Добровольцы Евро-2012

Как стать волонтером на Евро?

Волонтер УЄФА - фізична особа, яка на добровільних засадах долучається до організації турніру, допомагаючи в одному з напрямків роботи щодо Євро-2012. Помічник чемпіонату працює на заходах турніру не заради грошей, а заради унікального досвіду.
Згідно вимог Європейського футбольного союзу, загалом під час чемпіонату необхідно задіяти понад 5 тисяч таких добровольців в Україні та Польщі. Є певні відмінності у процедурі відбору волонтерів Євро-2012 від чемпіонату 2008-го, зокрема, ми запускаємо проект набагато раніше - за рік до старту. Апробація волонтаріату відбувається вже сьогодні - під час футбольних матчів та заходах до ЧЄ. Зокрема, у церемонії жеребкування відбірного раунду Євро-2012 6-7 лютого 2010 у Варшаві було задіяно 165 волонтерів.
Як стати волонтером?
Процес визначення помічників Євро-2012 проходитиме у п'ять етапів. У ньому можуть взяти участь усі повнолітні українці, а також громадяни інших країн світу. Тож щоб стати волонтером УЄФА, необхідно виконати алгоритм дій:
- червень-вересень 2011 року - подання заявки на сайті uefa.com;
- вересень-листопад 2011 року - співбесіда у приймаючому місті;
- листопад-грудень 2011 року - підтвердження або відхилення заявки;
- січень-лютий 2012 року - підписання договору про волонтерську діяльність;
- березень-червень 2012 року - інструктаж, акредитація та видача уніформи;
- травень-липень 2012 року - виконання обов'язків волонтерів.
Робота волонтерів буде організована позмінно по 7-8 годин. Проте кількість робочих днів та годин залежатиме від функціональних обов'язків, які згодом будуть оприлюднені на сайті УЄФА. Загалом добровольці мають бути готовими долучитися до роботи з 8 червня до 1 липня 2012-го. Напередодні у травні кожен ознайомиться з робочим планом та заздалегідь отримає розклад змін.
Відомо також, як виглядатиме «футбольний» волонтер. Він буде одягнений в уніформу блакитного кольору зі спеціальним яскравим логотипом від одного з офіційних спонсорів ЧЄ. Комплект включатиме повний набір спортивного екіпірування від шкарпеток до куртки.
Вимоги УЄФА до кандидатів досить демократичні:
- 18 років на 1 березня 2012 року;
- розмовна англійська мова (друга європейська мова - серйозна перевага);
- усвідомлене рішення стати волонтером та щире бажання допомогти;
- вміння працювати у колективі;
- дотримання цінностей чесної гри, поваги та солідарності;
- попередній досвід волонтерської діяльності не обов'язковий, але є додатковою перевагою.
20 пунктів відповідальності
Та найцікавіше - чим будуть займатися волонтери. УЄФА визначив перелік 20 напрямків роботи для помічників турніру. Найбільша кількість добровольців пропонується на безпеко-правову, транспортну сферу, у привітальну службу, акредитацію та організацію заходів - тут будуть потрібні більше ста людей. Ще у переліку волонтерських функцій - контроль доступу на стадіони, що передбачає допомогу стюардам на входах в арени, організація церемоній і фан-розваг глядачів напередодні матчів, супровід VIP-гостей.
Є також транспортна і подієва логістика, що передбачає планування транспортних послуг для національних команд, суддів, допінг-контролю, гостей і представників УЄФА, а також облаштування офісів. Інформаційний блок включає як надання ІТ-підтримки групам УЄФА у різних місцях, так і підготовку прес-конференцій, забезпечення умов роботи для ЗМІ та надання офіційної інформації протягом турніру. Окрім цього, волонтери будуть задіяні в координації глобальної програми харчування різних груп, організації матчів, починаючи від підготовки роздягалень, технічного та інформаційного супроводу команд, до допомоги у допінг-контролю, координації перебування збірних команд в тренувальних центрах.
