Дитяче личко паскудства
Лист неофіційних вболівальників офіційних клубів пану Донію
- 14 ноября 2008, 12:25
- |
- 2626
- 15
Один поважний дядько дав цьому персонажу таку характеристику:
«Доній має нахил до бажання лідирувати, хоча природа заборонила йому мріяти про це, нагородивши дитячим личком, що більше пасує до кар'єри піонервожатого. Від заздрості здатен паскудити».
Частина І. Юридичне обґрунтування
Викликає сумнів намагання врегулювати питання безпеки під час футбольних матчів саме на рівні окремого закону. Адже на сьогодні в Україні існує нормативно-правова база для врегулювання вищезазначеного питання. Наприклад, вчинила особа злочин - відповідальність згідно Кримінального кодексу України, здійснено адміністративне правопорушення - діє Кодекс України про адміністративні правопорушення, а Порядок організації робіт із забезпечення громадського порядку та безпеки під час проведення футбольних матчів вже визначений Постановою Кабінету Міністрів України № 823 від 29 червня 2004 року.
Стаття 2 проекту надає визначення основних понять, які в ньому використовуються. У цій статті згадується якась «вища ліга», якої в Україні не існує.
Згідно проекту охоронні агенції - це ліцензовані Міністерством внутрішніх справ України охоронні структури, у завдання яких входить охорона громадського порядку під час проведення змагань професіональних футбольних клубів. Однак відповідно до пункту 43 статті 9 Закону України «Про ліцензування певних видів господарської діяльності» ліцензуванню підлягає господарська діяльність пов'язана з наданням послуг, пов'язаних з охороною державної та іншої власності, надання послуг з охорони громадян.
Законопроект не відповідає вимогам законодавчої техніки. Так, наприклад, термін «стадіон» визначається через словосполучення «власне стадіон». До того ж незрозуміло з цього визначення чи будуть відноситись туалети до «стадіону» у розумінні законопроекту?
Уповноважений державний орган - спеціальний підрозділ Міністерства внутрішніх справ України, до компетенції якого входить підтримання громадського порядку та робота з вболівальниками до, під час і після проведення змагань професіональних футбольних клубів (стаття 2 законопроекту). У законопроекті не визначено характер роботи з вболівальниками такого спецпідрозділу.
У статті 3 законопроекту згадується про Адміністративний кодекс України та Постанову Кабінету Міністрів України «Про порядок забезпечення громадського порядку і безпеки під час проведення футбольних матчів». Однак в Україні таких нормативно-правових актів не існує. Також необхідно зазначити, що стаття 3 проекту не узгоджується із Конституцією України. Згідно статті 9 Конституції України чинні міжнародні договори, згода на обов'язковість яких надана Верховною Радою України, є частиною національного законодавства України. У статті 3 проекту про це не згадується.
Відповідно до статті 4 законопроекту одним з основних принципів державної політики щодо організації і проведення змагань серед професіональних футбольних клубів є запобігання антисоціальних проявів під час проведення змагань серед професіональних футбольних клубів. Із тексту законопроекту незрозуміло що таке «антисоціальні прояви».
Статтею 4 проекту передбачено здійснення попереджувальних заходів з метою запобігання злочинної діяльності до і після проведення офіційних ігор серед команд вищої, першої та другої ліги Чемпіонату України по футболу. Законопроект не визначає характер таких попереджувальних заходів та не встановлює порядок їх здійснення.
Згідно статті 6 законопроекту Уповноважений орган у сфері забезпечення безпеки змагань серед професіональних футбольних клубів здійснює профілактичну роботу з фанатськими угрупуваннями. Що це за робота? В чому вона полягає? Що таке «фанатське угрупування»? Теж саме стосується і Служби безпеки професійного футбольного клубу (стаття 7 законопроекту).
Одним з повноважень Уповноваженого органу у сфері забезпечення безпеки змагань серед професіональних футбольних клубів є створення бази футбольних фанатів. Згідно проекту цей орган є спеціальним підрозділом Міністерства внутрішніх справ України. Закон України «Про міліцію» не надає органам внутрішніх справ повноважень по створенню «бази футбольних фанатів». І взагалі, а хто такі «футбольні фанати»?
Також законопроект уповноважує вищезазначений Уповноважений орган виявляти екстремістки налаштованих уболівальників. Проект не дає відповіді на те, хто ж саме відноситься до такої категорії осіб.
Положення статті 7 проекту згідно якого Служба безпеки затверджує за поданням Офіційного фан-клубу засобів візуальної підтримки (банерів, розтягів тощо) професіонального футбольного клубу суперечить Конституції України. Стаття 15 Конституції України забороняє цензуру в Україні.
