Історична перемога у Ф4 та подіуми GT. Як стартував сезон для українців?
Проміжні підсумки першої частини сезону Бондарева, Клименка, Пекліна та Веселаго
Серпень у автоспорті традиційно проходить під знаком літньої перерви. Пауза настала не лише у Формулі-1, найпопулярнішому чемпіонаті світу, а й у багатьох інших серіях, де виступають українські гонщики. Це вдалий момент, щоб озирнутися на першу половину сезону та підбити підсумки.
Перші місяці року принесли кілька помітних результатів. Олександр Бондарев та Іван Клименко оформили досягнення, які стали знаковими для українського автоспорту. Також на міжнародній арені продовжують виступати й інші пілоти, які стабільно представляють країну на високому рівні.
Формула-4: перша перемога в Італії
У сезоні-2025 єдиним українцем, який виступає у змаганнях класу Формула-4, є Олександр Бондарев. Цього року він взяв участь у трьох чемпіонатах: Формулі-4 Близького Сходу, яка завершилася взимку й слугувала підготовкою до європейського сезону (результати описані окремо), а також у чемпіонатах Формули-4 Італії та Європи.
У цій частині йтиметься саме про виступи в Італійській серії та Євро-4.
-
Мізано (Мізано-Адріатіко) – 3-4 травня
-
Валелунга (Рим) – 24-25 травня
-
Монца (Монца) – 21-22 червня
-
Муджелло (Флоренція) – 12-13 липня
-
Автодром імені Енцо та Діно Феррарі (Імола) – 1-3 серпня
Примітка: На перших двох етапах через обмежену довжину траси пелотон ділили на три групи (A, B і C). Кожна брала участь у двох із трьох відбіркових заїздів (A-B, B-C, C-A), після чого формувався склад фінальної гонки.
Бондарев упевнено почав сезон, набравши очки та пробившись до фіналу на обох перших етапах. Він поступово вкатувався в чемпіонат, зазвичай перебуваючи в районі 6-8 місць, хоча інциденти у боротьбі часом відкидали його назад.

Перший реальний шанс поборотися за подіум і навіть перемогу з’явився на третьому етапі в Монці. У першій кваліфікації Олександр показав другий час – найкращий у кар’єрі на той момент, але технічні проблеми в другій сесії залишили його 13-м на старті другого заїзду.
Першу гонку українець почав з першого ряду, одразу вийшов у лідери та контролював темп, однак в середині заїзду болід розвернуло на гравії, який виніс на трасу інший пілот раніше. У другій гонці Бондарева вибили з траси після зіткнення напарників по команді, а в третій він втратив антикрило вже на старті й після прориву з останнього місця до 21-ї позиції знову вилетів у гравій. Вікенд, що починався багатообіцяюче, завершився трьома сходами.
Подібні невдачі переслідували українця й на наступному етапі, де він мав лише один фініш у заліковій зоні (8-е місце) та здобув 4 очки. Лише в Імолі серія невдалих результатів нарешті обірвалася.

Головною подією першої половини року для українського автоспорту стала перемога Бондарева у фінальній гонці п’ятого етапу Формули-4 Італії. Той вікенд запам’ятався ще й тим, що Олександр виборов перший поул для України у гонках Формули-4, а в першому заїзді фінішував четвертим, зовсім поруч із дебютним подіумом. Другу гонку скасували через масовий завал на старті.
Бондарев упевнено стартував, утримав позицію та почав тиск на Накамуру-Берту, змусивши того отримати чорно-білий прапор за порушення меж траси. Два виїзди автомобіля безпеки не змінили розстановки сил, і за три хвилини до фінішу українець провів вирішальний обгін, повернувши собі лідерство. Він утримав його до картатого прапора та здобув перемогу і в загальному заліку, і серед новачків.


