Самая короткая, медленная и безумная

Анонс Гран При Монако Формулы 1 на Sport.ua

Поки в Нідерландах раділи з дебютною перемоги юного Ферстаппена, в Браклі розмірковували над тим як у майбутньому запобігти аваріям своїх пілотів. За цей час всі (крім Заубер, яка переживає скрутні фінансові часи) повели дводенні тести в Барселоні й ось уже час з'явитися у Монако, на трасі де перемога є найбажанішою для гонщиків.
Зайвим буде розказувати про коротку вузьку звивисту трасу, прокладену вулицями князівства. Формула 1 приїхала туди, де гонка завжди є особливою, де потужність моторів не відіграє вирішального значення, а от уміння пілотів та правильні аеродинамічні налаштування відкривають шлях до успіху.

Якщо в Іспанії висока стартова позиція була важливою, то в Монако - це в принципі головна умова, через яку суботня кваліфікація набуває особливого значення. Настільки, що часом пілоти йдуть на хитрощі, аби тільки зберегти за собою поул. Звісно тепер, коли стартова процедура дещо ускладнила життя гонщикам, можна чекати чого завгодно, але на вулицях князівства для дива місць практично немає. Все це змушує пілотів активно працювати протягом практик, під час яких вони уважно відслідковують усі зміни стану покриття та рівня зчеплення з трасою. От тільки проблем їм додає унікальний графік проведення Гран Прі - тут традиційно перші дві практики відбуваються в четвер, а в п'ятницю машини залишаються в боксах. Тож за цей час характеристики асфальту встигають знову змінитися.
Проїхати ідеальне коло в Монако на думку Кімі Ряйкконена практично неможливо - щоразу пілот знає, в якому місці він міг пройти трошки швидше або ширше.
Нарешті в чемпіонаті дебютує новий тип шин - UltraSoft (пурпурове маркування) - запроваджений Піреллі цього року і вже випробуваний на тестах в Барселоні. Для гладенького асфальту Монако шинники очікувано привезли свої найм'якіші суміші: Soft, SuperSoft та UltraSoft. Останній тип одразу ж став найбільш затребуваним серед команд:

Пілот

Команда

Soft

SuperSoft

UltraSoft

44

Л. Хемілтон

Мерседес

1

2

10

6

Н. Росберг

Мерседес

1

2

10

5

С. Феттель

Феррарі

2

2

9

7

К. Ряйкконен

Феррарі

2

2

9

77

В. Боттас

Вільямс

2

4

7

19

Ф. Масса

Вільямс

2

4

7

3

Д. Ріккардо

Ред Булл

1

2

10

33

М. Ферстаппен

Ред Булл

1

2

10

20

К. Магнуссен

Рено

1

2

10

30

Д. Палмер

Рено

1

3

9

27

Н. Хюлькенберг

Форс Індія

3

3

7

11

С. Перес

Форс Індія

3

3

7

26

Д. Квят

Торо Россо

3

3

7

55

К. Сайнс

Торо Россо

3

3

7

14

Ф. Алонсо

Макларен

1

5

7

22

Д. Баттон

Макларен

1

5

7

9

М. Ерікссон

Заубер

1

4

8

12

Ф. Наср

Заубер

1

4

8

94

П. Верляйн

Мейнор

2

5

6

88

Р. Хар'янто

Мейнор

2

5

6

8

Р. Грожан

Хаас

1

3

9

21

Е. Гутьєррес

Хаас

1

3

9


Як бачимо, знову консервативний вибір шин зробили в Мейнор, в той час як пілоти Мерседес, Ред Булл і Магнуссен отримають аж по 10 ультра м'яких комплектів, схоже, що під час практик з іншими шинами вони навіть не працюватимуть, аби ті могли залишитися для гонки. Італійські шинники з цікавістю очікують на дебют нової ґуми, ось що сказав керівник Піреллі Моторспорт Пол Хембрі: «В Монте-Карло уперше з'являться нові шини UltraSoft, найбільш ефективний і технологічний тип. Команди обрали велику кількість цих покришок на уїк-енд, що доводить, що це не тільки «кваліфікаційна» ґума, а й серйозний комплект, який підходить для гонки. Враховуючи унікальні умови в Монако, зокрема й незвичний розклад уїк-енду, команди спробують якомога більше дізнатися про UltraSoft під час практики.

