Очільник Федерації футболу Львівської області Ярослав Грисьо першим із кандидатів на посаду президента ФФУ представив свою передвиборчу програму.
Шановні колеги!
Виклики часу, які постали перед Україною, як державним утворенням, змушують працювати по-новому й керівний орган вітчизняного футболу. За теперішніх суспільно-політичних умов необхідні новаторські підходи до ведення, розвитку та вдосконалення футбольного господарства України.
Насамперед варто робити акцент на тому, що Федерація футболу України є національною федерацією, і на першому місці повинен бути захист саме національних інтересів країни та українського футболу на різних рівнях, що стало особливо актуальним останнім часом.
Суть програми полягає у визначенні пріоритетних напрямків для вдосконалення системи управління та розвитку футболу в Україні.
Головний акцент у діяльності ФФУ планується зробити на реальній та всебічній допомозі обласним федераціям футболу, які є фундаментом національної федерації і на плечі яких, по суті, покладена левова частка футбольного господарства країни.
Викладені у програмі пропозиції будуть доповнюватися, вдосконалюватися та конкретизуватися після їх широкого обговорення і вивчення думки футбольної громадськості України.
Регіональний футбол і співпраця з обласними федераціями
1. Юридично гарантувати через внесення змін до Статуту ФФУ місце у Виконкомі ФФУ представнику кожної обласної федерації футболу. Це дозволить реально залучити до управління футболом усі регіони країни, а їх представникам більш дієво та ефективно відстоювати та лобіювати місцеві інтереси.
2. Збільшити кошти для обласних федерацій футболу, які спрямовуватимуться для забезпечення статутної діяльності федерацій.
3. Після затвердження нового формату проведення змагань у другій напівпрофесіональній лізі, сформованій за територіальним принципом, надати право обласним федераціям колегіально створити організаційний комітет на базі однієї з них, якому буде делеговано організацію та проведення цих змагань.
4. Активізувати співпрацю з усіма обласними федераціями футболу щодо роботи в Єдиній інформаційній базі даних ФФУ та паспортизації всіх учасників обласних футбольних змагань, починаючи з U-9.
5. З метою подальшого вдосконалення та розширення Програми тренерського навчання УЄФА в Україні та враховуючи рекомендації УЄФА щодо розширення Програми тренерського навчання пропонується:
- під егідою ФФУ запровадити проведення навчання тренерів за програмою "В" та "А" -дипломи УЄФА обласним федераціям футболу, а за програмою "ПРО"-диплом УЄФА
- федерації футболу України та обласним федераціям футболу Дніпропетровської, Львівської та Харківської областей у співпраці з кафедрами футболу і факультетами спортивних ігор університетів та інститутів фізичної культури з можливістю використання навчально-методичних баз даних навчальних закладів.
6. Пріоритетними напрямками розвитку системи освіти футбольних спеціалістів визначити організацію та проведення щорічних всеукраїнських науково-практичних конференцій та семінарів за участю провідних фахівців футболу.
7. Широко використовувати інтернет-технології, створити систему безперервного дистанційного навчання для тренерів-викладачів.
8. Для систематизації діяльності обласних федерацій, обміну досвідом та надання оперативної інформації створити об’єднаний всеукраїнський інтернет-портал.
9. Розробити цільову програму із створенням в кожній області сучасного спортивного центру та разом з органами місцевого самоврядування забезпечити її реалізацію.
Професіональний футбол
1. Переглянути існуючий і розробити оновлений формат змагань під егідою Прем’єр-ліги та Професіональної футбольної ліги з метою оптимізації витрат коштів на утримання і розвиток об’єктів спортивної інфраструктури та матеріально-технічного забезпечення клубів (зниження видатків на переїзди команд, проживання у готелях тощо).
Таким чином здійснити заходи, які би дали підґрунтя для збереження футболу в регіонах, а, можливо, подекуди й відновлення участі команд у всеукраїнських змаганнях.
Як варіант, змагання у другій лізі проводити у форматі регіональних ліг за територіальним принципом у напівпрофесіональному статусі.
2. Для команд Криму та Донбасу, які через незалежні від них причини змушені були призупинити свої виступи у Прем’єр-лізі та ПФЛ, передбачити умови поновлення статусу професіональних команд після нормалізації ситуації у регіонах.
3. Всебічно вивчити, детально проаналізувати й ініціювати питання щодо включення професіональних клубів до складу колективних членів ФФУ.
4. Враховуючи складну ситуацію в країні, тимчасово зменшити фінансове навантаження на клуби, пов’язане з необхідністю дотримання всіх критеріїв ліцензування усіма клубами:
- в нинішньому вигляді зберегти процедуру атестації лише для претендентів на участь у клубних змаганнях УЄФА;
- розробити спрощений (або мінімальний) варіант ліцензування для учасників та претендентів на участь у змаганнях Прем’єр-ліги (насамперед стосується інфраструктурних та фінансових критеріїв);
- максимально спростити або запровадити мінімальний набір ліцензійних вимог до учасників змагань у Першій лізі.
5. Удосконалити та модернізувати систему підготовки, навчання і відбору футбольних арбітрів. Надати всебічну допомогу обласним федераціям футболу для ефективнішої та якіснішої діяльності "Шкіл молодого арбітра".
6. Забезпечити прозорість та відкритість діяльності Комітету арбітрів ФФУ.
7. Активно залучати органи місцевого самоврядування до співпраці з футбольними клубами у таких напрямках:
- утримання та розвиток об’єктів спортивної інфраструктури, сприятливі умови оренди споруд;
- вирішення питань, пов’язаних з комунальними потребами;
- надійне та ефективне функціонування футбольних клубів.
