Формула 1: победный дубль Ред Булл!

Даниэль Риккардо добивается такой долгожданной победы, а Росберг отрывается в чемпионате

Уїк-енд в Малайзії починався з багатьма питаннями, на які командам довелося шукати відповіді. Новий асфальт виявився дуже «швидким» і машини стали їхати на 3 секунди швидше, ніж весною минулого року. Крім того в Сепангу стояла традиційна спека +33С, що аж ніяк не допомагало пілотам. Крім того перед початком гоночного уїк-енду синоптики прогнозували високу ймовірність опадів. В попередні 4 роки щонайменше одна з сесій відбувалася на мокрому асфальті, проте цього разу прогноз не справдився і всі практики, кваліфікація та гонка пройшли під сонцем на сухому й розпеченому асфальті.
Кваліфікація пройшла навдивовижу спокійно та прогнозовано, достатньо звернути увагу на те, що перші чотири ряди на старті були зайняті командами саме в тому порядку, в якому вони розташовані в Кубку конструкторів: перший зайняли пілоти Мерседес (Хемілтон виграв уже 8-й поул цього року), другий - Ред Булл, третій - Феррарі, четвертий - Форс Індія. Фернандо Алонсо ще до початку кваліфікації знав, що отримає штраф у 45 місць за чергову заміну елементів силової установки, тож іспанець проїхав одне швидке коло, показавши останній час, але зберігши на гонку 5 комплектів свіжої ґуми. Фактично на стартовому полі не було жодних змін порівняно з результатами кваліфікації.
Перед стартом гонки асфальт розігрівся до +53C і хоча в цих умовах команди працювали у п'ятницю та були готовими, все-одно було зрозуміло, що гонка буде вкрай непростою. Настільки, що цього разу в Піреллі вирішили не коментувати можливі варіанти шинних стратегій, обмежившись рекомендаціями щодо максимальної кількості кіл на кожному з трьох комплектів ґуми. Комплект Hard для стартового відрізка обрав Палмер, Боттас, Магнуссен і Наср - Medium, всі інші стартували на Soft.

Масса через проблему з педаллю акселератора не зміг поїхати на коло прогріву, проте механіки встигли відштовхати машину на піт-лейн, звідки бразилець змушений був починати.
Старт гонки цього разу впевнено виграв Хемілтон, Росберг був дещо повільнішим, проте свою позицію зберіг. Невдало стартував Ріккардо, поступившись місцем Феттелю. Себастіан перед першим поворотом був дуже близько від Ферстаппена і намагався знайти можливість обгону. Натомість знайшов зламану підвіску та зіпсовану гонку для Росберга, який після розвороту опинився останнім. По радіо Ферстаппен назвав Феттеля божевільним, який влетів у Росберга як ідіот. Проте на повторі було видно, що спочатку був контакт між Ред Булл голландця та Феррарі, і вже після цього Феттель вдарив Мерседес Ніко. Себастіан зі зламаною передньою лівою піввіссю проїхав ще сотню метрів, згодом припаркувавши машину на узбіччі.
В гонці ж було оголошено режим віртуальної машини безпеки - в першому повороті залишилося чимало уламків, адже крім Феттеля з Росбергом зіткнення сталися між Гутьєрресом, Магнуссеном і Квятом. Останні троє, а також Масса після першого ж кола поїхали в бокси. Для данця ж цей інцидент мав відкладені негативні наслідки.

Після рестарту Ферстаппен миттєво обігнав Ряйкконена і не відкладаючи надовго справ пройшов Переса, вийшовши таким чином на третє місце. А Фернандо Алонсо попри старт останнім вже на 6-му колі їхав дев'ятим. Тим часом Ніко Росберг активно вибирався з підвалин пелотону, але на 9-му колі ще один віртуальний автомобіль безпеки змусив німця зробити паузу - цього разу в гравії опинилася машина Грожана, на якій знову повторилися проблеми з гальмами через які француз не стартував у Сінгапурі. Саме в цей момент Ред Булл закликає Ферстаппена в бокси - від цього моменту Макс та Хемілтон з Ріккардо опиняються на різних стратегіях, тож їх боротьба тактик ще не раз виходитиме на перший план.
Після чергового рестарту Росберг продовжив торувати свій шлях нагору, а от Ферстаппен на свіжій ґумі їхав найшвидше серед квартету лідерів, стрімко скорочуючи відставання від Ряйкконена, Ріккардо і Хемілтона. Ставало зрозуміло, що він стає реальним претендентом на перемогу, якщо тільки інші не проїдуть гонку з меншою кількістю піт-стопів. Зрештою, на 21-му колі голландець наздогнав Ряйкконена і коли намагався пройти фіна за задній прямій, Кімі просто відправився в бокси, куди до того вже звернув Хемілтон. Обом поставили комплект Hard, та тільки проїхати на цьому комплекті 36 кіл було нереально, тож стратегічна позиція Ферстаппен знову виглядала кращою. Ріккардо на піт-стоп поїхав колом пізніше, тож Макс очолив гонку.

На чолі пелотону Ферстаппен пробув недовго, відправившись на другу зупинку на 28-му колі. На трасу Макс повернувся вже третім - попереду Ряйкконена. Пізніше фіна наздогнав Росберг, але попервах ніяк не міг обігнати Феррарі. В цей же час Ферстаппен наздогнав Ріккардо - на 39-му колі протягом кількох поворотів дві машини Ред Булл проїхали поруч в лічених сантиметрах одна від одної, переможцем з дуелі вийшов Даніель, якому вдалося відбити атаку напарника. Пізніше виявиться, що цей епізод матиме вирішальне значення при розподілі місць на подіумі. Поки Даніель стримував Макса Хемілтон зумів трохи відірватися від дуету Ред Булл і вже шанси британця на перемогу виглядали кращими, адже Ферстаппен багато часу втрачав за спиною напарника.
У той же час Росберг таки знайшов слабке місце в захисті Ряйкконена і у другому повороті після невеликого контакту між машинами вийшов уперед. Щоправда стюарди маневр Ніко оцінили по-своєму, виписавши німцеві 10 секунд штрафу, але оскільки їх рішення прийшло після останнього піт-стопу Росберга, то ці секунди додавалися до часу німця на фініші.

Коли ж лідер гонки, Льюіс Хемілтон, розпочинав своє 41-е коло позаду машини з'явився дим, а за мить і вогонь - відмовив двигун. Британець не приховував свого розпачу, адже для нього гонка на цьому завершилася на узбіччі. Вже втретє було оголошено режим віртуальної машини безпеки. В бокси одразу ж поїхали Ряйкконен, Алонсо та Хюлькенберг, а колом пізніше - Ріккардо, Ферстаппен і Росберг. В Ред Булл по черзі відпрацювали з пілотами, через що Макс втратив кілька секунд, а разом із цим і свою тактичну перевагу. Тепер усі лідери їхали до кінця гонки на використаних у кваліфікації шинах Soft, крім того Ферстаппен був у 3 секундах позаду напарника. В Ред Булл не стали обмежувати своїх пілотів, але Даніель просто не дав жодного шансу Максу, до того ж голландець за кілька кіл до фінішу трохи помилився на гальмуванні, втративши на цьому секунду.
Не вийшло боротьби і за третє місце - Росберг, знаючи про 10 секунд, просто летів по трасі, а коли в Скудерії дозволили Ряйкконену використовувати режим максимальної потужності силової установки, було занадто пізно.

Ріккардо довів гонку до переможного завершення, залишивши Ферстаппена другим. Тріумф в Малайзії став четвертим в кар'єрі Даніеля та другим для Ред Булл цього року. Крім того «енергетики» стали другою командою, якій в еру гібридних силових установок підкорився переможний дубль. Події на подіумі були найвеселішими за цей рік - Ріккардо, як і обіцяв раніше, таки скуштував шампанське з власного кросівка, після чого пригостив Крістіана Хорнера, який особисто піднявся за кубком команді-переможцю, Ферстаппена і Росберга - не зміг відмовитися ніхто. А от Марк Веббер, знову вийшовши на подіум для інтерв'ю, просто викинув кросівок Даніеля в натовп.
Схоже, що тепер питання про друге місце в Кубку конструкторів де-факто закрито так само, як і про його переможця. А от боротьба Вільямс з Форс Індією продовжується: не зважаючи на те, що «індуси» сьогодні набрали на 2 очка більше, команди розділяє лише 3 пункти. Задоволеними можуть бути в Макларен, адже Алонсо попри старт з останньої позиції за рахунок ідеального пілотажу та вдалої тактики зумів фінішувати сьомим, а Дженсон Баттон - дев'ятим. І нарешті зумів приїхати в топ-10 Джоліон Палмер - пілоту Рено постійно не вистачало дещиці, аби набрати перші очки в чемпіонаті, й ось нарешті це сталося у 16-й для нього гонці.

В гонці за титулом Росберг випереджає Хемілтона вже на 23 очка - немало, проте і такий гандикап за 5 етапів ліквідувати можливо, тож нас чекає дуже гаряче та цікаве завершення сезону.
Чемпіонат рухається в Японію, де вже наступних вихідних відбудеться наступний Гран Прі!
В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран Прі Малайзії

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Д. Ріккардо

Red Bull

1:37:12.776

2

2.

М. Ферстаппен

Red Bull

+ 2.443

3

3.

Н. Росберг

Mercedes

+ 25.516

3

4.

К. Ряйкконен

Ferrari

+ 28.758

3

5.

В. Боттас

Williams

+ 1:01.582

1

6.

С. Перес

Force India

+ 1:03.794

2

7.

Ф. Алонсо

McLaren

+ 1:05.205

3

8.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 1:14.062

3

9.

Дж. Баттон

McLaren

+ 1:21.816

2

10.

Дж. Палмер

Renault

+ 1:35.466

1

11.

К. Сайнс

Toro Rosso

+ 1:38.878

2

12.

М. Ерікссон

Sauber

+ 1 коло

2

13.

Ф. Масса

Williams

+ 1 коло

3

14.

Д. Квят

Toro Rosso

+ 1 коло

3

15.

П. Верляйн

Manor

+ 1 коло

3

16.

Е. Окон

Manor

+ 1 коло

2

Найшвидше коло гонки: Ніко Росберг, Mercedes - 1:36.424 (44-те коло)

Не фінішували:

Ф. Наср

Sauber

47 коло

механічні проблеми

Л. Хемілтон

Mercedes

41 коло

двигун

Е. Гутьєррес

Haas

40 коло

незакріплене колесо

К. Магнуссен

Renault

19 коло

механічні проблеми

Р. Грожан

Haas

9 коло

гальма / виліт

С. Феттель

Ferrari

1 коло

аварія

Особистий залік

1.

Н. Росберг

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

288

2.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

265

3.

Д. Ріккардо

Red Bull Racing

204

4.

К. Ряйкконен

Scuderia Ferrari

160

5.

С. Феттель

Scuderia Ferrari

153

6.

М. Ферстаппен

Red Bull Racing

147

7.

В. Боттас

Williams Martini Racing

80

8.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

74

9.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

50

10.

Ф. Алонсо

McLaren Honda Formula 1 Team

42

11.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

41

12.

К. Сайнс

Scuderia Toro Rosso

30

13.

Р. Грожан

Haas F1 Team

28

14.

Д. Квят

Scuderia Toro Rosso

25

15.

Д. Баттон

McLaren Honda Formula 1 Team

19

16.

К. Магнуссен

Renault Sport Formula 1 Team

7

17.

Д. Палмер

Renault Sport Formula 1 Team

1

18.

П. Верляйн

Manor Racing MRT

1

19.

C. Вандорн

McLaren Honda Formula 1 Team

1

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG Petronas Formula One Team

Mercedes

553

2.

Red Bull Racing

Tag Heuer

359

3.

Scuderia Ferrari

Ferrari

313

4.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

124

5.

Williams Martini Racing

Mercedes

121

6.

McLaren Honda Formula 1 Team

Honda

62

7.

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

47

8.

Haas F1 Team

Ferrari

28

9.

Renault Sport Formula 1 Team

Renault

8

10.

Manor Racing MRT

Mercedes

1

11.

Sauber F1 Team

Ferrari

0

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Бокс | 24 ноября 2024, 10:05 1

Джастис Хуни считает, что верх снова возьмет украинец