Пятый в пяти?
Анонс предстоящего Гран При Испании Формулы 1 от Sport.ua
- 11 мая 2012, 14:33
- |
- 11 мая 2012, 15:20
- 8281
- 45
Великий цирк приїхав додому - в Європу, де й буде гастролювати до вересня з перервою на виїзне засідання в Монреалі. Гран Прі Іспанії проводиться на Кільці Каталонії з 1991 року безперервно, але вже зовсім скоро ситуація може змінитися (в паддоку активно циркулює інформація про те, що незабаром в Іспанії Гран Прі почергово прийматиме Барселона і Валенсія).
Відносно м'який клімат взимку, порівняно з іншими країнами Європи, давно зробив барселонську трасу основним автодромом для передсезонних тестів команд, а отже всі пілоти без винятку приїжджаючи сюди прекрасно розуміють що тут і до чого, тобто ризик наробити помилки при пілотуванні мінімальний. Гонки на цій трасі вже давно стали традиційною «святковою процесією» порядок руху в якій здебільшого визначається в кваліфікації, змінюється протягом першого кола й інколи коригується під час піт-стопів. Але звісно в Барселоні є й позитивні моменти. Наприклад, через конфігурацію траси у більшості випадків стає зрозуміло боліди якої з команд будуть себе почувати добре на більшості інших трас в сезоні. А ще саме тут починається перший великий етап модернізації машин.
Взагалі, якщо подивитися на конфігурацію іспанського кільця то чудово побачимо чому успішна машина в Каталонії є потенційно успішною всюди - після головної прямої іде зв'язка правого-лівого поворотів, які проходяться на швидкості від 140 до 200 км/год., потім маємо затяжний швидкий третій поворот, короткий розгін і ще один середньошвидкісний поворот. Другий сектор траси практично повторює все це, але з різними варіаціями. А от третій є відносно нешвидким. По-справжньому повільними поворотами в Барселоні є тільки 10-й і зв'язка 14-15-го, яка виводить пілотів на головну пряму.
Швидкісні повороти завжди подобаються гонщикам, бо для них це завжди виклик, який показує наскільки швидким, а інколи й мужнім є кожен з них, але такі повороти нецікаві для вболівальників, які хочуть бачити багато обгонів. Зрештою на цій трасі місць для обгону обмаль - це перший поворот і десятий. В інших місцях траси без помилки опонента обгони є майже неможливими. Як і минулого року зона дії DRS в гонці буде тільки одна на стартовій прямій, а лінія заміру відставання знаходитиметься між двома останніми поворотами кільця. Та згадуючи минулорічну гонку варто сказати, що сама по собі DRS може і не допомогти - скільки кіл Льюіс Хемілтон потратив на вивчення заднього крила RB7 Феттеля, а обігнати німця так і не зміг. Тому на дієвість системи сподіватися можна, але варто пам'ятати, що і вона аж ніяк не є панацеєю.
Річ, яка в цьому сезоні впливає на хід гонок набагато більше і дозволяє їх робити значно цікавішими ніж вони могли б бути, постачається компанією Pirelli. В Іспанію шинники привезли суміші Hard і Soft, обіцяючи, що різниця у темпі на них буде відчутною. Пол Хембрі перед стартом уїк-енду поділився своїми думками з цього приводу: «Ми вирішили зупинитися на шинах Soft і Hard для того, щоб підкреслити різницю їх характеристик, що поставить непрості задачі перед командами, але, в той самий час, дозволить продемонструвати високу швидкість і надійність нашої продукції. Вперше в сезоні ми використовуємо склад сумішей через крок, і це дасть командам можливість використати різні тактичні схеми, що може сильно вплинути на підсумкові результати. Разом із командами, більшість з яких присвятила тести в Мюджелло випробуванням шин та нових деталей, ми чекаємо дуже щільної конкуренції на Гран Прі Іспанії - і може навіть побачимо п'ятого переможця за п'ять гонок…»
Гонка в Барселоні не тільки відкриває європейську частину сезону, а й традиційно стає першим етапом серйозних оновлень болідів під час чемпіонату. Минулого тижня команди вперше за останні роки проводили тести під час сезону на яких випробовували свої новинки, хоча і не всі. Частину оновлень ми побачимо тільки сьогодні під час практик, але вже зараз можна сказати, що абсолютна більшість команд плідно попрацювала протягом останніх тижнів.
Не менш цікавим є й погодні умови, в яких відбуватимуться події Гран Прі. Якщо сьогодні в Барселоні тепло й сонячно, а температура повітря вже становить +25С, то на суботу і неділю синоптики прогнозують більш хмарну суху погоду з температурою +21С в неділю вдень.
Пол Хембрі згадував про можливого п'ятого переможця і дійсно, якщо уважно подивитися на результати попередніх гонок, то спрогнозувати хто ж саме питиме переможне шампанське на подіумі дуже і дуже непросто. Загалом тенденція в сезоні така, що хто знайде найкращий підхід до використання шин, той і буде «в дамках». Проблема з продукцією Pirelli полягає в тому, що гума має дуже вузький і нетривалий робочий діапазон, потрапити в який гоночним інженерам дуже і дуже непросто. Зрештою саме це спричинило критику на адресу Pirelli збоку Міхаеля Шумахера, але решта пілотів або відмовчується, або не погоджується семиразовим чемпіоном. Найхитрішим став Алонсо, який вчора на перс-конференції дану проблему прокоментував дуже лаконічно: «Себастіан [Феттель] німець, нехай він і відповідає».
Фаворитами Гран Прі у букмекерів є лідери сезону Феттель і Хемілтон, коефіцієнти на перемогу перед стартом практик були на рівні 4.0, далі йдуть Баттон - 5.0, Ряйкконен - 11.0, Алонсо та Веббер - по 13.0, Росберг - 15.0, Грожан - 17.0 і останніми серед команд-лідерів є ставки на Шумахера - 21.0 і Массу - 51.0.
З погляду статистики найуспішнішим пілотом в Барселоні є Міхаель, який вигравав тут 6 разів, дві перемоги у Кімі й по одному разу першими фінішну лінію перетинали Фернандо, Феліпе, Дженсон і Марк.
Отже, нам залишається дочекатися неділі й на власні очі подивитися чи справдяться очікування більшості вболівальників і чи вікторію на каталонській землі здобуде той, кого на верхівці подіуму ми ще не бачили в цьому році.
P.S. Вперше за багато років в паддоку не буде Росса Брона, якому, через проблеми зі здоров'ям, лікарі порадили не їхати до Іспанії. Тимчасово керувати командою буде Боб Белл, а Росс має повернутися вже в Монако.
Гран-прі Іспанії, Барселона, 11-13 травня, п'ятниця - неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло в сучасній конфігурації: |
4 655 м |
66 |
307,104 км |
кваліфікація: 1'19.995 (2010, Марк Веббер) гонка: 1'21.670 (2008, Кімі Ряйкконен) |
Перша практика 11:00* - 12:30 - п'ятниця 11 травня
Друга практика 15:00 - 16:30 - п'ятниця 11 травня
Третя практика 12:00 - 13:00 - субота 12 травня
Кваліфікація 15:00 - субота 12 травня
Гонка 15:00 - 13 травня
(* - Час київський)
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua