Формула-1. Гран-при Турции. Анонс

Sport.ua в рамках талант-конкурса анонсирует очередной этап Гран-при Формулы-1

Після тритижневої перерви чемпіонат поновлюється майже в Європі, розпочинаючи нову стадію боротьби за титули. Пауза між гонками в Китаї та Туреччині дала змогу технічним штабам команд добре попрацювати над своїми помилками, оцінити швидкість конкурентів і спробувати наздогнати їх або не дати це зробити тим, хто був позаду. Досвід попередніх років вказує на те, що при правильному підході до справ, модернізувати болід та включитися у боротьбу за головні трофеї цілком можливо, хоча і дуже непросто.
Турецька гонка в календарі Формули 1 вперше з'явилася у 2005 році на ще одній трасі зробленій Германом Тільке. Автодром збудований в азіатській частині за межами Стамбула на гористій місцевості, що призвело до того, що Тільке використав природний рельєф та «вписав» у нього достоту цікаву трасу. Коло в Стамбулі нагадує американські гірки - перепад висот, різні характеристики секторів та швидкісні ділянки.
Головним діамантом стамбульського автодрому, а також болем для інженерів, безумовно, є 8-й поворот - найдовший у всьому чемпіонаті, який має одразу чотири апекси, середня швидкість проходження якого сягає 250 км/год., а перевантаження доходить до 4g . Екс-пілот Формули 1 Ентоні Девідсон так каже про нього: «В швидкісному восьмому повороті кілька апексів, проте не варто слідувати кожному з них - потрібен компроміс. В середині повороту машина проїжджає близько до зовнішньої межі полотна, її важливо втримати на трасі, інакше це буде найбільш серйозний виліт у вашому житті. Тут необхідно дуже акуратно працювати з педаллю газу, не відпускати її, коли ситуація стає критичною, тоді машина сама втримається на траєкторії». Загалом, головною небезпекою восьмого повороту для всіх гонщиків є нерівномірне зношування передніх шин, зношена права, на яку припадає найбільше навантаження, негативно буде себе проявляти у правих поворотах, а відтак гонщикам вкотре доведеться боротися не тільки між собою, а й з трасою та власним болідом протягом усієї гонки.
Гоночне полотно в Туреччині є доволі абразивним, тому враховуючи це, а також восьмий поворот, варто очікувати на тактику близьку до тієї, яка була в Сепангу, тим паче, що Pirelli в Туреччину привезла уже знайому всім комбінацію шин Hard і Soft. Голова гоночного підрозділу компанії Pirelli Пол Хембрі прогнозує ситуацію таким чином - «Грізна репутація восьмого повороту, без сумнівів, обґрунтована, і цей фактор тільки збільшує зношення гуми. Цього разу я очікую тактику трьох піт-стопів, хоча все буде залежати від тих рішень, які будуть прийняті командами - це було важливим фактором в усіх попередніх гонках». Саме досвід шанхайської гонки говорить про те, що маючи в запасі зайвий комплект м'яких покришок, які гарантують значно швидший гоночний темп, команди можуть піти на більшу кількість піт-стопів, навіть пожертвувавши кращим результатом у кваліфікації.

Що стосується технічних новинок, то практично всі топ-команди допрацьовували свої слабкі сторони, намагаючись відіграти час у опонентів. Так, зокрема, сірий кардинал Red Bull Гельмут Марко заявив, що команда повністю вирішила усі свої проблеми із КЕРС. Ferrari, за допомогою дозволених тестів по прямій, виявила помилки у калібруванні своєї аеродинамічної труби та з новими силами кинулася наздоганяти суперників. Не сиділи склавши руки і в McLaren та Mercedes - обидві команди пообіцяли привезти новинки, насамперед пов'язані з аеродинамікою. Від них не відстає й Renault. Таким чином можна з упевненістю стверджувати що перша хвиля ґрунтовних оновлень боліда відбудеться саме в Стамбулі.
Прогноз погоди обіцяє високу вірогідність дощу, чого раніше на цій трасі не бувало, а тому нас, можливо чекає щось зовсім нове.
Враховуючи історію виступів на цій трасі, головним фахівцем по здобуванню перемог небезпідставно можна вважати Філіпе Массу, який протягом 2006-2008 років тричі поспіль перемагав на турецькій землі. Крім нього перемоги тут святкували Кімі Ряйкконен у 2005, Дженсон Баттон у 2009 та Льюїс Хемілтон у 2010 році. Рекорд кола в гонці належить ері двигунів V10 - у 2005 році Хуан-Пабло Монтойя проїхав кільце за 1:24.770. Поки в попередні роки на болідах стояли шини Michelin та Bridgestone стартова позиція відігравала дуже важливе значення - в Стамбулі так само як і в Монако найкоротша відстань від поула до першого повороту - 120 метрів. А тому за шість попередніх років чотири рази перемагав той хто стартував першим, а ще двічі перемога діставалася гонщику, що вирушав другим. Але варто наголосити, що це було протягом 2005-2010 років коли шини поводили себе більш передбачувано. До речі, саме ця гонка може вважатися по-справжньому домашньою для сучасних шин, оскільки гоночні PZero виготовляються на заводі в Ізміті.

На превеликий жаль, одна з трьох найцікавіших, на мою думку, трас збудованих Германом Тільке, цього року може проводити свою останню гонку в чемпіонаті. Керівництво автодрому несе збитки і не може сплачувати суму, яку вимагає Берні Екклстоун, а місцеве населення дуже неохоче відвідує трибуни автодрому. Аншлаг на автодромі був лише на дебютній гонці у 2005 році, після чого доля туристів мало не переважає долю місцевого населення.
P.S. Повторення ситуації 2005 року відбулося в українському телебаченні, тоді також гонки на початку сезону не транслювалися жодним телеканалом, а дебют відбувся у травні коли Мегаспорт показав гонку в Монако. Гран-прі Туреччині показуватиме Перший Національний, але як завжди, перший млинець має бути обов'язково глевким і трансляція буде «кривою» - з відставанням на 50 хвилин. Залишається сподіватися, що в майбутньому ситуація виправиться на краще.
Hassassin
Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 03 мая 2024, 07:44 16

«Пенсионеры» вместе с Михаилом обыграли «Тоттенхэм» 2:0 в перенесенном матче АПЛ

Комментарии