Нова ера у Формулі-1. Де продовжить кар'єру Макс Ферстаппен
У чемпіона достатньо опцій на 2026 рік і далі
Макс Ферстаппен вже багато разів казав, що вже виконав головну мету на кар'єру Формули-1 – завоював перший чемпіонський титул. Решту гонщик називає лише бонусом до цього досягнення. Однак це не означає, що пілот не думає про те, що робити з сезону-2026, коли набуває чинності новий регламент на аеродинаміку болідів і мотори. Це важливий момент, адже баланс сил у чемпіонаті може повністю змінитись, а деякі команди (головним чином Мерседес) розраховують повернутися на провідні позиції. Оцінимо, які варіанти має Ферстаппен перед новим чемпіонатом.
Що з контрактом
Ще у 2022 році Ферстаппен підписав з Ред Буллом тривалий контракт до кінця сезону-2028. Однак у договорі є опція, яка дозволяє пілоту піти з команди після сезону-2025. Очевидно, вже тоді було відомо про новий технічний регламент, тож Макс заклав у контракт такий варіант. Щоправда, інформація про умови відходу є лише у ЗМІ, а публічно ніхто нічого не розкриває.
Повідомляється, що Ферстаппен може піти, якщо на момент початку літньої перерви в сезоні-2025 перебуватиме поза топ-3 загального заліку. Хтось пише, що опція активується, якщо гонщик буде поза топ-4 заліку. Були чутки про те, що клаусула відходу стосується не Ферстаппена, а позиції Ред Булла у Кубку конструкторів. Якщо за підсумками сезону-2025 Бики опиняються поза топ-3, то договір розривається. Це, мабуть, найреальніший з усіх варіант – зараз команда йде 4-ю.
З іншого боку, якщо Ферстаппен справді захоче піти, то навряд чи його реально затримати і змусити виступати за Ред Булл. Хоча сумнівно і те, що Ферстаппен почне влаштовувати скандали і вживати всіх заходів для відходу. Все ж Макс зобов'язаний Ред Буллу не менше, ніж команда зобов'язана Максу.
Які є варіанти
Залишитися в Ред Буллі
Після досить несподіваного звільнення Крістіана Хорнера з Ред Булла багато інсайдерів впевнено написали, що тепер Ферстаппен швидше залишиться, ніж піде. Хорнер нібито замкнув на собі дуже багато, збудував авторитарну систему і конфліктував з багатьма в команді, зокрема з батьком Ферстаппена. Раніше пішов провідний інженер Едріан Ньюі, і це погана новина з огляду на підготовку до нового регламенту на аеродинаміку. Проблемою може стати і двигун. Якщо всі чемпіонські сезони Ред Булл користувався двигунами Хонди, які були потужними та надійними, то зараз Бики на 2026 рік і далі розробляють двигун у кооперації з компанією Форд. Жодної конкретики немає, але чутки регулярно стверджують, що Ред Булл відстає від усіх конкурентів у справі виробництва мотора, який поступається і надійністю, і характеристиками своїм суперникам.
І все ж у Ферстаппена можуть бути причини залишитися в команді.