Ці вихідні стали найрезультативнішими в кар’єрі Олександра, підняли його на 11-те місце в загальному заліку (з 44-х пілотів) та на п’яте серед новачків. Це була перша перемога українця та водночас історичний успіх для України в італійській серії Формули-4. Вона повернула впевненість після серії невдач і стала доказом його високого потенціалу.
Наступний етап чемпіонату відбудеться поза межами Італії – у Барселоні з 19 по 21 вересня. Це буде передостанній вікенд сезону.
Загальний залік Формули-4 Італії

Залік новачків Формули-4 Італії

Формула-4 Європи
У проміжку між етапами в Муджелло та Імолі італійського чемпіонату Олександр Бондарев взяв участь у Формулі-4 Європи на трасі Поль Рікар у Франції.
Пілот гоночної академії команди Ф1 Вільямс Рейсінг і команди Према тричі піднімався на подіум серед новачків, що супроводжувалося звучанням гімну України.
У кваліфікаціях Бондарев підтвердив стабільний темп, показавши четверте та п’яте місця, що забезпечило йому п’яту стартову позицію на фінальний заїзд.
У першій гонці стартував четвертим, втримав позицію та став найкращим новачком, фінішувавши шостим. Другий заїзд, починаючи п’ятим, він завершив восьмим, але після штрафу суперника піднявся на сьоме місце, знову лідируючи серед дебютантів.
Фінальний заїзд Бондарев почав п’ятим, піднявся до четвертого, але втратив позицію та фінішував сьомим, знову ставши кращим новачком гонки.
Цей вікенд відзначився стабільністю і тактичною зрілістю Бондарева, що дозволило йому набрати більше очок, ніж за перші чотири етапи Італійської Формули-4. В загальному заліку він шостий, а серед новачків очолює турнірну таблицю з трьома перемогами поспіль.
Загальний залік

Залік новачків

Примітка: Олександр Савінков – не українець, а росіянин, який виступає під українським прапором.
Наступний етап Євро Ф4 відбудеться 12–14 вересня в Муджелло, Італія.
GT World Challenge Europe: перший подіум
У найпрестижнішому чемпіонаті змагань машин класу GT3 Україну представляє Іван Клименко, який проводить свій другий сезон.
GT World Challenge Europe Endurance по праву вважається одним із найсильніших турнірів у світі серед автомобілів класу GT3. Після скасування категорії GTE саме GT3 зайняв вершину ієрархії «Гран Туризмо». Головним конкурентом серії можна назвати лише чемпіонат світу з перегонів на витривалість FIA WEC, але там основна увага зосереджена на прототипах, а не на кузовних машинах.
Клименко виступає за французький колектив Saintéloc Racing в екіпажі №26 за кермом Audi R8 GT3 Evo II разом з бельгійцем Лоренцом Лоцертуа у класі Silver. У заліку свого класу екіпаж посідає третє місце з 113 балами, маючи в активі одну перемогу та шість подіумів. Від лідера, нідерландця Мекса Янсена, вони відстають на 6,5 бала, а від другого місця – лише на пів бала. У загальному заліку екіпаж йде 31-м серед 54 класифікованих.
Єдиним, але вкрай успішним потраплянням Івана Клименка в очки у загальній класифікації став етап у Зандворті, Нідерланди. Там екіпаж сенсаційно фінішував другим у другій, заключній гонці вікенду, здобувши перемогу у своєму класі. Це був перший подіум не лише у кар’єрі українця, а й для України на такому рівні.
Окрім історичного успіху в Нідерландах, яскравим моментом сезону стала легендарна гонка 24 години Спа – етап, який приваблює пілотів з інших гоночних серій і за престижем порівнюється з 24 годинами Ле-Мана, Нюрбургринга чи Дейтони. Також тими вихідними відбулися ще два тривалі заїзди – «6 годин Спа» та «12 годин Спа». На цих етапах екіпаж Клименка фінішував відповідно п’ятим і сьомим у своєму класі.
На фінальну гонку сезону Audi №26 кваліфікувалася 36-ю з 74 екіпажів, які стартували. Вже з перших годин пілоти почали відігравати позиції, певний час ведучи боротьбу за потрапляння до топ-10. Однак низка власних помилок, штрафів та інцидентів відкинула їх назад. Варто зазначити, що реальних шансів зачепитися за десятку все ж було небагато.
Попри це український пілот разом із напарниками довів машину до фінішу, посівши 18-те місце в абсолюті та друге у своєму класі.


