Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 19 квітня 2025, 13:32
2523
0

Перелом форми Норріса та Піастрі у битві за титул. Мерседес проти Феррарі

Аналіз тренувань Гран-прі Саудівської Аравії

| Оновлено 19 квітня 2025, 13:32
2523
0
Перелом форми Норріса та Піастрі у битві за титул. Мерседес проти Феррарі
Getty Images/Global Images Ukraine

18 квітня у Джидді розпочався важливий етап сезону Формули-1. Етап в Саудівській Аравії в черговий раз демонструє, як швидко змінюються обставини у боротьбі за титул. Команди стикаються з різними технічними викликами, а кожна з них шукає способи покращити ефективність свого боліда.

У перший день практик стало очевидно, що на таких трасах, як Джидда, успіх залежить не лише від максимальних швидкостей, а й від стабільності на довгих дистанціях та ефективності роботи з гумою. Макларен, незважаючи на конкуренцію, знову продемонстрував відмінний темп, тоді як Ред Булл та інші фаворити, такі як Мерседес та Феррарі, стикнулися з певними труднощами, що додає інтриги до боротьби за верхні позиції. Ситуація на трасі підкреслює, що сезон 2025 року буде складним і непередбачуваним, адже кожна команда працює над своїми слабкими місцями, щоб зберегти конкурентоспроможність.

Макларен: Норріс чи Піастрі?

Команда Макларен продовжує підтверджувати статус головного претендента на титул у сезоні 2025 року. У другій п’ятничній практиці в Джидді Ландо Норріс показав найкращий час, а Оскар Піастрі здобув третій результат. Це ще раз підкреслює загальну конкурентоспроможність боліда команди.

Після вдалого старту сезону, коли Макларен здобув перемоги на трьох із чотирьох етапів, команда виглядає стабільною та потужною. Єдиним етапом, коли вони поступилися, став Гран-прі Японії, де перемогу несподівано здобув Макс Ферстаппен із Ред Булла.

На Гран-прі Бахрейну минулого тижня Ред Булл зіткнувся з низкою технічних проблем, зокрема з перегрівом шин та проблемами з балансом боліда. Це призвело до того, що Ферстаппен фінішував лише шостим — вперше з 2023 року, коли він не потрапив до топ-5.

Однак у Джидді, де траса рівніша, а зношування шин менше, Ред Булл демонструє кращу стабільність. Але, попри це, Макларен усе ще виглядає найкращим на довгих дистанціях — як за гоночним темпом, так і за ефективністю роботи з гумою.

Ландо Норріс особливо вражає. Британець не тільки показав найкращий результат у кваліфікаційних спробах, але й виявився сильнішим на довгих дистанціях, де його перевага над конкурентами була очевидною. Це відсилає нас до тенденцій передсезонних тестів та перших етапів, коли через особливості стилю кермування Норріс не міг досягти максимуму на одному колі через нестабільність задньої осі. Але на симуляціях він здобував значну перевагу над напарником, навіть коли той був поряд або випереджав у кваліфікаціях.

Причини відновлення домінуючої форми Норріса полягають у двох факторах:

  1. Оновлення днища.

  2. Специфікація автодрому Джидда.

Перш за все, оновлення дифузора, яке було спрямоване на покращення стабільності боліда, відіграло важливу роль у поверненні стабільності машині.

Крім цього, Джидда – це траса з середньо та високошвидкісними поворотами, що є ідеальними для Норріса, оскільки він завжди був сильним саме в таких секторах, особливо в середньошвидкісних. Висока швидкість проходження решти частин треку також зменшує ефект нестабільної задньої осі, з якою Норріс мав проблеми раніше.

Однак Оскара Піастрі не можна списувати з рахунків як претендента. Австралієць значно стійкіший ментально, і навіть коли він поступається в кваліфікаціях чи робить помилки в гонці, не припиняє боротьбу. Хоча він виглядає трохи слабшим на фоні напарника в останніх двох гонках, все одно залишається головним і, ймовірно, єдиним серйозним суперником для Норріса в команді.

Getty Images/Global Images Ukraine

Якщо звернути увагу на налаштування MCL39, то Макларен має перевагу саме в поворотах, але поступається на прямих. Попри загальне домінування, у команди з Вокінгу залишається вразливе місце – максимальна швидкість. На тренуваннях Піастрі та Норріс були 17-м і 19-м у швидкісних секціях, що свідчить про надмірне крило або налаштування з підвищеним притисканням.

Навіть ефект DRS у Макларена був нижчим – у середньому 24 км/год приросту на прямій, тоді як у Ред Булла – 27 км/год. Це означає, що на кваліфікаційних спробах Норріс і Піастрі можуть втрачати до двох десятих на довгих прямих.

Однак на середньому секторі, де зосереджена більшість поворотів, Макларен мав очевидну перевагу. Норріс відіграв найбільше часу у секції поворотів з 15-го по 22-й – найтехнічнішій частині траси, яка вимагає точного балансу та стабільного заднього зчеплення.

Піастрі також тестував нові компоненти задньої підвіски, які можуть покращити керованість боліда в повільних зв’язках. Рішення щодо їхнього використання команда ухвалить у суботу – залежно від даних, отриманих у третій практиці.

Getty Images/Global Images Ukraine

Ред Булл: покращення після провалу в Бахрейні

Команда Ред Булл працювала над відновленням після невдалого етапу в Сахірі. У Джидді болід RB21 виглядав стабільніше, а Макс Ферстаппен завершив другу практику на третьому місці, поступившись лише пілотам Макларена.