Тільки потому ми отримаємо коректні уявлення стосовно гоночної стратегії, щоправда, враховуючи складнощі з обгонами на цій трасі, пілоти прагнутимуть мінімізувати кількість піт-стопів». В принципі протягом минулих років, коли Піреллі привозила пару Soft - SuperSoft гонщикам вдавалося проїжджати гонку з одним піт-стопом, тепер ситуація для учасників фінальної кваліфікації (а сумнівів у тому, що всі вони у другій частині покажуть свої найкращі результати на UltraSoft немає) може змінитися, тоді на нас чекатиме дуже захоплююча зі стратегічного погляду боротьба. Якщо ж їм вдасться обмежитися лише однією зупинкою в боксах все-одно буде цікаво, бо наприкінці дистанції їх шини будуть дуже зношеними. От тільки проблему обгонів це жодним чином не вирішить. В будь-якому випадку шинний фактор цього року в Монако буде дуже важливим.

Прогноз погоди обіцяє «веселе» життя пілотам і головний біль їх інженерам - сьогодні перемінна хмарність і сухо, в суботу сонячно, а в день гонки висока ймовірність опадів, причому збільшується вона ближче до фінішу. При цьому при всьому і температура повітря стабільністю не відзначатиметься: +19С +20С у четвер, найтепліше +24С під час кваліфікації і знову прохолодніше в неділю +21С. Якщо прогнози синоптиків збудуться - нас чекатиме дуже цікавий уїк-енд, а особливо гонка.
Перемога Ферстаппена в Іспанії вплинула і на букмекерів. Ні, Ред Булл не стала головним фаворитом, тут все-одно заправляють пілоти Мерседес, але «енергетики» обійшли Феррарі. На перемогу в кваліфікації, яка дає зелене світло для перемоги в гонці, коефіцієнти такі: Росберг і Хемілтон - по 2,50; Ріккардо - 6,50; Ферстаппен - 11,00; Феттель - 15,00; Ряйкконен - 26,00. Стосовно ж тріумфу в самій гонці цифри наступні: Хемілтон - 2,62; Росберг - 2,75; Ріккардо - 8,00; Ферстаппен - 9,00; Феттель - 13,00; Ряйкконен - 21,00.

Серед пілотів, що нині виступають Формулі 1 восьмеро живуть саме в Монако, при цьому жоден з них не є монегаском. Та насправді для Ніко Росберга гонка по-справжньому домашня, причому значно більше, ніж Хоккенхайм або Нюрбургрінг, адже німець змалечку живе у князівстві. Тож нічого дивного немає в тому, що він прагнутиме продовжити свою серію до 4-х поспіль перемог у цьому Гран Прі.
Монако не той етап, куди команди масово привозять свої новинки, проте цього разу свої нові версії силових установок привезла Рено. Отримавши позитивні відгуки від роботи й потужності нової версії установки, яку обкатували на тестах в Барселоні, французи вирішили не відкладати дебют до Канади, де й планували початково представити мотор. Щоправда у Вірі не встигли виготовити достатню кількість деталей і установок буде тільки дві - по одній для Рено і Ред Булл. Їх отримають Магнуссен і Ріккардо, ну а Палмеру з Ферстаппеном доведеться почекати ще два тижні.

Макларен на тижні святкувала 50-річчя участі команди в гонках Формули 1 - саме тут в Монако у 1966-му Брюс Макларен вивів власну машину на старт. Чим в Формулі 1 закінчуються ювілеї добре відомо, хоча Ерік Бульє сподівається, що його пілоти зможуть випередити Феррарі, додаючи, що з Мереседес і Ред Булл поки що позмагатися не вийде. Упевненість Бульє ґрунтується на тому, що аеродинамічна ефективність МР4-31 поступається тільки двом названим командам.
Стверджувати, що нас неодмінно чекатиме цікава гонка, не можна, бо тут ніколи не вгадаєш, що і як відбуватиметься на трасі, але ж саме в цьому і проявляється шарм перегонів там, де їм в принципі не місце.

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ

Гран Прі Монако, 26-29 травня, четвер - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

3,337 км

78

260,286 км

кваліфікація: 1'15.098 (2015, Льюіс Хемілтон)

гонка: 1'18.063 (2015, Даніель Ріккардо)

Перша практика 11:00* - четвер 26 травня

Друга практика 15:00 - четвер 26 травня

Третя практика 12:00 - субота 28 травня

Кваліфікація 15:00 - субота 28 травня

Гонка 15:00 - неділя 29 травня

(* - Час київський)

P.S. Формула 1 в цифрах - Монако:

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Авто/мото | 24 ноября 2024, 09:48 0

Ферстаппен стал чемпионом

Комментарии