Формула-1. Зміна фаворитів
На Sport.ua анонс Гран Прі Монако під час якого «Мерседес» буде дуже непросто
- 24 мая 2018, 09:39
- |
- 24 мая 2018, 13:00
- 3925
- 0
Якою має бути траса Формули 1, щоб перегони були цікавими з чималою кількістю обгонів і подобалися як пілотам, так і глядачам? Просте, здається, питання - кільце має бути достатньо широким, потрібно кілька довгих прямих і обов'язково повільні повороти після них для того, щоб на гальмуванні можна було атакувати суперників, а ще кілька швидкісних віражів, бажано бодай один з кількома апексами.
Та все це не про Монако - тут нічого з переліченого ніколи не було і не буде, але ця повільна, вузька траса на якій обгони трапляються найчастіше через помилки пілотів, що їдуть попереду, однозначно є перлиною спорту. Це така сама класика як і Сільверстоун, Спа та Монца, тож не дивно, що перемога в Монако є однією з найбажаніших для гонщиків усіх поколінь.
Монако вимагає унікальних рішень при роботі з машиною, команди регулюють налаштування аеродинаміки та підвіски так, щоб досягти максимального рівня притискної сили. Крім того підвіску додатково треба налаштовувати для того, аби вона максимально ефективно відпрацьовувала всі нерівності асфальту. Для швидкого кола пілоту треба бути на 100% упевненим у машині, для чого вони багато часу проводять на трасі під час практик. Проте і тут є небезпека - розбивши машину у третій практиці можна поставити хрест і на кваліфікації, і на гонці.
Майбутній Гран Прі завжди дає найкращі шанси тим командам, які мають менш потужні силові установки, але кращу аеродинаміку. Водночас, Фернандно Алонсо наголосив, що сенсацій чекати не варто, а за перемогу боротимуться «Ред Булл», «Феррарі» та «Мерседес». Попри те, що ключем до перемоги є виграна кваліфікація, останні три роки поул-сіттер тут не вигравав.
З погляду шинної стратегії етап в Монако безперечно стане знаковим - саме тут в чемпіонаті дебютують шини найбільш м'якого складу HyperSoft. Льюіс Хемілтон ще минулого року, вперше випробувавши цю ґуму на тестах, сказав, що це найкраще, що зробила Pirelli з часу свого повернення в чемпіонат. Ці шини відмінно тримають трасу, забезпечуючи неперевершене зчеплення з асфальтом, час на колі буде істотно швидшим, порівняно з UltraSoft, проте їх ресурс доволі малий. Останній аргумент значно меншою мірою стосується траси в Монако, адже шини тут не зазнають суттєвих навантажень, а покриття малоабразивне. Відтак зовсім не дивно, що пілоти віддали тотальну перевагу саме найбільш м'яким комплектам шин:
Пілот |
Команда |
SuperSoft |
UltraSoft |
HyperSoft |
|
44 |
Л. Хемілтон |
Мерседес |
2 |
2 |
9 |
77 |
В. Боттас |
Мерседес |
1 |
3 |
9 |
5 |
С. Феттель |
Феррарі |
1 |
2 |
10 |
7 |
К. Райкконен |
Феррарі |
1 |
2 |
10 |
3 |
Д. Ріккардо |
Ред Булл |
1 |
1 |
11 |
33 |
М. Ферстаппен |
Ред Булл |
1 |
1 |
11 |
11 |
С. Перес |
Форс Індія |
1 |
2 |
10 |
31 |
Е. Окон |
Форс Індія |
1 |
2 |
10 |
18 |
Л. Стролл |
Вільямс |
1 |
1 |
11 |
35 |
C. Сироткін |
Вільямс |
1 |
1 |
11 |
27 |
Н. Хюлькенберг |
Рено |
1 |
1 |
11 |
55 |
К. Сайнс |
Рено |
1 |
1 |
11 |
10 |
П. Гаслі |
Торо Россо |
1 |
2 |
10 |
28 |
Б. Хартлі |
Торо Россо |
1 |
2 |
10 |
8 |
Р. Грожан |
Хаас |
1 |
3 |
9 |
20 |
К. Магнуссен |
Хаас |
2 |
2 |
9 |
2 |
C. Вандорн |
Макларен |
2 |
2 |
9 |
14 |
Ф. Алонсо |
Макларен |
2 |
2 |
9 |
9 |
М. Ерікссон |
Заубер |
2 |
1 |
10 |
16 |
Ш. Леклер |
Заубер |
1 |
2 |
10 |
В Піреллі не без інтересу чекають на Гран Прі, прогнозуючи при цьому досить стандартну для Монако шинну стратегію: «Ми тестували HyperSoft в Абу-Дабі та Барселоні. З поміж цих трас краще уявлення про роботу шин в Монако дає Яс-Маріна, а там ми бачили, що ґума HyperSoft приблизно на секунду швидша за SuperSoft. Таким чином, ми цілком можемо стати свідками чергового встановлення рекордів.
