Ферстаппен задоволений. У Формулі-1 зменшили штрафи за мат
Федерація пом’якшила дисциплінарний кодекс після критики з боку пілотів
FIA переглянула штрафи в Додатку B свого Міжнародного спортивного кодексу, зменшивши потенційні покарання для гонщиків, яких упіймають на використанні нецензурної лексики. Також запроваджено механізми умовних штрафів та врахування пом'якшувальних обставин.
У січні FIA оновила кодекс, додавши до нього низку рекомендацій для стюардів щодо неправомірної поведінки пілотів. Зокрема, йдеться про «загальне використання мови (усної чи письмової), жестів або знаків, що є образливими, принизливими чи агресивними», а також про напади на офіційних осіб FIA чи підбурювання до таких дій.
Після хвилі критики – зокрема після штрафу Адрієна Фурмо за лайку в інтерв’ю на Ралі Швеції, який викликав підтримку з боку пілотів Чемпіонату світу з ралі – стало очевидно, що попередні зміни до Додатку B не сприйняли в кількох категоріях автоспорту.

Критики зазначали відсутність чітких меж щодо того, коли висловлювання вважаються порушенням. Наприклад, нецензурні радіоповідомлення від пілота Формули E Дена Тіктума під час етапу в Джидді не спричинили жодних санкцій.
Оновлені правила зменшують базовий штраф за порушення правил дорожнього руху з 10 000 до 5 000 євро. При цьому зазначено, що «для чемпіонатів світу FIA, де застосовуються множники, зниження буде ще значнішим».
FIA також дозволила стюардам призупиняти штрафи для порушників, які вперше вчинили правопорушення, а також чітко окреслила, які сесії підпадають під дію санкцій.
«Змінений Додаток B дозволить стюардам розрізняти контрольоване та неконтрольоване середовище», – йдеться в заяві FIA.
Контрольованими називають пресконференції та подібні офіційні заходи, тоді як емоційні висловлювання під час гонки (в умовах стресу) з меншою ймовірністю будуть каратися.
У FIA підкреслили, що пом’якшувальні обставини обов’язково враховуватимуться стюардами у кожному конкретному випадку.
Президент FIA Мохаммед Бен Сулайєм заявив:
«Як колишній ралійний гонщик, я з власного досвіду знаю весь спектр емоцій, з якими стикаєшся під час змагань. Ми провели масштабний і спільний перегляд за участю представників семи чемпіонатів світу FIA, клубів-членів і організацій автоспорту. Ці покращення сприятимуть розвитку найкращих стандартів спортивної поведінки та нададуть стюардам ефективні орієнтири в складних ситуаціях».
Також уточнено, що образа будь-якого офіційного представника FIA на заході тепер каратиметься спортивними санкціями, а не фінансовими. Расові чи дискримінаційні висловлювання будуть розглядатися з особливою суворістю.
Голова стюардів Формули-1 Гаррі Коннеллі додав:
«Радий, що правила продовжують вдосконалюватися. Стюарди зберігають свободу дій і надалі, і нова версія Додатку B допоможе ефективніше розрізняти події на трасі та поза нею. Ми також матимемо змогу враховувати всі пом’якшувальні обставини, щоб забезпечити справедливість у кожному окремому випадку.
Ці зміни гарантують, що автоспорт буде доступним і зрозумілим для вболівальників усіх вікових категорій, сприяючи подальшому розвитку дисципліни у світі».
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
7 грудня перестало битися серце Володимира Анатолійовича Сисенка
Команда зуміла обіграти Казахстан