Гран При Канады: триллер и победа Риккардо!

Лучшая гонка сезона приводит к неожиданным результатам

Уїк-енд в Монреалі вкотре показав, що з одного боку команд рівних Mercedes все ще немає, а з іншого - будь-яка технічна несправність все переверне шкереберть, а гонки не перестають бути цікавими. Та що там цікавими - сьогодні була безсумнівно найкраща гонка з тих, що вже відбулися! І зовсім не тому, що перемога дісталася не пілоту Mercedes - коли перегони тримають у напрузі глядача весь час (звісно за винятком кіл за машиною безпеки) і з періодичністю в одне-два кола здається що перемога йде в руки то одному пілоту, потім іншому, а в підсумку її здобуває той, на кого 60 з 70 кіл й подумати не можна було - це і є найкраща гонка перших семи етапів!
Перед початком практичних заїздів майже в унісон фахівці говорили, що ця траса - вотчина Хемілтона, який перемагає тут у половині випадків, а Росберг навіть на подіумі не спромігся побувати бодай раз. Тому, враховуючи всі складові й пам'ятаючи про вкрай неоднозначний (з погляду чистоти боротьби) Гран Прі Монако, здавалося, що саме Льюіс буде задавати основний тон. Проте на першій практиці найшвидшим виявився Алонсо й у паддоку зашепотіли про можливий якісний прорив Скудерії, та вже під час другого тренування все повернулося у відоме й передбачуване русло з Хемілтоном на чолі протоколу, так само завершилася й ранкова суботня сесія. От тільки щільність результатів наштовхувала на думки про те, що і під час кваліфікації, і в гонці буде неймовірно цікаво.
Зрештою саме так і сталося - провал від продовження боротьби в наступному сегменті розділяли не десяті, а тисячні секунди. Розпочалася ж кваліфікація одразу без Гутьєрреса, який в третій практиці розбив машину настільки, що пошкодив шасі, яке треба було замінити, та до початку кваліфікації в Sauber просто не вистачало часу. В першому сегменті відносним невдахою можна назвати Еріксона, який розбив машину за кільканадцять секунд до завершення сесії, чому відносним - бо на потрапляння до Q2 Маркус все одно не претендує.
Друга частина пройшла без несподіванок, тож вся увага була прикута до боротьби Хемілтона з Росбергом за поул та Red Bull з Williams за місця на другому ряді стартового поля. Швидкість білих машин з Гроув пояснюється дуже просто - двигуни Mercedes плюс відносно низьке аеродинамічне навантаження, необхідне в Монреалі, а з цим у команди Френка Вільямса все гаразд.
Зрештою всі, хто хотів боротьби й неординарних результатів, їх отримали - Росберг двічі вистрибував із штанів, залишаючи Хемілтона позаду на якусь мить, а британець дарма, що їхав позаду й розумів який час слід показати, проїхати ідеальне коло так і не зміг. Таким чином другий раз поспіль поул виграв Ніко, а Льюіс із незадоволенням став другим. От тільки особливо радіти здобутому поулу було зарано, адже Монреаль не Монако і тут стартова позиція такої ваги немає. В боротьбі ж за 3-тє місце все вирішували навіть не десяті, а лише дві тисячні - рівно стільки Феттель виграв у Боттаса. Їх напарники розділили третій ряд, тільки тут кращим став пілот Williams. Результат фіна з бразильцем одразу обіцяв цікавий старт - чи зможе Феттель утриматися попереду білих машин, обладнаних більш потужними німецькими моторами?
За підсумками кваліфікації в Pirelli прогнозували тактику одного-двох піт-стопів. І це попри те, що в Канаді команди отримали найм'якішу пару шин SuperSoft і Soft. Оптимальною за розрахунками італійців мала бути тактика двох зупинок: старт на SuperSoft і піт-стопи для отримання Soft в районі 13-го та 41-го кола. Альтернативний варіант передбачав старт на надм'яких шинах і одна зупинка в районі 26 кола.
