Поддержать украинских военных и людей, пострадавших из-за войны

Формула 1
| Обновлено 26 июня 2011, 23:50
5758
16

И снова Феттель

Sport.ua подводит итоги Гран-При Европы, который состоялся днем в Валенсии

| Обновлено 26 июня 2011, 23:50
5758
16
И снова Феттель

Гонка в Валенсії принесла ті результати, на які очікували її фаворити, але так і не змогла подарувати глядачам найголовнішого та найцікавішого – боротьби за перемогу та цікавих і видовищних обгонів.

Pirelli вперше привезли покришки Medium, які мали витримати навантаження на дуже абразивному асфальті Валенсії, але сильно поступалися в темпі шинам Soft. Відтак майже всі команди, розробляючи стратегію на гонку, старалися мінімізувати використання жорсткішої гуми.

Боротьба на іспанському узбережжі Середземного моря в попередні роки велася, насамперед, в боксах. Цього разу, за великим рахунком, сталося так само. Так, звісно, боротьби на трасі вистачало, але це була боротьба не вище шостого місця, коли Баттон зміг обійти Росберга. На чолі ж пелотону вся боротьба велася стратегами команд і завершилася локальними перемогами та поразками.

На старті гонки пілоти Ferrari відмінно змогли проїхати повз Льюїса Хемілтона, опинившись у «правильному» порядку з Алонсо на третій позиції. Старт для гонщиків McLaren вийшов відверто невдалим – якщо Льюіс пропустив дві Ferrari, то Дженсон програв старт Росбергу, хоча і зміг випередити німця на шостому колі без допомоги DRS, яка на попередніх колах не допомогла.

До речі, система, як і очікувалося, працювала не настільки ефективно, як того хотілося б гонщикам, що знаходилися позаду. І слава Богу, бо дивитися на пачки штучних обгонів звісно можна, але зрідка. От і цього разу, так само як і в Барселоні, таких обгонів багато не було – вміру.

Себастіан Феттель, як ми і передбачали, прагнув максимально збільшити свій власний відрив від переслідувачів перед гонкою в Сільверстоуні, де буде заборонено використовувати «гарячий вихлоп». І йому це вдалося на 100% – від самого старту і до фінішу німець контролював хід гонки. Тільки одного разу під час першої хвилі піт-стопів він поступився лідерством в гонці Массі. Надалі він продовжив робити те, до чого поступово призвичаїлася більшість любителів Формули 1 за цей рік – спокійно та без особливих проблем довів справу до перемоги. Шостої у восьми гонках. А встановивши найшвидше коло в гонці – Феттель вперше в сезоні здобув хет-трик.

«Не знаю, як гонка виглядала збоку, не знаю наскільки багато подій відбулося під час неї, але мені гонка здалася нудною. Менше з тим, кожного кола я отримував величезне задоволення від керування машиною. Я відчував пресинг збоку Фернандо і Марка, часом вони проводили піт-стопи раніше від мене, часом пізніше, але їхали вони дуже швидко.

Мені подобається ця траса – тут фантастично гладенький асфальт. Команда відмінно впоралася зі своїми завданнями, попри те що ми напередодні побоювалися, що нам буде непросто, все склалося дуже вдало. Уїк-енд пройшов бездоганно і я цілком задоволений результатом».

Значно цікавішою була боротьба за друге місце між Веббером і Алонсо – іспанець постійно чинив тиск на позиції Марка, але до першої хвилі зупинок в боксах нічого вдалого зробити не зміг. Зрештою лише на 21-му колі Фернандо, сповна використавши можливості DRS, опинився попереду австралійця. Але такий порядок руху пілотів проіснував до другої серії піт-стопів, з якої Алонсо виїхав позаду Марка. Боротьба за другу позицію перейшла у нову фазу протистояння, в якій ніхто з пілотів не мав можливості використати DRS, але й не відпускав опонента занадто далеко. Уся трійця лідерів використовувала ідентичну шинну тактику, а отже все мало вирішитися при зміні опційних шин та прайм.

І тут сталося найцікавіше – в попередніх гонках пілоти Ferrari скаржилися на проблеми з роботою жорсткого комплекту, але у Валенсії Алонсо зумів не просто підтримувати темп «биків», а й поступово відриватися від Веббера, якого він зумів обійти за рахунок більш пізнього піт-стопу.

Таким чином після того як Себастіан останнім перевзувся у Medium і було сформовано трійку призерів Гран-Прі Європи – Феттель, Алонсо, Веббер.

