И снова Феттель

Sport.ua подводит итоги Гран-При Европы, который состоялся днем в Валенсии

Гонка в Валенсії принесла ті результати, на які очікували її фаворити, але так і не змогла подарувати глядачам найголовнішого та найцікавішого - боротьби за перемогу та цікавих і видовищних обгонів.

Pirelli вперше привезли покришки Medium, які мали витримати навантаження на дуже абразивному асфальті Валенсії, але сильно поступалися в темпі шинам Soft. Відтак майже всі команди, розробляючи стратегію на гонку, старалися мінімізувати використання жорсткішої гуми.

Боротьба на іспанському узбережжі Середземного моря в попередні роки велася, насамперед, в боксах. Цього разу, за великим рахунком, сталося так само. Так, звісно, боротьби на трасі вистачало, але це була боротьба не вище шостого місця, коли Баттон зміг обійти Росберга. На чолі ж пелотону вся боротьба велася стратегами команд і завершилася локальними перемогами та поразками.

На старті гонки пілоти Ferrari відмінно змогли проїхати повз Льюїса Хемілтона, опинившись у «правильному» порядку з Алонсо на третій позиції. Старт для гонщиків McLaren вийшов відверто невдалим - якщо Льюіс пропустив дві Ferrari, то Дженсон програв старт Росбергу, хоча і зміг випередити німця на шостому колі без допомоги DRS, яка на попередніх колах не допомогла.

До речі, система, як і очікувалося, працювала не настільки ефективно, як того хотілося б гонщикам, що знаходилися позаду. І слава Богу, бо дивитися на пачки штучних обгонів звісно можна, але зрідка. От і цього разу, так само як і в Барселоні, таких обгонів багато не було - вміру.

Себастіан Феттель, як ми і передбачали, прагнув максимально збільшити свій власний відрив від переслідувачів перед гонкою в Сільверстоуні, де буде заборонено використовувати «гарячий вихлоп». І йому це вдалося на 100% - від самого старту і до фінішу німець контролював хід гонки. Тільки одного разу під час першої хвилі піт-стопів він поступився лідерством в гонці Массі. Надалі він продовжив робити те, до чого поступово призвичаїлася більшість любителів Формули 1 за цей рік - спокійно та без особливих проблем довів справу до перемоги. Шостої у восьми гонках. А встановивши найшвидше коло в гонці - Феттель вперше в сезоні здобув хет-трик.

«Не знаю, як гонка виглядала збоку, не знаю наскільки багато подій відбулося під час неї, але мені гонка здалася нудною. Менше з тим, кожного кола я отримував величезне задоволення від керування машиною. Я відчував пресинг збоку Фернандо і Марка, часом вони проводили піт-стопи раніше від мене, часом пізніше, але їхали вони дуже швидко.

Мені подобається ця траса - тут фантастично гладенький асфальт. Команда відмінно впоралася зі своїми завданнями, попри те що ми напередодні побоювалися, що нам буде непросто, все склалося дуже вдало. Уїк-енд пройшов бездоганно і я цілком задоволений результатом».

Значно цікавішою була боротьба за друге місце між Веббером і Алонсо - іспанець постійно чинив тиск на позиції Марка, але до першої хвилі зупинок в боксах нічого вдалого зробити не зміг. Зрештою лише на 21-му колі Фернандо, сповна використавши можливості DRS, опинився попереду австралійця. Але такий порядок руху пілотів проіснував до другої серії піт-стопів, з якої Алонсо виїхав позаду Марка. Боротьба за другу позицію перейшла у нову фазу протистояння, в якій ніхто з пілотів не мав можливості використати DRS, але й не відпускав опонента занадто далеко. Уся трійця лідерів використовувала ідентичну шинну тактику, а отже все мало вирішитися при зміні опційних шин та прайм.

