Под микроскопом: Гран При Индии Формулы 1

Итоги индийского уик-энда Формулы 1 на Sport.ua + ВИДЕО + ФОТО

Другий в історії Індії Гран Прі вийшов до болю схожим на дебютний, якщо говорити про переможця та те, як просто Феттель переміг. Але інтрига в боротьбі дворазових чемпіонів світу за третю корону все ще жевріє, хоча і складається нав'язлива думка, що Алонсо потрібне якесь неймовірне диво, щоб стримати переможно-тріумфальний марш Red Bull і його прима-пілота. Взагалі останні три гонки викликають гострий напад дежавю - все це ми бачили минулого року, з тією різницею, що тепер Себастіан навіть лідерством в гонці не поступається рівно з того моменту, коли в Сінгапурі на машині Хемілтона наказала довго жити коробка передач. Терпець увірвався і в Алонсо, який відверто сказав, що змагається не тільки (а головне не стільки) з Феттелем, скільки з творінням геніального Ньюї, на що німець переможно стоячи на подіумі нагадав усім, що Формула 1 - спорт технічний і командний, а отже перемагає вся команда, а не окремо взята людина.

Очної боротьби двох лідерів сезону вкотре не вийшло. В принципі ні для кого не секрет, що ахіллесовою п'ятою цьогорічних болідів Ferrari є кваліфікаційний темп - тепер, коли гонка вже завершилася ми можемо тільки гадати яким би чином відбулися події, якщо б Фернандо стартував не з третього ряду, а вище. Тому в Маранелло і працювали над удосконаленням машини і привезли новинки, але ситуація жодним чином не змінилася - на одному швидкому колі Red Bull і McLaren залишаються недосяжними для Скудерії. З огляду на те, що вже найближчих вихідних на нас чекає уїк-енд в Абу-Дабі, де шанси «биків» перемогти стрімко наближаються до абсолютних, часу в «червоних» на виправлення ситуації просто не лишається. В підсумку може вийти так, що саме кращий темп по суботах і забезпечить третій поспіль титул лідеру чемпіонату.

Шинна тактика команд викликала чимало питань ще до початку уїк-енду, бо ніхто не міг дати однозначної відповіді щодо кількості комплектів шин, необхідних для оптимального подолання гоночної дистанції. З одного боку тактика двох зупинок дозволяла більш агресивно використовувати можливості гуми, а от з іншого, сучасний комплекс боксів, що розтягнувся на практично 600 м, призвів би до значної втрати часу на довгій піт-лейн для «зайвого» піт-стопа. Зрештою, виходячи з оцінки стану асфальту (який за п'ятницю-суботу машини розчистили від бруду) та роботи покришок, команди прийняли навдивовижу одностайне рішення зупинятися в боксах лише один раз. Звісно це не стосується тих, пілотів, які вимушено мали їхати до механіків після інцидентів.

Оскільки мова вже пішла про інциденти, то варто придивитися на протистояння гонщиків Toro Rosso, після яких Шумахер і Перес з проколотими задніми шинами повзли в бокси за новим «взуттям» для болідів. В першому ж повороті гонки вся робота (і без того важка та малоперспективна) семиразового чемпіона була кинута під укіс невдалими діями Верня, який не зумів адекватно оцінити власну швидкість та відстань до срібного Mercedes внаслідок чого собі пошкодив ліву частину переднього крила, а Міхаелю проколов шину. Звісно на першому колі будь-якої гонки така ситуація може трапитися з ким завгодно, тож порівнювати її з інцидентом між цими пілотами в Сінгапурі зовсім не варто, але останній сезон найуспішнішого пілота Формули 1 проходить украй невдало саме через технічні несправності й аварії. 8 сходів і 1 прорив з кінця пелотону після аварії на першому колі (і це в ситуації, коли німець винен був від сили двічі) - мабуть зовсім не той результат, який чекали побачити команда, сам пілот і звісно його вболівальники. Як тут не звернути увагу на вкрай влучні слова українського коментатора, що «не можна орла змушувати робити курячу роботу», сказані після появи повідомлення про ігнорування Міхаелем синіх прапорів. До речі, стюарди вже після гонки нічого протизаконного в діях німця не знайшли.