Членами офіційного фан-клубу можуть бути громадяни України віком від 16 років (стаття 8 проекту). Однак згідно статті 12 Закону України «Про об'єднання громадян» членами громадських організацій можуть бути особи, які досягли 14 років.
Професіональний футбольний клуб зобов'язаний співпрацювати з Уповноваженим державним органом для забезпечення безпеки змагань серед професіональних футбольних клубів шляхом надання інформації про уболівальників клубу (стаття 9 проекту). Яку саме інформацію професіональний футбольний клуб буде передавати до МВС? Яким чя інформація буде використовуватись в подальшому? До того ж згідно статті 32 Конституції України не допускається збирання, зберігання, використання та поширення конфіденційної інформації про особу без її згоди. Теж саме стосується положення статті 10 законопроекту, згідно якого Дані про осіб, які придбали квитки та сезонні абонементи передаються адміністрацією стадіону Уповноваженому державному органу та Службі безпеки професіонального футбольного клубу.
Представники охоронних під час проведення офіційних ігор професіональних футбольних клубів мають право на здійснення догляду вболівальників під час входу на стадіон (стаття 12 законопроекту). Що має на увазі автор проекту під терміном «догляд» невідомо.
Незрозуміло яким чином уболівальники зобов'язані виявляти нетерпимість до порушників правопорядку (стаття 13 законопроекту).
Стаття 13 законопроекту забороняє уболівальникам входження до гостьового сектору, якщо вони не є членами офіційного фан-клубу команди-гостей. Вищезазначене положення проекту зобов'язує уболівальника бути членом офіційного фан-клубу для того щоб відвідувати виїзні ігри. Але згідно статті 7 Закону України «Про об'єднання громадян» ніхто не може бути примушений до вступу в будь-яке об'єднання громадян. Належність чи неналежність до об'єднання громадян не може бути підставою для обмеження прав і свобод або для надання державою будь-яких пільг і переваг. Виходячи з вищезазначеного положення проекту особа, яка не є членом офіційного фан-клубу фактично не матиме права поїхати в інше місто підтримати улюблену команду. А це порушує конституційне право на свободу пересування (стаття 33 Конституції України).
Відповідно до статті 14 законопроекту представники Уповноваженого державного органу на основі візуального та відеоспостереження, а також даних професіонального футбольного клубу та охоронних агенцій приймають рішення щодо недопущення особи, яка порушила вимоги даного Закону, на стадіони України, де проводяться змагання професіональних футбольних клубів, у майбутньому на строк від 1 до 30 років. У зв'язку з цим необхідно зазначити наступне:
- які критерії для прийняття рішення про недопущення особи на стадіони України?;
- які саме представники МВС прийматимуть такі рішення?;
- строки ніяк необґрунтовані. Чому не 69 років?;
- віднесення законопроектом до підвідомчості органів внутрішніх справ розгляд питання про недопущення осіб на стадіон суперечить Конституції України. Згідно статті 6 Конституції України державна влада в Україні здійснюється на засадах її поділу на законодавчу, виконавчу та судову. Правосуддя в Україні здійснюється виключно судами. Делегування функцій судів, а також привласнення цих функцій іншими органами чи посадовими особами не допускаються (стаття 124 Конституції України).
Також необхідно зазначити, що народний депутат О. Доній не знає Регламенту Верховної Ради України. Згідно частини 8 статті 90 Регламенту Верховної Ради України від 19 вересня 2008 року якщо для реалізації положень поданого законопроекту після його прийняття необхідні зміни до інших законів, такі зміни мають викладатися в розділі "Перехідні положення" цього законопроекту або в одночасно внесеному його ініціатором окремому законопроекті. До законопроекту додається перелік законів та інших нормативних актів, прийняття або перегляд яких необхідно здійснити для реалізації положень законопроекту в разі його прийняття.
Законопроект встановлює відповідальність виключно уболівальників. Відповідальності співробітників МВС, охоронних фірм, стюардів законопроект не передбачає.
Усе вищезазначене стосується нової редакції законопроекту від 5 листопада 2008 року.