І тут сталося найцікавіше - в попередніх гонках пілоти Ferrari скаржилися на проблеми з роботою жорсткого комплекту, але у Валенсії Алонсо зумів не просто підтримувати темп «биків», а й поступово відриватися від Веббера, якого він зумів обійти за рахунок більш пізнього піт-стопу.

Таким чином після того як Себастіан останнім перевзувся у Medium і було сформовано трійку призерів Гран-Прі Європи - Феттель, Алонсо, Веббер.

Алонсо був задоволений своїм результатом в гонці: «Друге місце - це максимум натепер, адже я зумів розділити двох гонщиків Red Bull на фініші. В Монако ми відмінно виконали свою роботу, і я дістався фінішу другим, в Канаді теж все виходило, але я не зміг поборотися за перемогу, сьогодні ж знову друге місце - гарний результат для команди. Ми рухаємося у правильному напрямку і будемо ще ближчими в наступних Гран-Прі. Ми продовжимо роботу, щоб досягти більшого».

Марк Веббер був дещо розчарованим результатом гонки, адже австралієць розраховував щонайменше на друге місце: «Я думаю, що мав фінішувати сьогодні другим. Чесно кажучи, це була моя найкраща гонка сезону аж до останнього піт-стопу. Було досить близько між нами трьома (Марком, Фернандо і Себастіаном) і ми намагалися їхати якнайшвидше та однаково використовувати шини. Я був цілком задоволений тим, як ішла гонка до моєї останньої зупинки в боксах - це була моя помилка. Я переймався тим, що Фернандо зможе скоротити відставання і не знав наскільки шини Medium будуть поводити себе на першому колі, тож це був ризик з мого боку, але вирішив піти на нього. Я програв Фернандо - він провів прекрасну гонку, а у нас були проблеми з коробкою передач наприкінці гонки, тому я відпустив його, але достатній відрив від McLaren дозволив скинути темп і фінішувати з цими проблемами попереду».

Льюіс Хемілтон практично весь час, крім першого гоночного відрізка їхав один й так і не зміг продемонструвати свою зарядженість на боротьбу, яку він ще у п'ятницю-суботу обіцяв показати в гонці. Поступившись на старті місцем не тільки Алонсо а й Массі, британець зумів за рахунок кращої тактики піт-стопів обійти бразильця та фінішувати четвертим попри перманентні проблеми з перегрівом задніх шин. Хоча така гонка зовсім не сподобалася молодому пілоту - «Цього разу ми просто були недостатньо швидкими. Та й у мене не виходило достатньо добре контролювати стан покришок, тож наприкінці дистанції швидкість почала сильно падати. Ще добре, що я зумів фінішувати попереду Масси.

Феліпе Масса провів цілком непогану гонку - особливо гарно у нього вийшов старт, де він з-за спини Хемілтона вискочив попереду британця, але за рахунок стратегії зупинок в боксах та затримці на власному другому піті все-таки програв Льюісу, фінішувавши п'ятим. Але така гонка більше принесла розчарування бразильцю, який розраховував на кращий фініш: «Це була гарна гонка, в якій я більшою мірою атакував. Я намагався отримати максимум від м'яких шин, бо знав, що темп на основних (Medium) не буде кращим. Дуже прикро через втрату часу на піт-стопі, де я загубив 4-5 секунд, що коштувало мені шансів на боротьбу за позицію з Хемілтоном. Я так думаю, що наш сьогоднішній темп дозволяв випередити обидві машини McLaren, і ми тільки наполовину досягли цього».

Дженсон Баттон, як ми зазначали ще після кваліфікації, не дуже добре знаходить мову з машиною на цій трасі, а тому в актив гонку англієць собі занести навряд може. Він їхав спокійно, упевнено, не ризикуючи, крім того на другій половині дистанції у нього відмовив KERS і Дженсон змушений був змиритися зі своїм шостим місцем, а розраховувати піднятися він міг тільки у випадку непередбачуваних обставин у конкурентів.

