И снова Феттель
Sport.ua подводит итоги Гран-При Европы, который состоялся днем в Валенсии
Гонка в Валенсії принесла ті результати, на які очікували її фаворити, але так і не змогла подарувати глядачам найголовнішого та найцікавішого – боротьби за перемогу та цікавих і видовищних обгонів.
Pirelli вперше привезли покришки Medium, які мали витримати навантаження на дуже абразивному асфальті Валенсії, але сильно поступалися в темпі шинам Soft. Відтак майже всі команди, розробляючи стратегію на гонку, старалися мінімізувати використання жорсткішої гуми.
Боротьба на іспанському узбережжі Середземного моря в попередні роки велася, насамперед, в боксах. Цього разу, за великим рахунком, сталося так само. Так, звісно, боротьби на трасі вистачало, але це була боротьба не вище шостого місця, коли Баттон зміг обійти Росберга. На чолі ж пелотону вся боротьба велася стратегами команд і завершилася локальними перемогами та поразками.
На старті гонки пілоти Ferrari відмінно змогли проїхати повз Льюїса Хемілтона, опинившись у «правильному» порядку з Алонсо на третій позиції. Старт для гонщиків McLaren вийшов відверто невдалим – якщо Льюіс пропустив дві Ferrari, то Дженсон програв старт Росбергу, хоча і зміг випередити німця на шостому колі без допомоги DRS, яка на попередніх колах не допомогла.
До речі, система, як і очікувалося, працювала не настільки ефективно, як того хотілося б гонщикам, що знаходилися позаду. І слава Богу, бо дивитися на пачки штучних обгонів звісно можна, але зрідка. От і цього разу, так само як і в Барселоні, таких обгонів багато не було – вміру.
Себастіан Феттель, як ми і передбачали, прагнув максимально збільшити свій власний відрив від переслідувачів перед гонкою в Сільверстоуні, де буде заборонено використовувати «гарячий вихлоп». І йому це вдалося на 100% – від самого старту і до фінішу німець контролював хід гонки. Тільки одного разу під час першої хвилі піт-стопів він поступився лідерством в гонці Массі. Надалі він продовжив робити те, до чого поступово призвичаїлася більшість любителів Формули 1 за цей рік – спокійно та без особливих проблем довів справу до перемоги. Шостої у восьми гонках. А встановивши найшвидше коло в гонці – Феттель вперше в сезоні здобув хет-трик.
«Не знаю, як гонка виглядала збоку, не знаю наскільки багато подій відбулося під час неї, але мені гонка здалася нудною. Менше з тим, кожного кола я отримував величезне задоволення від керування машиною. Я відчував пресинг збоку Фернандо і Марка, часом вони проводили піт-стопи раніше від мене, часом пізніше, але їхали вони дуже швидко.
Мені подобається ця траса – тут фантастично гладенький асфальт. Команда відмінно впоралася зі своїми завданнями, попри те що ми напередодні побоювалися, що нам буде непросто, все склалося дуже вдало. Уїк-енд пройшов бездоганно і я цілком задоволений результатом».
Значно цікавішою була боротьба за друге місце між Веббером і Алонсо – іспанець постійно чинив тиск на позиції Марка, але до першої хвилі зупинок в боксах нічого вдалого зробити не зміг. Зрештою лише на 21-му колі Фернандо, сповна використавши можливості DRS, опинився попереду австралійця. Але такий порядок руху пілотів проіснував до другої серії піт-стопів, з якої Алонсо виїхав позаду Марка. Боротьба за другу позицію перейшла у нову фазу протистояння, в якій ніхто з пілотів не мав можливості використати DRS, але й не відпускав опонента занадто далеко. Уся трійця лідерів використовувала ідентичну шинну тактику, а отже все мало вирішитися при зміні опційних шин та прайм.
І тут сталося найцікавіше – в попередніх гонках пілоти Ferrari скаржилися на проблеми з роботою жорсткого комплекту, але у Валенсії Алонсо зумів не просто підтримувати темп «биків», а й поступово відриватися від Веббера, якого він зумів обійти за рахунок більш пізнього піт-стопу.
Таким чином після того як Себастіан останнім перевзувся у Medium і було сформовано трійку призерів Гран-Прі Європи – Феттель, Алонсо, Веббер.
