Тото Вольфф вважає, що ті, хто залишаться позаду в розробці боліда-2021, вже на старті нової ери будуть програвати по 0,5 секунди з кола. Небезпечно.

«У цьому сезоні у нас два чемпіонати проходять одночасно. Це не тільки 2020 рік, а й сезон-2021 з його новими правилами. Це абсолютно новий регламент, і всім командам потрібно балансувати між розробкою двох машин. Хто зробить це гірше - відстане на 0,5 секунди в 2021», - вважає Вольфф.

До слова, Мерседес виявився в досить вигідній позиції. Команда після 6 чемпіонських титулів об'єктивно може собі дозволити більшу частину ресурсів перекласти на машину 2021 року, а сезон-2020 провести так, як вийде. Не виключено, що досвіду і бази вистачить, щоб встигнути і тут виграти, і в 2021 не втратити. А Ред Булл і Феррарі знаходяться в складній ситуації.

Раптом Мерседес дійсно послабить хватку в цьому році? Це шанс Биків і Скудерії виграти титул. З іншого боку, відставати в розробці на 2021 і далі не можна. Зміни будуть глобальні, і встигнути і в 2020 виграти, і закласти основу на майбутнє надзвичайно складно. І команди не приховують, що обережно підходять до нового сезону. Технічний регламент на 2020 залишився тим же, що і останні роки, тому нові боліди це не революція, а еволюція. І, звичайно, небажання команд вкладати гроші в боліди на один рік.

«Болід дійсно може бути схожий на модель 2019 року, але це абсолютно нова машина. Особливо це стосується задньої частини, яка повністю перероблена», - говорить бос Феррарі Маттіа Бінотто.

Відзначимо, що бюджети Феррарі і Мерседеса становлять орієнтовно по 400 мільйонів євро на рік. У Ред Булла - близько 300 мільйонів. І те, що топ-команди вже розробляють боліди на 2021 рік, не означає, що Феррарі або Мерседес мають по 800 мільйонів, щоб займатися двома машинами одночасно. Доведеться грамотно ділити ресурси, і той, хто зробить це краще за інших, зможе домогтися максимального в такій ситуації результату.

Цього ж чекають середняки Ф-1. Макларен і Рено покладають великі надії на новий регламент і обмеження по витратах. Їм, на відміну від Феррарі або Мерседеса, не потрібно звикати працювати з бюджетом в 175-200 мільйонів. Це їхній нормальний бюджет, і бажання якомога краще підготуватися до сезону-2021, щоб повернутися на вершину, може змусити ці команди, скажімо прямо, не надто викладатися в 2020 році.

Загалом, одне можна сказати точно: передбачити результати 2020 року дуже складно. Топ-команди будуть балансувати між бажанням виграти зараз і бути успішним потім, і заздалегідь сказати, хто з топ-3 зробить це краще за всіх, досить складно. Надзвичайно важливими стануть перші 2-3 гонки. Якщо, наприклад, Мерседес, Феррарі або Ред Булл відверто слабко почнуть чемпіонат, то аутсайдер з цієї трійки цілком може махнути рукою на поточний рік і перемкнути всі ресурси на 2021 і далі.

На якомусь етапі сезону це доведеться зробити всім без винятку, і такий формат гарантує нам додаткову інтригу в сезоні.

Підписуйся на наш канал в Telegram і дізнавайся всі найсвіжіші новини раніше за всіх!

Іван Зінченко, Sport.ua

(3 голоса)

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть Ctrl + Enter.

Новини партнерiв
Коментарі
Спочатку:
    Oleksander Havryliuk
      Oleksander Havryliuk, 19.02.2020 13:45
    0
    підкажіть, будь ласка, чи будуть цього року телетрансляції якимись українськими каналами?
Ви не авторизовані.
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.
Якщо ви не маєте облікового запису, ви повинні зареєструватися.
Продовжуючи переглядати SPORT.UA, Ви підтверджуєте, що ознайомилися з Політикою конфіденційності