Зрештою на старт гонки пілоти вийшли з розділеними варіантами стратегії навіть попри те, що шинники радили стартувати на SuperSoft. Більш жорсткі шини для першого гоночного відрізка для себе обрали Хюлькенберг, Квят, Мальдонадо, Чілтон, Б'янкі, Еріксон та Гутьєррес, якого допустили до старту попри пропущену кваліфікацію.
Старт гонки вийшов більш ніж цікавим - Хемілтон краще зреагував за сигнал світлофора і майже випередив Росберга на вході до першого повороту. Проте, як ми прекрасно знаємо, «майже» не рахується - стартова позиція Ніко знаходилася на внутрішній стороні віража, що дозволило німцю жорстко з пере гальмуванням та заблокувати атаку напарника. Льюіс, аби не завершувати гонку вже у першому повороті, з'їхав у зону безпеки, пропустивши повз себе Феттеля за спиною якого намагалися з'ясувати стосунки Боттас і Масса.
Якщо перший поворот пелотон проїхав без інцидентів та втрат, то у четвертому зіштовхнулися напарники по Marussia - Чілтон помилився на вході у поворот і його машину винесло в акурат вбік Б'янкі. Це, до речі, був перший схід Макса з дистанції в гонках за два сезони в Формулі 1, попередні 25 гонок англієць незмінно доїжджав до картатого прапора.
Два «убиті» боліди стали причиною появи машини безпеки, яка досить довго возила за собою пелотон. З одного боку неквапливість маршалів могла когось дратувати, та з іншого трагедія, що сталася з їх колегою минулого року наклала відбиток на працівників траси. Вони все робили довго, фундаментально, а головне дуже безпечно для самих себе та інших учасників Гран Прі.
Кола, проведені за машиною безпеки, дозволяли більшості пілотів не перейматися в майбутньому витратою пального, адже сім кіл вони його економили. Під час рестарту на чолі пелотону див не трапилося - Росберг спокійно лідирував, Феттель їхав другим попереду Хемілтона. І тільки Перес в боротьбі за топ-10 зумів обігнати Баттона. Поки після рестарту не було можливості активувати DRS ситуація в пелотоні була стабільною, проте як тільки дирекція гонки дозволила використовувати систему Хемілтон шулікою проскочив повз Феттеля й помчав навздогін за Росбергом. Велике полювання британця розпочалося!
Спочатку відстань між пілотами Mercedes трималася більш-менш стабільно, проте через кілька кіл Льюіс став потрохи наближатися, та про спроби атакувати ще навіть думати було зарано. Тим часом, як і рекомендували шинники, прийшло вікно перших піт-стопів для тих, хто обрав дві зупинки в гонці. Заминка із переднім лівим колесом коштувала Массі кількох місць в гонці, проте сьогодні бразилець був рішуче налаштований на боротьбу, тож прикрий програш позицій компенсував на трасі.
Традиційно для цього сезону останніми, закриваючи хвилю піт-стопів, в боксах з'явилися гонщики Mercedes - Ніко першим, Льюіс другим. На першому ж колі після виїзду з боксів Ніко у 4-му повороті ледве не в'їхав у стіну, але зумів зловити машину й продовжити гонку. Втратою часу напарником міг би скористатися Льюіс, але його відставання було відчутним, крім того механіки британця обслуговували на пів секунди довше, тож після першого піт-стопу на чолі пелотону зберігся статус-кво.
Та миритися з роллю другого Хемілтон не хотів і почав з'їдати соті, десяті, тисячні у боротьбі з напарником. Зрештою британець «заїхав» у комфортну для себе зону активації DRS, але це не приносило йому дивідендів - Ніко продовжував їхати попереду. Єдина проблема німця полягала в тому, що він як і на попередніх Гран Прі витрачав більше пального порівняно з Льюісом, наприкінці гонки це могло стати проблемою. Та оскільки до завершення було далеко Росберг продовжував утікати від «мисливця» Хемілтона. Зрештою пресинг останнього дався взнаки і німець на гальмуванні перед останнім віражем помилився, зрізав поворот, вигравши при цьому кілька десятих у напарника. Стюарди цей епізод розглянули, проте жодних санкцій до Росберга застосовувати не стали, обмежившись попередженням.

