Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну
Формула 1
| Оновлено 11 лютого 2025, 23:36
314
0

Макларен готується до битви за титул: ключовий інженер продовжив контракт

Від повернення до тріумфу: роль Пітера Продрому в трансформації McLaren

| Оновлено 11 лютого 2025, 23:36
314
0
Макларен готується до битви за титул: ключовий інженер продовжив контракт
Getty Images

Технічний директор Макларен, відповідальний за аеродинаміку, Пітер Продрому підписав багаторічне продовження контракту, що підтверджує, як команда нарешті змогла реалізувати потенціал його приходу, укладеного десять років тому.

Продрому розпочав свою кар’єру у Формулі-1 в Макларен і згодом став головним аеродинаміком команди, перш ніж перейти до Ред Булл разом з Едріаном Ньюї. Обидва відіграли ключову роль у тому, що Ред Булл вийшов на лідерські позиції у Формулі-1.

Коли Макларен переконав Продрому повернутися з Ред Булл на посаду головного інженера в 2014 році, повторити їхній попередній спільний успіх не вдалося — принаймні протягом тривалого часу.

Насправді команді знадобилося майже десять років, щоб отримати від Продрому той внесок, на який вона розраховувала. Це стало можливим лише після того, як керівник команди Андреа Стелла переглянув технічну структуру Макларен на початку 2023 року, через кілька місяців після того, як очолив команду.

У Макларен на внутрішньому рівні описують зміну обов’язків Продрому — його призначення технічним директором із аеродинаміки в межах тристоронньої технічної управлінської структури — як повернення до безпосередньої роботи над дизайном, а не виконання переважно адміністративних функцій.

Якби Продрому був публічнішою фігурою або його частіше відзначали за внесок у технічні рішення, він міг би стати символом відродження Макларен під керівництвом Стелли.

У 2022 році Макларен розпочав нову еру в аеродинаміці, яка привела його від невдалого старту сезону до перемоги в чемпіонаті серед конструкторів у 2024 році. За цей час команда почала використовувати нову аеродинамічну трубу та симулятор, але ці інфраструктурні оновлення не стали визначальним фактором прогресу технічного відділу.

Ключовий прорив у 2023 році, що заклав основу для відродження Макларен, був досягнутий із використанням тієї самої аеродинамічної труби Тойойта в Німеччині, якою команда користувалася роками, і за участі майже незмінного складу дизайнерів.

Реструктуризація технічного керівництва, здійснена Стеллою, зокрема розширення ролі Продрому, дозволила розкрити прихований потенціал команди. Було зроблено наголос на швидкому впровадженні нових концепцій, що дало змогу ефективніше розвивати автомобіль.

Водночас це не зашкодило процесам контролю якості: наприклад, останнє оновлення підлоги у 2024 році було впроваджене без неочікуваних побічних ефектів. Це свідчить про ефективність і креативність команди, у центрі якої перебуває Продрому.

Влітку 2023 року Стелла відзначив його внесок, зазначивши, що той «виконує виняткову роботу в плані визначення концептуального напряму», а також «організовує й надихає всю аеродинамічну групу».

Того ж року Стелла заявив, що всього через кілька місяців після реорганізації відбулася «зміна передач» у роботі технічного відділу. Він підкреслив, що процес генерації й розвитку ідей став більш «динамічним», що підтверджується зростанням якості та обсягу оновлень машини у 2023 році.

Той факт, що в 2024 році Макларен зберігав висхідну траєкторію і тепер ставить за мету виграти обидва чемпіонати в 2025 році, є найкращим підтвердженням успішності змін. Це також робить продовження контракту з Продрому цілком логічним, адже він знову став тим технічним лідером, яким його хотів бачити Макларен ще десять років тому.

Оцініть матеріал
(4)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.