Другий прокол заднього колеса переднім крилом Toro Rosso (на цей раз Даніеля Ріккардо) стався з Серхіо Пересом, але тут ситуація зовсім не така однозначна як у випадку з Вернем, бо Чеко, зайнявши зовнішній радіус в першому повороті, виходив на його апекс зрізуючи собі трохи відстані. От тільки мексиканець чомусь не захотів або не зміг подивитися і зрозуміти що Даніель, по-перше, не зобов'язаний раніше гальмувати добровільно і без бою здаючи позицію, а по-друге, практично не має праворуч місця на трасі, щоб посунутися. Тому другий шинний прокол більшою мірою є виною постраждалої сторони. Зрештою відсутність розбору обох інцидентів стюардами яскраво свідчить про відсутність однозначної вини у будь-кого з чотирьох пілотів.

Оскільки в гонці основні події розгорталися здебільшого доволі очікувано і ніхто особливо не провалився в гонці, але й не скочив вище голови, то цікаво було б подивитися на найбільш знакові моменти гонки. По-перше, старт.

Особливо цікаво поглянути на боротьбу напарників трьох провідних команд, які стартували попарно з трьох перших рядів: з Массою все зрозуміло, причому настільки добре, що вже давно ніхто не коментує взаємини пілотів Скудерії на трасі - бразильцю сунути свій болід попереду напарника зась, а коли Фернандо не залишає жодних шансів і веде боротьбу на кілька десятків метрів попереду зі срібним дуетом з Уокінга, то тут і говорити немає про що.

Протистояння ж двох британців протягом усіх трьох років їх спільних виступів за McLaren тільки одного разу завершилося драматичною аварією (але тоді в Канаді ще й погодні умови сильно «допомогли»). От і на цей раз Дженсон зумів випередити Льюіса на старті, але чемпіон-2008 легко здаватися не збирався, чим і спробував скористатися Алонсо, випередивши на кілька секунд обидві срібні машини на довгій прямій, але програвши Дженсону боротьбу в повороті та на вході в наступний віраж. По суті саме боротьба Фернандо з двома McLaren на першому секторі кола і убезпечила дует Red Bull від атак на старті гонки, дозволивши піти у відрив. Тільки «стандартна» для енергетиків відмова KERS на машині Марка дозволила Алонсо програти тільки 7, а не 10 очок за підсумками індійської гонки.

Що ж стосується стартової боротьби пілотів команди Дітріха Матешіца, то в неділю ми дуже чітко побачили, що Веббер якщо і продовжує вести боротьбу за титул і має однакові з Себастіаном права, то виключно на словах. Австралієць несподівано добре стартував, а з огляду на те, що парна частина стартового полотна знаходиться на внутрішній частині траси, то певну перевагу болід з «двійкою» на носі мав, але коли Феттель став зміщатися праворуч, Марк спокійно відступив, залишився другим і атмосферу в команді псувати не став.

Взагалі гонка якщо й порадувала боротьбою, то тільки на першому колі, а також на 16-му коли Грожан обігнав Мальдонадо чим миттєво скористався Сенна, також обійшовши свого напарника. До речі, Ромен одночасно порадував і розчарував - порадував тим, що нікого не відправив дивитися гонку по телевізору, а от розчарував тим, що своїми побоюваннями знову комусь щось зіпсувати зайвий раз відпускає педаль газу і поводить себе надміру обережно, явно недобираючи кілька очок за останні дві гонки. Хоча позитив від його безаварійної їзди все ще переважає. А ще прекрасно спрацювали механіки McLaren разом з Хемілтоном, коли одночасно з заміною коліс встигли поміняти британцю ще й кермо - на все про все витрачено було 3,3 сек. - феноменально і дуже-дуже злагоджено.

Після оприлюднення про підписання контрактів Хемілтона з Mercedes, а Переса з McLaren німецька команда і мексиканський пілот уже зараз роблять все, щоб їх майбутні партнери пошкодували, що угоди вже підписано. І якщо Льюіс розуміє, що наступного року за титул боротися не буде, то «срібним» треба буде добре постаратися, щоб домогтися від Серхіо стабільності. Хоча після підписання контракту з командою з Уокінга Перес стабільно очки не набирає.

Абу-Дабі вже наближається, а разом із цим тільки зростає тривога за чемпіонську інтригу…

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 17 декабря 2024, 06:50 25

Звезду «Челси» могут дисквалифицировать на срок до 4 лет

Комментарии