Аналіз практик Гран-прі Лас-Вегаса. Чи провалився Макларен і хто фаворит?
Перші заїзди обіцяють щільну боротьбу усіх топ-команд
Відбулись перші практики Гран-прі Лас-Вегаса – першого з трьох фінальних етапів, які визначать чемпіона сезону 2025.
Макларен приїхав сюди зі стриманими очікуваннями, адже це одна з найслабших для них трас календаря. Натомість Ред Булл, Феррарі та Мерседес прибули з високими амбіціями. Утім, за підсумками гоночного дня не вдалося виділити явного фаворита – як через щільність пелотону, так і через кілька зупинок заїздів, що ламали ритм командам.
Перший день на позитивній хвилі завершив Ландо Норріс, який очолив другу практику, а решта була одразу позаду, хоч і не усі показали свій максимум.
Хто зараз серед головних фаворитів і чого чекати від решти вікенду – у цьому матеріалі.
Макларен: урок засвоїли
На папері Лас-Вегас – повна протилежність тому, що потрібно Макларену: майже немає середньошвидкісних і різнотипних поворотів, а холодна погода зводить нанівець їхню традиційну перевагу в роботі з гумою.
Попри це, Ландо Норріс завершує день найшвидшим часом – хоч і всього з мінімальним запасом над Кімі Антонеллі з Мерседес. Ландо відзначив, що команда не показала свій максимум.
Хоч траса й не надто підходить Макларену і їхня форма ще під питанням, Норріс знову випереджає напарника. Траса Лас-Вегаса традиційно була непростою і для самого Ландо. Але цього року тенденції не повторюються: специфічні умови та оновлення боліда всередині сезону грають йому на користь. Поєднання високого розташування траси (близько 600 м над рівнем моря), холодної погоди та низького рівня зчеплення нагадує другу частину Гран-прі Бразилії, де Оскар Піастрі мав найбільші труднощі. Поки що Оскар трохи позаду, хоча реальний відрив менший, ніж виглядає на табло – він просто не зібрав останнє швидке коло. Якщо це не вдасться виправити завтра, боротьба за титул для нього може стати лише матиматичною.

Щодо налаштувань боліда, то Макларен спершу протестував урізану версію заднього антикрила у стилі Ред Булл – модифіковану конфігурацію, яку використовували в Італії. Але експеримент не спрацював, і команда повернулась до більш завантаженої стандартної версії. Перехід на більший рівень притискної сили у другій практиці виправдав себе: машина стала стабільнішою і передбачуванішою.
У першій практиці помилок було чимало – болід поводився нервово на тлі низького рівня зчеплення. Але подальші зміни та повернення до базових налаштувань усунули більшість проблем. Немає підстав чекати повторення торішнього провалу: Макларен серед лідерів, але без звичної переваги. Судячи з темпу суперників, завтра майже всі топ-команди зможуть додати. Пелотон знову може виявитися дуже щільним, і одна неточність від Норріса чи Піастрі здатна легко відкинути їх у другий сегмент, або розділити по-різних кінцях першої десятки.
Болід MCL39, за підсумками перших тренувань, виглядає найпереконливіше саме у другому секторі. Якщо порівнювати коло Норріса з лідерами, то з 6-го по 12-й поворот він вигравав майже пів секунди, хоча потім втрачав її на прямих. На одному колі в кваліфікації має бути дуже щільно: Макларен поки не виглядає ні краще, ні гірше за конкурентів – просто бере свій час в іншому місці траси.
А от на дистанції гонки такий підхід може стати перевагою: краща робота з гумою може дозволити економити шини ефективніше та, можливо, пройти дистанцію лише з однією зупинкою.
Феррарі
Скудерія досі не здобула жодної перемоги в сезоні, лишаючись єдиною командою з топ-4 Кубка конструкторів без виграшів. Сподівання були пов’язані з Гран-прі Лас-Вегаса, який традиційно добре підходить Феррарі та її лідеру Шарлю Леклеру – і перші практики тільки зміцнюють ці припущення.
Команда влучила в базові налаштування. Як і більшість, вони занижували притискну силу до максимуму, але без надмірної агресії. Також відсутність значних нерівностей на трасі дозволяє тримати болід нижче, ніж зазвичай, не ризикуючи надмірним зносом планки днища. Окрім того, вони – одні з небагатьох, кому вдалося стабільно прогріти гуму та вивести її в оптимальне робоче вікно. Єдине, чого можуть побоюватися фанати Скудерії, – це те, що команді доведеться підняти машину, якщо знос планки знову буде занадто великим.
