Нова Формула-1. Чи зміняться гонки з сезону-2022?
З 2022 року Формула-1 входить в нову еру
«Майбутнє вже тут». З таким слоганом Формула-1 на минулому тижні презентувала новий вид болідів, які з'являться вже в сезоні-2022. Новий технічний регламент Ф-1 може змінити не тільки зовнішній вигляд машин, але і баланс сил в чемпіонаті.
Навіщо взагалі потрібен новий регламент і чого хоче досягти керівництво Формули-1.
Спрощена аеродинаміка, більше обгонів
Головна проблема болідів Формули-1 останніх років - дуже складна аеродинаміка, яку інженери команд тільки ускладнювали, намагаючись зробити машини більш ефективними. Проблема в тому, що зараз пілотам дуже важко переслідувати суперника навіть за переваги в швидкості. Зближуючись з противником, болід потрапляє в «брудні» повітряні потоки від машини попереду. Це знижує притискну силу і робить болід нестійким. З цієї причини ми бачимо не так багато обгонів серед лідерів і велику кількість нудних гонок, коли той, хто лідирує на старті, спокійно приїжджає до перемоги.
Getty Images/Global Images Ukraine
Крім того, таке переслідування швидко вбиває шини. З цим пов'язана відносно невелика кількість обгонів, особливо між більш-менш рівними болідами. За твердженням розробників нового регламенту, нові боліди мають спрощену аеродинаміку, що має зробити переслідування простішим. Дані показують, що в сезоні-2022 при безпосередньому наближенні до суперника машина буде втрачати не 40% притискної сили, як це відбувається зараз, а всього 8%.
Перебуваючи в 10 метрах позаду суперника, болід втрачає 46% притискної сили
Звучить дуже добре. Багато експертів вважають, що Ф-1 занадто оптимістична в своїх оцінках, а інженери знайдуть можливість ускладнити життя своїм суперникам.
Боліди серйозно зміняться не тільки попереду, але і ззаду. Ми бачимо зовсім інший малюнок заднього антикрила. Такий дизайн знову ж спрямований на зменшення турбулентності для переслідувача. Тепер повітряний потік з боліда повинен йти вгору, а на прямо в машину, яка знаходиться позаду. Формула-1 стверджує, що нові машини пройшли через понад 7,5 тисяч симуляцій, щоб домогтися потрібного ефекту. Що ж, реальний стан справ можна буде оцінити тільки в наступному сезоні.
Шини - ще один важливий фактор
З нового сезону Формула-1 переходить з 13-дюймових на 18-дюймові шини. Керівництво серії ставить перед собою кілька завдань, але головна - зробити гуму більш зносостійкою при великих навантаженнях. Ф-1 хоче, щоб боротьба на трасі йшла не просто кілька секунд, а тривала довше, і щоб болід, який обігнали, мав шанс зробити камбек. Гонщики повинні отримати можливість їхати на межі більш довгий відрізок і не думати, як би не знищити покришки завчасно.
Над шинами тепер з'явився обов'язковий елемент - невеликі крила. Вони, як і більшість рішень нових болідів, працюють на аеродинаміку та зменшення «брудних» повітряних потоків.
Хто фаворит нової ери Формули-1?
Існує ймовірність того, що в новому сезоні баланс сил дійсно зміниться. Хто краще вивчить нові аеродинамічні правила і ефективно їх втілить (і знайде «сірі зони» регламенту, звичайно), той і буде попереду. Пілот Макларена Ландо Норріс впевнений, що попереду все одно будуть Мерседес і Ред Булл.
«Нові правила - можливість для всіх команд. Але Мерседес і Ред Булл будуть фаворитами. У них просто більше ресурсів, у них великі команди», - сказав Норріс.
При цьому не варто забувати, що з 2021 року введено ліміт на витрати, тому і Мерседес, і Макларен, і Хаас не можуть витратити більше 145 мільйонів євро на рік. Більш того, зараз Мерседес і Ред Булл ведуть боротьбу за титул і продовжують покращувати нинішні машини, а, наприклад, Феррарі або Макларен вже на 99% переключилися на боліди 2022 року. Хороший шанс увірватися в топ.
Відзначимо, що двигуни залишаться тими ж, що і зараз. З 2022 року Ф-1 «заморозить» мотори, а новий регламент на силові установки з'явиться не раніше 2025 року.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Маурісіо Почеттіно має вивести «пенсіонерів» до єврокубків, інакше залишить пост коуча
Український воротар заперечує, що м'яч перетнув лінію
(до полной аналогии на своих моторах бы ...)
не фанат французов и близко, если что