Хемілтон vs Ферстаппен, рішення Мерседеса і провал Феррарі в Угорщині
Підсумки гран-прі Формули-1 в Угорщині
Ред Булл трохи не вистачило, Мерседес показав клас
"Хлопці, я не впевнений, що варто було це робити", - такими словами Льюїс Хемілтон прокоментував рішення команди відпустити лідируючого Макса Ферстаппена і заїхати в бокси за свіжим комплектом гуми. Ця ситуація ще раз підняла питання про те, чи не стали гонщики занадто залежні від команди і чи здатні вони приймати рішення без радіодопомоги.
Проте, після провалу в Німеччині Мерседесу потрібно було показати клас, і команда це зробила. Головний стратег Мерседес виявився абсолютно правий, вирахувавши, що Хемілтон зможе відіграти 20 секунд за 20 кіл. Вдалося навіть швидше, і Льюїс, перемігши, зміцнив свої позиції в чемпіонській гонці, якщо така гонка ще йде. Потрібно відзначити і пілотаж британця, який діяв безпомилково.
A battle we could watch again and again and...#HungarianGP 🇭🇺 #F1 pic.twitter.com/OXTHKC2TZd
— Formula 1 (@F1) August 5, 2019
Що стосується Ред Булла, то Бики, мабуть, зробили максимум. Ферстаппен взяв перший в кар'єрі поул і лідирував 67 з 70 кіл перегонів. Поставило їх в глухий кут рішення Мерседеса з піт-стопом? Мабуть так. Заїхати за новою гумою слідом за суперником команда не встигла, а далі Макс вже безупинно втрачав час. Хтось вважає, що Ред Булл варто було зазвати Ферстаппена в бокси, і навіть якщо б він пропустив Хемілтона, то вже у нього була б більш свіжа гума і він міг би насідати. В команді не згодні і вважають, що у них не було б шансів боротися з 2-й позиції.
"Мерседес просто швидший. Те, як Хемілтон відіграв відставання, ще раз показало, наскільки у них домінуючий болід. Вони не завжди це показують, їм не завжди потрібна повна потужність для перемоги, але Мерседес просто має домінуючий болід", - вважає Ферстаппен.
Пояснив своє рішення і бос Ред Булла Крістіан Хорнер.
"Уже на 2-му секторі після свого виїзду з боксів Хемілтона набрав такий темп, що наш заїзд в боксах відсунув би Макса на 2-е місце. Ми не вважали, що це розумно. Був єдиний варіант - спробувати протриматися. Їм було нічого втрачати , і вони виграли", - сказав Хорнер.
З цим можна погоджуватися або сперечатися, але уболівальникам варто подякувати Ред Буллу і Ферстаппену. З огляду на слабкість Феррарі і нестабільного Боттаса, без австрійської команди ми могли отримати зовсім сумний чемпіонат. Ред Булл, не маючи бюджету Мерседеса і Феррарі, кидає суперникам гідний виклик. Співпраця з мотористами Хонди поки складається вдало, і якщо так піде далі, сезон-2020 може стати більш інтригуючим.
Ферстаппен ж поки претендує на звання кращого пілота сезону. Ніко Росберг вже заявив, що Макс - кращий пілот Формули-1.
Де Феррарі, де?
В Угорщині відносно короткий трек, і на таких трасах зазвичай результати досить щільні, проте Феррарі примудрилася провалити і цей гран-прі. Формально все непогано - Себастьян Феттель фінішував 3-м, а Шарль Леклер - 4-м. Підсумковий протокол дає менш оптимістичні для команди цифри: Феттель відстав від лідера Люіса Хемілтона більш ніж на хвилину, а Леклер ледь не став круговим для Хемілтона.
Протягом гонки було видно, як легко Хемілтон і Ферстаппен поїхали від своїх суперників. Вже до 20-го кола пілоти Ред Булла і Мерседеса випереджали дует Феррарі майже на 20 секунд. Скудерії ще пощастило, що Валттері Боттас пошкодив болід, а П'єр Гаслі не може знайти себе в складі Биків.
