Підтримати українських військових та людей, які постраждали через війну

Велоспорт
| Оновлено 01 травня 2023, 07:51
324
0

Ван Арт і Евенпул знову перемагають. Підсумки тижня в велоспорті

Sport.ua підбиває підсумки тижня у велоспорті

| Оновлено 01 травня 2023, 07:51
324
0
Ван Арт і Евенпул знову перемагають. Підсумки тижня в велоспорті
twitter.com/Milano_Sanremo

Гонки тижня

5 - 9 серпня - Тур Польщі

Тур Польщі-2020 стартував 5 серпня - рівно в річницю загибелі Бьорга Ламбрехта на польських дорогах в 2019 році. І ще одне видання Тура Польщі ледь не принесло ще одну смерть. Під час фінішу першого етапу Ділан Груневеген брутальни чином на високій швидкості виштовхнув за межі траси свого суперника Фабіо Якобсена, який був швидшим на фінішній прямій і обганяв спринтера «Jumbo Visma». Всі стали свідками страшного падіння Якобсена, який на величезній швидкості влетів у металеву огорожу.

23-річний гонщик втратив свідомість і був негайно доставлений в лікарню. Разом з фотографом, в якого він влетів під час падіння. Обидва потрапили до лікарні у важкому стані. Якобсена ввели в стан штучної коми, і були великі сумніви в тому, що він виживе. В цей же вечір з'ясувалося, що насправді батьки Якобсена назвали його в честь легендарного італійського гонщика, олімпійського чемпіона 1992 року Фабіо Казартеллі, який загинув під час Тур де Франс-1995 у віці 24 років. Річниця загибелі Ламбрехта, паралелі з Казартеллі - складалося страшне відчуття того, що Якобсену було визначено долею загинути в той злощасний день.

Однак Фабіо зумів перемогти долю і вижив. Через два дні після декількох операцій (у гонщика була повністю роздроблена носоглотка) Якобсена вивели зі стану штучної коми, і зараз його життю ніщо не загрожує. При цьому його повернення у велоспорт під великим питанням. Навіть якщо голландець зможе повністю відновитися фізично, то питання щодо його психологічного стану залишаться. Складно повірити в те, що Якобсен зможе так легко позбутися страху контактної боротьби на високій швидкості, а спринтерам без цього нікуди.

Ну а сам Груневеген миттєво перетворився на антигероя і злодія, і такий статус він абсолютно заслужив - його вчинок виходить за всі допустимі рамки. Ділан був відразу ж дискваліфікований, а його справу розгляне UCI. Швидше за все, Груневеген отримає дискваліфікацію на кілька місяців. З урахуванням стислості календаря нинішнього сезону, можна зробити прогноз, що в гонках в 2020 році ми його вже не побачимо. Сам Ділан, звичайно, після гонки слізно вибачався перед Якобсеном і всіма іншими, проте навряд чи ці слова можуть хоча б частково зняти з нього провину.

Багато при цьому також кинулися критикувати організаторів Тура Польщі за небезпечну розв'язку етапу в Катовіце, надмірно вузький фініш і неправильно встановлені бар'єри з боків. До всього цього, звичайно, можна причепитися, однак насправді подібного роду проблеми є на дуже багатьох гонках, але коли в гонці ніхто не поводиться так, як Груневеген, то на ці прорахунки організаторів ніхто й уваги не зверне.

У світлі цих подій сама гонка відійшла на другий план. Хоча на Турі Польщі відбулося багато цікавого. Ремко Евенпул виграв загальний залік завдяки сольній атаці за 50 км до фінішу на гірському четвертому етапі до Буковини Татржаньскої. 20-річний бельгійський вундеркінд зараз знаходиться в феноменальній формі, і залишається лише шукати відповіді на запитання: чи не занадто рано він її набрав?


twitter.com/Tour_de_Pologne

Команда Евенпула «Deceuninck Quick Step» в цілому знову стала головним героєм гонки. Страшний інцидент зі штатним спринтером команди Якобсеном тільки додав спортивної злості підопічним Патріка Лефевра, які виграли два останні етапи і загальний залік.

Особливо показовою була перемога Давіде Баллеріні на заключному етапі в масовому спринті. Здавалося, після сходу Якобсена «Deceuninck Quick Step» в масових спринтах ловити нічого. Однак бельгійська команда зуміла на ходу переформатуватися під свого другого спринтера, Баллеріні, і виграти п'ятий етап. «Deceuninck Quick Step» - немов Лернейська гідра, якій відрубаєш одну голову, а на її місці виростають дві нові. Хоча, звичайно, варто враховувати, що в тому завалі на першому етапі ушкодження різного ступеня складності отримали і інші зіркові спринтери, і рівень суперництва на рівнинних етапах від цього помітно впав.

