Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
|
2131
0

Ред Булл обрізає крила. Де програв Норріс і чого не вистачило Феррарі

Аналіз кваліфікації Гран-прі Італії: хто виконав свою місію і що чекати в гонці

Ред Булл обрізає крила. Де програв Норріс і чого не вистачило Феррарі
Getty Images/Global Images Ukraine

У суботу, 6 вересня, відбулася кваліфікація в рамках Гран-прі Італії, шістнадцятого етапу Формули-1 сезону-2025.

Прогнозовано, Макларен не мав такої переваги, як на попередніх етапах, і поступився у повному складі Максу Ферстаппену з Ред Булл, який виборов поул і встановив низку рекордів. Проте кваліфікація запам’яталася не лише боротьбою за поул, а й низкою інших інцидентів та сенсаційних результатів – як позитивних, так і негативних.

Як ці події вплинули на розстановку сил і чого чекати від гонки, буде розглянуто у цьому матеріалі.

Ред Булл обрізає крила, або що команда зробила для поулу

Після перших практик можна було сказати, що команда з Мілтон-Кінса є одним із головних конкурентів Макларена у боротьбі за перший ряд стартового поля, але простір для прогресу залишався чималий. Це підтвердилося і в останній практиці, де Ред Булл частково виправив проблеми завдяки корекціям налаштувань.

Одним із ключових та найбільш обговорюваних рішень стало те, що Ред Булл перед кваліфікацією повторив трюк, який вже застосовував на Гран-прі Лас-Вегаса 2024 року: обрізав заднє антикрило (фото нижче). Це дозволило ще більше знизити опір і, як видно, дало результат.

Втім, RB21 не став найшвидшим ані на прямих, як розраховувала команда, ані в поворотах. Справжня сила Ред Булл і Ферстаппена крилася у відмінному балансі, ефективних фазах розгону та різкості машини в шиканах. Макс традиційно вміє впевнено долати повільні повороти після різких гальмувань із меншим завантаженням антикрил – саме це вже допомогло йому цього року в Японії та стало вирішальним і тут.

Щодо ключових моментів кола, то головною перевагою стало проходження першого повороту. Саме там Ферстаппен виграв більше половини загального відриву, а далі лише нарощував його завдяки стабільності та мінімуму помилок. На розгонах після перших двох шикан він також здобув чимало часу. Втративши трохи в середньо-швидкісних віражах другого сектору, він знову відігрався після Аскарі, найшвидшої ділянки траси.

Getty Images/Global Images Ukraine

Цікава деталь, яку використав Ред Булл для створення переваги Ферстаппену, – це свідома «жертва» Цуноди. Річ у тім, що на трасі на кшталт Монци перший виїзд завжди невигідний: з кожним колом асфальт стає швидшим, а на довгих прямих навіть за 7 секунд позаду суперника болід попереду все одно пробиває для тебе чисте повітря. Тому всі намагаються виїхати пізніше. Цунода виїхав першим, спровокувавши інших, а одразу за ним головні суперники з Феррарі та Макларена, а Макс уже за ними. Безумовно, це теж зіграло свою роль у завоюванні поула.

Але чи дає це гарантії на гонку? Приклади Маямі та Сільверстоуна показали, що навіть після впевненої кваліфікації та старту з першої позиції Макс ставав легкою здобиччю для Макларена у неділю. Цього разу ситуація інша. По-перше, у Ред Булл вищий рівень максимальної швидкості, і навіть за переваги у темпі обігнати Ферстаппена буде надзвичайно складно. По-друге, у Макларена наразі немає такої швидкості, щоб нав’язати тиск у подібних умовах, а гоночні симуляції в п’ятницю показали доволі щільний розклад сил.

Прогнози робити важко, але можна сказати напевно: у Ферстаппена є дуже хороші шанси здобути ще одну, можливо й останню гонку в цьому сезоні.

Getty Images/Global Images Ukraine

Макларен

Саме помаранчева команда вважалася головним кандидатом на перше місце у кваліфікації. І навіть після рекордного кола Ферстаппена залишається враження, що пілоти Макларена, зробивши ставку на повороти, не реалізували свій повний потенціал.

Найкращим серед пілотів «папаї» цього разу був Ландо Норріс, хоча й він втратив час на виходах із шикан, особливо з першої. Ця проблема переслідувала його протягом усього вікенду, а ключовим епізодом стала помилка у першій спробі другого сегменту, коли він вилетів за межі траси. Після цього Норріс так і не зміг показати оптимальний час через надмірну обережність на цій ділянці, визнавши сам, що допустив забагато помилок.

