Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 20 вересня 2025, 12:31
772
0

Хто приховує швидкість у битві Феррарі проти Макларен та андердог етапу

Аналіз практик на Гран-прі Азербайджану. Хто здивував, а кому слід покращуватись?

| Оновлено 20 вересня 2025, 12:31
772
0
Хто приховує швидкість у битві Феррарі проти Макларен та андердог етапу
Getty Images/Global Images Ukraine

У Баку стартував 17-й етап Формули-1, Гран-прі Азербайджану, який відкриває заключну третину сезону. Початок вікенду відразу приніс чимало помилок від лідерів, несподіваний розклад сил та серію контактів із бар’єрами.

Міська траса з найдовшою прямою у календарі в поєднанні з технічними поворотами змусила команди активно експериментувати з налаштуваннями, тому співвідношення сил помітно змінилося від першої до другої практики. Особливо виділилися Макларен, які поки що не змогли реалізувати свій потенціал через власні помилки – зокрема, Ландо Норріс пошкодив підвіску.

Попри це, результати виглядають багатообіцяюче. Чи зможе цей вікенд подарувати таку ж інтригу, як і торік, коли перемогу ділили між собою пілоти Ред Булл, Феррарі та Макларена? Саме розклад перед вирішальними заїздами розглянемо у цьому матеріалі.

Феррарі

На перший погляд міський автодром у Баку мав стати ідеальним майданчиком для Феррарі. Довга пряма, поєднана з низкою технічних і при цьому досить одноманітних поворотів, зменшувала проблему пошуку складного балансу, яка часто переслідувала італійську команду на інших трасах. Саме так і розпочався вікенд: у Скудерії відчутно виглядали впевненіше, ніж на попередніх етапах.

У Маранелло відзначили прогрес уже між першою та другою практиками. Еволюція траси допомогла позбутися частини недостатньої поворачуваності, з якою SF-25 бореться протягом усього сезону. До того ж команда привезла до Баку локальні оновлення — зокрема, перероблені повітроводи гальм (фото знизу). Це рішення мало допомогти краще контролювати робочий діапазон шин, що є одним із ключових факторів у гонці, де Піреллі привезли найм’якший набір комплектів гуми.

Налаштування також стали важливим чинником. Після внесення коректив пілоти Феррарі почувалися впевненіше на гальмуваннях, особливо у другій практиці. Цікаво, що команда випробовувала різні конфігурації крил: варіант із більшою притискною силою дозволяв вигравати час у поворотах, хоча поступався на довгих прямих.

Шарль Леклер обрав налаштування з меншим завантаженням крила, роблячи ставку на максимальну швидкість на прямій, тоді як Льюїс Хемілтон, навпаки, віддав перевагу більшій притискній силі, щоб бути швидшим у технічних секторах. На фотографіях нижче видно дві різні конфігурації, які команда тестувала у п’ятницю. У підсумку в рішальній спробі Хемілтон залишився на специфікації з більшою притискною силою (нижній варіант), тоді як Леклер зберіг конфігурацію з акцентом на пряму (верхній варіант).

У характеристиках SF-25 вже традиційно добре проявляється потужний розгін і швидкість на прямих відрізках. Механічне зчеплення також на прийнятному рівні, хоча воно все ж поступається показникам Макларена. Та загалом Феррарі виглядає збалансованішою, ніж на попередніх трасах, що може стати важливою перевагою перед вирішальними заїздами вікенду.

Макларен

Традиційно для цього сезону Макларен підходив до вікенду в статусі одного з головних фаворитів, і перша практика підтвердила цей статус. Проте вже у другій сесії результати виглядали менш переконливо.