Алонсо був задоволений своїм результатом в гонці: «Друге місце – це максимум натепер, адже я зумів розділити двох гонщиків Red Bull на фініші. В Монако ми відмінно виконали свою роботу, і я дістався фінішу другим, в Канаді теж все виходило, але я не зміг поборотися за перемогу, сьогодні ж знову друге місце – гарний результат для команди. Ми рухаємося у правильному напрямку і будемо ще ближчими в наступних Гран-Прі. Ми продовжимо роботу, щоб досягти більшого».
Марк Веббер був дещо розчарованим результатом гонки, адже австралієць розраховував щонайменше на друге місце: «Я думаю, що мав фінішувати сьогодні другим. Чесно кажучи, це була моя найкраща гонка сезону аж до останнього піт-стопу. Було досить близько між нами трьома (Марком, Фернандо і Себастіаном) і ми намагалися їхати якнайшвидше та однаково використовувати шини. Я був цілком задоволений тим, як ішла гонка до моєї останньої зупинки в боксах – це була моя помилка. Я переймався тим, що Фернандо зможе скоротити відставання і не знав наскільки шини Medium будуть поводити себе на першому колі, тож це був ризик з мого боку, але вирішив піти на нього. Я програв Фернандо – він провів прекрасну гонку, а у нас були проблеми з коробкою передач наприкінці гонки, тому я відпустив його, але достатній відрив від McLaren дозволив скинути темп і фінішувати з цими проблемами попереду».
Льюіс Хемілтон практично весь час, крім першого гоночного відрізка їхав один й так і не зміг продемонструвати свою зарядженість на боротьбу, яку він ще у п’ятницю-суботу обіцяв показати в гонці. Поступившись на старті місцем не тільки Алонсо а й Массі, британець зумів за рахунок кращої тактики піт-стопів обійти бразильця та фінішувати четвертим попри перманентні проблеми з перегрівом задніх шин. Хоча така гонка зовсім не сподобалася молодому пілоту – «Цього разу ми просто були недостатньо швидкими. Та й у мене не виходило достатньо добре контролювати стан покришок, тож наприкінці дистанції швидкість почала сильно падати. Ще добре, що я зумів фінішувати попереду Масси.
Феліпе Масса провів цілком непогану гонку – особливо гарно у нього вийшов старт, де він з-за спини Хемілтона вискочив попереду британця, але за рахунок стратегії зупинок в боксах та затримці на власному другому піті все-таки програв Льюісу, фінішувавши п’ятим. Але така гонка більше принесла розчарування бразильцю, який розраховував на кращий фініш: «Це була гарна гонка, в якій я більшою мірою атакував. Я намагався отримати максимум від м’яких шин, бо знав, що темп на основних (Medium) не буде кращим. Дуже прикро через втрату часу на піт-стопі, де я загубив 4-5 секунд, що коштувало мені шансів на боротьбу за позицію з Хемілтоном. Я так думаю, що наш сьогоднішній темп дозволяв випередити обидві машини McLaren, і ми тільки наполовину досягли цього».
Дженсон Баттон, як ми зазначали ще після кваліфікації, не дуже добре знаходить мову з машиною на цій трасі, а тому в актив гонку англієць собі занести навряд може. Він їхав спокійно, упевнено, не ризикуючи, крім того на другій половині дистанції у нього відмовив KERS і Дженсон змушений був змиритися зі своїм шостим місцем, а розраховувати піднятися він міг тільки у випадку непередбачуваних обставин у конкурентів.
«Обгін Ніко став для мене кращим моментом гонки. Після цього я міг підтримувати непогану швидкість на м’яких покришках так довго, як тільки можна. Але на середині дистанції у мене відмовив KERS, що призвело до втрат не тільки на виході з поворотів, а й на гальмуваннях. Так що моя гонка не вийшла цікавою, але враховуючи проблеми з машиною, фінішувати лише у восьми секундах позаду Ferrari – дуже непогано. Нам доведеться добре попрацювати перед Сільверстоуном».
Гонка для команд другого ешелону (до таких наразі відносяться тільки Lotus Renault і Mercedes) вийшла однаково непростою – Ніко Росберг достоту спокійно зміг довести свій болід до фінішу на тій же позиції, з якої він стартував. В свою чергу Нік Хайдфельд замкнув залікову десятку пілотів.
