Підсумки сезону Ф-1. Хемілтон і Макс - найкращі, провал Феррарі і Феттеля
Оцінюємо сезон-2019. Команди, пілоти, траси і загальна оцінка 2019 року
Сезон Формули-1 завершено, і нехай все знову закінчилося перемогою Мерседеса і Льюїса Хемілтона, чемпіонат був досить цікавим. Оцінимо найкращі команди і пілотів, а також відзначимо тих, хто провалився.
Найкраща команда: Мерседес
Приємно здивував: Макларен
Можливо, чемпіонства Мерседеса вже всім набридли, а особливо вони набридли його суперникам, проте ніхто нічого вдіяти з німецькою командою не може. Раніше говорили, що вся справа тільки в моторі - мовляв, Мерседес на старті гібридної ери отримав перевагу і тепер легко виграє кубки. По-перше, навіть якщо це і було так, то за 6 років конкуренти повинні були наздогнати, а по-друге, в цьому сезоні Феррарі вже наздогнала і перегнала німецького виробника.
На загальну думку, саме у Феррарі зараз найпотужніший мотор, і це добре видно на трасах з довгими прямими. І все ж Мерседес знову чемпіон. Вперше в історії Ф-1 команда і її пілоти зуміли оформити 6 поспіль подвійних чемпіонств. І справа не в моторі, а в злагодженій роботі. Порівняйте кількість помилок Мерседеса під час етапів з Феррарі і навіть Ред Буллом. Їх в рази менше, а коли вони є, то в наступній же гонці приходить відповідь.
Наприклад, Мерседес провалив етап в Бразилії, але вже в Абу-Дабі повернувся і виступив в домінуючому стилі. Крім того, в команді все дуже стабільно в плані менеджменту. Мінімальні перестановки, тоді як у головного суперника Феррарі постійно якісь звільнення-призначення на різні керівні посади. Мерседес же працює стабільно, іноді допускає помилки і швидко їх виправляє. Безумовно, дуже важко постійно утримуватися на вершині, але команді це якимось чином вдається, і це не можна не помічати.
Перед сезоном-2020 Мерседес залишається головним суперником для Феррарі і Ред Булла.
Skysports
Не можна не відзначити прогрес Макларена. Фанати команди, звичайно, хочуть повернення боротьби за титули, але зараз це неможливо, а ось поступовий розвиток йде непогано. У команду прийшов новий керівник Андрес Седль, з'явився дует молодих пілотів Карлос Сайнс - Ландо Норріс, а також був представлений вдалий концепт машини на 2019 рік. У підсумку Макларен впевнено зайняв 4-е місце в Кубку конструкторів, обставивши заводську команду Рено, у якій набагато більше ресурсів. І, що найобразливіше для Рено, Макларен зробив це з мотором французького виробництва.
В нагороду за такий сезон прийшов і перший з 2014 року подіум. Нехай випадковий, але надзвичайно важливий для команди, яка прагне відновити колишню силу. Навряд чи в сезоні-2020 британці кинуть виклик топ-3, але перед важливим 2021 роком, коли зміниться технічний регламент, Макларен повинен пройти ще один якісний чемпіонат.
Найкращий пілот: Льюїс Хемілтон, Макс Ферстаппен
Приємно здивували: Шарль Леклер, Ландо Норріс, Карлос Сайнс, Джордж Расселл
Логічно, що чемпіон і є найкращим пілотом, але Льюїс Хемілтон виграв черговий титул не просто за рахунок боліда. Його напарник Валттері Боттас непогано почав чемпіонат і навіть здолав Хемілтона в Австралії, проте вже до літа стало ясно, що фін не впорається з партнером по команді. Хемілтон, нехай навіть на кращій машині Ф-1, майже не припускався помилок ні в кваліфікаціях, ні в гонках, і не дозволяв собі ніякої розслабленості (виняток - гонка в Бразилії). Про феномен і досягнення британця поговоримо в іншому матеріалі, а зараз варто визнати, що Льюїс знову по праву став найкращим.
Skysports
Але не єдиним найкращим. Чудовий сезон провів Макс Ферстаппен, найпродуктивніший в кар'єрі Формули-1. Три перемоги, дебютний поул і третє місце в Кубку конструкторів. Незважаючи на те, що більшу частину сезону болід Ред Булла поступався Феррарі, Макс зумів випередити обох пілотів Скудерії і якийсь час навіть мав можливість потіснити Боттаса з 2-го рядка. Не вдалося, але і цього достатньо для прекрасного сезону.