За спинами лідерів відбувалася не менш цікаві події - пілоти Force India обрали для себе тактику лише одного піт-стопа, тож після першої великої хвилі зупинок опинилися на 3-4-му місцях. Як не намагалися пілоти Red Bull вийти у цій боротьбі вперед, та на прямих протидіяти потужності моторів Mercedes ані Феттель, ані Ріккардо не могли. Таким чином Хюлькенберг уже вкотре за останні два сезони став кісткою в горлі більш швидких за темпом пілотів, які просто не мали можливості його обігнати.
І от коли гонка йшла своїм розміреним ходом сталося те, чого ніхто не чекав - Хемілтон раптово втратив темп і програв більше секунди Росбергу, повідомляючи команду про втрату потужності. Майже одразу після цього аналогічні проблеми спіткали й лідера гонки. Дует Mercedes продовжував лідирувати, от тільки тепер їх темп був на дві секунди повільнішим за переслідувачів. А це означало тільки одне - якщо проблему не розв'язати оперативно, ані Ніко, ані Льюіс перемоги в гонці не побачать, бо їхати ще залишалося більше 30-ти кіл.
Попри проблеми Хемілтон знову наздогнав напарника і знову почав нав'язувати Ніко боротьбу, от тільки їх відрив невпинно скорочувався. На 44-му колі Росберг поїхав у бокси, де механіки провозилися з його машиною довгих 4,5 секунди. Це дозволило Хемілтону випередити Ніко після власного піт-стопу на наступному колі. От тільки лідером гонки в цей час став Масса. Після піт-стопів у пілотів Mercedes проблеми з потужністю моторів нікуди не поділися, вони й надалі продовжували помітно програвати на прямих. Єдина помітна різниця полягала в тому, що тепер Росберг атакував Хемілтона, який помилився на гальмуванні у шпильці. На жаль, для британця та його вболівальників помилки не було - це почалися проблеми з гальмами. Ще поборовшись з Ніко кількасот метрів Льюіс змушений був здатися остаточно - повільно доїхавши до боксів британець вдруге після Мельбурна зійшов. І знову з вини техніки.
Феліпе Масса пролідирував недовго, бо йому також ще треба було їхати за новими шинами, тож Росберг повернув лідерство, але не упевненість в тому, що машина доїде, а якщо й доїде то першою, адже за 15 кіл до фінішу він постав в образі «пересувної шикани» імені Ярно Труллі. За Ніко вишикувалися Перес, Ріккардо і Феттель. Останній був украй незадоволений своїм місцем й просив команду зеленого світла на безперешкодний обгін Даніеля. В Red Bull вирішили претензії чемпіона не задовольняти, проте сповістили Себастіана, що наприкінці гонки його гума буде у значно кращому стані порівняно з шинами Переса й Ріккардо.
За цей час Росберг зумів адаптуватися до нових умов і в поворотах втікав від Переса, який на прямих відігравав усе програне на віражах. Ситуація в гонці стабілізувалася й тільки активні дії когось із пілотів могли зрушити її з мертвого місця, адже обидва Red Bull упиралися в максимальну швидкість Переса на прямих, а сам Чеко не міг нав'язати реальної боротьби Росбергу. Крім того у мексиканця гума була вже далеко не у найкращих кондиціях - тактика одного піт-стопу давалася взнаки.
Позаду квартету лідерів із невеликим відставанням рухався іще один квартет, очолюваний Хюлькенбергом позаду якого їхали Боттас, Масса й Алонсо. Валттері на 57-му колі невдало в шпильці спробував обігнати Ніко, чим одразу ж скористався Феліпе, обігнавши на довгій останній прямій обох. Значно свіжіша гума у бразильця дозволила кинутися навздогін квартету лідерів, яких він зумів наздогнати на останніх колах.
Боротьба уже між п'ятьма пілотами загострилася з новою силою коли до картатого прапора залишалося п'ять кіл. Росберг фізично не міг їхати швидко на прямих, тож відірватися від Переса не міг. У Серхіо в свою чергу «вмирала» гума і він уже почав думати більше про збереження другої позиції. Ну а машина Ріккардо згідно з даними телеметрії перегрівалася.
Зрештою австралієць не витримав і першим розпочав активні дії - Ріккардо таки зумів розхитати оборону Переса й проскочив на друге місце. Через два кола Даніель на задній прямій наздогнав і обігнав Росберга, вийшовши в лідери гонки за два кола до її фінішу. На початку останнього витка атакою на Переса пішли Феттель і Масса. От тільки чи то бразилець не врахував, що Серхіо маючи проблеми з шинами буде гальмувати раніше, чи то Перес перестарався в обороні позиції, та легше від того нікому не стало - Williams і Force India зіткнулися перед першим поворотом дивом не прихопивши з собою машину Феттеля. Відбійники із задоволенням прийняли свої останні на сьогодні жертви. Жовті прапори і оголошений режим машини безпеки означав тільки одне - Даніель Ріккардо вперше в кар'єрі виграв Гран Прі. Ніко Росберг хоч і не виграв, але для нього цей результат може наприкінці року виявитися вирішальним - німець зумів дотягнути до фінішу другим, а останнє місце подіуму дісталося Себастіану Феттелю!
Масса з Пересом успішно самостійно змогли вилізти з розбитих машин, проте обох відправили до медичного центру на детальний огляд, адже датчики FIA показали, що в момент удару перевантаження сягнуло фантастичних 27G!
На останніх колах, поки вся увага була прикута до лідерів, тишком-нишком на 4-ту позицію проскочив Дженсон Баттон, який зумів випередити Алонсо з Хюлькенбергом. Для Фернандо Ніко знову виявився не по зубах…
Перша перемога Ріккардо, перша перемога Red Bull в сезоні, перший Гран Прі, в якому тріумфував не пілот Mercedes - такі в сухому залишку результати гонки в Канаді. Поул в Монреалі знову не став панацеєю для його володаря. Гонка ж вкотре підтвердила свій статус однієї з найкращих та найменш передбачуваних у сезоні!
Після такої гонки завжди хочеться продовження бенкету якомога швидше, проте наступний етап відбудеться за два тижні в Австрії на реконструйованому кільці Red Bull Ring.
P.S. Масса і Перес після огляду, який не показав жодних проблем пілотів, успішно покинули госпіталь для того аби повернутися на трасу й дати пояснення стюардам стосовно інциденту.
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Гран Прі Канади