З інших подій відзначимо красиву перемогу на третьому етапі у виконанні Річарда Карапаса, який виграв спринт в невелику гору. Однак вже на наступний день діючий переможець Джиро взяв участь в завалі, фінішував 16-м з відставанням в більш ніж 3 хвилини від Евенпула і вирішив зійти. Головним розчаруванням з точки зору загального заліку став Максімільян Шахманн. На Страде Б’янке здавалося, що чемпіон Німеччини перебуває у відмінній формі, проте в Польщі він зайняв лише 13-те місце в генеральній класифікації.

Виступав на Турі Польщі і наш Марк Падун, проте українець провів абсолютно безбарвну гонку і завершив її на 61-му місці в загальному заліку, не проявивши ніякої активності на жодному з етапів.

8 серпня - Мілан - Сан Ремо (Італія)

Ну а головною подією тижня, звичайно ж, став перший Монумент сезону - Мілан - Сан Ремо. Минулого тижня ми вже відзначали, що через небажання мерів деяких міст пропускати гонку через свою територію маршрут Мілан - Сан Ремо довелося серйозно змінити: звичними були тільки останні 30 км дистанції з підйомами на Чіпрессу і Поджо. Безпосередньо перед гонкою не пустити «Классічіссіму» в своє місто вирішив і мер Алессандрії. Сумарно дистанція Мілан - Сан Ремо зі звичних 291 км збільшилася до 305 км (за правилами UCI, гонки з дистанцією понад 300 км проводити не можна, але, мабуть, з урахуванням форс-мажору на це порушення вирішили закрити очі), а набір висоти збільшився з 2059 до 2877 метрів.

В останні роки на Мілан - Сан Ремо намітилася тенденція на користь перемог панчерів атаками на Поджо: масовим спринтом гонка не закінчувалася з 2016 року, коли переміг Арно Демар. І в 2020 році ця тенденція тільки підтвердилася: перемога знову дісталася панчеру. Додаткові 818 м набору висоти тільки посприяли цьому, навіть не зважаючи на те, що всі вони були в середині гонки.

Головні події в гонці знову були відкладені до підйому на Поджо. З того, що відбувалося до початку вирішальних подій, можна відзначити хіба що почергові атаки другого-третього номерів «Trek-Segafredo» - Джуліо Чікконе і Джанлуки Брамбілли. Команда Луки Гуерчілени приїхала на гонку без спринтерів у складі, тому інших варіантів ведення боротьби у них по суті і не було.

Атаки «Trek-Segafredo» ще на Чіпрессі привели до помітного просіву пелотону, звідки повилітало багато спринтерів, в тому числі Калеб Юен і Фернандо Гавірія. Втім, головним завданням Чікконе і Брамбілли було підготувати плацдарм для атаки Вінченцо Нібалі на Поджо. І «Мессінська акула» дійсно в цю атаку пішов - приблизно в тому ж місці, звідки він поїхав за своєю перемогою на Мілан - Сан Ремо в 2018 році.

Тільки цього разу атака Нібалі вийшла не такою вражаючою, і незабаром Вінченцо повернувся в пелотон - форма у легендарного італійця поки що не пікова. Але саме з-під Нібалі в атаку пішов Жуліан Алафіліпп, за яким зумів зачепитися тільки Воут Ван Арт. Але перед вершиною Поджо француз з «Deceuninck Quick Step» зумів скинути навіть свого голландського попутчика і поїхати наодинці - здавалося, шлях до другої поспіль перемоги на Мілан - Сан Ремо відкритий.


twitter.com/Milano_Sanremo

Однак Алафіліпп відверто погано пройшов спуск, і розгубив ті 5-7 секунд переваги, які були у нього над Ван Артом на вершині Поджо. Голландець наздогнав Жуліана, після чого виграв у нього спринт за перемогу на фініші, випередивши пелотон всього на 2 секунди.

Звичайно, можна згадати, що у Алафіліппа був прокол перед штурмом Чіпресси, і на те, щоб повернутися в пелотон, він витратив чимало сил. Можливо, саме цієї свіжості йому не вистачило на фініші, хоча на папері Ван Арт як спринтер все ж сильніший за француза.

Спринт з пелотону за третє місце виграв Майкл Меттьюз, а Петер Саган став тільки четвертим. Вже зараз можна констатувати той факт, що в нинішньому сезоні 3-кратний чемпіон світу не виграв жодного Монумента: на Ломбардії йому, як і на Льєж-Бастонь-Льєж, ловити нічого, а Тур Фландрії і Париж - Рубе він пропустить через участь в Джиро д'Італія. Також відзначимо невдачу ще одного топ-фаворита, Матьє Ван дер Пула. Вічний суперник Ван Арта ще з велокросу провів абсолютно сіру і пасивну гонку, і в підсумку фінішував 13-м. Поки що гонщику «Alpecin-Fenix», як і Сагану в молодості, гонки протяжністю 250+км не підкоряються.

Наступний тиждень

12-16 серпня - Дофіне (Франція)

15 серпня - Ломбардія (Італія)

Наступного тижня відбудеться багатоденка Дофіне, яка навіть в оновленій версії календаря зберегла своє місце перед Тур де Франс, і знову буде виступати в ролі генеральної репетиції «Великої петлі», яка розпочнеться 29 серпня.

