Когда и дождя не надо

Sport.ua рассказывает об увлекательной гонке в немецком Нюрбургринге

Гонки на заході Німеччини в легендарному Нюрбургринзі не бувають нецікавими - проти цього традиційно виступають конфігурація траси і погода. У цей рік до даного переліку можна сміливо додавати фактор шин Pirelli та частково регульоване заднє крило (DRS).

Зранку небо не дуже тішило гонщиків, але зберігало інтригу для вболівальників - дощ час від часу поливав трасу і FIA навіть дозволила командам скорегувати певні налаштування. Окрім іншого, температура повітря вдень прогрілася лише до +13С - і це всередині літа!

Однак небесна канцелярія змилостивилась над пілотами і під час гонки багатообіцяний дощ так і не пішов, але це жодним чином не вплинуло на те видовище, яке продемонстрували пілоти протягом 60 кіл у боротьбі за перемогу та інші призові місця. Траса просохла ще до старту і гонщики розпочинали на сліках.

Переможець суботньої кваліфікації Марк Веббер знову програв старт, поступившись лідерством у гонці Льюісу Хемілтону. Невдалий старт австралійця частково завадив його напарнику - Себастіан Феттель не зумів відстояти свою третю стартову позицію і пропустив Алонсо в першому повороті, але вже на другому колі повернув собі втрачене.

Феліпе Масса вкотре продемонстрував відмінну реакцію на згаслі вогні світлофора, та місця в першому повороті Феттель й Алонсо йому не залишили і бразилець пропустив Росберга, обійти якого зумів лише в першому повороті 12-го кола в контактній боротьбі, але без видимих пошкоджень для болідів.

Дженсон Баттон до невиразної кваліфікації додав ще й такий самий старт - спустившись на десяте місце - англійця зуміли пройти Сутіл, Петров і Шумахер. Міхаель традиційно добре проводить стартові кола, але вже двічі в сезоні його траекторія невдало перетиналася з Петровим. В Німеччині німець тричі обганяв Віталія і жодного інциденту між ними не було.

Героєм старту в другому ешелоні став Кобаясі (хоча не думаю, що це може когось здивувати) - японець відіграв аж п'ять позицій і став дванадцятим, що при вдалій шинній стратегії обіцяло непогані перспективи для нього.

Після перших кіл ситуація дещо стабілізувалася і тільки помилки одних і майстерний пілотаж інших пілотів дозволяв активно боротися за позиції. Навіть DRS допомагала не завжди - для майстрів захисної їзди займати правильну траекторію було достатньо, щоб зберігати позиції.

Квартет лідерів упевнено відривався від решти пелотону і ставало очевидно, що пілоти не збираються форсувати події на стартовому відрізку гонки. Хоча вже на восьмому колі Алонсо обігнав Феттеля в боротьбі за третє місце. За два кола потому німець, помилившись на гальмуванні, втратив сім дорогоцінних секунд, а разом із ними і шанси на подіум, адже його темп був гіршим, та ще й додалися певні проблеми із задніми гальмами, які дивним чином вирішилися тільки на останньому гоночному відрізку, коли Себастіан боровся з Массою. Веббер навіть зумів обігнати Хемілтона після виходу з шикани NGK, але британець вдало контратакував на стартовій прямій і повернув собі лідерство.

Після чверті дистанції, на 15-му колі Марк Веббер відкрив першу хвилю зупинок у боксах - тактичну боротьбу за перемогу та порядок місць на подіумі було відкрито. Особливість цьогорічних покришок Pirelli полягає в тому, що у більшості випадків більш ранній піт-стоп приносить перевагу. Так і сталося - через два кола після Марка синхронний піт провели Хемілтон й Алонсо, і саме Веббер вперше в сезоні очолив пелотон.

Весь наступний гоночний відрізок тріо лідерів намагалися не відпускати один одного далеко, контролюючи свій і чужий темпи та зношення покришок.

В цей час за спинами лідерів точилася не менш цікава боротьба за місця у заліковій десятці. Сутіл, Петров, Кобаясі і, напевно, Баттон їхали з тактикою двох зупинок в боксах, обоє гонщиків Mercedes планували три піт-стопа, а тому мали атакувати і відігравати час, необхідний для зайвої зупинки. По ходу гонки Ніко краще вдавалося втілювати задум у життя, а Міхаель, як і Феттель раніше, помилився, програвши три позиції після власного розвороту. Та слід віддати належне багаторазовому чемпіону - ця помилка тільки більше додала мотивації німцеві, який кинувся надолужувати програне.