«Обгін Ніко став для мене кращим моментом гонки. Після цього я міг підтримувати непогану швидкість на м'яких покришках так довго, як тільки можна. Але на середині дистанції у мене відмовив KERS, що призвело до втрат не тільки на виході з поворотів, а й на гальмуваннях. Так що моя гонка не вийшла цікавою, але враховуючи проблеми з машиною, фінішувати лише у восьми секундах позаду Ferrari - дуже непогано. Нам доведеться добре попрацювати перед Сільверстоуном».

Гонка для команд другого ешелону (до таких наразі відносяться тільки Lotus Renault і Mercedes) вийшла однаково непростою - Ніко Росберг достоту спокійно зміг довести свій болід до фінішу на тій же позиції, з якої він стартував. В свою чергу Нік Хайдфельд замкнув залікову десятку пілотів.

Що ж до Міхаеля Шумахера та Віталія Петрова - упевнений що обидва гонщики прагнутимуть якомога швидше забути події валенсійської гонки та зосередитися на майбутньому. Росіянин, стартуючи на жорсткому комплекті шин, сильно провалився вглиб пелотону, так і не вибравшись звідти. А Міхаель знову став жертвою інциденту з Віталієм - виїжджаючи з боксів після своєї першої зупинки німець, знаходячись на внутрішньому радіусі, вдруге не врахував «фактор Петрова» і ціле коло їхав зі зламаним переднім крилом. Хоча зла на росіянина Шумахер не тримає, беручи усю провину за гоночний інцидент на себе:

«Невдала гонка, для мене все завершилося після 15-го кола, коли я зачепив машину Петрова і втратив можливість здобути очки. Швидкість боліда дозволяла фінішувати на тому ж місці, з якого я стартував, але зараз можна тільки здогадуватися чим би все могло б завершитися.

Я знав, що Петров наближається, але побачив його запізно, хотів змінити траекторію, заблокував переднє колесо і зачепив його машину. Це моя помилка. Я тепер чекаю на гонку в Сільверстоуні - одному з наших домашніх Гран-Прі (база команди знаходиться неподалік у Бреклі)».

Хайме Альгерсуарі відмінно використавши тактику меншої кількості піт-стопів не тільки прорвався до топ-десятки, а й зумів наздогнати в особистому заліку свого напарника, що призведе до ще більшої боротьби між пілотами Toro Rosso за право залишитися в команді не тільки до кінця сезону, а і в наступному році. Хайме цілком претендує на звання героя гонки, адже фініш на восьмому місці при старті з вісімнадцятого на боліді Toro Rosso - це прекрасний результат для молодого іспанця.

Адріан Сутіл попри позагоночні проблеми з законом, які можуть загрожувати його подальшій кар'єрі, прекрасно, як для пілота Force India, провів гонку і отримав чергові два очка. Німець був мало помітним, але в його ситуації це не головне - головне результат. І Адріан його досяг, молодець.

Однозначно невдалою є гонка для Sauber, бо вперше в сезоні Кобаясі не зміг набрати очок, а Перес також не допоміг команді, хоча і намагався потрапити до топ-10 за рахунок лише одного!!! піт-стопу - хіба у когось ще є сумніви щодо ощадливості швейцарського шасі до італійських шин? Те саме стосується і обох пілотів Френка Вільямса - ні Рубенс, ні Пастор не змогли досягти поставленої командою мети, і залишилися на далеких 12-й та 18-й позиціях.

Що ж стосується аутсайдерів - то і тут усе напрочуд передбачувано вийшло. Спочатку зелений Lotus, потім Marussia Virgin з відставанням у два кола від лідера, а вже потім з трьома колами позаду обоє пілотів Hispania.

Ще однією цікавинкою Валенсії є те, що усі 24 пілоти, які стартували в гонці змогли у ній фінішувати.

