Гран При Малайзии: победный дубль Мерседес

Вместе с Хемилтоном и Росбергом свой первый подиум сезона добывает Феттель

По завершенні першого етапу питань залишилося значно більше, ніж отриманих відповідей, тож уже в Малайзії багато хто очікував побачити іншу боротьбу - без втручання випадкового компоненту сходів через дитячі хвороби усе ще нових для команд машин. З великим інтересом очікували й на кваліфікацію аби зрозуміти яка ж з команд має перевагу на швидкому колі з порожніми баками. От тільки для цього треба, щоб сама сесія проходила за сухих умов, проте, так само як і в Австралії суботня кваліфікація потішила виключно любителів мокрих розбірок.
Причому, якщо в Мельбурні перший сегмент почався ще із сухим асфальтом, то в Сепангу ситуація була кардинально протилежною. Злива над автодромом пройшла незадовго до початку кваліфікації, а потім ще довго не припинялася. Малайзійським асфальтом текла вода так, немов десь неподалік привідкрили шлюзи водосховища. Машину безпеки під час виїздів на трасу для інспекції її стану в поворотах помітно зносило, а отже про швидкий старт кваліфікації мови бути не могло. Зрештою, затримавшись майже на годину, пілоти таки вирушили в бій за розподілом місць на стартовому полі.
Море води, стіна бризок і неодмінний атрибут таких умов - помилки гонщиків, саме такою веселою вийшла суботня кваліфікація, яку виграв Льюіс Хемілтон. Погода британцю на заваді не стає, а машина відмінно працює в будь-яку погоду. Його напарник, Ніко Росберг як і два тижні тому в Альберт-парку залишився лише третім, програвши пілоту Red Bull. Та якщо в Австралії ним був Ріккардо, то вчора на першому ряді кваліфікуватися вдалося Феттелю. Зрештою, перші три ряди за собою повністю застовпили представники Mercedes, Red Bull і Ferrari.
Потенційно швидкі машини Williams у дощ почувають себе не настільки добре, як посуху, тож ніхто не приховував, що Масса і Боттас волітимуть аби гонка обійшлася без опадів. Фін, до речі, став єдиним пілотом, який постраждав від стюардів та отримав штраф у три позиції на старті та 2 штрафні бали (нагадаємо, що при досягненні 12 таких балів пілот отримує дискваліфікацію на одне Гран Прі). Мабуть могли краще, але цілком непогано виглядали й результати пари пілотів McLaren: 8-й Магнуссен і 10-й Баттон, хоч і далеко від потенційної боротьби за подіум, але обома машинами в Q3 за такої погоди - результат все ж таки непоганий, особливо з огляду на те, що команда ризикнула і взула обидві машини в проміжні шини. Ризик не виправдався, але спробувати було варто, принаймні однією машиною.
Погода залишалася справжнім Х-фактором і перед стартом гонки, і навіть під час неї. Але зрештою кілька крапель дощу, які пролилися над трасою ближче до кінця гонки не вплинули на її хід. Тож на стартовому полі всі пілоти вибирали собі сліки для початку заїзду. Жарка погода вкупі з абразивним малайзійським асфальтом ускладнювали роботу командам, які вже у п'ятницю скаржилися на високий рівень зношуваності гуми. Та зрештою перед стартом усі машини були взуті у більш м'який комплект Medium.
Першу втрату пелотон поніс ще до старту гонки - на формувальному колі машина Серхіо Переса їхати відмовилася і гонка для мексиканця завершилася так і не розпочавшися.
Коли згасли червоні ліхтарі Хемілтон без проблем залишився лідером й одразу позначив серйозний відрив від переслідувачів. Друге місце в інтригуючій боротьбі здобув, а головне зумів утримати Ніко Росберг - німець ще на стартовій прямій вирвався на друге місце, наочно продемонструвавши велику різницю в потужності мотору Mercedes перед Renault, але в третьому повороті Ніко ледве не втратив контроль над машиною, тим самим дозволивши дуету Red Bull вступити з ним у боротьбу за друге місце. Росберг позицію відстояв, а от в парі Феттель-Ріккардо уперед вийшов австралієць.
Фернандо Алонсо, як не дивно, але одну позицію програв - саме Ріккардо, так само як і Ряйкконен, який поступився Хюлькенбергу. Але біди фіна на цьому не закінчилися, адже його на початку другого кола напрочуд активно атакував Кевін Магнуссен. Все це закінчилося пошкодженим крилом на МР4-29 і проколотим заднім колесом на Ferrari, відкинувши Кімі в кінець пелотону. Данський пілот McLaren трохи згодом отримав новий для Формули 1 вид покарання - 5 секундний стоп-енд-го безпосередньо перед проведенням піт-стопу. Його Кевін відбув на своєму другому піт-стопі, адже покарання знайшло його вже після проведення першої зупинки в боксах.