Алонсо був задоволений своїм результатом в гонці: «Друге місце – це максимум натепер, адже я зумів розділити двох гонщиків Red Bull на фініші. В Монако ми відмінно виконали свою роботу, і я дістався фінішу другим, в Канаді теж все виходило, але я не зміг поборотися за перемогу, сьогодні ж знову друге місце – гарний результат для команди. Ми рухаємося у правильному напрямку і будемо ще ближчими в наступних Гран-Прі. Ми продовжимо роботу, щоб досягти більшого».

Марк Веббер був дещо розчарованим результатом гонки, адже австралієць розраховував щонайменше на друге місце: «Я думаю, що мав фінішувати сьогодні другим. Чесно кажучи, це була моя найкраща гонка сезону аж до останнього піт-стопу. Було досить близько між нами трьома (Марком, Фернандо і Себастіаном) і ми намагалися їхати якнайшвидше та однаково використовувати шини. Я був цілком задоволений тим, як ішла гонка до моєї останньої зупинки в боксах – це була моя помилка. Я переймався тим, що Фернандо зможе скоротити відставання і не знав наскільки шини Medium будуть поводити себе на першому колі, тож це був ризик з мого боку, але вирішив піти на нього. Я програв Фернандо – він провів прекрасну гонку, а у нас були проблеми з коробкою передач наприкінці гонки, тому я відпустив його, але достатній відрив від McLaren дозволив скинути темп і фінішувати з цими проблемами попереду».

Льюіс Хемілтон практично весь час, крім першого гоночного відрізка їхав один й так і не зміг продемонструвати свою зарядженість на боротьбу, яку він ще у п’ятницю-суботу обіцяв показати в гонці. Поступившись на старті місцем не тільки Алонсо а й Массі, британець зумів за рахунок кращої тактики піт-стопів обійти бразильця та фінішувати четвертим попри перманентні проблеми з перегрівом задніх шин. Хоча така гонка зовсім не сподобалася молодому пілоту – «Цього разу ми просто були недостатньо швидкими. Та й у мене не виходило достатньо добре контролювати стан покришок, тож наприкінці дистанції швидкість почала сильно падати. Ще добре, що я зумів фінішувати попереду Масси.

Феліпе Масса провів цілком непогану гонку – особливо гарно у нього вийшов старт, де він з-за спини Хемілтона вискочив попереду британця, але за рахунок стратегії зупинок в боксах та затримці на власному другому піті все-таки програв Льюісу, фінішувавши п’ятим. Але така гонка більше принесла розчарування бразильцю, який розраховував на кращий фініш: «Це була гарна гонка, в якій я більшою мірою атакував. Я намагався отримати максимум від м’яких шин, бо знав, що темп на основних (Medium) не буде кращим. Дуже прикро через втрату часу на піт-стопі, де я загубив 4-5 секунд, що коштувало мені шансів на боротьбу за позицію з Хемілтоном. Я так думаю, що наш сьогоднішній темп дозволяв випередити обидві машини McLaren, і ми тільки наполовину досягли цього».

Дженсон Баттон, як ми зазначали ще після кваліфікації, не дуже добре знаходить мову з машиною на цій трасі, а тому в актив гонку англієць собі занести навряд може. Він їхав спокійно, упевнено, не ризикуючи, крім того на другій половині дистанції у нього відмовив KERS і Дженсон змушений був змиритися зі своїм шостим місцем, а розраховувати піднятися він міг тільки у випадку непередбачуваних обставин у конкурентів.

«Обгін Ніко став для мене кращим моментом гонки. Після цього я міг підтримувати непогану швидкість на м’яких покришках так довго, як тільки можна. Але на середині дистанції у мене відмовив KERS, що призвело до втрат не тільки на виході з поворотів, а й на гальмуваннях. Так що моя гонка не вийшла цікавою, але враховуючи проблеми з машиною, фінішувати лише у восьми секундах позаду Ferrari – дуже непогано. Нам доведеться добре попрацювати перед Сільверстоуном».

Гонка для команд другого ешелону (до таких наразі відносяться тільки Lotus Renault і Mercedes) вийшла однаково непростою – Ніко Росберг достоту спокійно зміг довести свій болід до фінішу на тій же позиції, з якої він стартував. В свою чергу Нік Хайдфельд замкнув залікову десятку пілотів.

Що ж до Міхаеля Шумахера та Віталія Петрова – упевнений що обидва гонщики прагнутимуть якомога швидше забути події валенсійської гонки та зосередитися на майбутньому. Росіянин, стартуючи на жорсткому комплекті шин, сильно провалився вглиб пелотону, так і не вибравшись звідти. А Міхаель знову став жертвою інциденту з Віталієм – виїжджаючи з боксів після своєї першої зупинки німець, знаходячись на внутрішньому радіусі, вдруге не врахував «фактор Петрова» і ціле коло їхав зі зламаним переднім крилом. Хоча зла на росіянина Шумахер не тримає, беручи усю провину за гоночний інцидент на себе:

«Невдала гонка, для мене все завершилося після 15-го кола, коли я зачепив машину Петрова і втратив можливість здобути очки. Швидкість боліда дозволяла фінішувати на тому ж місці, з якого я стартував, але зараз можна тільки здогадуватися чим би все могло б завершитися.

