Формула-1 в 2021 році: нові боліди, більше обгонів і стеля витрат
Ф-1 прийняла новий технічний регламент, який повинен принести істотні зміни
У четвер Формула-1 і ФІА (Міжнародна автомобільна федерація) офіційно оголосили про новий технічний регламент Ф-1, який набирає чинності з сезону-2021. Керівництво Формули-1 підкреслює, що вперше в історії серії зміни торкнуться буквально всіх аспектів чемпіонату - технічного, фінансового, а також зведення правил. Головним вважається фінансовий аспект, з нього і почнемо.
Стеля на витрати
З сезону-2021 Формула-1 вперше в своїй історії вводить стелю на витрати. Цього багато хто очікував після того, як Ф-1 стала власністю американської компанії. Саме в Північній Америці активно практикується варіант з тою чи іншою стелею зарплат (НБА, НХЛ) та інших фінансових обмежень (НФЛ). Суть - скоротити відставання між багатими і менш забезпеченими командами. З 2021 року така стеля на витрати становитиме 175 мільйонів доларів для кожної команди на один сезон. У цю суму не будуть включені зарплати пілотів, виробництво мотора (бо свої мотори виробляють тільки три команди - Феррарі, Мерседес і Рено + Хонда, але вона не команда), а також витрати на рекламу.
Чи можна вважати цифру в 175 мільйонів серйозним зниженням? Скоріше так, ніж ні. Наприклад, дві топ-команди, Мерседес і Феррарі, в рік орієнтовно витрачають по 375-400 мільйонів євро, і ця сума постійно тільки збільшується. Інші команди не здатні тягнути такі бюджети, і виходить замкнуте коло: Мерседес і Феррарі витрачають більше всіх, завойовують топ-позиції, а за підсумками сезону отримують найбільші призові і з нового чемпіонату витрачають ще більше.
Ред Булл намагається триматися поруч, але таку гонку в основному не витримує. Бюджет цієї команди оцінюється в 220-270 мільйонів. З огляду на той факт, що зарплати і розробка мотора виведені зі стелі витрат, Феррарі і Мерседес постраждають не так вже сильно, але вже відомо, що в цих командах будуть скорочення штату. Ф-1 обіцяє уважно стежити за витратами і карати тих, хто перевищить планку в 175 мільйонів. Карати збираються грошима, а також дискваліфікацією з чемпіонату.
Ідея цікава, і може дати шанс тим же Макларену і Рено хоча б наблизитися до грандів і почати боротьбу за подіум. Видно, що, наприклад, Макларен побудував конкурентний болід, але в плані аеродинаміки він програє лідерам. У команди просто немає стільки грошей, щоб постійно допрацьовувати свою машину. І якщо Феррарі або Мерседес по ходу сезону можуть собі дозволити вкладати мільйони, щоб буквально вигравати по 0,1-0,2 секунди з кола, то інші не можуть собі дозволити постійні оновлення машини. Будемо сподіватися, стеля витрат дозволить нам частіше бачити на подіумі пілотів не топ-команд.
Аеродинаміка та обгони
Ще один ключовий параметр нового регламенту. Основне завдання - збільшити кількість обгонів і боротьби на трасі. Зараз проблемою є складна аеродинаміка болідів, яка не дозволяє легко обганяти тим машинами, які їдуть позаду. При спробах наблизитися болід, що обганяє, втрачає до 50% притискної сили, а разом з нею швидкість і перегріває шини.
З 2021 року аеродинаміка буде спрощена на догоду обгонам. Негативна сторона? Очікується, що швидкість машин впаде на 3-3,5 секунди з кола в порівнянні з нинішніми болідами. Швидше за все, по телетрансляції зниження швидкості ми не побачимо, але якщо це дозволить поліпшити боротьбу і збільшити кількість обгонів, то це цілком прийнятна ціна.
Інше
З інших цікавих нововведень відзначимо кількість етапів. Тепер офіційно записано, що максимальна кількість гран-прі за сезон не може перевищувати 25. Це дуже багато. У сезоні-2020 буде 22 гран-прі, і це рекорд в історії Формули-1. Правда, керівництво Ф-1 підкреслило, що не прагне до 25 гонок в чемпіонаті, а це лише максимально можливий варіант. Поки серія зупиниться на 22 етапах.
Заради того, щоб дати командам більше часу на відпочинок, Ф-1 скоротило кількість днів одного уїк-енду. Зараз команди приїжджають на етап в середу або четвер, в четвер проходить прес-конференція, а вже з п'ятниці починаються практичні заїзди. З 2021 року прес-конференції будуть проходити в п'ятницю в день перших практик, а четвер стає вихідним днем.
Тепер боліди будуть візуально виглядати інакше, так як з 2021 років команди почнуть використовувати диски іншого розміру - 18-дюймові, які додадуть болідам агресивності, а також спростять аеродинаміку машин.
Що в підсумку?
Виглядає цікаво. Але варто пам'ятати, що Ф-1 регулярно змінює регламент, змінює правила, але якогось прориву домогтися не вдається. Мерседес все одно перемагає, Феррарі провалюється, а Ред Булл продовжує мріяти про те, як посунути їх з лідерських позицій.
Ситуація серед середняків цікава, але шансів у Рено, Макларена і інших боротися за подіуми немає, і це хотілося б змінити. Не варто чекати, що з 2021 року Мерседес втратить свої позиції, а Рейсінг Поінт почне боротися за перемоги, але певне збільшення конкуренції має відбутися.
Крім того, сподіваємося на більш щільні гонки з великою кількістю боротьби. Якщо нові аеродинамічні правила дійсно спрацюють і пілотам стане легше обганяти, то вся ідея вже була варта того, щоб цим займатися.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Хорхе Мартін встановив унікальне досягнення
Сербам не сподобалась поведінка фанатів