Видно, що Макс дорослішає. Він все ще дозволяє собі досить дитячі висловлювання і часом веде себе зухвало, але на трасі кількість його помилок з кожним роком сходить нанівець. Якщо Ред Булл вдало допрацює болід, а Хонда не підведе з мотором, то у Мерседеса, нарешті, може з'явитися потужний конкурент.
Краще очікуваного виступив Шарль Леклер. Феррарі за останні роки привчила до консерватизму, вибираючи досить досвідчених і вікових пілотів, тому запрошення Леклера на місце Райкконена багатьох здивувало. Шарль до цього року провів в Ф-1 тільки 1 сезон в складі Заубера, проте швидко закохав у себе уболівальників Феррарі. Леклер не зміг пройти чемпіонат без помилок (кваліфікація в Баку, гонка в Німеччині), але це очікувано, якщо молодий гонщик проводить перший сезон в команді на кшталт Феррарі. В інших аспектах Леклер зумів не тільки стати найкращим в сезоні за кількістю поулів (7), але і впевнено випередив напарника Себастьяна Феттеля в загальному заліку. Мабуть, єдиний мінус для Шарля - 3-е місце у Ферстаппена все ж не відібрав.
Skysports
Класний сезон провели пілоти Макларена Ландо Норріс і Карлос Сайнс, але про них, а також про команду в цілому, вже говорили вище. Якщо коротко, то Макларену вкрай пощастило підписати таку молоду і перспективну пару пілотів. Не впевнений, що Ред Булл не шкодує про те, що відпустив іспанця. Тепер головне, щоб сама команда не підвела і продовжила прогресувати.
Єдиним пілотом, що не набрав в сезоні жодного очка, став Джордж Расселл на Уїльямсе. І все одно варто відзначити молодого британця. З огляду на статус головного аутсайдера, 21-річний гонщик на слабкому боліді показав непоганий пілотаж, іноді навіть випереджаючи боліди Хааса. У кваліфікаціях Джордж повністю розібрав досвідченого Роберта Кубіцу з рахунком 21:0.
Деякі експерти навіть порівнюють виступ Расселла з аналогічним у Фернандо Алонсо під час його дебюту за аутсайдера Мінарді. Не будемо робити такі висновки, але Мерседес точно задоволений тим, що в його молодіжній програмі є подібний пілот. Досвід виступів за слабку команду на кшталт Уільямса напевно стане в нагоді Джорджу в майбутньому. Сезон-2020 він проведе в цій же команді.
Найгірша команда: Феррарі
Неприємно здивував: Рено
Складно щось нове додати про Феррарі. 11 років без титулів - тільки цього вистачить для висновку про нинішній стан легендарної команди. Якщо найбільший бюджет (разом з Мерседесом) не допомагає за десятиліття виграти хоча б один титул, то у команди серйозні проблеми. Хоча 2019 рік починався позитивно. На передсезонних тестах Феррарі просто літала по трасі в Барселоні, запевнивши всіх, що на зміну Мерседесу прийшов новий чемпіон. Але вже гонка в Австралії все повернула на свої місця, а до літної перерви стало ясно, що максимум для цієї Скудерії - 2-е місце Кубка конструкторів і боротьба за 3-ю позицію загального заліку.
Крім боліда, який не зумів нав'язати боротьбу Мерседесу, кидається в очі маса помилок стратегів під час гонок. Були і вдалі рішення, але вони губляться на тлі провалів. Помилки у виборі стратегії на гонку, неправильний вибір гуми, повільні піт-стопи, дивна "командна тактика" в Сінгапурі і Росії, а також відсутність наказів в Бразилії, що призвело до комічної аварії. І на фінал сезону - порушення правил щодо завантаження палива в Абу-Дабі, що ледь не призвело до дискваліфікації Шарля Леклера, який фінішував 3-м. Занадто багато для топ-команди.
І це не кажучи про провал з болідом в першій половині сезону, а також дивні питання до мотору Феррарі. Ніхто поки не довів, що Скудерія шахраює зі своєю силовою установкою, проте за підсумками розслідування, проведеного перед Гран-прі США, перевага Феррарі на прямих магічно зникла, а радісні опоненти більше не піднімають питання з легальністю силової установки. Загалом, якби не прекрасний дебют Шарля Леклера, ні про які позитивні сторони 2019 року мова б не йшла.