Напрочуд вдалий старт вийшов у гонщиків Williams, які отримали те чого хотіли, а саме сонячної сухої погоди, яка давала можливість максимально розкрити потенціал їх FW36. Феліпе одразу продерся на 10-те місце та й Валттері був недалеко - 12-м.
По справжньому провалив старт Жан-Ерік Вернь, проблеми якого дозволили практично усім об'їхати машину француза. Без зіткнень на першому колі обійтися все ж не вдалося - це Б'янкі не поділив траекторію з Мальдонадо, але на противагу усталеному стереотипу винним в інциденті стюарди визнали не венесуельця, як про це подумали, мабуть 99% уболівальників, а саме Жюля, який отримав 5-секундний штраф на піт-стопі.
На перших колах дистанції найактивніші дії на трасі відбувалися за безпосередньої участі Кевіна Магнуссена: крім інциденту з Ряйкконеном, варто згадати його боротьбу з напарником, в якій переможцем вийшов більш досвідчений Баттон, а також досить цікаву боротьбу данця з Массою. Спочатку Феліпе за допомогою DRS обігнав Кевіна на задній прямій, але одразу ж пілот McLaren вдало контратакував на головній прямій знову-таки використавши DRS.
На чолі пелотону тим часом все було досить спокійно і певною мірою передбачувано: Льюіс робив комфортний відрив від Ніко, а Росберг у свою чергу поступово відривався від дуету Red Bull, в якому на 4-му колі Феттель вийшов уперед. Темп Ferrari залишав (та й досі залишає) бажати кращого - Алонсо як не старався, але триматися поблизу Ріккардо не виходило, проте ззаду на іспанця також ніхто не тис. Хюлькенбергу не вистачало швидкості, плюс до того німець їхав економно працюючи з шинами, а гонщики McLaren і Williams втрачали час на боротьбу між собою.
Бойові тести Lotus продовжилися на кільці Сепанга, проте для Пастора Мальдонадо вони виявилися нетривкими - вже на 7-му колі команда повідомила своєму пілоту про проблеми з двигуном, давши команду зупинити машину в боксах. Сезон для чорно-золотих обіцяє бути не просто складним, а напрочуд нервовим. Недаремно ж Грожан ситуацію в команді відкрито назвав катастрофою.
Навантаження на гуму досить швидко далося взнаки і перші планові піт-стопи розпочалися щойно пілоти подолали 10 кіл дистанції. Як не дивно, але в Mercedes, гонщики якої першими почали говорити про надзвичайно швидке зношування шин, піт-стопи для Ніко з Льюісом команда провела пізніше, ніж Red Bull для своїх підопічних і Ferrari для Алонсо. Після зупинки Хемілтона на кілька кілометрів пелотон очолив Хюлькенберг, але німцеві ця дистанція не зарахується, адже FIA фіксує лідерство лише за результатом повного кола, тож офіційно саме Льюіс лідирував у гонці. І тоді, і пізніше.
Після першої хвилі піт-стопів в групі лідерів майже нічого не змінилося, тільки більш рання зупинка допомогла Алонсо зачепитися за Ріккардо. Фернандо навіть атакував Даніеля коли той виїхав з піт-лейн, але в безпосередній боротьбі з паралельним проїздом трасою переможцем вийшов австралієць. На інших ділянках все було спокійно: Хемілтон дуже комфортно лідирував, при цьому спалюючи менше пального порівняно зі своїми конкурентами, Феттель намагався не надто відстати від Росберга і йому певний час це вдавалося, але коли команда попросила Ніко підняти темп, гонщик Mercedes досить швидко збільшив відрив з 2,5 до 3,7 секунд.
Другі піт-стопи розпочалися ще до перетину екватора гонки, що однозначно говорило про тактику трьох зупинок для абсолютної більшості пілотів. Але і друга хвиля не принесла відчутних змін у розстановці сил на трасі. І тут виявилося, що найцікавіша боротьба триває в другому десятку, а ведуть її Грожан і Кобаясі. Протистояння Ромена з Камуї не було блискавичним, як можна було очікувати ще рік тому. Сьогоднішній Lotus не набагато швидший за «зелених крокодилів», тож Кобаясі скільки міг активно стримував Грожана позад себе, хоча зрештою боротьбу таки програв.
