Чому Макларен не такий швидкий, як здається, і хто кине виклик лідерам
Аналіз практик на Ред Булл Ринзі. Хто здивував, а кому слід покращуватись?
П’ятничні тренування на Ред Булл Рингу підтвердили, що головним фаворитом на поул є Макларен. Команда з Вокінга домінувала у швидких секторах і виглядала впевнено як на кваліфікаційному, так і на гоночному темпі.
Але перевага не є тотальною – Ред Булл і Феррарі залишаються поруч, а Мерседес цього разу шукав, але не знайшов правильний напрям.
Макларен: потужна база на один коло та стабільний темп
Ландо Норріс упевнено очолив другу сесію, показавши найкращі часи у всіх трьох секторах і домінуючи в більшості мінісекторів. Оскар Піастрі дещо поступився напарнику – зокрема, втратив багато у третьому та четвертому поворотах, але загальна картина виглядає обнадійливою.
Особливо сильним Макларен був у першому, шостому, сьомому та восьмому поворотах – зонах, де ключову роль відіграють як механічне зчеплення, так і стабільність у середньошвидкісних зв’язках.
Утім, фактична перевага пілотів помаранчевої команди може виявитися значно меншою, ніж пів секунди, як це було в другій практиці. За словами Гельмута Марко, навіть із врахуванням меншого об’єму пального, яке використовував Макларен у тренуваннях, різниця в темпі у кваліфікаційному режимі між Норрісом і пілотами Ред Булл може становити близько 0,150 секунди – на користь британця.
На довгих відрізках Макларен також виглядає дуже стабільно. Навіть з урахуванням того, що суперники їздили з більшою кількістю пального, темп Ландо і Оскара був достатньо швидким, аби вважати їх фаворитами не лише в суботу, а й на дистанції недільної гонки.
Щодо протистояння між напарниками, то все виглядає подібно до попереднього етапу. Ландо базово швидший, навіть з урахуванням того, що пропустив першу практику, а Оскар поступово наближається. Головним чином британець здобуває перевагу на різких гальмуваннях першого сектору – і цьому є логічне пояснення.
Основною ідеєю оновлень Макларен у Канаді стало підвищення зворотного зв’язку на кермі та загальної керованості боліда в подібних умовах. Це загалом більше підійшло саме Норрісу, адже, за словами як команди, так і самого пілота, його головним інструментом контролю завжди було саме кермо. А в базовій специфікації MCL39 воно було досить «німе».
Така особливість дає Норрісу помітну перевагу над напарником в подібних віражах. Можливо, Оскар зможе трохи скоротити відставання до кваліфікації, змінивши налаштування й більше ризикуючи, але цифри поки що не на його боці.
Питання лише в тому, чи зможе Ландо реалізувати свою перевагу в кваліфікації? Це вже не перший і не другий випадок, коли він виглядає фаворитом, але все псується саме у вирішальний момент. Якщо чемпіонство – це не просто мрія, а справжня мета, то час вмикатися: екватор сезону вже близько.
Ред Булл: близько, але недостатньо
Попри хорошу максимальну швидкість, Ред Булл поступається Макларену в ключових поворотах, де вирішальну роль відіграють притискна сила та механічне зчеплення. Ферстаппен і Цунода добре виглядали на прямих – завдяки нижчому аеродинамічному опору – однак у другому секторі, особливо в поворотах із високим навантаженням, програвали суперникам.
Темп на довгих відрізках усе ж дає певний оптимізм: Ред Булл Рейсінг не настільки далеко позаду, а з урахуванням традиційного прогресу команди з п’ятниці на суботу є шанси поборотися за щось більше в кваліфікації. Але чи вистачить цього для стабільної гонки? На домашньому треку команді критично важливо нав’язати боротьбу за перемогу.
Феррарі
Феррарі продовжує адаптацію до нового аеродинамічного пакета, і це чітко відчувалося на трасі. Машина виглядала нестабільною на входах у повороти – місцями виникала надмірна поворотність, що є прямим наслідком змін у зоні днища.
У п’ятницю команда працювала з високим паливним навантаженням і приглушеним моторним режимом, тож підсумкові часи навряд чи відображають реальний потенціал. Водночас досягти стабільного балансу поки не вдалося – до кваліфікації є над чим працювати.
І все ж старт виглядає багатообіцяльним: фактичне відставання значно менше, ніж свідчать сирі результати тренувань. За попередніми оцінками після перегляду телеметрії, Скудерія наразі перебуває на рівні з Ред Булл. Але питання в тому, чи вдасться зберегти цей темп упродовж усього вікенду.
Мерседес: перемудрили з налаштуваннями
У Мерседесі визнали, що серйозно помилилися з налаштуваннями. За словами технічного директора Джеймса Аллісона, команда неправильно відреагувала на зміну напрямку вітру, що стало критичним фактором для балансу машини. Як наслідок – суттєва втрата зчеплення на входах у повороти та нестабільна поведінка боліда як у кваліфікаційному режимі, так і під час гоночних симуляцій.
Болід виявився занадто чутливим до умов траси, особливо в середині кола, де важливий прогнозований баланс. У гонитві за оптимальними параметрами команда, схоже, пішла надто далеко в експериментах із висотою дорожнього просвіту або розподілом притискної сили, через що машина втратила стабільність.
На тлі стабільних Макларена, Ред Булл і Феррарі, які при цьому зберігають хорошу максималку, Мерседес поки виглядає четвертою силою.
Астон Мартін: приємно здивували
Британська команда неочікувано добре розпочала вікенд. AMR25 вдало відповідає специфіці автодрому в Австрії, де немає надмірних вимог до універсальності машини, а ключовими є середньо- та високошвидкісні повороти.
Проте варто зауважити: поки більшість конкурентів приховували свій реальний темп з різних причин – через більшу кількість пального або знижені моторні режими – Астони, схоже, працювали у звичному форматі. Тож четверте місце Ленса Стролла у другій практиці навряд чи варто вважати індикатором його потенціалу в кваліфікації.
Втім, це не применшує готовність команди до етапу на Ред Булл Ринзі. У боротьбі за звання найкращих серед інших головним суперником зелених може стати Вільямс.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Боксер висловився про значущість Олімпіади
Ферстапппен взяв поул в Абу-Дабі