Що ж до Міхаеля Шумахера та Віталія Петрова – упевнений що обидва гонщики прагнутимуть якомога швидше забути події валенсійської гонки та зосередитися на майбутньому. Росіянин, стартуючи на жорсткому комплекті шин, сильно провалився вглиб пелотону, так і не вибравшись звідти. А Міхаель знову став жертвою інциденту з Віталієм – виїжджаючи з боксів після своєї першої зупинки німець, знаходячись на внутрішньому радіусі, вдруге не врахував «фактор Петрова» і ціле коло їхав зі зламаним переднім крилом. Хоча зла на росіянина Шумахер не тримає, беручи усю провину за гоночний інцидент на себе:
«Невдала гонка, для мене все завершилося після 15-го кола, коли я зачепив машину Петрова і втратив можливість здобути очки. Швидкість боліда дозволяла фінішувати на тому ж місці, з якого я стартував, але зараз можна тільки здогадуватися чим би все могло б завершитися.
Я знав, що Петров наближається, але побачив його запізно, хотів змінити траекторію, заблокував переднє колесо і зачепив його машину. Це моя помилка. Я тепер чекаю на гонку в Сільверстоуні – одному з наших домашніх Гран-Прі (база команди знаходиться неподалік у Бреклі)».
Хайме Альгерсуарі відмінно використавши тактику меншої кількості піт-стопів не тільки прорвався до топ-десятки, а й зумів наздогнати в особистому заліку свого напарника, що призведе до ще більшої боротьби між пілотами Toro Rosso за право залишитися в команді не тільки до кінця сезону, а і в наступному році. Хайме цілком претендує на звання героя гонки, адже фініш на восьмому місці при старті з вісімнадцятого на боліді Toro Rosso – це прекрасний результат для молодого іспанця.
Адріан Сутіл попри позагоночні проблеми з законом, які можуть загрожувати його подальшій кар’єрі, прекрасно, як для пілота Force India, провів гонку і отримав чергові два очка. Німець був мало помітним, але в його ситуації це не головне – головне результат. І Адріан його досяг, молодець.
Однозначно невдалою є гонка для Sauber, бо вперше в сезоні Кобаясі не зміг набрати очок, а Перес також не допоміг команді, хоча і намагався потрапити до топ-10 за рахунок лише одного!!! піт-стопу – хіба у когось ще є сумніви щодо ощадливості швейцарського шасі до італійських шин? Те саме стосується і обох пілотів Френка Вільямса – ні Рубенс, ні Пастор не змогли досягти поставленої командою мети, і залишилися на далеких 12-й та 18-й позиціях.
Що ж стосується аутсайдерів – то і тут усе напрочуд передбачувано вийшло. Спочатку зелений Lotus, потім Marussia Virgin з відставанням у два кола від лідера, а вже потім з трьома колами позаду обоє пілотів Hispania.
Ще однією цікавинкою Валенсії є те, що усі 24 пілоти, які стартували в гонці змогли у ній фінішувати.
Якщо поглянути до особистого заліку, то зміни відбулися зовсім несуттєві:
- Веббер наздогнав Баттона у боротьбі за друге місце, але перемога в гонці залишає англійця попереду;
- Росберг піднявся на сьоме, обійшовши одразу Петрова, Хайдфельда і Шумахера;
- Альгерсуарі за рахунок кращої фінішної позиції випередив Буемі, хоча очок у пілотів Toro Rosso порівну;
У Кубку Конструкторів усі команди залишилися на тих самих місцях, які вони займали до Гран-Прі Європи у Валенсії. Хоча Mercedes наблизився впритул до Lotus Renault.
Наступний Гран-Прі відбудеться в Сільверстоуні 8-10 липня, сподіваюся буде веселіше ніж у Валенсії.