На Дофіне ми побачимо всіх майбутніх фаворитів Тур де Франс. Тріо з «Ineos» (Еган Берналь, Кріс Фрум і Герейнт Томас) знову змагатиметься з трійкою з «Jumbo Visma» (Том Дюмулен, Прімож Рогліч і Стівен Круйсвейк). Особливо цікаво буде поспостерігати на Фрумом, враховуючи, що в останні дні з'явилися розмови про те, що він може взагалі не відібратися до складу «Ineos» на Тур де Франс.

Виступлять на Дофіне також Тібо Піно, Ромен Барде, Мікель Ланда, Найро Кінтана, Мігель Анхель Лопес, Адам Йейтс і Річі Порт. Поїдуть французьку гонку навіть Жуліан Алафіліпп, Алехандро Вальверде і Давіде Формоло, які могли б претендувати на перемогу на Ломбардії.

Сама ж Ломбардія відбудеться в суботу, 15 серпня, і буде цього разу не заключним, а лише другим Монументом сезону. Цього року склад учасників Ломбардії буде менш представницьким, ніж зазвичай, але список топ-зірок все одно буде дуже великим.

Свій минулорічний титул захищатиме Бауке Моллема, хоча головною ставкою «Trek-Segafredo» буде не він, а чемпіон 2015 і 2017 років Вінченцо Нібалі. Як ми вже відзначали, Мілан - Сан Ремо показала, що «Акула» поки що не в піковій формі, але всі ми знаємо, наскільки швидко він вміє її набирати в потрібний момент. Також в складі «Trek-Segafredo» варто відзначити Джуліо Чікконе, який на «Классічіссімі» виглядав дуже непогано і двічі атакував.

Однак головним фаворитом Ломбардії вважається Ремко Евенпул, який вразив всіх своїми перемогами на Вуельті Бургоса і Турі Польщі. Дійсно, бельгійський вундеркінд зараз знаходиться просто в божевільній формі, однак його здатність вигравати гонки дистанцією 250+ км надалі під питанням.

Також серед топ-фаворитів - Міхал Квятковскі, Саймон Йейтс, Річард Карапас, Максімільян Шахманн і діючий чемпіон Льєж-Бастонь-Льєж Якоб Фугльсанг, який на Турі Польщі став другим в загальному заліку, відразу після Евенпула. Навіть за відсутності Формоло є на кого розраховувати «UAE Emirates» - Ломбардію поїдуть Дієго Уліссі і Фабіо Ару. Відразу три потенційних капітана у «Education First» - Майкл Вудс, Серхіо Ігіта і Альберто Беттіоль. Хоча для італійця, як і для Матьє Ван дер Пула і Майкла Меттьюза, маршрут Ломбардії може виявитися занадто складним.

Дайджест новин

Головні новини зараз приходять з трансферного ринку. Минулого тижня ми писали про те, що «Citroen» став другим спонсором «Ag2r», і буде приносити команді додаткові 6 мільйонів євро на рік. Ми відзначали, що на ці гроші Венсан Лавеню може зібрати топову команду помічників для Ромена Барде на Тур де Франс.

Однак насправді виявилося, що на «Ag2r» чекає глобальна перебудова і зміна пріоритетів в сторону класик. У понеділок команда оголосила про підписання Грега Ван Авермата. При чому контракт розрахований на три роки, а це значить, що зірковий бельгієць буде виступати за «Ag2r» як мінімум до 38 років. З огляду на те, що в «Ag2r» вже виступає Олівер Насен, команда Венсана Лавеню може перетворитися на головного суперника «Deceuninck Quick Step» на Північних класиках.

При цьому «Ag2r» відпустила свого лідера-багатоденника Ромена Барде, який перейшов в «Sunweb». У новій команді в ньому бачать заміну Тому Дюмулену, який в минулому році перейшов в «Jumbo Visma». У той же час, в «Ag2r» більше свободи і повноважень на Гран Турах отримає П'єр Латур.

Також цього тижня «Movistar» оголосила про підписання Івана Гарсії Кортіни, який стане головною ставкою команди на Північних класиках. Цілком можливо, Гарсію розвиватимуть і як потенційно сильного спринтера. А ось Альберто Беттіоль ще на рік продовжив контракт з «Education First».

Організатори Тур де Франс офіційно оголосили, що старт «Великої петлі» 2021 року перенесений з Копенгагена в Брест. Це пов'язано з тим, що в дні старту Тур де Франс Копенгаген прийматиме матчі Євро-2020 по футболу. У свою чергу столиця Данії прийме старт Туру в 2022 році.

Оцініть матеріал
(9)
Повідомити про помилку

Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть

Налаштувати стрічку
Налаштуйте свою особисту стрічку новин

ВАС ЗАЦІКАВИТЬ

Коментарі 0
Введіть коментар
Ви не авторизовані
Якщо ви хочете залишати коментарі, будь ласка, авторизуйтесь.