Другу хвилю піт-стопів серед лідерів на 31-му колі знову відкрив Веббер, але на цей раз тактика більш ранньої зупинки не спрацювала. Хоч шини у Хемілтона й Алонсо і були вже зношені, але палива в баках ставало все менше і вони змогли підтримувати необхідний темп в гонці. Після виїзду з боксів McLaren №3 Марк пробував випередити Льюіса, але агресивний захист британця став цьому на заваді. Ще колом пізніше Алонсо виїхав попереду Хемілтона, але британець зумів обійти червоний болід, що й стало ключовим епізодом в боротьбі за перемогу.

Очоливши гонку вдруге, Хемілтон почав поступово, але впевнено нарощувати відрив від Алонсо і Веббера. Тим самим Льюіс прагнув убезпечити себе від несподіванок останнього гоночного відрізка, який усі троє мали проїхали на жорстких шинах Medium. План команди і британця спрацював на усі 100% і Хемілтон без особливих проблем після третього піт-стопа залишився лідером і здобув другу перемогу в сезоні.

Слово переможцю: «Ми не очікували, що цього уїк-енду будемо настільки швидкими, адже на попередньому Гран-прі у нас були проблеми, проте команда і всі, хто працює на базі, доклали максимум зусиль… Я дуже задоволений, як на мене, це була одна з кращих моїх гонок!»

Фернандо Алонсо також упевнено довів власну гонку до фінішу на другій позиції, а Марк Веббер став останнім учасником урочистої церемонії на подіумі. Після фінішу сталася цікава й рідкісна для сучасної Формули 1 річ - на боліді Алонсо закінчувалося пальне і команда попросила іспанця зупинитися та вимкнути двигун, щоб залишилася достатня кількість бензину для обов'язкової перевірки, яку машина пройшла в закритому парку без претензій з боку представників FIA. В закритий парк іспанця на власному боліді довіз Веббер.

Фернандо, як і Хемілтон, залишився дуже задоволений власним результатом: «Уїк-енд видався важким, у п'ятницю виникли проблеми, в кваліфікації я був тільки четвертим, програвши півсекунди поулу, так що друге місце - відмінний результат. Друге місце у Валенсії, перше в Сільверстоуні, знову друге тут - у трьох різних гонках ми були конкурентоспроможними і така стабільність налаштовує на оптимізм у другій половині сезону».

Боротьба ж за четверте місце між Массою та Феттелем стала прикрасою фінішних кіл в Нюрбургринзі. Бразилець і німець максимально відтягували обов'язковий візит в бокси для «перевзування» у Medium, а команди намагалися тактично переграти одна одну. Старий фокус Скудерії часів Росса Брона та Міхаеля Шумахера із виходом механіків на піт-лейн з шинами не спрацював - Феттель залишався на хвості у Масси, постійно намагаючись обігнати бразильця за допомогою DRS або на гальмуванні в першому повороті. Зрештою, коли гонщики завершували передостаннє коло, вони змушені були робити піт-стоп і ставити жорсткіші шини. Боротьба нервів точилася і серед механіків - хлопці в червоних комбінезонах загубили гайку і затримали Феліпе. В цей час Феттель уже проїжджав повз бокси Скудерії - четверте місце дісталося німцеві.

Боротьба за шосту-десяту позиції точилася як на трасі, так і за її межами. Дженсон Баттон друге поспіль зійшов - цього разу на машині англійця відмовила гідравліка і пілот змушений був заїхати в бокси.

Адріан Сутіл з тактикою двох піт-стопів зумів фінішувати попереду сріблястих болідів Mercedes, які, зі слів Норберта Хауга, протягом значної дистанції змушені були економити пальне. Схоже що в команді розраховували на дощ і не заповнили баки достатньою кількістю бензину.

Камуї Кобаясі вкотре порадував своїх уболівальників та власну команду - стартувавши сімнадцятим, японець відмінно прорвався в топ-десятку і зумів завершити гонку на чудовій дев'ятій позиції. «Я чудово стартував і в перших поворотах зміг виграти кілька позицій, піднявшись з 17-го на 12-те місце. Але далі прогресувати було значно складніше - машині не вистачало швидкості. Очки я заробив виключно завдяки стратегії - дякую команді за бездоганну роботу на піт-стопах… Я так і не наздогнав Міхаеля Шумахера - він був набагато швидшим на прямих… Сподіваюся, в наступній гонці виступлю ще краще», - сказав японець після гонки.