Я знав, що Петров наближається, але побачив його запізно, хотів змінити траекторію, заблокував переднє колесо і зачепив його машину. Це моя помилка. Я тепер чекаю на гонку в Сільверстоуні – одному з наших домашніх Гран-Прі (база команди знаходиться неподалік у Бреклі)».

Хайме Альгерсуарі відмінно використавши тактику меншої кількості піт-стопів не тільки прорвався до топ-десятки, а й зумів наздогнати в особистому заліку свого напарника, що призведе до ще більшої боротьби між пілотами Toro Rosso за право залишитися в команді не тільки до кінця сезону, а і в наступному році. Хайме цілком претендує на звання героя гонки, адже фініш на восьмому місці при старті з вісімнадцятого на боліді Toro Rosso – це прекрасний результат для молодого іспанця.

Адріан Сутіл попри позагоночні проблеми з законом, які можуть загрожувати його подальшій кар’єрі, прекрасно, як для пілота Force India, провів гонку і отримав чергові два очка. Німець був мало помітним, але в його ситуації це не головне – головне результат. І Адріан його досяг, молодець.

Однозначно невдалою є гонка для Sauber, бо вперше в сезоні Кобаясі не зміг набрати очок, а Перес також не допоміг команді, хоча і намагався потрапити до топ-10 за рахунок лише одного!!! піт-стопу – хіба у когось ще є сумніви щодо ощадливості швейцарського шасі до італійських шин? Те саме стосується і обох пілотів Френка Вільямса – ні Рубенс, ні Пастор не змогли досягти поставленої командою мети, і залишилися на далеких 12-й та 18-й позиціях.

Що ж стосується аутсайдерів – то і тут усе напрочуд передбачувано вийшло. Спочатку зелений Lotus, потім Marussia Virgin з відставанням у два кола від лідера, а вже потім з трьома колами позаду обоє пілотів Hispania.

Ще однією цікавинкою Валенсії є те, що усі 24 пілоти, які стартували в гонці змогли у ній фінішувати.

Якщо поглянути до особистого заліку, то зміни відбулися зовсім несуттєві:

- Веббер наздогнав Баттона у боротьбі за друге місце, але перемога в гонці залишає англійця попереду;
- Росберг піднявся на сьоме, обійшовши одразу Петрова, Хайдфельда і Шумахера;
- Альгерсуарі за рахунок кращої фінішної позиції випередив Буемі, хоча очок у пілотів Toro Rosso порівну;

У Кубку Конструкторів усі команди залишилися на тих самих місцях, які вони займали до Гран-Прі Європи у Валенсії. Хоча Mercedes наблизився впритул до Lotus Renault.

Наступний Гран-Прі відбудеться в Сільверстоуні 8-10 липня, сподіваюся буде веселіше ніж у Валенсії.

Гран-прі Європи. Фінішний протокол:

 

Пілот

Команда

Час

Піт

1.

С. Феттель

Red Bull

1:39:36.169

3

2.

Ф. Алонсо

Ferrari

+ 10.891

3

3.

М. Веббер

Red Bull

+ 27.255

3

4.

Л. Хемілтон

McLaren

+ 46.190

3

5.

Ф. Масса

Ferrari

+ 51.705

3

6.

Дж. Баттон

McLaren

+ 1:00.065

3

7.

Н. Росберг

Mercedes

+ 1:38.090

3

8.

Х. Альгерсуарі

Toro Rosso

+ 1 коло

2

9.

А. Сутіл

Force India

+ 1 коло

3

10.

Н. Хайдфельд

Lotus Renault

+ 1 коло

3

11.

С. Перес

Sauber

+ 1 коло

1

12.

Р. Баррікелло

Williams

+ 1 коло

3

13.

С. Буемі

Toro Rosso

+ 1 коло

3

14.

П. ді Реста

Force India

+ 1 коло

3

15.

В. Петров

Lotus Renault

+ 1 коло

3

16.

К. Кобаясі

Sauber

+ 1 коло

2

17.

М. Шумахер

Mercedes

+ 1 коло

3

18.

П. Мальдонадо

Williams

+ 1 коло

3

19.

Х. Ковалайнен

Team Lotus

+ 2 кола

3

20.

Я. Труллі

Team Lotus

+ 2 кола

2

21.

Т. Глок

Marussia Virgin

+ 2 кола

2

22.

