Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 26 серпня 2025, 10:07
2010
0

Стартує друга частина сезону Формули-1. Чого чекати від останніх 10 гонок

Команди та пілоти завершують сезон-2025 і поточну епоху у Ф-1

| Оновлено 26 серпня 2025, 10:07
2010
0
Стартує друга частина сезону Формули-1. Чого чекати від останніх 10 гонок
Getty Images/Global Images Ukraine

Формула-1 повертається після чотиритижневої паузи – Гран-прі Нідерландів (29-31 серпня) відкриває фінальний відрізок з десяти гонок, які визначать долю чемпіонства та вирішать інші цікаві питання.

Боротьба за титул

Після сезону-2021 ми бачили чемпіонати, де Макс Ферстапппен, по суті, вже у вересні чи жовтні був чемпіоном. Навіть якщо не математично, то всім було зрозуміло, як розвивається ситуація. Цього року ми маємо реальний шанс побачити боротьбу буквально до останнього етапу в Абу-Дабі. Навряд чи це буде так само епічно, як битва Ферстапппена і Хемілтона у 2021 році, але точно цікавіше, ніж останні три чемпіонати. А все через те, що Ландо Норріс та Оскар Піастрі мають однакові боліди і за своїм пілотським класом знаходяться приблизно на одному рівні.

Getty Images/Global Images Ukraine

Норріс, на загальну думку, по чистій швидкості перевершує свого напарника, проте не такий психологічно стійкий і схильний до помилок. Піастрі спокійніший і стабільніший, але в рівних умовах може бути не таким швидким. Враховуючи, що конкурентів у цього дуету немає, на останніх десяти етапах все дійсно вирішать дрібниці. Поки що у Оскара цих дрібниць трохи більше – на 9 очок у загальному заліку.

На радість для Макларена, за Кубок конструкторів команда вже не переймається.

Ред Булл шукає напарника для Ферстаппена

Така сама ситуація була минулого сезону. Залишити Серхіо Переса? Повернути Даніеля Ріккардо? Дати шанс досвідченому пілоту з іншої команди чи довіритися молодому гонщику своєї програми? Минув рік, а не змінилося нічого, окрім прізвищ. Ред Буллу пощастило, що Ферстапппен вирішив провести в команді ще мінімум один сезон, але питання з напарником знову залишається відкритим. Останні десять гонок будуть таким собі тест-драйвом для всіх охочих.

Getty Images/Global Images Ukraine

Шанси ще є навіть у Юкі Цуноди, хоча японцеві потрібно показати щось неймовірне, щоби отримати новий контракт. Поки що все йде до того, що підвищення в першу команду отримає Ісак Хаджар, а на його місце візьмуть перспективного Арвіда Ліндблада. Але тоді треба буде вигнати з системи Ред Булла Цуноду чи Ліама Лоусона.

Варіант з пілотом іншої команди? Поки що це сумнівно. Якби пішов Ферстапппен, то можна було б розглядати Джорджа Расселла або ще когось. Думаю, Бики на 2026 рік залишать Ферстапппена + Цуноду або Хаджара, а вже на 2027 рік, коли стане зрозумілим розклад сил за нового технічного регламенту, команда може розглядати опції поза системою (особливо, якщо піде Ферстапппен).

Чи буде перша перемога Феррарі

Скудерія, як це зазвичай відбувається з цією командою, надувала щоки після минулого достатньо успішного сезону і обіцяла боротися за титул(и). Ще б пак – сам Льюїс Хемілтон прийшов. А склалося все так, що тепер хоча б одну перемогу в сезоні здобути та ще заспокоїти Хемілтона, щоб він своїми висловлюваннями не вносив деморалізацію. Мабуть, найкращий шанс Феррарі на перемогу в сезоні був у Монако, але Шарль Леклер програв кваліфікацію і втратив шанс на тріумф. Повторити Монцу минулого сезону чи Сінгапур-2023? Можливо, але малоймовірно.