В Lotus Renault намагаються знайти причини свого відставання від лідерів і Mercedes, але віз і нині там, тому десяте місце Віталія Петрова є реальним максимумом, на який в даних умовах може розраховувати команда.

Після гонки в турнірних таблицях відбулося по одній зміні. Льюіс Хемілтон вийшов на третє місце в особистому заліку, випередивши Алонсо. А в Кубку конструкторів Force India завдяки прекрасному результату Сутіла змогла випередити Toro Rosso.

Себастіан Феттель вперше не фінішував на подіумі - досягнення Міхаеля Шумахера 2002 року, коли він був на подіумі в кожному Гран-прі, залишається недоторканим. Ну а Себастіан вже однозначно залишиться лідером чемпіонату навіть по завершенню європейської частини сезону.

Підсумовуючи результати Гран-прі Німеччини, варто зробити висновок про те, що в гоночному темпі Red Bull не найшвидша машина - серйозну конкуренцію «бикам» спроможні нав'язувати McLaren та Ferrari, а відтак боротьба за перемоги та місця на подіумі протягом наступних гонок має бути дуже цікавою.

А наступна гонка відбудеться вже за тиждень в Угорщині.

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Гран-прі Німеччини. Фінішний протокол:

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

Л. Хемілтон

McLaren

1:37:30.334

3

2.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 3.980

3

3.

М. Веббер

Red Bull

+ 9.788

3

4.

С. Феттель

Red Bull

+ 47.921

3

5.

Ф. Масса

Ferrari

+ 52.252

3

6.

А. Сутіл

Force India

+ 1:26.208

2

7.

Н. Росберг

Mercedes

+ 1 коло

3

8.

М. Шумахер

Mercedes

+ 1 коло

3

9.

К. Кобаясі

Sauber

+ 1 коло

2

10.

В. Петров

Lotus Renault

+ 1 коло

2

11.

С. Перес

Sauber

+ 1 коло

2

12.

Х. Альгерсуарі

Toro Rosso

+ 1 коло

2

13.

П. ді Реста

Force India

+ 1 коло

2

14.

П. Мальдонадо

Williams

+ 1 коло

2

15.

С. Буемі

Toro Rosso

+ 1 коло

2

16.

Х. Ковалайнен

Team Lotus

+ 2 кола

2

17.

Т. Глок

Marussia Virgin

+ 3 кола

2

18.

Ж.Д'Амброзіо

Marussia Virgin

+ 3 кола

2

19.

Д. Рікьярдо

HRT

+ 3 кола

2

20.

К. Чандхок

Team Lotus

+ 4 кола

3

Найшвидше коло: Льюіс Хемілтон (McLaren) - 1:34.302 (59-е коло)

Не фінішували:

В. Ліуцци

HRT

44 коло

електрика

Дж. Баттон

McLaren

42коло

гідравліка

Р. Баррікелло

Williams

23 коло

витік мастила

Н. Хайдфельд

Lotus Renault

10коло

аварія

Особистий залік:

1

С.Феттель

Red Bull Racing

216

2

М.Веббер

Red Bull Racing

139

3

Л.Хемілтон

McLaren

134

4

Ф.Алонсо

Scuderia Ferrari

130

5

Д.Баттон

McLaren

109

6

Ф.Масса

Scuderia Ferrari

62

7

Н.Росберг

Mercedes GP

46

8

Н.Хайдфельд

Renault Lotus GP

34

9

В.Петров

Renault Lotus GP

32

10

М.Шумахер

Mercedes GP

32

11

К.Кобаясі

Sauber F1 Team

27

12

А.Сутіл

Force India

18

13

Х.Альгесуарі

Scuderia Toro Rosso

9

14

С.Перес

Sauber F1 Team

8

15

С.Буемі

Scuderia Toro Rosso

8

16

Р. Баррікелло

Williams

4

17

П.ді Реста

Force India

2

Кубок Конструкторів

1

Red Bull Racing

Renault

355

2

McLaren

Mercedes

243

3

Scuderia Ferrari

Ferrari

192

4

Mercedes GP

Mercedes

78

5

Renault Lotus GP

Renault

66

6

Sauber F1 Team

Ferrari

35

7

Force India

Mercedes

20

8

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

17

9

AT&T Williams

Cosworth

4

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 08 мая 2024, 00:29 42

Николай Сираш не выходит на связь, «Хуст» попросил поддержки у УАФ

Комментарии