Ж.Д'Амброзіо

Marussia Virgin

+ 2 кола

2

23.

В. Ліуцци

HRT

+ 3 кола

3

24.

Н. Картікеян

HRT

+ 3 кола

3

Найшвидше коло: Себастіан Феттель (Red Bull) - 1:41.852 (53-е коло, 191.536 км/год)

Особистий залік

1

С.Феттель

Red Bull Racing

186

2

Д.Баттон

McLaren

109

3

М.Веббер

Red Bull Racing

109

4

Л.Хемілтон

McLaren

97

5

Ф.Алонсо

Scuderia Ferrari Marlboro

87

6

Ф.Масса

Scuderia Ferrari Marlboro

42

7

Н.Росберг

Mercedes GP

32

8

В.Петров

Renault Lotus GP

31

9

Н.Хайдфельд

Renault Lotus GP

30

10

М.Шумахер

Mercedes GP

26

11

К.Кобаясі

Sauber F1 Team

25

12

А.Сутіл

Force India

10

13

Х.Альгесуарі

Scuderia Toro Rosso

8

14

С.Буемі

Scuderia Toro Rosso

8

15

Р. Баррікелло

Williams

4

16

С.Перес

Sauber F1 Team

2

17

П.ді Реста

Force India

2

 

Кубок Конструкторів

1

Red Bull Racing

Renault

295

2

McLaren

Mercedes

206

3

Scuderia Ferrari Marlboro

Ferrari

129

4

Renault Lotus GP

Renault

61

5

Mercedes GP

Mercedes

58

6

Sauber F1 Team

Ferrari

27

7

Scuderia Toro Rosso

Ferrari

16

8

Force India

Mercedes

12

9

AT&T Williams

Cosworth

4

 В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua

Источник Sport.ua
Оцените материал
(1)
Сообщить об ошибке

Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите

Настроить ленту
Настройте свою личную ленту новостей

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Комментарии 16
Введите комментарий
Вы не авторизованы
Если вы хотите оставлять комментарии, пожалуйста, авторизуйтесь.
Venigret
Обещали ему хорошую машину, а получил он уг полнейший!
Или ты просто сомневаешься в его мастерстве?
Хотелось бы его увидеть за рулем Ред Була, или хотя бы Ферари с Маклареном, тогда было бы реально весело смотреть за гонками!
Hassassin
Попередні дані свідчать, що це новий рекорд Ф1 - 100% - 24 з 24 на фініші.
tsnoc
Мабуть що так.
Бог
До речі, чи не вперше в сезоні всі машини фінішували?..
tsnoc
Да, гонка вышла скучная, наверное организаторам надо что-то делать с трассой, она очень не удачная.
Бог
коммент уг... шо тут читать?
Hassassin
А хтось змушує?
Overdream
гонка уг... шо тут читать?
Бог
Ну, нічого не поробиш - кожному своє!))
Hassassin
Скажімо так - я беру найцікавіші коментарі пілотів або керівників. Можна і без цього, але на мою думку буде менш цікаво. У мене немає можливості (насамперед технічної) писати окремі новини з коментарями (не я на сайті розміщую статті, я тільки пишу текст). Більше того саме "по гарячих слідах" часом буває значно цікавіше, ніж після того як прес-служба "причеше" слова того чи іншого пілота. Згадай слова Хема після Австралії-09 і слова Хема в інтерпретації прес-служби...
А гонка нудна, нічого не вдієш - в Іспанії вони обидві нудні, всі про це знають і знали заздалегідь.
Бог
Він сподівався, що Мерс буде більш конкурентноспроможним...
Hell_z
не понятно мне до сих пор нах шумахер вернулся)
Бог
А гонка очікувано нудною вийшла... Єдине, що хоч трохи цікавило - боротьба Нандо та Марка, яка завершилась, думаю, закономірно...
Бог
Звіт про гонку ~11000 знаків... Ні, звіт про гонку ~7500 знаків... Слава, добре написано, але вставки з коментами лише задля того, щоб набити додаткову кількість знаків, розтягнувши звіт - не варто... То має буди окрема тема - просто підбірку дати, якщо є така можливість, а якщо нема - то не біда, бо слова "по гарячих слідах" пілотів зазвичай прості і банальні... А безпосередньо за текст - подяка!
Hassassin
Якщо раптом так станеться, що заборона "гарячого вихлопу" сильно вдарить по Биках, то інтригу ще можна буде чекати, якщо Маки або Феррарі зможуть інтенсивно надолужувати згаяне. Адже ще залишається 11(!!!) етапів.
Хоча я особисто не вірю в те, що хтось зможе вирвати титул з рук німецького хлопчини.
jmen-jmen
Интриги за первое место почти никакой,все уже почти ясно.