Турнірна таблиця класу Silver


Наступний етап пройде з 29 по 31 серпня на трасі Нюрбургринг.
Іван Пеклін та успіхи з Порше
Іван Пеклін – український гонщик, який у різні роки виступав у міжнародних формульних та GT-чемпіонатах. Ще кілька років тому, якби запитали, хто стане першим українським пілотом, кожен формульний фанат відповів би, що саме він. І не дарма, адже українець має досвід участі у Формулі-4, де став першим українським переможцем гонки в історії у 2020 році.
Сезон українець розпочав у чемпіонаті Porsche Sprint Challenge Central Europe, де після двох етапів очолював спринтерський залік із максимальним результатом у 50 очок і займав друге місце у заліку гонок на витривалість.

Однак, взявши участь лише у двох перших етапах, Пеклін пропустив решту стартів, і його випередили суперники. Наразі він 6-й у спринтерському заліку (50 очок) та 6-й у заліку витривалості (40 очок).
Потім Іван виступив у чемпіонаті GT Cup Series, де в класі GT4 разом з Олександром Косоховим керував Porsche Cayman GT4 RS CS за команду GT Sports Technology. Косохов узяв участь у двох спринтах, фінішувавши 3-м і 4-м, а в гонці на витривалість до нього приєднався Пеклін – екіпаж завершив її на 3-й позиції.

За підсумками того вікенду Косохов був четвертим у спринтерському заліку, а разом із Пекліном – третім у витривалості, як екіпаж та п’ятим і шостим індивідуально. Через пропуск подальших етапів вони опустилися в класифікації: у витривалості – на 14-15 місця (15 очок), у спринтах Косохов зараз 7-й.
Найближчим стартом для Пекліна стане 6 годин NLS, де він виступить за Mühlner Motorsport на Porsche 992 GT3 Cup у класі PRO разом із німцем Беном Бюннагелем. Етап пройде 16 серпня.
FRECA
Останнім великим чемпіонатом, де виступає український пілот, є чемпіонат Регіональної Формули Європи – проміжна ступінь між Формулою-4 та Формулою-3. Тут під синьо-жовтим прапором виступає Ярослав Веселаго.
Пілот із незвичайною гоночною біографією. На відміну від більшості молодих талантів, які проходять класичний шлях через багаторічні виступи у картингу, Веселаго прийшов у формульні серії з дрифту – дисципліни, де він досяг помітних результатів.
Після переходу у формули Ярослав Веселаго провів три повноцінні сезони. Дебют у Французькій Формулі-4 став найуспішнішим етапом – уже в першому сезоні він фінішував шостим у гонці та здобув очки.
Далі були FRMEC та FRECA, де брак досвіду картингу й накату на формульній техніці не дозволяв конкурувати з лідерами. Проте поступ був помітний: у FRMEC 2025 він посів 26-те місце з 33 учасників, регулярно борючись за топ-15, а найкращим фінішем стала 14-та позиція – лише крок до зони очок.
Утім, попри прогрес, сезон почався невтішно. Напередодні старту сезону під час тестових заїздів Ярослав потрапив в аварію й зазнав ушкодження руки. Про це пілот повідомив на своїй сторінці в Instagram. Через травму українець пропустив стартовий етап.

Дебют українця в чемпіонаті відбувся на другому етапі в Бельгії, на трасі Спа-Франкоршам. Дебют вийшов із досить середніми результатами, як і решта сезону.
Українець рідко помилявся, однак прорватися у битві за очки не вдавалося. За весь час він мав лише один схід із дистанції. Найкраща кваліфікація була в Зандворді, Нідерланди – 14-те місце на старті (8-й у своїй групі), а найкращий результат у гонці – 18-та позиція в Будапешті.
Після шести етапів сезону Ярослав посідає 29-те місце у заліку з 36 пілотів. Наступний етап відбудеться на трасі Ред Булл Ринг 6-7 вересня.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Столичний клуб розпочав продаж квитків на матч з «Фіорентиною»
Анхель Торрес провів у нинішньому сезоні лише два матчі у складі київського клубу