Коли жертвою технічних проблем став Sauber Сутіла, здавалося що дирекція гонки виключно заради відновлення інтриги може випустити на трасу машину безпеки, адже Адріан зупинився на початку головної прямої, але з протилежного від гоночної траекторії боку. Маршали акуратно виштовхали машину за межі траси і срібний SLS Майландера так і не з'явився. Майже одночасно із цим над кількома ділянками траси впали перші краплі дощу. Команди взяли стратегічну паузу: з одного боку пора було їхати на останній плановий піт-стоп, з іншого ж вірогідність серйозних опадів зростала, тож варто було максимально відтягнути зупинку, аби потім не довелося ще раз їхати за дощовими шинами.
Зрештою ті краплі залишилися найбільшою водою, що пролилася в гонці, а пілотам час було їхати в бокси. Саме тут і сталася найбільша гоночна драма дня - Даніелю Ріккардо механік не закрутив переднє ліве колесо, а старший механік дав добро на виїзд. Проїхавши метрів 25-30 австралієць зупинився. Але поки його відкотили назад і закріпили злощасне колесо пройшла вічність за формульними мірками. Ріккардо не тільки опинився серед останніх пілотів пелотону, а ще й отримав дуже суворі санкції. Після минулорічного інциденту в Німеччині коли колесо травмувало оператора FOM, Федерація запровадила воістину драконівські покарання за виїзд машини з незакріпленим колесом. Окрім класичного 10 секундного стоп-енд-го Даніель автоматично отримав ще й штраф у 10 позицій на старті в Бахрейні. Ціна помилки механіків стала просто величезною.
Ніко Хюлькенберг став єдиним пілотом першої десятки, хто обрав тактику двох піт-стопів, сподіваючись виграти час на цьому. Складно сказати кого боялися в Force India, але тактика спрацювала дуже своєрідно, бо Ніко все-одно наприкінці гонки змушений був пропустити Алонсо, а от Баттон разом з пілотами Williams як були позаду німця, так позаду й залишилися. Тож Хюлькенбергу альтернативна тактика не принесла нічого - він зберіг статус-кво, ставши кращим пілотом серед тих, хто не їздить на Mercedes, Red Bull і Ferrari.
Фантастичну боротьбу на 47-му колі влаштували Масса з Баттоном. Феліпе атакував, Дженсон захищав позицію, при цьому обоє гонщиків кількаразово перехрещували траекторії, намагаючись перехитрити один одного. В підсумку Дженсон зумів захиститися. А через 5 кіл всі глядачі змогли побачити, що навіть попри зміну команди до Масси продовжують ставитися як до «Феліпе-бебі». Бразильцю сповістили, що «Валттері швидше за тебе, не блокуй його, дай змогу обігнати». Одночасно з цим Боттасу сказали, що він може обганяти свого напарника. Як не дивно, але в новій для себе команді бразилець вирішив продемонструвати власну гідність і не дозволив Боттасу обігнати себе без боротьби. Варто сказати, що якби фін був більш наполегливим, то можливо і зміг би пройти напарника, але дарувати позицію просто так Масса не став. Малайзія вже стає знаковим місцем де питання командної тактики проявляються максимально гостро.
Льюіс Хемілтон тим часом упевнено довів справу до логічного завершення, попутно встановивши найшвидше коло гонки, що дозволило британцю уперше в кар'єрі здобути Великий шолом. Успіх Mercedes закріпив Росберг, фінішувавши другим та зберігши за собою солідний відрив у чемпіонаті. Зрештою Ніко єдиний пілот, який побував на подіумах і Австралії, і Малайзії. Феттель продемонстрував, що Red Bull рано ховати і команда ще нав'яже боротьбу конкурентам з Браклі. Та для цього у Віші варто розібратися з двигуном.
Алонсо визнав, що на сьогодні боротися з Mercedes і Red Bull команда ще не готова, тож четверте місце на фініші - максимум можливостей Ferrari. Ніко Хюлькенберг своїм виступом знову показав, що його відсутність в складі топ-команди залишається однією з найбільших несправедливостей цьогорічного пелотону.
Відмінну для дебютантів чемпіонату швидкість продемонстрували Магнуссен і Квят, які замкнули першу десятку. Якщо данець теоретично міг би бути вище, але інцидент з Ряйкконеном і втрачений час на заміну крила, а потім покарання вибили його з боротьби з напарником і двома машинами Williams, то росіянин знову чисто і спокійно провів усю гонку, просто взявши своє.
Боротьба в чемпіонаті тільки починається, а її продовження в Бахрейні ми побачимо вже наступного тижня. Буде цікаво. Stay tuned.