Але якщо Феррарі хоча б здобуває поули і перемоги, то команда Рено знову провела посередній сезон. Після повернення в Формулу-1 заводський гігант ніяк не може вийти на гідний для себе рівень. І навіть дороге підписання Даніеля Ріккардо анітрохи не наблизило Рено хоча б до боротьби за подіуми.
Що там подіуми, якщо Макларен з більш скромним бюджетом і моторами Рено впевнено обставив суперника в боротьбі за 4-е місце Кубка конструкторів. При цьому менеджмент команди робить абсолютно правильні речі з точки зору підбору пілотів і менеджменту. Спершу запросили Ріккардо, одного з топ-пілотів, а тепер підписали контракт з молодим Естебаном Оконом. Молодий француз у французькій команді - ідеально.
Але ж без розвитку боліда все це не дасть ніякого позитивного ефекту.
Найгірший пілот: Валттері Боттас
Неприємно здивував: Себастьян Феттель
Дивно називати гіршим пілота, який посів у загальному заліку 2-е місце, але Валттері Боттас сам поставив дуже високу планку.
Після вкрай невдалого сезону-2018 Боттас категорично відкидав думки, що він є просто другим пілотом Мерседеса і працює під Хемілтона. Валттері пообіцяв почати сезон-2019 іншою людиною, іншим пілотом. Сказав про Боттаса 2.0. Але весь Боттас другої версії завершився десь після Гран-прі Австралії. У Мельбурні фіну дійсно вдалося випередити напарника, але вже до літньої перерви відставання від британця було таким, що все стало ясно.
Ніякої боротьби за титул і на третій рік в Мерседесі. Найбільше пілотові не вистачає стабільності. В окремі вікенди він може бути найкращим на трасі, але такий гран-прі трапляється раз на 5 етапів, тоді як Хемілтон в 8 з 10-ти випадків тримає топ-рівень. Так титул Боттасу не виграти, яку б версію себе він не придумав перед новому сезоном.
Skysports
Не краща ситуація у Себастьяна Феттеля. Пілот, в цілому, допустив менше помилок, ніж в провальному 2018 році, проте 5-е місце в загальному заліку - це вкрай поганий показник для 4-кратного чемпіона світу. Себ програв не тільки Максу Ферстаппену, а й молодому напарнику Шарлю Леклеру, який дебютував в Феррарі. І програв за всіма статтями. Шарль взяв 7 поулів, у Феттеля тільки 2. Леклер здобув 2 перемоги, німець - 1. У загальному заліку Феттель відстав від напарника на 24 пункти і вперше з 2014 року програв внутрішньокомандну дуель.
Не тільки суха статистика говорить не на користь Себа. Напевно, від такого досвідченого пілота очікували більш зважених відносин з Леклером. І саме Феттель не повинен був допустити того, що сталося в Бразилії. За підсумком Себастьян не реабілітувався за невдачі останніх років, а тільки додав аргументів тим, хто говорить про необхідність Феттелю скоріше завершити кар'єру.
У 2020 році у пілота завершується контракт, і це може бути його останній шанс провести сезон у топ-команді.
Найкращий гран-прі сезону
Незважаючи на чергові титули Мерседеса і Хемілтона, цікавих гонок в 2019 вистачало. Можна виділити і Канаду (Феттель проти Хемілтона), і Австрію (Леклер проти Ферстаппена), і Німеччину (дощ), і Великобританію (Хемілтон проти Боттаса, Ферстаппен проти Леклера і Феттеля), і Угорщину (Ферстаппен проти Хемілтона). А після перерви - Італію та Бельгію (дві важкі перемоги Леклера), а також Бразилію.
Напевно, в першій частині сезону найкращим назвемо етап в Німеччині. Всі плани перемішав дощ, і гран-прі дійсно надовго зайде в пам'ять уболівальникам. А в другій половині чемпіонату відзначимо Бразилію.
Чемпіон вже був відомий, але це не завадило отримати задоволення від чудової боротьби на трасі буквально до останнього кола.
Загальна оцінка сезону - 7 з 10.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Саймон Джордан не вірить у позитивний кінець допінгової справи українця
Клуб надав Михайлу місце для тренувань для підтримки форми