БОНДАРЕВ: «Перший український чемпіон? Це моя мета у сезоні 2026»
Український гонщик Формули-4 дав ексклюзивне інтерв'ю Sport.ua
Олександр Бондарев – один із найперспективніших українських гонщиків нового покоління, який після успішної картингової кар'єри провів свій перший повний сезон у формулах.
У 2024 році він дебютував у двох чемпіонатах – Italian F4 та Euro 4, де зумів не лише адаптуватися до абсолютно нового рівня, а й показати серйозні результати: подіуми в Італії, першу перемогу в Імолі та чемпіонський титул серед юніорів у Euro 4.
В ексклюзивному інтерв'ю Sport.ua Бондарев поділився своїми емоціями після завершення дебютного сезону, розповів про ключові уроки, найкращі моменти та ті помилки, які допомогли йому подорослішати як спортсмену.
– Олександре, перш за все хочу вас привітати із першим титулом у формулах. Як ваші враження і що це означає для вас?
– Дякую. Титул серед юніорів у Euro 4 – це хороший результат, враховуючи кількість невдалих гонок цього сезону. Дебютний рік – це рік навчання і досвіду. Найкращим моментом сезону, звичайно, була перемога в Імолі, та і взагалі той вікенд був майже ідеальним і без помилок – саме таким хочу бачити весь наступний сезон.
– Як це – стати першим українським чемпіоном у формулах?
– Ще не знаю, але маю за ціль дізнатись у сезоні 2026 :)
– У якому компоненті ви досягли найбільшого прогресу порівняно з минулими виступами та початком сезону, і чого вам усе ще найбільше не вистачає?
– Найбільше прогресу – у менеджменті гонки. Кращі рішення та просування вперед. А от кваліфікація, особливо наприкінці сезону, була моїм слабким місцем, тому найбільший фокус зараз на цьому.
– Як загалом оціните сезон у обох чемпіонатах і що для вас особисто важливіше – подіуми в Італії, де було два призові фініші, включно з першою перемогою, чи титул у Euro 4?
– Дебютний сезон був багато в чому навчальним для мене. Маючи швидкість, у перших гонках я буквально ліз напролом і потрапляв у інциденти. Надалі з досвідом почав вести себе на треку розумніше. У Italian F4 – перша перемога і подіум дали впевненість, що я можу боротись і перемагати. У Euro 4 – титул серед юніорів. Титул – це добре, але головне – досвід і робота над помилками.

– Фінал сезону в Монці вийшов досить нервовим. Попри велику кількість відіграних вами позицій і високий темп у гонці, кваліфікація не задалась. Це була причина ваших помилок, налаштувань чи болід був трохи інший порівняно з тим, коли ви на цьому ж треку здобули P2 у чемпіонаті Італії?
– Кваліфікація не вдалася через комбінацію моїх помилок і певних проблем із налаштуваннями. Ця кваліфікація дала мені можливість зрозуміти, що я маю боротись, незважаючи на невідповідність машини моїм очікуванням. У порівнянні з Italian F4, де ми мали ідеальний баланс, тут довелося більше ризикувати. Але темп у гонці дозволив відіграти позиції.
– Що плануєте робити після завершення сезону?
– Через день після завершення сезону в мене вже були тести в Монці з Prema, потім я був у Муджелло, де допомагав новачкам команди, планово працював на симуляторі Williams у Гроуві, далі – знову тести. 5–7 грудня я візьму участь у F1 GP Trophy Race в Абу-Дабі, яка відбудеться під час гоночного вікенду Formula 1.
– Чи плануєте святкувати здобуття титулу?
– Святкувати цей титул не планую. Це лише перемога серед новачків. Святкувати можна буде перемогу у загальному заліку. Зараз я зосереджений на тому, що мені треба покращити у наступному сезоні.
– Наскільки складно було поєднувати виступи на високому рівні та подорожі по Італії та за її межами разом із навчанням?
– Це складно, але я вже звик до такого способу життя. Є підтримка і розуміння від школи, допомагає з режимом мій тренер від Williams. Багато перельотів, але дисципліна дозволяє тримати баланс.

– Під час гонок коментатори та ви самі у соцмережах називаєте себе Baby Bison. Хто саме вигадав цей нікнейм і звідки він пішов?
– Нікнейм вигадав мій тренер ще в картингу. Bison – сильний, впертий. Baby – бо я був наймолодшим. З часом це стало частиною історії.
– Чи плануєте виступати знову на Близькому Сході, як рік тому?
– Так, у 2026 стартую в F4 Middle East. Залишаюся в F4. Мета – перемога у загальному заліку.
– Загалом, коли ви плануєте підвищити клас болідів у своїй кар'єрі?
– Наступний сезон – три чемпіонати F4, щоб набрати максимум досвіду, і бали у Суперліцензії теж не завадять. Про плани надалі поговоримо в кінці 2026.
– Чи маєте вже контракт на наступний сезон? Якщо так, у якому чемпіонаті та з якою командою?
– Так, підписано. З Prema Racing. У 2026: F4 Middle East (4 етапи), Italian F4 (7 етапів) та Euro 4 (3 етапи).

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Лунін може продовжити виступи у «Мілані»
Лука Лемишко привертає увагу столичного гранда