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua


Гран Прі Малайзії

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Л. Хемілтон

Mercedes

1:40:25.974

3

2.

Н. Росберг

Mercedes

+ 17.313

3

3.

С. Феттель

Red Bull

+ 24.534

3

4.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 35.992

3

5.

Н. Хюлькенберг

Force India

+ 47.199

2

6.

Дж. Баттон

McLaren

+ 1:23.691

3

7.

Ф. Масса

Williams

+ 1:25.076

3

8.

В. Боттас

Williams

+ 1:25.537

3

9.

К. Магнуссен

McLaren

+ 1 коло

3

10.

Д. Квят

Toro Rosso

+ 1 коло

3

11.

Р. Грожан

Lotus

+ 1 коло

3

12.

К. Ряйкконен

Ferrari

+ 1 коло

3

13.

К. Кобаясі

Caterham

+ 1 коло

2

14.

М. Еріксон

Caterham

+ 2 кола

3

15.

М. Чілтон

Marussia

+ 2 кола

3

Найшвидше коло гонки: Льюіс Хемилтон, Mercedes - 1:43.066 (53-тє коло)

Не фінішували:

Д. Ріккардо

Red Bull

49 коло

Е. Гутьєррес

Sauber

35 коло

А. Сутіл

Sauber

32 коло

Ж.-Е. Вернь

Toro Rosso

18 коло

Ж. Б'янкі

Marussia

8 коло

П. Мальдонадо

Lotus

7 коло

С. Перес

Force India

1 коло

Особистий залік після 2-х етапів

1.

Н. Росберг

Mercedes AMG

43

2.

Л. Хемілтон

Mercedes AMG

25

3.

Ф. Алонсо

Scuderia Ferrari

24

4.

Дж. Баттон

McLaren Mercedes

23

5.

К. Магнуссен

McLaren Mercedes

20

6.

Н. Хюлькенберг

Sahara Force India F1 Team

18

7.

С. Феттель

Red Bull Racing

15

8.

В. Боттас

Williams Martini Racing

14

9.

К. Ряйкконен

Scuderia Ferrari

6

10.

Ф. Масса

Williams Martini Racing

6

11.

Ж.-Е. Вернь

Scuderia Toro Rosso

4

12.

Д. Квят

Scuderia Toro Rosso

3

13.

С. Перес

Sahara Force India F1 Team

1

Кубок конструкторів

1.

Mercedes AMG

Mercedes

68

2.

McLaren

Mercedes

43

3.

Scuderia Ferrari

Ferrari

30

4.

Williams Martini Racing

Mercedes

20

5.

Sahara Force India F1 Team

Mercedes

19

6.

Red Bull Racing

Renault

15

7.

Scuderia Toro Rosso

Renault

7

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 26 ноября 2024, 17:55 6

Кристиан Шевченко покинул академию «синих» из-за семейных связей

Комментарии