Якщо поглянути до особистого заліку, то зміни відбулися зовсім несуттєві:

- Веббер наздогнав Баттона у боротьбі за друге місце, але перемога в гонці залишає англійця попереду;
- Росберг піднявся на сьоме, обійшовши одразу Петрова, Хайдфельда і Шумахера;
- Альгерсуарі за рахунок кращої фінішної позиції випередив Буемі, хоча очок у пілотів Toro Rosso порівну;

У Кубку Конструкторів усі команди залишилися на тих самих місцях, які вони займали до Гран-Прі Європи у Валенсії. Хоча Mercedes наблизився впритул до Lotus Renault.

Наступний Гран-Прі відбудеться в Сільверстоуні 8-10 липня, сподіваюся буде веселіше ніж у Валенсії.

Гран-прі Європи. Фінішний протокол:

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:39:36.169

3

2.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 10.891

3

3.

М. Веббер

Red Bull

+ 27.255

3

4.

Л. Хемілтон

McLaren

+ 46.190

3

5.

Ф. Масса

Ferrari

+ 51.705

3

6.

Дж. Баттон

McLaren

+ 1:00.065

3

7.

Н. Росберг

Mercedes

+ 1:38.090

3

8.

Х. Альгерсуарі

Toro Rosso

+ 1 коло

2

9.

А. Сутіл

Force India

+ 1 коло

3

10.

Н. Хайдфельд

Lotus Renault

+ 1 коло

3

11.

С. Перес

Sauber

+ 1 коло

1

12.

Р. Баррікелло

Williams

+ 1 коло

3

13.

С. Буемі

Toro Rosso

+ 1 коло

3

14.

П. ді Реста

Force India

+ 1 коло

3

15.

В. Петров

Lotus Renault

+ 1 коло

3

16.

К. Кобаясі

Sauber

+ 1 коло

2

17.

М. Шумахер

Mercedes

+ 1 коло

3

18.

П. Мальдонадо

Williams

+ 1 коло

3

19.

Х. Ковалайнен

Team Lotus

+ 2 кола

3

20.

Я. Труллі

Team Lotus

+ 2 кола

2

21.

Т. Глок

Marussia Virgin

+ 2 кола

2

22.

Ж.Д'Амброзіо

Marussia Virgin

+ 2 кола

2

23.

В. Ліуцци

HRT

+ 3 кола

3

24.

Н. Картікеян

HRT

+ 3 кола

3

Найшвидше коло: Себастіан Феттель (Red Bull) - 1:41.852 (53-е коло, 191.536 км/год)

Особистий залік

1

С.Феттель

Red Bull Racing

186

2

Д.Баттон

McLaren

109

3

М.Веббер

Red Bull Racing

109

4

Л.Хемілтон

McLaren

97

5

Ф.Алонсо

Scuderia Ferrari Marlboro

87

6

Ф.Масса

Scuderia Ferrari Marlboro

42

7

Н.Росберг

Mercedes GP

32

8

В.Петров

Renault Lotus GP

31

9

Н.Хайдфельд

Renault Lotus GP

30

10

М.Шумахер

Mercedes GP

26

11

К.Кобаясі

Sauber F1 Team

25

12

А.Сутіл

Force India

10

13

Х.Альгесуарі

Scuderia Toro Rosso

8

14

С.Буемі

Scuderia Toro Rosso

8

15

Р. Баррікелло

Williams

4

16

С.Перес

Sauber F1 Team

2

17

П.ді Реста

Force India

2

Кубок Конструкторів

1

Red Bull Racing

Renault

295

2

McLaren

Mercedes

206

3

Scuderia Ferrari Marlboro

Ferrari

129

4

Renault Lotus GP

Renault

61

5

Mercedes GP

Mercedes

58

6

Sauber F1 Team

Ferrari

27

7

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

16

8

Force India

Mercedes

12

9

AT&T Williams

Cosworth

4

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Футбол | 23 ноября 2024, 09:00 18

Уход в другую команду этим исполнителям нужен, прежде всего, чтобы не загубить карьеру…

Комментарии