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Д. Ріккардо

Red Bull

1:39:12.830

2

2.

Н. Росберг

Mercedes

+ 4.236

2

3.

С. Феттель

Red Bull

+ 5.247

2

4.

Дж. Баттон

McLaren

+ 11.755

2

5.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 12.843

1

6.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 14.869

2

7.

В. Боттас

Williams

+ 23.578

2

8.

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

+ 28.026

2

9.

К. Магнуссен

McLaren

+ 29.254

2

10.

К. Ряйкконен

Ferrari

+ 53.678

2

11.

С. Перес

Force India

+ 1 коло / не фінішував

1

12.

Ф. Масса

Williams

+ 1 коло / не фінішував

2

13.

А. Сутіл

Sauber

+ 1 коло

2

14.

Е. Гутьєррес

Sauber

+ 6 кіл / не фінішував

4

Найшвидше коло гонки: Феліпе Масса, Williams - 1:18.504 (58-ме коло)

Не фінішували:

Р. Грожан

Lotus

58 кіл

антикрило

Д. Квят

Toro Rosso

47 кіл

-

Л. Хемілтон

Mercedes

45 кіл

гальма

К. Кобаясі

Caterham

23 кола

підвіска

П. Мальдонадо

Lotus

21 коло

мотор

М. Еріксон

Caterham

7 кіл

турбіна

М. Чілтон

Marussia

0 кіл

аварія

Ж. Б'янкі

Marussia

0 кіл

аварія

Особистий залік після 7-ми етапів

1.

Н. Росберг

Mercedes AMG

140

2.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG

118

3.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

79

4.

Ф. Алонсо

Scuderia Ferrari

69

5.

С. Феттель

Red Bull Racing

60

6.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

57

7.

Дж. Баттон

McLaren Mercedes

43

8.

В. Боттас

Williams Martini Racing

40

9.

К. Магнуссен

McLaren Mercedes

23

10.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

20

11.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

18

12.

К. Ряйкконен

Scuderia Ferrari

18

13.

Р. Грожан

Lotus F1 Team

8

14.

Ж.-Е. Вернь

Scuderia Toro Rosso

8

15.

Д. Квят

Scuderia Toro Rosso

4

16.

Ж. Б'янкі

Marussia F1 Team

2

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG

Mercedes

258

2.

Red Bull Racing

Renault

139

3.

Scuderia Ferrari

Ferrari

87

4.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

77

5.

McLaren Mercedes

Mercedes

66

6.

Williams Martini Racing

Mercedes

58

7.

Scuderia Toro Rosso

Renault

12

8.

Lotus F1 Team

Renault

8

9.

Marussia F1 Team

Renault

2

Sport.ua

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Бокс | 25 ноября 2024, 07:48 0

Александр отметил Мозеса Итауму

Комментарии