У початковій редакції законопроекту було положення згідно якого створення неофіційного фан-клубу професіонального футбольного клубу, а також керівництво такою організацією або участь у ній, або участь у злочинах, вчинюваних такою організацією, а також організація, керівництво чи сприяння зустрічі (сходці) представників таких організацій або організованих груп для розроблення планів і умов спільного вчинення злочинів, матеріального забезпечення діяльності чи координації дій об'єднань таких організацій або організованих груп - караються позбавленням волі на строк від двох до семи років. У зв'язку з цим:
- що таке неофіційний фан-клуб?;
- як відомо ступінь покарання за вчинений злочин повинна відповідати суспільній небезпечності цього злочину. Наприклад, чинний Кримінальний кодекс України передбачає за:
1) зґвалтування (частина 1 статті 152) - позбавлення волі від 3 до 5 років;
2) розбещення неповнолітніх (частина 1 статті 156) до 5 років позбавлення волі
3) вбивство через необережність (частина 1 статті 119) позбавлення волі від 3 до 5 років;
4) незаконний збут наркотичних засобів (частина 1 статті 307) - позбавлення волі від 3 до 8 років.
Висновок: т.зв. «законопроект Донія» не є власне законопроектом, лише сукупністю незграбності та професійної неспроможності його автора (автора?).
Частина ІІ. Фактаж
Після наведеного вище юридично аргументованого паплюження дилетантських писань Донія лишається лише одне питання - а навіщо взагалі цьому набору буковок хочуть надати ознак офіційного документу? Відповідь простА - з метою особистого матеріального збагачення замовника та автора законопроекту. Адже не для кого не є секретом, що Верховна рада на даному історичному етапі являє собою симбіоз повальної брехні та корупції. Доступ до бюджетних коштів з метою їх безкарного пограбування - ось сенс існування елітних політиканів (депутата, на відміну від людини, не можливо притягти до кримінальної відповідальності, бо депутати недоторкані. Доній - недоторканий).
У випадку законопроекту елітного помаранчевого ліберала Донія (фракція НУНС) використано технологію «створення проблеми - фінансування боротьби з проблемою». Замовник отримує для боротьби з нехорошими футбольними вболівальниками бюджетне фінансування, тобто ресурси для побудови вілл, купівлі майбахів та розваг в казино і борделях. Злі язики кажуть, що керівником Донія по «народній самообороні» є буцімто міністр внутрішніх справ Луценко, колишній польовий командир Майдану. Доцільно припустити, що номінальний автор законопроекту в долі, тому теж матиме можливість відпочивати від непосильного депутатства на Сейшелах та будувати віллу в Конча-Заспі. Це звичайно провокаційна провокація, адже незаймана цнотливість політиків сумнівам не піддається :)).
Що стосується морально-етичної сторони справи, то Донія фактично змусили озвучити спільну позицію елітних політиканів відносно народу: тих, хто не належить до еліти, слід тримати в атмосфері страху і залякувань. Всіх, хто не хворіє на клептоманію, не збиває насмерть пішоходів, не розповсюджує смертельну індійську вакцину, не вирубує сквери і парки, не краде у селян землю, не краде у городян гроші під виглядом підняття тарифів на комунальні послуги та на проїзд у громадському транспорті, еліта має намір саджати за грати терміном від 2 до 7 років. Терор при цьому спрямовується окремо на певну соціальну групу (вболівальники, пенсіонери, медики, безквартирні офіцери тощо) з метою недопущення консолідації трудящих в справі захисту свого права на життя. Момент для залякування обраний у переддень грандіозного викрадення елітою земель, а потім - рейдерських захоплень квартир громадян. Не треба мати ілюзій і наївно самозаспокоюватися - еліта вже приватизувала засоби масової інформації, суди та міліцію. Лишилося паралізувати волю потенційної жертви страхом арешту і катувань. І це все заради того, щоб безкарно красти. Депутати, може досить красти? Чи ви увірували, що будете красти вічно? Мусимо вас розчарувати - цирк вічним не буває.
Епілог
Є такий кінологічний термін - «втратити нюх». В даному випадку йдеться про очманіння від приналежності до світу «обраних і недоторканих», що призводить до втрати відчуття реальності. Елітний гламур витонченого інтелектуала Донія підставив своїх помаранчевих однопартійців, наче удар ножем у спину: сотні тисяч футбольних вболівальників тепер не будуть голосувати за скомпрометовану Донієм «народну самооборону». Чим більше народу буде знати про те, хто такі донії, тим гірше для доніїв. Тому нехай вже Доній і надалі лишається прикладом того, як пафос, гроші та наївність породжують об'єкт цинічних знущань :). Зрештою, це його особиста справа. Кожному своє. Скунсу - скунсове. Завіса.
Неофіційні вболівальники офіційних клубів
Подробнее о предложеном законопроекте, о котором писалось ранее читаем тут