Як зазначалося раніше, Джидда – вкрай швидкісна траса, і як показала Сузука та Австралія, це підходить команді.

Також абразивність асфальту тут в рази менша, тож на цьому автодромі команда повинна бути значно ближчою до лідерів, і в разі вдалої ситуації навіть зможе нав’язати боротьбу. Адже однією з головних проблем був темп на довгій дистанції.

Проте варто зазначити, що аварія Юкі Цуноди на завершальному повороті траси перервала довгі серії більшості пілотів. Це обмежило можливості оцінити справжній гоночний темп Ред Булла у порівнянні з Маклареном.

Перед своєю аварією японець вкотре довів, що він, як ніхто інший, заслуговує місця в команді. Його швидкість була на майже рівні Ферстаппена, хоча він трохи поступався протягом усіх сесій. Якщо аварія не порушить впевненості Цуноди, і баланс боліда не зміниться дивним чином, можна очікувати сильний виступ японця в боротьбі за важливі очки.

Ферстаппен знову вразив своєю агресією за кермом. Він демонстрував раннє гальмування перед поворотами, після чого миттєво повертався на газ – це дозволяло йому досягати високої швидкості на виходах із поворотів. За даними телеметрії, його болід проводив найбільший відсоток часу на повному прискоренні серед усіх – 78,7%. Це свідчить про добре налаштовану аеродинаміку та високий рівень зчеплення.

Red Bull Jeddah upgrades more substantial than on official FIA list |  RacingNews365

Getty Images/Global Images Ukraine

Мерседес та Феррарі

Як і протягом попередніх етапів сезону, Феррарі, схоже, не буде реальним претендентом ні на поул-позицію, ні на перемогу в гонці. Попри стабільну форму, темп боліда поступається основним конкурентам.

Шарль Леклер завершив другу тренувальну сесію четвертим – майже на пів секунди повільніше, ніж найкращий час. Його напарник Льюїс Хемілтон опинився лише на 13-му місці, програвши Норрісу майже секунду. Семиразовий чемпіон зізнався, що його єдина мета на ці вихідні — потрапити в десятку. За його словами, найбільші втрати часу спостерігалися в першому та третьому секторах, де потрібна впевненість у поведінці задньої осі – слабкому місці боліда SF-25.

Lewis Hamilton (Ferrari) nur 13. – aber keine Strafe! / Formel 1 - SPEEDWEEK.com
Getty Images/Global Images Ukraine

Мерседес теж не вражає. Команда виглядає досить блідою на тлі лідерів, і навряд чи зможе зробити суттєвий прогрес до кваліфікації. Джордж Рассел став сьомим і визнав, що команда не має реальних можливостей істотно покращити болід за одну ніч.

Незважаючи на спорадичні спроби Рассела здивувати у кваліфікації в попередніх гонках, у Джидді команда навряд чи зможе втрутитися в боротьбу за топ-позиції. Конфігурація міської траси лише підкреслює слабкі сторони боліда W15 – зокрема недостатню стабільність і швидкість на прямих.

Saudi Arabia GP: Plenty of Intrigue After First Day in Jeddah - Mercedes-AMG  PETRONAS F1 Team
Getty Images/Global Images Ukraine

Вільямс у топі

Як і протягом усіх перших етапів, головною силою після лідерів за чистою швидкістю є Вільямс. Алекс Албон та Карлос Сайнс демонстрували темп на рівні лідерів в окремі моменти, особливо у кваліфікаційних спробах. Тож чергове потрапляння в топ-10 та, можливо, боротьба за третій ряд стартового поля у сьогоднішній кваліфікації не повинні бути чимось неймовірним, а навпаки, після того, що Алекс Албон та Карлос Сайнс продемонстрували у перший день – це цілком очікувано.

Як стало зрозуміло після швидкісних етапів Австралії, Сузуки та першого дня Джидди, команда дуже любить швидкісні траси, оскільки на них відсутні ділянки, які викликають найбільші проблеми – повільні та частково середньошвидкісні повороти.

F1-GP Σαουδικής Αραβίας: Συμπεράσματα από την Παρασκευή - motorone.gr
Getty Images/Global Images Ukraine

Альпін

Французи, як і лідери середньої групи (Вільямс), можуть здивувати у Саудівській Аравії. Очікування фурору від П’єра Гаслі, лідера колективу, цілком обґрунтоване. Француз демонстрував помітну швидкість на перших тренуваннях, де спочатку взагалі очолив залік сесії, а на другій практиці потрапив до топ-6.

Getty Images/Global Images Ukraine

Оцініть матеріал
(14)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

ВІДЕО. Костюк розізлився на гравця Динамо. Тренер не стримав емоцій
Футбол | 05 грудня 2025, 07:02 1
ВІДЕО. Костюк розізлився на гравця Динамо. Тренер не стримав емоцій

З'явився момент одного з епізодів матчу з «Полтавою»

Динамо отримає солідне підсилення напередодні матчу чемпіонату з Кудрівкою
Футбол | 05 грудня 2025, 11:47 4
Динамо отримає солідне підсилення напередодні матчу чемпіонату з Кудрівкою

Микола Шапаренко, Крістіан Біловар та Шола Огундана повернулися до загальної групи

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.