Нова Формула-1. Чи зміняться гонки з сезону-2022?
З 2022 року Формула-1 входить в нову еру
«Майбутнє вже тут». З таким слоганом Формула-1 на минулому тижні презентувала новий вид болідів, які з'являться вже в сезоні-2022. Новий технічний регламент Ф-1 може змінити не тільки зовнішній вигляд машин, але і баланс сил в чемпіонаті.
Навіщо взагалі потрібен новий регламент і чого хоче досягти керівництво Формули-1.
Спрощена аеродинаміка, більше обгонів
Головна проблема болідів Формули-1 останніх років - дуже складна аеродинаміка, яку інженери команд тільки ускладнювали, намагаючись зробити машини більш ефективними. Проблема в тому, що зараз пілотам дуже важко переслідувати суперника навіть за переваги в швидкості. Зближуючись з противником, болід потрапляє в «брудні» повітряні потоки від машини попереду. Це знижує притискну силу і робить болід нестійким. З цієї причини ми бачимо не так багато обгонів серед лідерів і велику кількість нудних гонок, коли той, хто лідирує на старті, спокійно приїжджає до перемоги.
Getty Images/Global Images Ukraine
Крім того, таке переслідування швидко вбиває шини. З цим пов'язана відносно невелика кількість обгонів, особливо між більш-менш рівними болідами. За твердженням розробників нового регламенту, нові боліди мають спрощену аеродинаміку, що має зробити переслідування простішим. Дані показують, що в сезоні-2022 при безпосередньому наближенні до суперника машина буде втрачати не 40% притискної сили, як це відбувається зараз, а всього 8%.
Перебуваючи в 10 метрах позаду суперника, болід втрачає 46% притискної сили
Звучить дуже добре. Багато експертів вважають, що Ф-1 занадто оптимістична в своїх оцінках, а інженери знайдуть можливість ускладнити життя своїм суперникам.
Боліди серйозно зміняться не тільки попереду, але і ззаду. Ми бачимо зовсім інший малюнок заднього антикрила. Такий дизайн знову ж спрямований на зменшення турбулентності для переслідувача. Тепер повітряний потік з боліда повинен йти вгору, а на прямо в машину, яка знаходиться позаду. Формула-1 стверджує, що нові машини пройшли через понад 7,5 тисяч симуляцій, щоб домогтися потрібного ефекту. Що ж, реальний стан справ можна буде оцінити тільки в наступному сезоні.
Шини - ще один важливий фактор
З нового сезону Формула-1 переходить з 13-дюймових на 18-дюймові шини. Керівництво серії ставить перед собою кілька завдань, але головна - зробити гуму більш зносостійкою при великих навантаженнях. Ф-1 хоче, щоб боротьба на трасі йшла не просто кілька секунд, а тривала довше, і щоб болід, який обігнали, мав шанс зробити камбек. Гонщики повинні отримати можливість їхати на межі більш довгий відрізок і не думати, як би не знищити покришки завчасно.
Над шинами тепер з'явився обов'язковий елемент - невеликі крила. Вони, як і більшість рішень нових болідів, працюють на аеродинаміку та зменшення «брудних» повітряних потоків.
Хто фаворит нової ери Формули-1?
Існує ймовірність того, що в новому сезоні баланс сил дійсно зміниться. Хто краще вивчить нові аеродинамічні правила і ефективно їх втілить (і знайде «сірі зони» регламенту, звичайно), той і буде попереду. Пілот Макларена Ландо Норріс впевнений, що попереду все одно будуть Мерседес і Ред Булл.
«Нові правила - можливість для всіх команд. Але Мерседес і Ред Булл будуть фаворитами. У них просто більше ресурсів, у них великі команди», - сказав Норріс.
При цьому не варто забувати, що з 2021 року введено ліміт на витрати, тому і Мерседес, і Макларен, і Хаас не можуть витратити більше 145 мільйонів євро на рік. Більш того, зараз Мерседес і Ред Булл ведуть боротьбу за титул і продовжують покращувати нинішні машини, а, наприклад, Феррарі або Макларен вже на 99% переключилися на боліди 2022 року. Хороший шанс увірватися в топ.
Відзначимо, що двигуни залишаться тими ж, що і зараз. З 2022 року Ф-1 «заморозить» мотори, а новий регламент на силові установки з'явиться не раніше 2025 року.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Федеріко Вальверде, ймовірно, залишить мадридський клуб
Натомість українська збірна зіграє у плей-оф Ліги націй за путівку до Дивізіону A
(до полной аналогии на своих моторах бы ...)
не фанат французов и близко, если что