Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
|
3744
0

Провал Ферстаппена, суперколо Піастрі і де втратив поул Мерседес

Аналіз старту Гран-прі Катару. Після спринту розклад сил може кардинально змінитися

Провал Ферстаппена, суперколо Піастрі і де втратив поул Мерседес
Getty Images/Global Images Ukraine

Пройшов перший день Гран-прі Катару, передостаннього етапу сезону Ф1 2025. До нього лише троє пілотів підійшли з шансами на чемпіонство: Ферстаппен та Піастрі мають по 366 очок, відстаючи на 24 від Ландо Норріса перед спринтом.

У вчорашній кваліфікації вперше з Гран-прі Бельгії в липні Оскар Піастрі виборов першу позицію у спринт-кваліфікації, натомість його суперники в боротьбі за чемпіонство відстали та допустились дуже важливих помилок.

Норріс, хоч і стартує не так далеко – третім, мав потенціал на більше, а ось Ред Булл із Ферстаппеном серйозно промахнулись із налаштуваннями й поплатились за це у кваліфікації. Про те, що вплинуло на результати заїзду та чого очікувати від спринту й решти етапу – у цьому матеріалі.

Макларен: час камбеку Піастрі?

Ще з часу практики пілоти Макларен, Оскар Піастрі та Ландо Норріс, виглядали дуже рівно, але з одним нюансом. Оскар був набагато стабільнішим і менше помилявся за напарника. Такого не було вже дуже давно – мабуть, із часу Гран-прі Нідерландів.

Причиною такого різкого повернення у форму австралійця багато в чому є траса, яка нарешті ідеально підходить і йому, і боліду MCL39. Власне, Катар – це статистично найкраща траса другої частини сезону для Оскара. Тут він винятково швидкий і завжди був на подіумі.

Лусаїл потребує низько налаштовувати болід через те, що автодром плаский, як стіл для більярду, без нерівностей. До того ж тут низка середньо- та високошвидкісних поворотів і зв’язок, які потребують саме такого підходу плюс максимального зачеплення задньою гумою, без потреби «шукати» зчеплення, як це було на останніх етапах, починаючи з Остіну (США).

Getty Images/Global Images Ukraine

Це, власне, ідеально підходить не лише австралійцю, а й саме його версії боліду. Ще з Канади у пілотів розійшлись специфікації: команда представила нову версію підвіски, яка дозволяла отримувати більше фідбеку з керма й тим самим краще відчувати болід, водночас жертвуючи менеджментом гуми та тим, як машина тримає трасу. Це було радше адаптаційне оновлення, а не загальне покращення продуктивності, і аеродинамічні відмінності були мінімальними. Тож Піастрі відмовився від цієї версії, а Ландо – навпаки, і після того повернувся у топ-форму. Це також дало йому перевагу на більшості етапів другої частини чемпіонату, але тепер саме варіація Піастрі працює краще. Цим пояснюється нервовість пілотування Норріса і поведінка його боліда. Попри це, темп у них на схожому рівні.

Ключовий виграш Оскара був у 6-му повороті – там він у всіх вигравав приблизно по 0.2 секунди, включно з Норрісом. Далі в них були +/- близькі показники. Прогнозую, що в основній кваліфікації розрив між ними буде значно меншим – хто б не опинився попереду.

Getty Images/Global Images Ukraine

Що з Ред Булл та Ферстаппеном і звідки швидкість у Цуноди?

На папері Катар мав однаково добре підійти і Ред Булл, і Макларену, але наразі все виглядає досить похмуро для «биків». Тут багато швидкісних поворотів, у яких Ред Булл досі найкращий, плюс команда зробила значний прогрес на повільних ділянках, де втрачала найбільше.

Однак команда серйозно припустилась помилок у налаштуваннях боліда нідерландця – подібно до того, як це зробив Макларен у Лас-Вегасі. На машині Макса Ферстаппена вчора, починаючи з тренування, виникли проблеми з дельфінуванням, при тому що у Цуноди такого не було.

Справа в тому, що команда обрала різні налаштування для них. У Ферстаппена більше притискної сили спереду й інший кліренс. Проблеми найбільше проявлялися на м’яких шинах.