Найбільші втрати Ландо припали на зв’язку 4-5-го віражів та шикану Аскарі (8-9-10). Він їхав там швидко, як мінімум швидше за Ферстаппена, але потенціал для покращення був відчутний, і реалізувати його Норріс так і не зумів.

Getty Images/Global Images Ukraine

Його напарник і чинний лідер чемпіонату Оскар Піастрі, навпаки, краще впорався із цими відрізками, особливо на гальмуванні перед Аскарі. Утім, залишається питання: чи австралієць справді проїхав там ідеально, чи Норріс занадто багато втратив. Натомість Піастрі повністю провалив початок кола і розгін після першого повороту. У підсумку після двох секторів пілоти йшли практично нарівні, а на фініші трохи кращим став результат Норріса.

Getty Images/Global Images Ukraine

Феррарі

Скудерія підійшла до домашнього етапу в дуже переконливій формі. Після практик швидкість боліда питань не викликала, проте головною проблемою залишалася стабільність. Завдання полягало в тому, щоб забезпечити передбачувану поведінку машини та керованість без втрати темпу.

Феррарі зробила ставку на максимальну швидкість, тоді як Макларен орієнтувався на ефективність у поворотах. Такий підхід цілком логічний: кожна команда вирішила акцентувати увагу на своїх сильних сторонах.

Низька притискна сила, як і у п’ятницю, створювала нестабільність і під час гальмувань, і на розгонах. Потужність була достатньою, але розгони виходили рваними, із пробуксовками. Болід був менш маневреним і недостатньо різким у поворотах, через що Шарль Леклер та Льюїс Хемілтон змушені були активніше атакувати поребрики, що ще більше впливало на стабільність.

Лідер Феррарі Шарль Леклер також не впорався у вирішальній спробі. Перший виїзд був вдалим і обнадійливим, але покращити результат не вдалося: недостатня стабільність призвела до помилок, що відкинули команду нижче, хоча була реальна можливість випередити Оскара Піастрі на Макларені.

Getty Images/Global Images Ukraine

Мерседес

Срібні стріли залишилися останньою командою серед топів, обравши більший рівень притискної сили, як у Макларен. Якщо британський колектив використовує це для максимізації сильних сторін, то для Мерседеса таке рішення не є типовим.

За логікою решти колективів. які також зосередились на своїх сильних сторонах команда мала обрати компроміс між варіантами Ред Булл та Феррарі. Звісно, говорити постфактум легше: Мерседес ризикнув і сподівався, що це спрацює – але цього разу не вдалося.

Проте на гонку команда матиме перевагу у контролі за гумою через більшу притискну силу. Якщо Феррарі та Ред Булл почнуть страждати через перегрів або прискорене зношування шин, срібні стріли стануть першими, хто скористається такою нагодою.

Getty Images/Global Images Ukraine

У третьому сегменті стався непорозумілий інцидент. Джордж Расселл думав, що йому поставили на фінальну спробу середню гуму, тоді як команда обрала софт, як і решта. Це викликало емоційну реакцію британця по радіо. Після найкращого часу в першому сегменті він хотів повторити результат у третьому, але не зумів узгодити це з командою, через що помилково поставили комплект м’яких шин. Можливо, потенціал для кращого результату був.

Кімі Антонеллі натомість кваліфікувався поряд із напарником. Орієнтуючись на форму колективу цього вікенду та отриманий результат, його виступ можна вважати вдалим. Тепер головне — закріпити цей результат у гонці.

Getty Images/Global Images Ukraine

Оцініть матеріал
(11)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Легендарна команда Ф1 проведе свій останній Гран-прі. Який був її шлях
Авто/мото | 05 грудня 2025, 16:45 0
Легендарна команда Ф1 проведе свій останній Гран-прі. Який був її шлях

Гран-прі Абу-Дабі 2025 року стане останнім в історії Заубера перед передачею команди Ауді

В склад Динамо повернувся футболіст, з яким клуб був непереможним в УПЛ
Футбол | 05 грудня 2025, 07:49 14
В склад Динамо повернувся футболіст, з яким клуб був непереможним в УПЛ

Крістіан Біловар відновився від травми

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.