Що відбувається з Маклареном? Найкращий болід Ф-1, помилки та кумедне радіо
Команда є реальним претендентом на Кубок конструкторів
Гонку Формули-1 у рамках етапу в Угорщині виграв пілот Маклерена Оскар Піастрі. Для австралійського гонщика це перша перемога Ф-1 у кар'єрі, проте її цілком могло не бути. Все через дивне рішення Макларена покликати на другий піт-стоп спочатку Ландо Норріса, а потім Піастрі. Це дало Норрісу, який на старті програв напарнику і був другим, скористатися перевагою раннього піт-стопу та вискочити на перше місце.
Очевидно, Піастрі був здивований такою ситуацією, адже зазвичай найкращу стратегію піт-стопу з двох гонщиків отримує той, хто лідирує. Це призвело до напруги, яка дуже добре знайома менеджеру Піастрі Марку Вебберу. Колишній гонщик Ред Булла свого часу був напарником Себастьяна Феттеля і постраждав у схожому епізоді, коли німець на Гран-прі Малайзії у 2013 році випередив партнера по команді, хоча керівництво по радіо суворо заборонило йому це робити (відома мемна фраза Multi 2-1, тобто Веббер має бути попереду).
На щастя для Макларена, Норріс виконав наказ команди і пропустив партнера за кілька кіл до кінця. Проте довгий час після другого піт-стопу вболівальники могли слухати захоплюючі переговори чи не всіх керівників Макларена з Норрісом. Ось деякі з них.
Команда: «Ландо, Оскар заїхав у бокси після тебе і ти залишишся лідером. Ми хотіли б повернути лідерство Оскару. Залишаємо це на тебе».
Команда: «Ландо, перевірка радіо. Ми хочемо, щоб ти зберігав шини та пропустив Оскара».
Норріс: «Чую добре. Чому мене покликали на піт-стоп першим? Треба було його звати першим».
Команда: «Це не має значення».
Норріс: «Для мене точно має».
Команда: «Ми знаємо, що ти вчиниш правильно. Залишилось 10 кіл. Пам'ятай, про що ми говорили вранці».
Норріс: «Нехай він мене наздожене спершу».
Команда: «Ландо, він зараз не може наздогнати. Ти показав свою точку зору, ми зрозуміли. Ми провели піт-стопи так, як вважали краще для команди».
Норріс: «Я веду боротьбу за чемпіонство».
Команда: «Ландо, 5 кіл. Ти не виграєш сам по собі. Тобі потрібна буде допомога Оскара, тобі потрібна буде команда».
Норріс: «Окей, але більше нічого не хочу чути про це».
Мабуть, найцікавішою можна назвати фразу про те, що далі в чемпіонаті Ландо знадобиться допомога як усього колективу, так і Піастрі зокрема, тому безглуздо псувати стосунки вже на ранній стадії спільних виступів. Піастрі, до речі, мав опинитися в команді Альпін, яка навіть оголосила про контракт, але завдяки зусиллям того ж Веббера пілот перейшов у більш перспективний Макларен, де успішно проводить другий сезон.
Є думка, що Норрісу не варто було повертати позицію. Команда сама винна, що покликала його на піт-стоп першим, а британець все ж веде боротьбу за титул. Можна частково з цим погодитись, але боротьба за титул все-таки відносна. Ферстаппен створив такий запас, що його важко розгубити, а тому надій на битву за пілотський титул майже немає. А ось Кубок конструкторів – інша річ. І тут Макларен за останні гонки не лише вийшов на друге місце, обійшовши Феррарі, а й скоротив відставання від Ред Булла до 51 пункту. Це дуже мало з огляду на те, що попереду ще 11 гонок.
Поки Серхіо Перес не допомагає Бикам набирати більше очок, британська команда має всі шанси на титул. Судячи з коментарів після гонки в Угорщині, у Норріса і Піастрі залишаються нормальні стосунки, і це вкрай важливо щодо шансів на Кубок конструкторів і подальшої роботи цієї пари пілотів. Дуже перспективної пари. Норріс та Піастрі, оформивши дубль у кваліфікації в Будапешті, стали наймолодшим дуетом пілотів на стартовому ряду в історії Формули-1. І Макларену потрібно робити все для підтримки гарної атмосфери для обох гонщиків.
І, звичайно, допускати менше помилок у стратегічному плані. Очевидно, що з гонки в Маямі у Макларена болід ставав дедалі швидшим, а зараз машина на багатьох трасах випереджає Ред Булл. І перемог у Макларена вже могло бути більше, якби не окремі неправильні рішення команди та пілотів. Помилка на піт-стопі Норріса в Канаді (хоча там було важко потрапити в таймінг), невдалий старт Норріса в Іспанії та повільний піт-стоп для Ландо, помилка з піт-стопом Норріса у Великій Британії. Плюс невдача в Австрії, коли після зіткнення з Ферстаппеном саме болід Ландо не зміг продовжити гонку.
І все ж у нас є боротьба за Кубок конструкторів та перемоги на окремих етапах. Ферстаппен домінує у загальному заліку, але за 13 гонок сезону ми побачили 7 різних переможців.
Макларен під кінець дії нинішнього технічного регламенту зумів наздогнати Ред Булл, що обіцяє захоплюючий фінал цього сезону та перспективний чемпіонат-2025.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Федеріко Вальверде, ймовірно, залишить мадридський клуб
Відомий експерт переконаний, що Тайсон вийде сильнішим на реванш