Формула-1. Гран-прі Італії. Результати, розклад і прогноз на етап
Анонс 16-го етапу Ф1. Храм швидкості зустрічає королеву автоспорту
Формула-1 повертається у храм швидкості – на трасу Монца. Гран-прі Італії стане другим етапом після літньої паузи, який продовжить другу половину сезону.
Італійський етап унікальний сам по собі: траса найшвидша у календарі та має досить просту конфігурацію. Фактично більша частина кола – це розгін, довга пряма та різке гальмування перед шиканами, лише одна складна зв’язка на початку третього сектору.
Проте цього року етап в Італії винятковий не лише своєю специфікою та атмосферою фанатів Ferrari, а й інтригами чемпіонської боротьби. Гран-прі Нідерландів значно розділив кандидатів на титул, а решта команд та пілотів також зазнали неочікуваних результатів. Тепер за дев’ять гонок до кінця сезону всі намагатимуться як наздогнати втрачене, так і наростити перевагу.
Про умови, які цьому сприятимуть, а також головні інтриги та питання етапу буде розказано у цьому матеріалі.

Розклад Гран-прі Італії:
Результати будуть додані після завершення відповідного заїзду
П’ятниця, 5 вересня:
-
Вільна практика 1: 14:30 – 15:30. РЕЗУЛЬТАТИ
-
Вільна практика 2: 18:00 – 19:00. РЕЗУЛЬТАТИ
Субота, 6 вересня:
-
Вільна практика 3: 13:30 – 14:30. РЕЗУЛЬТАТИ
-
Кваліфікація: 17:00 – 18:00. РЕЗУЛЬТАТИ
Неділя, 7 вересня:
-
Гонка: 16:00. РЕЗУЛЬТАТИ
Особливості траси:
Довжина: 5793 м
Кількість кіл: 53
Дві зони DRS:
- Перед 1-м поворотом
- між 7-м та 8-м поворотом
Рекорд кола в кваліфікації: 1:18,887 (Льюїс Хемілтон, Мерседес, 2020)
Рекорд кола в гонці: 1:21,046 (Рубенс Баррікелло, Феррарі, 2004)

Прогноз погоди
Старт вікенду на трасі Монци пройде у п’ятницю. Перші два тренування відбудуться в сухих і сонячних умовах, температура повітря коливатиметься від 24 до 27°C. Суботнє тренування також пройде в теплій погоді, близько 25 градусів.
Під час кваліфікації можливий невеликий вітер, проте його вплив на сесію буде мінімальним.
Прогноз на день гонки у неділю передбачає найтеплішу погоду вікенду – до 29°C. Це підвищить температуру траси та може вплинути на знос та контроль шинами протягом всієї гонки.
Стратегія та шини на етап

Піреллі оголосили майже найм’якший комплект шин на Гран-прі Італії. Склади будуть представлені наступними: C3 – хард, C4 – мідіум і C5 – софт. Такі ж набори з аналогічною характеристикою використовувалися й минулого року.
Після перших тренувань Піреллі повідомили, що оптимальною тактикою буде один піт-стоп, хоча стратегія з двома зупинками також цілком ефективна.
На минулому етапі в Монці погодні умови ускладнили вибір стратегії, тому більшість команд вирішила зробити два піт-стопи. Лише Феррарі серед лідерів дотрималися первісного плану та заощадили шини на одній зупинці. Це дозволило Шарлю Леклеру, завдяки стабільному темпу, виграти гонку, тоді як болід Макларена помітно програв.
Цього разу, ймовірно, повторити таку стратегію не вийде. Боліди останніми роками краще зберігають шини, і більшість команд не ризикуватиме двома зупинками, намагаючись дотягнути гонку на двох комплектах, якщо не буде машин безпеки або інших обставин, що змусили б скоригувати план.
Прогнозована стратегія від Піреллі у 2024 році:

Приклади стратегії минулого року:

Головні питання та інтриги Гран-прі Нідерландів:
Чи зможе відігратись Норріс?
Перед минулим етапом розрив між лідерами чемпіонату – Оскаром Піастрі та Ландо Норрісом – становив лише 9 очок, і здавалося, що попереду буде щільна боротьба. Проте на Гран-прі Нідерландів у Норріса сталася поломка підвіски, через яку пілот був змушений зійти з дистанції, тоді як його напарник виграв гонку.
Таким чином, Оскар Піастрі очолює залік пілотів із перевагою вже не 9, а 34 очки – це найбільший розрив у сезоні.
Щоб наздогнати австралійця, Норрісу доведеться виграти п’ять гонок поспіль за умови, що Піастрі фінішуватиме другим. Якщо ж Оскар виграє і в Італії, шанси Ландо на боротьбу за титул до кінця сезону стануть ще більш примарними.