8. Сприяти підвищенню соціальної відповідальності футбольних клубів перед мешканцями міст, які представляє клуб, вироблення у функціонерів, тренерів, персоналу та виховання у футболістів різних вікових груп клубу почуття поваги до людей, які їх підтримують, патріотизму до України і міста.
9. Налагодити широку співпрацю з фан-рухами, створити умови для розвитку фанатських рухів, використовувати при цьому найкращі європейські стандарти. Створити умови для відвідування матчів різними категоріями населення – зокрема, це організація сімейних, студентських, дитячих секторів (безпека, зручність, харчування, конкурси в перервах матчів тощо).
Організаційно-правові та кадрові критерії
1. Створити у ФФУ Комітет зовнішніх зв’язків (робоча назва), який на основі постійного фахового моніторингу та аналізу навколо футбольних процесів оперативно інформував би керівництво ФФУ для дієвого реагування з метою:
- попередження, викриття та недопущення різного роду спекуляцій та провокацій (в тому числі й політичних), особливо під час проведення футбольних заходів, насамперед міжнародного формату;
- збереження футбольної цілісності України;
- вчасного і дієвого втручання ФФУ для відстоювання законних інтересів усіх суб’єктів футбольного господарства України;
- юридичного забезпечення у спірних питаннях, які виникають на міжнародному рівні й безпосереднім учасником яких є Україна, як суб’єкт світової футбольної спільноти, українські клуби, футболісти, тренери чи інші офіційні особи.
До Комітету зовнішніх зв’язків включити фахівців з досвідом роботи в юридичній та дипломатичній сфері, а також представників фан-рухів України.
2. Створити незалежний орган для оперативного реагування на звернення і сигнали про порушення принципів "Fair Play", "Respect" та інших юридично-правових норм, контролю за процесом їх розслідування. Ініціювати посилення відповідальності осіб, які беруть участь у нечесній грі та договірних матчах.
3. Комітету з питань статусу і трансферів футболістів законодавчо вирішити питання для боротьби з негативними явищами в українському футболі:
- унеможливити незаконне переманювання перспективних футболістів у юному віці багатшими клубами за рахунок надання фінансових вигод батькам чи родичам футболістів, оптимізувати контрактні зобов’язання з клубами, які виховали цього футболіста;
- посилити покарання для тренерів, функціонерів та організаторів футболу, які підробляють документи юних футболістів (свідоме зменшення віку у Свідоцтвах про народження);
- ретельніше виявляти такі випадки з подальшим унеможливленням їх появи.
4. Залучити до роботи у виконавчій структурі ФФУ найкращих фахівців у певних напрямках, виходячи з критеріїв професіоналізму, порядності, патріотизму.
5. Створити робочу групу з представників футбольної громадськості, фахівців у галузі права, економіки, фінансів та представників інших видів спорту і розробити проект Закону «Про підтримку розвитку спорту в Україні» з широким громадським обговоренням та подати його у Верховну Раду України для прийняття найвищим законодавчим органом країни.
Дитячо-юнацький та масовий футбол
1. Провести деталізований облік футбольних шкіл країни, з’ясувати джерела їх фінансування, стан матеріально-технічної бази, кваліфікацію тренерських кадрів тощо. За відсутності належної матеріально-технічної бази лобіювати її створення за підтримки органів місцевого самоврядування.
2. Домагатися того, щоби при кожній загальноосвітній школі був майданчик для проведення занять футболом. Постійно проводити в усіх областях України започатковані ФФУ соціальні дитячі фестивалі "Відкриті уроки футболу" із залученням дітей із незахищених верств населення та дітей-переселенців із південних і східних областей держави та забезпечити обласні федерації необхідним інвентарем для проведення цих заходів.
3. Розробити й затвердити інноваційну систему, методологію підготовки дітей у ДЮСШ та єдині правила переходів футболістів із ДЮСШ у ДЮСШ, а також у професіональні та аматорські футбольні клуби.
4. Розширити систему центрів підготовки на обласних рівнях, у кожній області створити центри підготовки за рахунок коштів ФФУ та частково місцевих бюджетів. Такий центр міг би контролювати більшість питань розвитку дитячо-юнацького футболу та за умови наявності повноважень впливати на процеси розвитку футболу у загальноосвітніх школах та ДЮСШ.
5. Всебічно сприяти розвитку аматорського, студентського, жіночого, ветеранського, пляжного футболу, чоловічого та жіночого футзалу, широко популяризуючи їх. У місцях, де є сприятливі умови для занять футболом, допомагати в їх успішному функціонуванні та вдосконаленні.
6. Удосконалити умови занять та розвитку футболу для людей з обмеженими можливостями. Спільно з органами місцевої влади, організаціями, які опікуються проблемами людей з обмеженими можливостями, передбачити на об’єктах спортивної інфраструктури, які вже функціонують, та на об’єктах, які плануються вводити в експлуатацію, належні умови для занять футболом людям з обмеженими можливостями.
Інфраструктурні критерії
1. Максимально публічно та прозоро інформувати Виконком ФФУ про надходження різноманітних траншів та програм розвитку футбольної інфраструктури (зокрема, від УЄФА та ФІФА). Рішення про їх використання та впровадження приймати після всебічного колегіального обговорення на засіданнях Виконкому ФФУ.
2. Звернутися до Генеральної прокуратури та Міністерства молоді та спорту України щодо проведення ретельної перевірки у регіонах на предмет незаконної ліквідації та забудови великої кількості стадіонів та спортивних майданчиків, здебільшого, через використання корупційних схем і бездіяльності місцевої влади.
3. Лобіювати внесення до Держбюджету коштів на облаштування спортивних майданчиків різного формату біля дитячих садків, загальноосвітніх шкіл, вишів тощо.
И в итоге "Лобіювати внесення до Держбюджету коштів..." - короче, дайте денёг для дерибана.