Як видно з переліку, для деяких напрямів роботи будуть потрібні професійні знання - наприклад, ІТ- сервіс, або робота зі ЗМІ. Є напрями, в яких потрібні стресостійкі та морально-вольові люди.
Мотивація
Волонтер має бути свідомим того, що він не отримує зарплатні і квитків на матчі ЧЄ. УЄФА не оплачуватиме розміщення та транспортні витрати волонтерів, однак інформуватиме кандидатів з інших міст щодо можливостей по розміщенню в приймаючих містах.
Водночас користь від участі у цьому проекті УЄФА розділяє на матеріальну та нематеріальну.
По-перше, помічник споряджається повним набором уніформи, створеної виключно для волонтерів УЄФА - після завершення турніру він отримує її в подарунок. По-друге, всі волонтери будуть застраховані коштом від нещасного випадку. По-третє, кожен волонтер отримає сертифікат про участь у волонтерській програмі Євро-2012 за підписом президента УЄФА, а також цінний подарунок.
Під час турніру волонтери матимуть ексклюзивний доступ до центру дозвілля та відпочинку, який буде організовано для помічників УЄФА - він буде розташований поблизу стадіону, тут можна буде відпочити, пограти в настільний футбол, подивитися матчі на великому екрані, поспілкуватися. Під час зміни організаторами буде надаватися одноразове харчування гарячими стравами.
Нематеріальних переваг волонтерства значно більше, але вони для кожного свої. Це і можливість професійного вдосконалення, і зв'язки з однодумцями з усього світу, а найголовніше - унікальний життєвий досвід.
Реальна історія
Стан Настенко, волонтер на зимовій Олімпіаді-2010:
У нас в Канаді рух волонтерів - частина щоденного життя кожної місцевої громади. Минулого року мені випала можливість працювати волонтером Служби технічної підтримки протягом зимових Олімпійських ігор у Ванкувері на одному з найкрасивіших гірськолижних курортів світу. В олімпійському селищі Вістлер була розташована база для 2850 спортсменів, які приймали участь в Іграх. До наших обов'язків входило вирішення технічних проблем та надання комп'ютерної підтримки.
Офіс нашої служби складався з двох пересувних приміщень, де постійно працювали близько 20-30 спеціалістів - фахівців з усього світу: канадці, голландці, індійці, австралійці, росіяни, британці. Спочатку були непорозуміння: австралійський акцент здавався абсолютно незрозумілим... Але вже на другій зміні я звик до нього. Можливо, не все розумів, але вже не було такої паніки, як у перший день.
«Кожен волонтер повинен звертатися до клієнта з посмішкою» - це було наше найголовніше правило. Ще одне правило для технічних спеціалістів: «Зробіть все можливе, якщо не можете вирішити проблему - доручіть її постачальникам послуг».
Насправді протягом своїх змін я не лише вирішував проблеми, пов'язані з обладнанням чи відсутністю мережі, але й задовольняв найрізноманітніші потреби різних людей. Налаштувати ноутбук словенської команди, щоб з нього можна було роздрукувати документи (звісно, Windows на ньому - словенською мовою), допомогти симпатичній білоруській спортсменці знайти телеканал, на якому показують біатлон, принести ще папір для друку іспанській команді та інше. Тоді я зрозумів, що можна і не знати, де саме на карті розташована країна Чорногорія, та важливіше знайти двері офісу її збірної на другому поверсі. Бо якщо знайдеш не ті двері - можеш розбудити сплячого потенційного олімпійського чемпіона. Та волонтер не може допускатись таких помилок, необхідно працювати для загального успіху Ігор. І ще: правило завжди посміхатися і справді допомагає в усьому.
www.ukraine2012.gov.ua
Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Хоккей | 04 мая 2024, 00:35 0

Наставник оценил успешный чемпионат мира