В ожидании чемпионства

Sport.ua представляет Гран При Японии, который, скорее всего, закроет вопрос о чемпионе этого года

Уболівальники з великим досвідом добре пам'ятають як саме етап в Японії ставав ареною вирішальних змагань за чемпіонську корону Формули 1. На рубежі 80-х - 90-х та 90-х - 2000-х саме асфальт Сузуки десять разів визначав тріумфатора сезону. Проте з середини 2000-х разом із постійним розширенням календаря, гонка в Країні сонця, що сходить була і залишається далеко не останньою і не давала відповіді на найважливіше питання сезону - хто стане чемпіоном. Найближчої неділі з вірогідністю у 99,9% можна стверджувати, що в одинадцяте за історію проведення Гран-прі Японії світ остаточно дізнається ім'я чемпіона. Іншими словами, що Себастіан Феттель став уже дворазовим чемпіоном світу. Але не будемо забігати наперед.

Траса була зведена у місті Сузука в префектурі Міе на найбільшому з японських островів Хонсю ще 1961 року за проектом Джона Хугенхольца на замовлення компанії Honda для тестування дорожніх автомобілів. Та майже одразу стало зрозуміло, що одними тільки тестами прекрасна траса не обмежиться. І хоч автодром поступово приймав різні автоспортивні змагання, Формула 1 на японську землю не дуже поспішала, а коли зрештою в календарі чемпіонату з'явився Гран-прі Японії, він проходив на автодромі іншого автогіганта - Toyota. Саме на трасі Фудзі й відбулися перші дві гонки за Великий приз у 1976 та 1977 роках, проте після цього десять років пелотон не приїжджав на японські острови. З 1987 саме Сузука стала привітною оселею для формульного паддоку на наступні 20 років. У 2007 та 2008 роках знову Фудзі приймав команди, але фінансові проблеми організаторів призвели до того, що прекрасна траса, повернулася на своє звичне місце.

Якщо говорити про унікальність Сузуки, то вона насамперед полягає у її конфігурації - «вісімка» - єдина в календарі Формули 1, хоча і не перша (стара 10-кіломертова траса в Монці теж була «вісімкою»). Її неповторність можна охарактеризувати кількома словами - швидкі «ески» та поворот 130R - саме те, що в першу чергу відзначають пілоти, згадуючи про цю трасу.

Коли мова заходить про налаштування болідів, то це справжній ребус - досягти максимальної ефективності у швидкісних - уже згадувані «ески» (3-й - 6-й), Ложка (13-й - 14-й) та 130R (15-й) поворотах, повільних Шпильці (11-й поворот, де швидкість становить лише 72 км/год.) та Трикутнику Касіо (16-17-ті повороти - 94 км/год.) і двох прямих, де машини встигають розігнатися за 300 км/год. Таким чином гоночні інженери та їх підопічні шукають компромісні варіанти, хоча все-одно часто буває так, що машина краще налаштована на проходження поворотів і не може наздогнати конкурентів на прямих або навпаки. Серйозних гальмувань на трасі небагато, а от «еластичність» двигуна під час частих прискорень відіграє велике значення, тим паче, що в Японії команди будуть використовувати здебільшого обкатані на попередніх етапах двигуни.

Трасу сміливо можна віднести до «класичних» автодромів, де з одного боку є відрізки, які мають єдину оптимальну траекторію проїзду, помилившись з якою пілот втратить багато часу, а з іншого - мають достатньо місць для обгонів. Насамперед обігнати можна на гальмуванні в кінці стартової прямої або, перехрестивши траекторії, на виході з другого повороту, також відмінним місцем є Шпилька (в якій минулого року Камуі Кобаясі обганяв як по внутрішньому так і по зовнішньому радіусам) і шикана наприкінці кола - Трикутник Касіо. Зона дії регульованого заднього крила в Японії буде тільки одна - на стартовій прямій, а от зона відліку відставання знаходитиметься незвично далеко - одразу за поворотом 130R.

Компанія Pirelli привезла комплекти шин Soft і Medium - таку ж саму комбінацію як і у Валенсії, Німеччині, Бельгії, Італії. Різниця у часі проходження, яка може бути на колі складає за попередніми оцінками 1-1,5 сек. Директор Pirelli Motorsport Пол Хембрі так прокоментував очікування від Гран-прі: «Цей рік видався для Японії дуже складним, і ми раді висловити свою підтримку країні та приїхати на Гран-прі, який приймає улюблена усіма пілотами траса. Тут вкрай важливо ефективно передавати на колеса потужність двигуна, щоб досягти гарного щеплення на розгонах, гальмуваннях і в поворотах. Поздовжнє навантаження на шини дуже велике, як і величина енергії, що поглинається ними. Тож пілотам буде дуже важливо слідкувати за станом гуми, враховуючи високі швидкості та налаштування з великою притискною силою, через які шини ще сильніше притискаються до гоночного полотна. Існує велика імовірність, що в Сузуці ми побачимо першого в історії Ф1 чемпіона світу, який переміг на шинах P-Zero, так що гонку буде вписано до історії. В попередніх випадках суміші Soft і Medium, які абсолютно по-різному зношуються під час гонки, призводили до кількох цікавих та щільних фінішів. Так що і на цей раз ми маємо всі складові, щоб отримати захоплюючу гонку».

