Формула 1: истинная классика

Анонс Гран При Великобритании на Sport.ua

Час, що пройшов після австрійського етапу, минув досить швидко, особливо для команд, які брали участь у другій і останній цього сезону тестовій сесії у Шпільберзі минулого тижня у вівторок-середу. Саме завдяки цим тестам ми вже знаємо про деякі з новинок, які на британський етап приготували команди.
Насамперед мова йде про Форс Індію та Торо Россо - «індуси», які протягом перших восьми Гран Прі використовували хоч і модернізоване, але минулорічне шасі (а все через проблеми з грошима і постачальниками), нарешті привезли по справжньому нову машину і розраховують з новими силами включитися у боротьбу за п'яте місце в Кубку конструкторів. Принаймні в команді дуже сподівалися, що починаючи з Сільверстоуна справи підуть вгору. Італійська стайня Дітріха Матешіца також підготувала дуже серйозне оновлення своєї STR10.
Що ж до траси, то про неї так багато було сказано раніше, що можна обмежитися словами Даниіла Квята: «Сільверстоун - це справжня класика. Прекрасна траса: тут і високі швидкості, і неймовірно складна конфігурація. Якщо машина правильно налаштована, то можна отримати величезне задоволення. Сільверстоун - це, насамперед, швидкісні повороти». І дійсно, немає в Формулі 1 такого пілота, очі якого не загоралися при згадці зв'язки віражів Maggotts - Beckets - Chapel. Водночас траса з має достатню кількість прямих, на яких потрібна потужна силова установка, тож тут після двох поспіль етапів на швидкісних трасах пілоти з інженерами постають перед традиційною дилемою налаштування машини. І шукають компроміс між притискною силою в численних швидких поворотах та максимальною швидкістю на прямих.
Власне швидкісні повороти, які сильно навантажують гуму, як і абразивний асфальт змушують шинників з Піреллі забути про свої м'які суміші. До Сільверстоуна італійці привезли шини Hard і Medium, цю комбінацію ми бачили в Малайзії та Іспанії. Найбільш вірогідною шинною тактикою має стати варіант з двома піт-стопами, хоча і однією зміною гуми тепер нікого не здивувати.
Зважати на прогноз погоди коли мова йде про Британський етап - справа абсолютно марна, тож навіть якщо синоптики прогнозують хмарну теплу погоду з температурою повітря близько +25С. На Туманному Альбіоні дощові хмари можуть з'явитися раптово й практично нізвідки, тож усі команди завжди враховують погодний фактор при розробленні гоночної тактики.

Звісно коли мова заходить про Сільверстоун, то не можна забувати і про те, що для 7 з 10 команд - це фактично буде домашня гонка, тільки Феррарі, Торо Россо і Заубер розташовані на материку. Тож на трибунах і в паддоку будуть люди, які безпосередньо причетні до створення більшості гоночних машин, що їздитимуть трасою.
На букмекерів австрійська перемога Росберга особливого враження не справила, крім того, вболівальники продовжують вірити в успіх саме Льюіса, тож британець залишається головним фаворитом Гран Прі, ставки на перемогу в якому приймаються з такими коефіцієнтами: Хемілтон - 1,57; Росберг - 2,87; Феттель - 11,00; Ряйкконен - 21,00; Боттас - 41,00; Масса - 51,00.

Цілком очевидна цього сезону картина очікується в Британії - якщо не станеться технічних проблем на машинах Мерседес, то Ніко з Льюісом на двох розіграють перемогу в гонці. Аналогічно станеться з останнім місцем на подіумі - якщо в Феррарі пілоти не помилятимуться, електроніка не даватиме збоїв, а піт-стопи пройдуть як по маслу, то Себастіан з Кімі - головні претенденти на призове шампанське. Якщо ні - готуємося побачити нагородження Валттері або Феліпе, хоча «червоні» в цьому аспекті все-одно залишаються фаворитами. Повертаючись до Хемілтона з Росбергом, обоє мають переможний досвід у Сільверстоуні, німець вигравав Гран Прі у 2013-му, а Льюіс - у 2008-му та 2014-му (в роки, коли здобув свої чемпіонські титули). І все ж таки перевага, хоч і невелика, залишається на боці британця, як і місцеві вболівальники, що завжди заповнюють трибуни автодрому. Щоправда Льюіс не брав участі в тестах у Шпільберзі минулого тижня, за що в самій Британії Хемілтона покритикували, та це навряд чи відобразиться на його результатах.

Липень - місяць коли традиційно починаються рухи команд, пілотів, їх агентів на ринку пілотів. Цього літа найцікавіша сага безумовно у стані Феррарі, чи продовжить команда контракт з Кімі, чи шукатиме фіну заміну. Мауріціо Аррівабене, якого вже втомили одні й ті самі питання про Ряйкконена і Скудерію, вчергове сказав, що все залежить від пілота і його результатів. Що ж до кандидатів на імовірну заміну, то наразі їх двоє - Хюлькенберг і Боттас, тож їм не менше за Кімі є про що турбуватися і показувати за кермом.
Хто ж у підсумку героєм на класичній британській трасі, з якої розпочиналася історія Формули 1, дізнаємося недільного дня - буде цікаво!

В'ячеслав КОБРЖИЦЬКИЙ


Гран-прі Великобританії, 3-5 липня, п'ятниця - неділя

Довжина кола

Кіл в гонці

Дистанція

Найшвидше коло в сучасній конфігурації:

5,891 км

52

306,198 км

кваліфікація: 1'29.607 (2013, Льюіс Хемілтон)

гонка: 1'30.399 (2011, Марк Веббер)

Перша практика - 12:00* - п'ятниця 3 липня

Друга практика - 16:00 - п'ятниця 3 липня

Третя практика 12:00 - субота 4 липня

Кваліфікація 15:00 - субота 4 липня

Гонка 15:00 - неділя 5 липня

(* - Час київський)

Источник Sport.ua
По теме:
Читайте нас в Telegram

ВАС ЗАИНТЕРЕСУЕТ

Авто/мото | 05 мая 2024, 00:06 0

Пилот Ред Булла выиграл очередную квалификацию в сезоне