Варто зазначити, що HyperSoft радше гоночні шини, ніж кваліфікаційні, тож буде цікаво подивитися на те, як вони себе проявлять в неповторних умовах Монако, і як все це вплине на вибір шинної стратегії. Для команд найважливішим буде зібрати дані про це під час практичних заїздів, тим паче, що всі пілоти обрали від 9 до 11 комплектів HyperSoft. Тож ця ґума використовуватиметься дуже активно, звісно якщо траса буде сухою», - так прокоментував очікування від майбутнього уїк-енду Маріо Ізола.
Що стосується погоди, то прогноз досить сприятливий і для пілотів, і для глядачів на трибунах, і звісно ж для HyperSoft - вірогідність дощів оцінюється не більше 4%. Температура ж повітря з четверга по неділю очікується в межах +20С +24С. Хоча для інтриги в гонці та боротьби за перемогу такий прогноз погоди в Монако гарним не назвеш, адже на цій трасі все найцікавіше відбувається саме на мокрому асфальті.
У те, що чинний чемпіон зможе подовжити свою переможну серію до трьох Гран Прі сумніваються і букмекери в очах яких британець є лише другим претендентом на тріумф в Монако. Головним же фаворитом є лідер «Феррарі», принаймні про це свідчать букмекерські лінії. На перемогу у кваліфікації цифри такі: Феттель - 2,75; Хемілтон - 3,75; Ріккардо та Ферстаппен - по 6,00; Райкконен - 8,00 і Боттас - 11,00. На тріумф у недільній гонці: Феттель - 2,75; Хемілтон - 4,00; Ріккардо - 5,00; Ферстаппен - 5,50; Боттас - 13,00 і Райкконен - 15,00.
Якщо хтось і дивується таким цифрам, то дарма - «срібні стріли» традиційно погано виступають на найбільш повільних трасах чемпіонату. Про те, що Монако стане непростим випробуванням на тижні сказав Тото Вольфф. І керівника «Мерседес» зрозуміти можна - «биків» та Скудерію небезпідставно вважають головними претендентами на перемогу. Та як би там не було, але всі попередні розрахунки не матимуть ніякого значення якщо фаворити помиляться в суботу
Водночас не менш цікавим буде протистояння серед команд другого ешелону, хіба що «Вільямс» стоїть осібно - команда як і «Мереседес» останніми роками саме в Монако виглядала безпорадно. Тож в світлі й так поганої форми колективу з Гроув їх шанси на фініш у топ-10 нічим іншим як дивом не назвеш. . Щоправда, початок цього чемпіонату нас навчив, що нікого не можна скидати з рахунків до помаху картатого прапора, а фаворити і самі на рівному місці можуть втратити своє. Тож чекаємо неділі.
Гран Прі Монако, 24-27 травня, четвер - неділя
Довжина кола |
Кіл в гонці |
Дистанція |
Найшвидше коло в сучасній конфігурації: |
3,337 км |
78 |
260,286 км |
кваліфікація: 1:12.178 (2017, Кімі Райкконен) гонка: 1:14.820 (2017, Серхіо Перес) |
Прямі трансляції на «Першому Автомобільному», розклад сесій за київським часом:
Перша практика 12:00 - четвер 24 травня
Друга практика 16:00 - четвер 24 травня
Третя практика 13:00 - субота 26 травня
Кваліфікація 16:00 - субота 26 травня
Гонка 16:10 - неділя 27 травня