Чи стане система охолодження обов’язковою для пілотів F1?
Гонщики Формули-1 отримають охолодження, але не всі хочуть ним користуватися!
Нові сорочки з технологіями, призначеними для збереження прохолоди водіїв під час гонок у сильну спеку, будуть необов’язковими для учасників у сезоні Формули-1 2025 року.
Пристрої представлені як частина реакції FIA на події Гран-прі Катару 2023 року, де Логан Сарджент знявся зі змагань за Вільямс через тепловий удар, пілот Альпін Естебан Окон вирвав у свій шолом, а гонщикАстон Мартін Ленс Стролл ненадовго знепритомнів.
Як раніше повідомлялося, спочатку розглядалася можливість запровадження ерзац-блоку кондиціонування повітря для охолодження кокпіта автомобіля. Однак від цієї ідеї відмовилися через складнощі, що виникли під час адаптації такого комплекту, і тому FIA визнала кращим шляхом використання існуючих носимих пристроїв, таких як Cypher Pro Micro Cooler виробництва Chillout Motorsports.
Однією з головних проблем у цій роботі було забезпечення відповідності пристроїв охолодження суворим правилам FIA щодо вогнестійкості всіх комплектів, які носить водій у разі аварії. Пристрої поєднують у собі сорочку з майже 50-метровими трубками, які перекачують охолоджену рідину. Вона зберігається у спеціальному контейнері, де розташовані мікропроцесор і технологія, необхідна для підтримки відповідної температури навколо тулуба водія.

У своїй заяві FIA зазначила, що «завершення розробки системи охолодження водія після роботи, проведеної між FIA та командами Формули-1, підкріплене змінами, які визначають, коли такі системи повинні використовуватися». Тому це рішення було схвалене Комісією F1 у Лондоні на початку цього тижня.
Це включає в себе визначення того, коли потрібно буде використовувати систему, оскільки її використання буде обов’язковим у правилах лише в разі встановлення на боліди, коли температура досягає певного порогу. Датчики FIA, розташовані на трасі (на кожній гонці встановлюється чотири метеостанції), не вимірюють температуру в кокпітах болідів, яка може швидко досягати 50-60 °C.
У сезоні Формули-1 2026 року системи охолодження живитимуться від електричних систем нового дизайну автомобіля, що дозволить їх постійне використання. Однак у 2025 році система буде встановлюватися лише після досягнення температури 31 °C, і водіям надається можливість не використовувати її.
Додатковий час до того, як це стане обов’язковим, дозволить провести подальші дослідження концепції та потенційно додатково налаштувати системи до 2026 року. Однак, якщо водій вирішить не носити охолоджуючий жилет у 2025 році, він все одно повинен мати додаткові 500 г баласту в кокпіті, щоб не отримати конкурентну перевагу.
На Гран-прі Угорщини минулого року, коли ця тема вперше виникла після того, як FIA зобов’язалася гарантувати, що ситуація з Катаром не повториться, Льюїс Хемілтон заявив:
Це непотрібно. Це Формула-1. Так було завжди. Важко в цих умовах. Ми високооплачувані спортсмени, і ти повинен тренувати свою дупу, щоб переконатися, що зможеш витримати спеку. Це нелегко, особливо коли їдеш у такі місця, як Катар і Сінгапур. Але я не думаю, що нам потрібен кондиціонер у машині.

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Тарас Михавко привертає увагу «Галатасараю»
Михайло Федунов приєднався до тренерського штабу Костюка