Getty Images/Global Images Ukraine

Макс скаржився, що дельфінування починалося у моменти, коли він відпускає газ, тобто коли задня частина розвантажується. Усе це призводило до нестабільності задньої осі в поворотах, коли недостатня поворотність переходила у надмірну. У таких умовах вкрай тяжко атакувати в кваліфікаційному режимі.

До того ж нідерландець дуже серйозно пошкодив днище прямо під час сесії, виїхавши у гравій (відео нижче).

Проте все це виправляється, і як показує приклад боліду Цуноди, запас швидкості тут є. Це може бути повторенням класичної історії Ред Булл: коли на початку вікенду «нічого не працює» й болід «не їде», а в кваліфікації вже боротьба за поул).

Цунода натомість просто зробив свою роботу на відмінно. Останнім часом його темп з ходу дуже близький до напарника за мірками Ред Булл, але не завжди вдавалось це реалізувати у ключових сесіях. Наразі вікенд для нього складається позитивно, особливо на тлі того, що конкуренти за місце у Ф1 не виглядали переконливо. Якщо Юкі проведе решту вікенду в такому ж ключі – матиме гарні шанси залишитись на наступний рік.

Getty Images/Global Images Ukraine

Мерседес і втрачений поул Расселла

Мерседес зробив ставку на менший рівень притискної сили, на відміну від Ферстаппена та Макларена, і цей підхід спрацював – команді мало не вдалося завоювати поул-позицію.

До секції 14–15 поворотів Джордж Расселл ішов із випередженням графіка Піастрі на 0.1 секунди, але саме в цій секції він проїхав, відверто кажучи, жахливо. Расселл проходив ці повороти, пронісши швидкість на 8 та 14 км/год відповідно менше, ніж австралієць, дуже багато втративши на розгоні до останнього повороту. Потенційно британець мав бути на поулі попереду дуету Макларен.

Проте на довгих дистанціях усе не виглядає так переконливо. Найімовірніше, він намагатиметься стримати швидкого Норріса позаду завдяки кращій максималці, ніж боротися за втрачене перше місце з Піастрі. Багато що вирішить старт і перший поворот.

Getty Images/Global Images Ukraine

Кімі Антонеллі цього разу не доєднався до напарника. Молодий італієць помітно відчуває певні труднощі в Катарі, на відміну від останніх двох трас, і, мабуть, вже максимізував свій результат на цій стадії вікенду – сьоме місце.

Феррарі

Скудерія знову не попала в налаштування. Тут вирішилась проблема з кліренсом завдяки пласкій трасі, але з’явилися інші.

На нинішньому сетапі виникає низка проблем. Недостатня поворотність, яка відкидає їх далеко назад у повільних секціях. Також шини команда знову не може змусити працювати, і як наслідок – втрачає темп дуже помітно.

Феррарі обрала різні налаштування для пілотів, із більш завантаженим крилом для Хемілтона. Як видно, ставка не спрацювала. 9-те місце Леклера та і загалом Феррарі у третьому сегменті, більше заслуга пілота, ніж машини. Дуже багато завдань у Скудерії перед кваліфікацією.

Getty Images/Global Images Ukraine

Астон Мартін: Алонсо працює на досвіді

Іспанець показав дивовижний результат – 4-те місце у спринт-кваліфікації і старт із другого ряду поруч із Ландо Норрісом на Макларені.

І можна впевнено сказати, що це знову заслуга саме іспанця, а не боліда. Алонсо завжди був швидким у Катарі. У першому Гран-прі Катару він неочікувано виборов подіум, а наступні рази не опускався нижче 7-го місця в гонці, стабільно набираючи очки. Тут також Фернандо не підвів.

Зокрема, черговий раз допоміг його величезний досвід у перегонах. Як прокоментував сам іспанець:

«У мене 24 роки досвіду. Мені 44, мені про це завжди нагадують. Є деякі недоліки: я трохи більше втомлююся від зміни часових поясів і подорожей. Але я знаю машину, гуму, трасу. Я знаю кожен бордюр на кожному автодромі чемпіонату світу.

Я знаю, як отримати максимум у п’ятницю. Потім у суботу знімається режим закритого парку, усі роблять невеликі зміни в машині, і, схоже, всі прогресують».

З дуже великою ймовірністю в основній частині вікенду його результати впадуть, але 4-те місце перед завершенням сезону навіть тут виглядає дуже пристойно. Якщо вдасться зачепитися за хороші очки у спринті – буде добре.

Оцініть матеріал
(22)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.