Що стосується шинної тактики, то досвід попередніх гонок, де був такий самий склад покришок, говорить про тактику трьох піт-стопів для лідерів, хоча звісно McLaren і Ferrari можуть спробувати погратися у тактичні війни з командою Дітріха Матешіца. Так само варто очікувати і на те, що на дві зупинки в боксах можуть піти в Force India, Sauber і Toro Rosso.

Звісно на тактику серйозно може вплинути і поява автомобіля безпеки. В Сузуці шанс побачити срібний Mercedes SLS на чолі пелотону складає порядку 60%. Принаймні в попередні два роки після повернення Гран-прі до Сузуки Бернд Майландер без роботи не лишався.

Минулого року Небесна канцелярія зробила усім неочікуваний сюрприз - в суботу так сильно поливав дощ, що кваліфікацію довелося перенести на недільний ранок. Прогноз погоди на цьогорічний уїк-енд говорить про невелику імовірність опадів на рівні 10% і тільки у п'ятницю. Повітря ж прогріється до +23С - +24С.

Статистика виступів у Японії свідчить, що з вісьмома поул-позиціями і шістьома перемогами найуспішнішим гонщиком є… Правильно - той самий Мюнхаузен Міхаель Шумахер. Двічі в попередні роки тут перемагав Себастіан Феттель і один раз Баррікелло й Алонсо. Іспанець, а також Хемілтон перемагали по разу на трасі у Фудзі.

Роблячи проноз на гонку, звісно варто виділити Феттеля і його RB7, які виглядають непереможними після літньої перерви. Переможний досвід у німця на цій трасі також відмінний, тож напевно тільки напарник може стати його головним конкурентом. Якщо звісно Марк перестане програвати на старті. Дженсон Баттон - єдиний пілот, який ще має ефемерно-математичні шанси на титул повинен обов'язково перемагати, але навіть це нічого не гарантує англійцеві. Хоча після підписання багаторічного контракту з McLaren, і пілот, і команда захочуть довести правильність такого вибору. Справжня ж боротьба тепер точитиметься за звання віце-чемпіона. І в ній активну участь беруть одразу четверо пілотів - Баттон, Веббер, Алонсо і Хемілтон, шанси яких здобути гарні очки в гонці є приблизно однаковими. Хіба що в іспанця вони трохи гірші, адже команда остаточно перейшла в режим підготовки до наступного сезону, а 150 Italia дуже невпевнено почувається на шинах Medium.

Так само продовжиться боротьба Force India з Sauber і Toro Rosso, хоча апетит Віджея Мальї зріс, і команда декларує прагнення обійти Lotus Renault та стати п'ятою командою сезону. Сінгапурський провал команди з Енстоуна можна пояснити малою ефективністю її переднього вихлопу на міській трасі. Тепер керівництво чорно-золотих обіцяє повернутися в боротьбу за розподіл очок, однак загадувати наперед не будемо.

Недільного ранку нас усіх чекає гонка на безсумнівно найкращій азіатській трасі Формули 1, по завершенню якої в Німеччині знову буде привід для радості. І не вина Феттеля та Ньюї, що конкуренти свою роботу виконали гірше. Нам же залишається насолоджуватися гонками і шоу, яке Феттель пообіцяв подарувати усім глядачам.

Гран-прі Японії, Сузука, 7-9 жовтня, п'ятниця - неділя
Довжина кола - 5807
Кіл в гонці - 53
Дистанція - 307,471 км
Найшвидше коло в сучасній конфігурації:
Кваліфікація: 1'29.599 (2006, Феліпе Масса)
Гонка: 1'31.540 (2005, Кімі Ряйкконен)

Перша практика 04:00 - п'ятниця 7 жовтня
Друга практика 08:00 - п'ятниця 7 жовтня
Третя практика 05:00 - субота 8 жовтня
Кваліфікація 08:00 - субота 8 жовтня (пряма трансляція на Першому національному, початок о 07:55)
Гонка 09:00 - неділя 9 жовтня (пряма трансляція на Першому національному, початок о 08:55)

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Авто/мото | 17 мая 2024, 23:06 0

Украинка проехала круг в Кремоне быстрее, чем вчера

Комментарии