Його головна зброя – високий рівень механічного зчеплення в поворотах. Водночас у Баку є чинники, що працюють проти команди: кочковата поверхня, низький рівень деградації шин та переважно однотипні повороти частково нівелюють сильні сторони боліда. Ситуація дещо нагадує Гран-прі Італії двотижневої давності. Та все ж, навіть за таких умов, переваги Макларена радше притуплюються, ніж зникають. Якщо боротьба за перемогу затягнеться до фінальних кіл, дует Норріса і Піастрі може отримати серйозний козир завдяки стабільності й кращому контролю шин, особливо на найм’якших складах.

Getty Images/Global Images Ukraine

Насамперед пілоти не змогли зібрати свої швидкі кола. Ландо Норріс під час спроби на свіжому комплекті торкнувся стіни у другому повороті, а згодом серйозніше вдарив машину у четвертому, пошкодивши підвіску та достроково завершивши заїзд. Оскар Піастрі теж припустився помилок: спершу на гальмуванні до виходу на довгу пряму, а потім на початку та в кінці швидкого кола у 3-му та 15-му повороті. За оцінками, Норріс міг показати час у районі 1:41.3 – тобто рівень Льюїса Хемілтона, який очолив другу практику, тоді як Піастрі мав потенціал на 1:41.6.

Втім, у другій практиці машина поводилася занадто нервово. Попри високий механічний зацеп і хороші розгони, пілоти не змогли витиснути з неї максимальний темп через проблеми з балансом. Вперше за довгий час у британського колективу залишився значний простір для покращення, і є всі шанси того, вже у третій практиці та кваліфікації Макларен знову повернеться у власну «лігу» серед фаворитів.

Ред Булл

Традиційно для Баку траса не надто підходить Ред Булл у нинішньому технічному регламенті, особливо для Макса Ферстаппена. Останні роки він тут не демонстрував видатного темпу, а минулого сезону ситуація стала показовою: Ферстаппен програв не лише Феррарі та Макларену, де Ландо Норріс, стартуючи 17-м, зумів наздогнати й обігнати нідерландця, а й власному напарнику. Серхіо Перес, який поступався Максу весь чемпіонатй, саме в Азербайджані виглядав значно переконливіше.

Getty Images/Global Images Ukraine

Цього разу швидкість Ферстаппена знову не вражає. Показово, що Юкі Цунода у кваліфікаційній симуляції випередив свого титулованого напарника й виглядав на рівні власних стабільних результатів, але при цьому попереду чемпіона світу. Для японця це може стати чи не єдиним вікендом у сезоні, де з’явиться шанс проявити себе не лише у боротьбі за очки, а й у протистоянні з самим Ферстаппеном. Після тренувань Цунода відзначив, що наразі все працює так, як треба.

У Ред Булл також визнають, що поки не вийшли на пік швидкості. Радник команди з автоспорту Гельмут Марко заявив, що до потенційно найкращих результатів їм бракує приблизно 0,1–0,15 секунди. Баланс машини виглядає пристойно, але є де покращуватись.

Getty Images/Global Images Ukraine

Мерседес

На папері «срібні стріли» мають непогані шанси проявити себе як у кваліфікації, так і в гонці. Філософія траси в Баку певною мірою схожа на канадську, де Мерседес сенсаційно здобув подвійний подіум і свою поки що єдину перемогу у сезоні. Водночас тут нижчий рівень притискної сили, тож умови не ідентичні.

Базова швидкість W16 непогана, але за темпом команда все ж поступається фаворитам у вигляді Макларена та Феррарі. Джордж Рассел у другій практиці показав другий найкращий перший сектор, проте змушений був зупинити коло після помилки у 12-му повороті. Він міг проїхати швидше й піднятися вище у протоколі.

На користь Мерседес може зіграти й прогноз погоди: очікується дощ у день кваліфікації та ймовірні опади під час гонки. Похолодання та складні умови традиційно допомагають «срібним стрілам». Тож цікаво буде подивитися, чи вдасться команді неочікувано вирватися в число фаворитів вікенду.

Getty Images/Global Images Ukraine

Оцініть матеріал
(8)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.