Провал Макларена, три претенденти на титул Формули-1 і топовий Сайнс
Норріс не зміг стати чемпіоном у Катарі, але зберігає чудові шанси на титул
Гонка Формули-1 у Катарі принесла стратегічну перемогу Ред Булла і Макса Ферстаппена, драматичне падіння Оскара Піастрі і нереальний подіум Карлоса Сайнса.
Рішення (нерішучість) Макларена
Перегони в Катарі ще до старту були досить дивними за своїм форматом, враховуючи рішення постачальника шин Піреллі зробити обов'язковими два піт-стопи. Через унікальний в сезоні знос шин саме на цій трасі кожен пілот протягом вікенду не міг використовувати комплект гуми більше, ніж 25 кіл. У гонці було 57 кіл, і це малювало стратегію 25+25+7 з двома зупинками у боксах. І, можливо, гонка пройшла б спокійно (перемога Піастрі, Ферстаппен і Норріс на подіумі), якби не аварія на старті заїзду, що викликала сейфіті-кар.
Ми знаємо, що зупинка під машиною безпеки – так званий безкоштовний піт-стоп. І Ред Булл, якому вже нема чого втрачати, відразу ж покликав Макса за свіжою гумою. Це ж зробили більшість команд – всі бачили, яка толкучка утворилася на піт-лейн. Так вчинили майже всі, крім Макларена. По радіо Норрісу сказали, мовляв, це дає нам гнучкість за стратегією, адже всі інші тепер зупинятимуться на чітко визначених колах.
Зі сторони здалося, що в Макларені не зуміли швидко вирішити, хто має зупинятися першим, хто має пріоритет з двох пілотів. Логічно припустити, що у Піастрі, який лідирував у гонці, але все ж Норріс – лідер заліку, хоч і програв старт Ферстаппену і пропустив його на другу позицію. Доки британська команда вирішувала, що їм робити (можливо, зупинка пілотів один за одним... надто ризиковано?), Макс скористався умовно безкоштовним піт-стопом і почав створювати переможну перевагу.
Наприкінці у Піастрі був непоганий темп, проте відіграти 16 секунд за 12-13 кіл навіть з таким болідом Макларена у Ферстаппена нереально. Тут навіть Норріс на нових шинах тільки через проблеми у Антонеллі став четвертим і не мав шансів наздогнати Карлоса Сайнса.
У цій ситуації найбільше шкода Піастрі. Оскар вперше за чотири чи п'ять гонок був реально швидшим за напарника, виграв дві кваліфікації і спринт, лідирував у гонці. А в результаті відкотився на третє місце загального заліку з примарними шансами на титул.
Керівник Макларена Зак Браун визнав провал стратегів і наголосив, що це вже друга груба помилка команди за два етапи. Дискваліфікація у Вегасі і тепер подарунок для Ферстаппена. Браун розповів, що Макларен вивчить свій урок і покаже чемпіонський клас в Абу-Дабі.

Getty Images/Global Images Ukraine
Варто зазначити, що для Піастрі і Норріса дуже важливо здобути чемпіонство цього сезону. У Ферстаппена вже чотири титули, йому вже не так критично, а ось пілоти Макларена борються за своє перше чемпіонство в умовах переходу на новий технічний регламент у 2026 році. І ніхто не знає, чи домінуватиме британська команда так, як зараз, і коли ще Ландо чи Оскар опиняться в реальній боротьбі. Звичайно, вони ще молоді і мають багато років попереду, але обидва можуть запитати у Фернандо Алонсо про те, чи думав він, що після 2006 року, вигравши все ж свій другий титул, іспанець за майже 20 років не завоює жодного більше чемпіонства.
Загальний залік перед останньою гонкою
Звичайно, якби Андреа Кімі Антонеллі на останньому колі через проблеми з машиною не пропустив Норріса на 4-те місце, то все було б ще цікавіше, але і так непогано. Одна гонка до фіналу – три претенденти на титул.
Ландо Норріс випереджає Макса Ферстаппена на 12 очок, тому британцю в Абу-Дабі необхідно спокійно фінішувати третім і взяти своє чемпіонство. У разі рівності очок і перемоги Ферстаппена на вирішальному етапі чемпіоном стане Макс через більшу кількість перемог у сезоні (зараз у всіх трьох претендентів по 7 перемог).
Піастрі, звичайно, не просто так засумував після Гран-прі Катару. Відставання в 16 очок від напарника і 4 пункти від Ферстаппена відіграти вкрай складно. Норрісу достатньо фінішувати п'ятим у разі перемоги Піастрі, щоб зберегти перше місце.
У Кубку конструкторів можна привітати Мерседес з другою позицією. Ред Булл з одним пілотом не відіграє 33 очки за одну гонку. А Феррарі на 99% завершує сезон четвертою командою Кубка конструкторів. Відмінний фінал ще однієї епохи технічного регламенту для Скудерії.
Карлос Сайнс знову на висоті
Очікувалося, що лідером Вільямса у сезоні залишиться Алекс Албон. І так воно і було до певного моменту, проте з літа Карлос Сайнс сам тягне Вільямс і в заліку пілотів майже наздогнав напарника. Просто дивно, що в сезоні, де домінує Макларен, а решту перемог і подіумів підбирає Ред Булл і Мерседес, Вільямс примудрився двічі фінішувати в топ-3. Сайнс після подіуму в Баку знову заїхав до трійки найкращих, демонструючи насамперед Феррарі, якого рівня гонщика втратила Скудерія.
Так, Феррарі отримала 7-разового чемпіона, проте Льюїс Хемілтон, швидше за все, за весь сезон жодного разу на подіум не заїде, а Сайнс максимізує шанси з відносно скромним Вільямсом. Навіть цікаво, який болід вдасться побудувати команді під новий технічний регламент.
Що далі
Залишився один етап. 5-7 грудня, Гран-прі Абу-Дабі. Без спринтів, без зайвих нісенітниць. Одна гонка, яка визначить чемпіона. Такого не було з монументального сезону-2021, коли за титул боролися Ферстаппен і Хемілтон.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Єлизавета Третьякова продовжує тішити контентом
Столичний клуб розпочав продаж квитків на матч з «Фіорентиною»