Чи зможе нав'язати боротьбу Феррарі на домашній трасі?
Минулого року саме Скудерія сенсаційно здобула перемогу на Гран-прі Італії, попри явну перевагу Макларена.
Цього сезону форма команди виглядає значно менш переконливою, а швидкість проявляється лише на окремих трасах. Причину таких коливань команда не до кінця розуміє.
Проте на Гран-прі Італії всі в Скудерії сподіваються на кращий результат і не соромляться про це говорити. Потенціал для цього є, але питання в тому, чи вдасться його реалізувати перед домашніми фанатами. Адже минулий Гран-прі Емілії-Романья на трасі Імола виявився для команди не таким успішним, як очікувалося.

Чи зможе Хемілтон гідно вшанувати свого наставника та друга в Італії?
Не відходячи далеко від теми Феррарі, варто згадати, що цього етапу Скудерія оновила ліврею, костюми пілотів та форму колективу на честь 50-ї річниці першого чемпіонства покійного Нікі Лауди.

Австрієць здобув перший за 11 років для Феррарі титул у 1975 році, перервавши серію невдач Скудерії. Згодом він виграв ще один титул у 1977 році, а також один за Макларен у 1984 році. Символічно, що він зробив це саме на трасі Монца – у ту ж дату, коли цього року проходитиме гонка, 7 вересня.
Нікі Лауда також відіграв велику роль у кар’єрі семиразового чемпіона Льюіса Хемілтона. Саме він переконав британця перейти у Мерседес, де Хемілтон здобув шість із семи своїх титулів. Лауда був другом та наставником Льюіса і значною мірою допоміг команді стати на шлях успіху.
Триразового чемпіона не стало у 2019 році, після чого його неодноразово згадували та вшановували. Проте цей етап буде по-справжньому особливим.
Проблема в тому, що результати Хемілтона цього року не надто вражають, а до того ж він отримав штраф у п’ять позицій після Гран-прі Нідерландів, що ще більше ускладнює завдання. Проте важко навіть уявити, наскільки важливою стане ця гонка для британця.

Чи буде Вільямс у боротьбі за подіум?
Традиційно британська команда показує сильні результати на швидкісних трасах типу Монци, а загальна форма колективу цього року лише підсилює оптимізм.
Алекс Албон, цьогорічний лідер команди, кілька разів фінішував у топ-5, що наразі є його найкращим результатом у складі Вільямс, проте він ще не здобув перший спільний подіум. Цього разу шанс є, особливо якщо серед лідерів станеться щось непередбачуване – і він цілком реальний.
Питання в тому, чи принесе додаткову перевагу швидкісна траса. Форма команди загалом трохи впала у порівнянні з стартом чемпіонату, через фокус на підготовку до наступного сезону та відсутність значних оновлень. До того ж болід став більш рівномірним і стабільно ефективним у різних умовах. Проте колектив підходить до Монци з позитивним настроєм і готовий використати будь-яку можливість.

Чи вдасться новачкам проявити себе?
Минулого року на Гран-прі Італії дебютував Андреа Кімі Антонеллі, який провів практику у складі Mercedes. Тоді ж було оголошено про підписання молодого італійця. Це вже його домашній етап у цьогорічному сезоні. Під час першого вікенду команда допустила помилки з налаштуванням боліда, через що результати були не надто вражаючими. Але тепер недоліки усунено, а Кімі набрав досвіду та вже має в кар’єрі спринт-пол та подіум. Питання в тому, чи зуміє він нарешті конвертувати швидкість у результат перед домашніми фанатами.

Наступним кандидатом варто відзначити Габріела Бортолето. Чинний чемпіон Формули-2 минулого року провів один з найкращих виступів у своїй кар’єрі, коли після аварії в кваліфікації пробився з останньої позиції та виграв гонку. Рідкісне досягнення, яким мало хто може похвалитися у будь-якій серії. Загалом він стабільно показує хороші результати, особливо у кваліфікаціях, і цього року вже здобував очки на не найшвидшому Заубері, який значно покращився після оновлень. Бразилець явно любить і вміє виступати у Монці а болід Заубер, як і Вільямс, добре працює на прямих.

Не можна також не згадати Ісака Хаджара. Новачок системи Ред Булл у команді Рейсінг Буллз минулого тижня здобув перший подіум у кар’єрі. Завдяки цьому він встановив кілька рекордів і помітно піднявся в заліку. Тепер у нього є шанс довести, що це була не випадковість, а він здатний провести черговий сильний етап у сезоні.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Бельгієць хоче підсилення захисту
Владіслав Бленуце так і не зумів завоювати місце у стартовому складі київської команди