Getty Images/Global Images Ukraine

Болід Феррарі зараз відстає від Макларена набагато сильніше, ніж минулого чемпіонату. Надія тут тільки на аварію між Норрісом та Піастрі (що не виключено) чи інші випадковості. Як сказав сам Леклер, до кінця сезону не залишилося гонок, куди Феррарі приїде з упевненістю у шансах на перемогу. Для команди, звичайно, набагато важливіше підготуватися до нового регламенту на мотори і шасі, але завершувати сезон без перемог – це не те, що має бути нормою (хоча провали – звична для Феррарі справа).

Боротьба за друге місце Кубка конструкторів

Макларен може вже у жовтні оформити командний титул, але з Кубком конструкторів стало зрозуміло ще навесні. Цікаво, хто стане другим. Тут шанси Феррарі і Мерседеса приблизно однакові, а ось Ред Булл, швидше за все, взагалі відлетить на четверте підсумкове місце. Ну або Цунода різко додасть і почне приносити великі очки.

Незважаючи на весь негатив у Феррарі, Скудерія має більше шансів стати першими після Макларена. Дует Леклер – Хемілтон за рівних умов точно набере більше очок, ніж Расселл – Антонеллі і тим більше Ферстаппен. Якихось великих змін у балансі сил цього сезону чекати вже не доводиться – усі готуються до 2026 року. Якісь траси краще підійдуть Феррарі, якісь – Мерседесу, але Скудерія на перший погляд має перевагу. Навряд чи друге місце Кубка конструкторів є важливим досягненням для однієї з топ-команд, проте призові не будуть зайвими.

Які гонки чекати

Боротьба Піастрі та Норріса сама по собі цікава, тому безвідносно траси варто стежити за всіма гран-прі. Але окремі треки обіцяють більше шансів на шоу. Варто відзначити етапи у Монці, Техасі, Мексиці та Бразилії. Монца, як найшвидша траса чемпіонату, завжди становить інтерес, нехай навіть Макларен домінуватиме. Фани Феррарі створять класну атмосферу, а сама італійська команда зробить усе, щоб порадувати своїх. Зрештою, у 2019 та 2024 роках Леклеру це вдалося.

Getty Images/Global Images Ukraine

Техас, Мексика та Бразилія залишаються місцями, де у пілотів багато можливостей для обгонів та несподіваних тактичних рішень. Лас-Вегас буде цікавий своїми погодними умовами (торік було більш ніж прохолодно) і атмосферою, а останні гонки в Катарі і Абу-Дабі не такі цікаві в плані самих трас і потенційної боротьби, але Піастрі і Норріс здатні зробити фінал сезону напруженим і гідним витраченого на гран-прі часу.

Фінал епохи

Багатьом не подобаються сучасні боліди Формули-1 – важкі, надто габаритні, а ще у них «тихий» мотор і взагалі гібридні двигуни, куди це годиться для Ф-1. Проте поточна ера моторів і шасі подарувала нам не тільки періоди домінування однієї команди або пілота, а і справді класні сезони, класні гонки та моменти. Адже головне не характеристики болідів (з екрана ми все одно не можемо оцінити реальну швидкість), а те, чи є реальна боротьба між хоча б двома командами або пілотами.

Новий сезон безперечно принесе нам глобальні зміни – зараз ніхто не знає, яким буде чемпіонат-2026. Можливо, двигун допоможе Мерседесу знову домінувати. Можливо, Ред Булл чи навіть Феррарі зуміють знайти шлях до чемпіонства. Не виключено, що Макларен збереже свої позиції.

Інтрига – це вже добре, хоча багато хто вважає, що правила якраз краще не чіпати і тоді команди рано чи пізно вийдуть приблизно на один рівень, а все залежатиме лише від гонщиків. Так чи інакше, а нинішній відрізок історії Ф-1 підходить до завершення, тому варто звернути увагу на фінал сезону.

Оцініть матеріал
(15)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Легендарна команда Ф1 проведе свій останній Гран-прі. Який був її шлях
Авто/мото | 05 грудня 2025, 16:45 0
Легендарна команда Ф1 проведе свій останній Гран-прі. Який був її шлях

Гран-прі Абу-Дабі 2025 року стане останнім в історії Заубера перед передачею команди Ауді

Всі умови погоджено. В Динамо приїхав новий тренер
Футбол | 05 грудня 2025, 20:18 4
Всі умови погоджено. В Динамо приїхав новий тренер

Михайло Федунов приєднався до тренерського штабу Костюка

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.