Гран-прі Європи. Фінішний протокол:
|
Пілот |
Команда |
Час |
Піт |
1. |
С. Феттель |
Red Bull |
1:39:36.169 |
3 |
2. |
Ф. Алонсо |
Ferrari |
+ 10.891 |
3 |
3. |
М. Веббер |
Red Bull |
+ 27.255 |
3 |
4. |
Л. Хемілтон |
McLaren |
+ 46.190 |
3 |
5. |
Ф. Масса |
Ferrari |
+ 51.705 |
3 |
6. |
Дж. Баттон |
McLaren |
+ 1:00.065 |
3 |
7. |
Н. Росберг |
Mercedes |
+ 1:38.090 |
3 |
8. |
Х. Альгерсуарі |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
2 |
9. |
А. Сутіл |
Force India |
+ 1 коло |
3 |
10. |
Н. Хайдфельд |
Lotus Renault |
+ 1 коло |
3 |
11. |
С. Перес |
Sauber |
+ 1 коло |
1 |
12. |
Р. Баррікелло |
Williams |
+ 1 коло |
3 |
13. |
С. Буемі |
Toro Rosso |
+ 1 коло |
3 |
14. |
П. ді Реста |
Force India |
+ 1 коло |
3 |
15. |
В. Петров |
Lotus Renault |
+ 1 коло |
3 |
16. |
К. Кобаясі |
Sauber |
+ 1 коло |
2 |
17. |
М. Шумахер |
Mercedes |
+ 1 коло |
3 |
18. |
П. Мальдонадо |
Williams |
+ 1 коло |
3 |
19. |
Х. Ковалайнен |
Team Lotus |
+ 2 кола |
3 |
20. |
Я. Труллі |
Team Lotus |
+ 2 кола |
2 |
21. |
Т. Глок |
Marussia Virgin |
+ 2 кола |
2 |
22. |
Ж.Д'Амброзіо |
Marussia Virgin |
+ 2 кола |
2 |
23. |
В. Ліуцци |
HRT |
+ 3 кола |
3 |
24. |
Н. Картікеян |
HRT |
+ 3 кола |
3 |
Найшвидше коло: Себастіан Феттель (Red Bull) - 1:41.852 (53-е коло, 191.536 км/год)
Особистий залік
1 |
С.Феттель |
Red Bull Racing |
186 |
2 |
Д.Баттон |
McLaren |
109 |
3 |
М.Веббер |
Red Bull Racing |
109 |
4 |
Л.Хемілтон |
McLaren |
97 |
5 |
Ф.Алонсо |
Scuderia Ferrari Marlboro |
87 |
6 |
Ф.Масса |
Scuderia Ferrari Marlboro |
42 |
7 |
Н.Росберг |
Mercedes GP |
32 |
8 |
В.Петров |
Renault Lotus GP |
31 |
9 |
Н.Хайдфельд |
Renault Lotus GP |
30 |
10 |
М.Шумахер |
Mercedes GP |
26 |
11 |
К.Кобаясі |
Sauber F1 Team |
25 |
12 |
А.Сутіл |
Force India |
10 |
13 |
Х.Альгесуарі |
Scuderia Toro Rosso |
8 |
14 |
С.Буемі |
Scuderia Toro Rosso |
8 |
15 |
Р. Баррікелло |
Williams |
4 |
16 |
С.Перес |
Sauber F1 Team |
2 |
17 |
П.ді Реста |
Force India |
2 |
Кубок Конструкторів
1 |
Red Bull Racing |
Renault |
295 |
2 |
McLaren |
Mercedes |
206 |
3 |
Scuderia Ferrari Marlboro |
Ferrari |
129 |
4 |
Renault Lotus GP |
Renault |
61 |
5 |
Mercedes GP |
Mercedes |
58 |
6 |
Sauber F1 Team |
Ferrari |
27 |
7 |
Scuderia Toro Rosso |
Ferrari |
16 |
8 |
Force India |
Mercedes |
12 |
9 |
AT&T Williams |
Cosworth |
4 |
В’ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ, Sport.ua
Если вы нашли ошибку, пожалуйста, выделите фрагмент текста и нажмите
ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ
Флорентино готов рассмотреть продажу украинца летом 2025 года
Ферстаппен сохраняет комфортный перевес
Или ты просто сомневаешься в его мастерстве?
Хотелось бы его увидеть за рулем Ред Була, или хотя бы Ферари с Маклареном, тогда было бы реально весело смотреть за гонками!
А гонка нудна, нічого не вдієш - в Іспанії вони обидві нудні, всі про це знають і знали заздалегідь.
Хоча я особисто не вірю в те, що хтось зможе вирвати титул з рук німецького хлопчини.