Getty Images/Global Images Ukraine
Там він є першим номером, лідером і, очевидно, найкращим пілотом в історії Ред Булла (думаю, навіть Себастьян Феттель погодиться). Тут усе збудовано навколо Ферстаппена і для Ферстаппена. Багато хто вважає це проблемою загалом для Биків (наприклад, нібито саме Ферстаппен не захотів запрошення Карлоса Сайнса у якості напарника, що могло б підсилити команду), але навряд чи так вважає сам гонщик. У новій команді доведеться все знову вибудовувати під свій інтерес, і не факт, що це вдасться зробити, наприклад, у Мерседесі. Навіть Льюїса Хемілтона не забував обмежувати нинішній керівник Тото Вольфф, який зі сторони видається жорсткішим, ніж Хорнер.
А піти Ферстаппен завжди встигне. Спочатку потрібно подивитися, яким вийде сезон-2026 і яким буде баланс сил, а потім уже ухвалювати рішення. Хто знає – раптом Ред Булл повернеться до домінування.
Перейти у Мерседес
Головною причиною піти у Мерседес називають мотор. Чутки активно стверджують, що Мерседес знову, як і у 2014 році, став лідером у плані силової установки та підготує найкращий двигун на новий сезон. Повідомляється, що Макларен та інші команди, які закуповують мотори Мерседеса, дуже задоволені тими даними, які надходять від німецького виробника. Нібито Феррарі, Ред Булл-Форд та Хонда сильно відстають, і навряд чи Ферстаппен не знає цієї інформації.
Крім того, Мерседес все ще можна називати чемпіонською командою. Там пам'ятають, як і що робити для перемог. Якщо, наприклад, Феррарі нічого не виграє з 2008 року і втратила хватку, то в Мерседесі переважно залишилися керівники, які побудували домінуючу команду для Хемілтона.

Getty Images/Global Images Ukraine
Пишуть, що Мерседес навіть готовий розлучитися з Джорджем Расселлом і Андреа Кімі Антонеллі, щоб забезпечити Максу повний комфорт та вибір будь-якого напарника. Мерседес, безумовно, буде варіантом номер один для Ферстаппена, якщо він наважиться змінити команду.
Астон Мартін
Цю опцію почали розкручувати у ЗМІ одразу після того, як Едріан Ньюі залишив Ред Булл і перейшов до Астон Мартін, щоб розробляти машину під новий технічний регламент. З'явилося багато повідомлень, мовляв, мільярдер та власник команди Лоуренс Стролл готовий дати Ферстаппену контракт на 5 років та 1 мільярд євро. Астон Мартін, звичайно, може завалити Ферстаппена грошима, але збудувати топ-команду – це питання часу. Поки що все йде поступово.
Астон Мартін побудував новий центр розвитку, нещодавно запустив сучасну аеродинамічну трубу (те, чого поки що немає, наприклад, у Ред Булла) і вибудовує команду з фундаменту. Швидше за все, рано чи пізно це призведе до успіху, але є сумніви, що вже 2026 року Астон Мартін зможе боротися за перемоги та титули. Мерседес є більш надійним варіантом для успіху тут і зараз.
Взяти відпустку на 2026 рік
Може бути одним з найцікавіших варіантів для Ферстаппена. Пілот постійно дає зрозуміти, що багато аспектів нинішньої Формули-1 його дратують. Наприклад, потрібно постійно давати інтерв'ю та відповідати на однакові запитання журналістів. Потрібно стримувати себе і не матюкатися навіть у спілкуванні зі своїм інженером. Занадто багато гонок та насичений календар. Багато медіа та спонсорських активностей, які не можна пропустити. І так далі.

Getty Images/Global Images Ukraine
Багато хто вважає, що для Ферстаппена буде ідеальним варіантом пропустити один сезон і подивитися, яка команда стане найкращою за нового регламенту. І тоді вже обирати. І обирати все одно буде Ферстаппен, бо за рік він свій клас не втратить (і напевно братиме участь у заїздах на інших машинах) і залишиться найкращим гонщиком нинішньої Формули-1. Макс, відпочивши рік від того, що йому не подобається у Ф-1, зможе сам вибрати команду – Ред Булл, Мерседес, Астон Мартін чи ще щось.
У Макса нещодавно народилася перша дитина, тому Ферстаппен точно знайде, чим зайнятися без гонок, щоб з новими силами повернутися до Ф-1. Ідеальний варіант для всіх, окрім команд Формули-1, яким потрібно формувати склади та будувати плани з урахуванням свого пілотського складу.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Збірна України без гри вийшла до чвертьфіналу чемпіонату світу
Прогнозуємо, як завершиться центральний матч Астон Вілла – Арсенал та інші поєдинки
#СлаваДостойним🧢🌞