«За 70 кіл ми програли 60 секунд. Тут все очевидно, ми не їдемо в темпі суперників. Виправити це швидко не вдасться. Все і завжди шукають якісь магічні трюки, які б дозволили тут же вийти в лідери, але це неможливо. Ми бачимо, що сильно втрачаємо в поворотах. На папері швидкі треки в Бельгії та Італії повинні нам підходити», - підвів підсумки провальною першої половини сезону Феттель.
Складно щось додати. 11-й сезон поспіль команда з найбільшим бюджетом (разом з Мерседесом) завершить без титулів.
Загальний залік
Знову досить класна гонка з цікавою боротьбою завершується тим, що Льюїс Хемілтон збільшує свій відрив. Валттері Боттас, розбивши болід на Гран-прі Німеччини, не уникнув проблем в Угорщині і фінішував лише 8-м. Хемілтон виграв і дістався до позначки в 250 очок. Чудеса бувають і все таке, але британець вже може готувати місце під 6-й чемпіонський трофей. Боттас відстає на 62 очка, і йому б хоч якось стримати позаду Ферстаппена.
Шанси Макса на титул? Сумнівно. Все ж у Мерседеса занадто великий запас в плані очок, а також просто кращий болід в чемпіонаті. Ред Булл наближається, але не більше того. 69 очок відіграти практично нереально. Навіть якщо Ферстаппен виграє всі 9 гонок другої частини сезону, а Хемілтон приїжджатиме другим, йому вистачить поточного запасу. У Кубку конструкторів ситуація з лідером аналогічна, проте Ред Булл має відмінні шанси потіснити Феррарі з другого рядка.
Відрив становить лише 44 очка, і за останні етапи Бики істотно його скоротили. Якби не слабкі виступи Гаслі, Ред Булл вже був би попереду Феррарі.
Макларен, Сайнс, Альфа Ромео, Райкконен
Протягом першої частини сезону ми вже багато разів відзначали прогрес Макларена. Команда вкрай далека від провідної топ-3, однак поступово міцно стає 4-ю силою Формули-1. І якщо на минулому Гран-прі Німеччини 5-й результат Карлоса Сайнса можна було списати на дощовій хаос і везіння, то в Угорщині іспанець у справі повторив своє досягнення і знову фінішував 5-м.
"Чомусь це 5-е місце мені подобається більше, ніж те, яке було тиждень тому. Я випередив Гаслі на Ред Буллі, а також один Мерседес. Ясно, що у Боттаса були проблеми, але тим не менше", - сказав Сайнс . Карлос в загальному заліку займає 7-е місце, відстаючи від того ж Гаслі всього на 5 очок, маючи куди більш повільний болід. Прогрес Макларена в нинішньому сезоні вражає, і на літню перерву команда йде з 82 очками в Кубку конструкторів. Найближчий суперник, Торо Россо, має всього 43 пункти.
Потрібно відзначити і Кімі Райкконена з Альфа Ромео. Коли перед сезоном 39-річний фін перейшов в нову команду, він говорив, що Формула-1 для мене стала вже як хобі. Багато хто критикував Кімі, мовляв, буде працювати абияк, але Райкконен показує свій клас. Зараз гонщик має 31 бал і займає 8-е місце в загальному заліку, тоді як його напарник Антоніо Джовінацці набрав лише 1 пункт. Плюс Кімі фінішував в топ-10 в 8 гонках сезону, а міг і в дев'яти, якби його результат не дискваліфікували в Німеччині через помилку команди.
Будемо сподіватися, Кімі продовжить нас радувати своєю стабільністю в цьому і наступному сезоні.
Якщо ви знайшли помилку, будь ласка, виділіть фрагмент тексту і натисніть
ВАС ЗАЦІКАВИТЬ
Відомий експерт переконаний, що Тайсон вийде сильнішим на реванш
Хорхе Мартін встановив унікальне досягнення