Шарль Леклер очолив першу тренувальну сесію та увійшов до топ-3 у другій на середній гумі, відставши менш ніж на дві десяті від Норріса. Результат міг бути ще кращим, але помилка на софті та подальший вимушений з'їзд із траси не дозволили покращити час. Леклер зупинився за кілька хвилин до завершення сесії – спочатку припустили, що це проблеми з коробкою передач, однак згодом стало відомо, що причиною була електроніка керма.
Робити тверді висновки щодо шансів Феррарі в гонці поки рано: саме у цієї команди найчастіше змінюється реальна розстановка сил між першим і другим днем вікенду. Але якщо нічого кардинально не зрушиться, Скудерія, а конкретно Шарль Леклер, будуть грізною силою в кваліфікації та серед претендентів на перемогу.

Мерседес
На відміну від Макларена, який ще з початку сезону записував себе до ролі наздоганяючих у Лас-Вегасі, про Мерседес навпаки говорили як про одного з головних фаворитів.
Наразі цей статус підтверджується лише частково. У першій практиці команда зосередилася на гоночних симуляціях, побоюючись дощу, тому показаний темп був не надто репрезентативним. Дощу зрештою не сталося, а траса суттєво прискорилася – через що перша сесія майже не дала відповідей.
Як і більшість команд, Мерседес також обрав шлях максимальної швидкості на прямих. В умовах, схожих на кінцівку вікенду в Бразилії (як уже згадувалося у блоці про Макларен), у команді знову відтворилася знайома внутрішня розстановка: Антонеллі попереду Расселла. Молодий італієць гідно завершує сезон і не дає приводів згадувати невдалу літню частину. Кімі цілком міг стати першим: на дистанції у шість кілометрів він програв лише 0.019 секунди Ландо з Макларена.
Расселл натомість не встиг показати свій реальний максимум. У нього було покращення в останній спробі, але її зірвали прапори. За симуляцією темпу Джордж виглядав на рівні боротьби максимум за третю позицію.
Ред Булл
У Ред Булл ситуація схожа на конкурентів. Команда, як і зазвичай, максимально зменшила рівень притискної сили заради швидкості на прямих. Це очікувано призвело до серйозних втрат у другому секторі. Різниця вийшла занадто великою, тож завданням перед другою практикою було скоригувати налаштування.
Це дало ефект. За словами Макса Ферстаппена, у боліда з’явилося більше балансу. Нині не вистачає лише базового механічного зчеплення – можливо, корекції налаштувань разом із еволюцією траси допоможуть, і цей недолік перестане бути настільки помітним.
Цікаво, що Макс тут відмовився від оновленого днища, вперше випробуваного в Мексиці. Ситуація у практиках була незвичною: Ферстаппен їхав зі старою конфігурацією, тоді як Юкі Цунода – з оновленням. Для Макса апгрейд не спрацював належним чином, але дані, зібрані Юкі, можуть допомогти у суботу його напарнику.
За підсумками дня Ферстаппен показав лише дев’ятий час, теж не встигши витиснути максимум. За даними Ред Булл, він також міг претендувати на топ-3 – імовірно, його та Расселла розділила б менша ніж одна десята секунди.
Поки що складається враження, що це найщільніший старт вікенду усього сезону. І не стільки за позиціями у таблиці, скільки за реальними розривами на трасі. Усі команди розташувались дуже близько одна до одної, і лише Макларен трохи вирізняється своєю концепцією – але підсумковий час на колі все одно виходить приблизно на тому ж рівні.
Усі четверо топ-комнад мають свої недоліки і зони, над якими ще треба попрацювати. Якщо хтось із них піде на компроміси, або ж доведеться кардинально щось змінювати до наступних заїздів – усе може перевернутись із ніг на голову. Але наразі зрозуміло одне: нічого очевидного немає, а 7 пілотів виглядають як цілком ймовірні претенденти на поул. Кваліфікація обіцяє бути дуже цікавою.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
У Вашингтоні пройшло жеребкування фінального раунду чемпіонату світу
З'явився момент одного з епізодів матчу з «Полтавою»